Zygmunt Dolata
MBA | Trener biznesu | Wykladowca |Prelegent| Autor publikacji biznesowych | Freelancer|Doradca
Wypowiedzi
-
- 4.07.2012, 22:28
-
Zapraszam serdecznie na Letnią Szkołę Wizerunku i Autoprezentacji.
1. Cztery niezależne moduły
2. Metody warsztatowe (sala szkoleniowa i poza salą)
3. Znakomita atmosfera spotkań
4. Profesjonalni Trenerzy
5. Certyfikaty dla Uczestników
6. Indywidualne konsultacje po warsztatach
http://celcg.pl.
http://mojaatena.pl- 1.07.2012, 23:20
-
Jak zorganizować i skutecznie przeprowadzić spotkanie z pracownikami.
Autor: Zygmunt Dolata
http://mojaatena.pl
Mówi się, że idealne zebranie to takie, w którym biorą udział dwie osoby – przy czym jedna jest nieobecna ... (zasłyszane)
Pracownicy, którzy biorą udział w spotkaniach ze swoim szefem często skarżą się, że są one dla nich strata czasu, nic nie wnoszą z punktu widzenia osiągania przez nich celów, są za długie, nudne i często też źle zaplanowane. Pozbawiane także wniosków końcowych i rozdzielonych zadań do wykonania na poszczególnych pracowników zespołu, a także co zdarza się często w spotkaniu biorą udział osoby, których temat zaplanowanego spotkania nie dotyczy. Nieprzypadkowo pojawiły się na temat prowadzonych przez szefów zebrań ironiczne opinie, że „najlepsze spotkanie, to takie, które odbywa się na stojąco, bo krótko trwa” lub „najlepiej zaplanowane spotkanie to takie, które odbywa się 15 minut przed lunchem, ponieważ będzie trwało tylko 15 minut
i ani minuty dłużej”.
Co w takim razie powinien zrobić menager, aby każde spotkanie z pracownikami było dla nich celowym i interesującym przeżyciem, a nie kolejna strata czasu?
Ustalenie porządku zebrania
Każde spotkanie z pracownikami powinno być dobrze zaplanowane, posiadać swoja strukturę i porządek. Zaproszenia na spotkanie powinny zostać przekazane (wysłane) co najmniej 2 dni przed planowaną datą spotkania, po to aby mogły się dobrze do tego spotkania przygotować. Zaproszone osoby powinny znać temat spotkania, strukturę i swoja role na tym zebraniu. Zaproszonymi powinny być osoby, które będą na tym spotkaniu niezbędne, będą mogły efektywnie brać w nim udział i wnieść swoje pomysły na rozwiązanie problemów poruszanych podczas spotkania.
Czyli:
Określ cel spotkania
Osoby i ich predyspozycje (kogo zaprosić?, kto jest zbędny?)
Procedury prowadzenia spotkania
Pytania, które należałoby sobie zadać przed rozpoczęciem spotkania
1. CO ? (jest tematem zebrania)
2. DLACZEGO ? (to jest ważne, dlaczego chcesz to poruszyć)
3. CO ? (powinien każdy uczestnik wiedzieć przed zebraniem)
4. KIEDY ? (zostanie o tym powiadomiony)
5. JAK często odbywa się zebranie ? (należy dążyć do tego aby spotkania odbywały się raczej często i były niezbyt długie)
6. JAKI ma być porządek zebrania ?
3. KTO ustala ten porządek ?
4. JAKIE informacje muszą jego uczestnicy otrzymać przed zebraniem i kiedy je dostarczy
Ustalenie listy uczestników mających wziąć udział w spotkaniu
1. KTO ? (może coś wnieść w zebranie, kogo w tym właśnie zebraniu nie może
zabraknąć)
2. Zaproś tylko niezbędne osoby – takie, których uczestnictwo w zebraniu jest ważne
z punktu widzenia celu spotkania - każda dodatkowa osoba uczestnicząca w zebraniu to realna groźba jego wydłużenia się
3. Powiadom uczestników o zebraniu z przynajmniej 2 dniowym wyprzedzeniem –
w zawiadomieniu zawrzyj cel zebrania, termin rozpoczęcia i zakończenia oraz listę uczestników
4. Szczególnie zatroszcz się o uczestnictwo osób mogących podejmować decyzje w zakresie spraw poruszanych w trakcie spotkania – ich nieobecność może znacznie obniżyć efektywność zebrania
5. Zastanów się kto mógłby być idealnym przewodniczącym spotkania – zawiadom go wcześniej i poproś o zgodę
Przygotowanie materiałów dla uczestników spotkania
1. Przygotuj materiały dla uczestników – porządek zebrania, najważniejsze informacje, które chcesz przekazać (najlepiej w punktach), omawiane wykresy, tabele i inne szczegółowe dane – ułatwi to przebieg i dyskusję nad poszczególnymi punktami zebrania.
2. Zastanów się czy są informacje, które możesz w całości przekazać na piśmie w trakcie zebrania zwracając jedynie uwagę na ich ważność – jeśli tak – zrób to – może to skrócić czas trwania spotkania.
3. Zadbaj o to aby materiałów było o dwa komplety więcej niż uczestników spotkania.
Zadbaj, aby miejsce prowadzenia spotkania było przyjazne uczestnikom
1. Odpowiednio rozmieść uczestników
2. Zapewnij komfort siedzenia - wygodne krzesła
3. Zabezpiecz odpowiednie miejsce do pisania dla każdego uczestnika
4. Odpowiadasz za przygotowanie sprawnego sprzętu audiowizualnego (flipchart,
tablica, ew. rzutnik przeźroczy)
5. Zadbaj aby sala spotkań była odpowiednio wyciszona i wywietrzona (wentylacja i klimatyzacja) przed spotkaniem
6. Nikt niepowołany nie powinien Wam przeszkadzać spotkaniu – odpowiednio oznakuj miejsce spotkania informacją w jakich ramach czasowych spotkanie się będzie odbywało.
7. Zadbaj o wystarczającą ilość napojów
8. Dobrze, aby do miejsca spotkania docierało światło dzienne (okna z roletami / zasłonami)- 19.06.2012, 14:15
-
Jak zorganizować i przeprowadzić spotkanie z pracownikami?!
Autor: Zygmunt Dolata
Mówi się, że idealne zebranie to takie, w którym biorą udział dwie osoby – przy czym jedna jest nieobecna ... (zasłyszane)
Pracownicy, którzy biorą udział w spotkaniach ze swoim szefem często skarżą się, że są one dla nich strata czasu, nic nie wnoszą z punktu widzenia osiągania przez nich celów, są za długie, nudne i często też źle zaplanowane. Pozbawiane także wniosków końcowych i rozdzielonych zadań do wykonania na poszczególnych pracowników zespołu, a także co zdarza się często w spotkaniu biorą udział osoby, których temat zaplanowanego spotkania nie dotyczy. Nieprzypadkowo pojawiły się na temat prowadzonych przez szefów zebrań ironiczne opinie, że „najlepsze spotkanie, to takie, które odbywa się na stojąco, bo krótko trwa” lub „najlepiej zaplanowane spotkanie to takie, które odbywa się 15 minut przed lunchem, ponieważ będzie trwało tylko 15 minut
i ani minuty dłużej”.
Co w takim razie powinien zrobić menager, aby każde spotkanie z pracownikami było dla nich celowym i interesującym przeżyciem, a nie kolejna strata czasu?
Ustalenie porządku zebrania
Każde spotkanie z pracownikami powinno być dobrze zaplanowane, posiadać swoja strukturę i porządek. Zaproszenia na spotkanie powinny zostać przekazane (wysłane) co najmniej 2 dni przed planowaną datą spotkania, po to aby mogły się dobrze do tego spotkania przygotować. Zaproszone osoby powinny znać temat spotkania, strukturę i swoja role na tym zebraniu. Zaproszonymi powinny być osoby, które będą na tym spotkaniu niezbędne, będą mogły efektywnie brać w nim udział i wnieść swoje pomysły na rozwiązanie problemów poruszanych podczas spotkania.
Czyli:
Określ cel spotkania
Osoby i ich predyspozycje (kogo zaprosić?, kto jest zbędny?)
Procedury prowadzenia spotkania
Pytania, które należałoby sobie zadać przed rozpoczęciem spotkania
1. CO ? (jest tematem zebrania)
2. DLACZEGO ? (to jest ważne, dlaczego chcesz to poruszyć)
3. CO ? (powinien każdy uczestnik wiedzieć przed zebraniem)
4. KIEDY ? (zostanie o tym powiadomiony)
5. JAK często odbywa się zebranie ? (należy dążyć do tego aby spotkania odbywały się raczej często i były niezbyt długie)
6. JAKI ma być porządek zebrania ?
3. KTO ustala ten porządek ?
4. JAKIE informacje muszą jego uczestnicy otrzymać przed zebraniem i kiedy je dostarczy
Ustalenie listy uczestników mających wziąć udział w spotkaniu
1. KTO ? (może coś wnieść w zebranie, kogo w tym właśnie zebraniu nie może
zabraknąć)
2. Zaproś tylko niezbędne osoby – takie, których uczestnictwo w zebraniu jest ważne
z punktu widzenia celu spotkania - każda dodatkowa osoba uczestnicząca w zebraniu to realna groźba jego wydłużenia się
3. Powiadom uczestników o zebraniu z przynajmniej 2 dniowym wyprzedzeniem –
w zawiadomieniu zawrzyj cel zebrania, termin rozpoczęcia i zakończenia oraz listę uczestników
4. Szczególnie zatroszcz się o uczestnictwo osób mogących podejmować decyzje w zakresie spraw poruszanych w trakcie spotkania – ich nieobecność może znacznie obniżyć efektywność zebrania
5. Zastanów się kto mógłby być idealnym przewodniczącym spotkania – zawiadom go wcześniej i poproś o zgodę
Przygotowanie materiałów dla uczestników spotkania
1. Przygotuj materiały dla uczestników – porządek zebrania, najważniejsze informacje, które chcesz przekazać (najlepiej w punktach), omawiane wykresy, tabele i inne szczegółowe dane – ułatwi to przebieg i dyskusję nad poszczególnymi punktami zebrania.
2. Zastanów się czy są informacje, które możesz w całości przekazać na piśmie w trakcie zebrania zwracając jedynie uwagę na ich ważność – jeśli tak – zrób to – może to skrócić czas trwania spotkania.
3. Zadbaj o to aby materiałów było o dwa komplety więcej niż uczestników spotkania.- 19.06.2012, 14:14
-
ATENA Fabryka Rozwoju Biznesu w Poznaniu
http://mojaatena.pl
biuro@mojaatena.pl
Warsztaty dla menedżerów, kierowników projektów, handlowców: "Wystąpienia publiczne i prezentacje projektów"- 25.11.2011, 11:36
-
Zapraszam serdecznie do zapoznania się z ofertą:
http://www.region.zgora.pl/.../josefin/2. Instrukcja przeprowadzenia procesu coachingowego JOSEFIN
http://pracownik-fizyczny.pl/autorzy.html
http://e-forum.pl /I Ogólnopolski Kongres pod patronatem czasopisma „Pracownik Fizyczny”. Wykładowcy. Zygmunt Dolata
http://mojaatena.pl- 21.11.2011, 09:30
-
ATENA Fabryka Rozwoju Biznesu w Poznaniu (http://mojaatena.pl)
KADRY-PŁACE-SZKOLENIA-COACHING
Artykuł: SKUTECZNE NEGOCJACJE HANDLOWE – czyli tyle zyskasz, ile wynegocjujesz.
Negocjacje termin towarzyszący nam nierozłącznie w naszym kraju od momentu rozpoczęcia przemian polityczno-gospodarczych w naszym kraju czyli od początku lat 90. W gospodarce wolnorynkowej istnieje potrzeba i konieczność prowadzenia skutecznych negocjacji handlowych.
Uczestniczymy bezpośrednio w różnych formach negocjacji, wielu z nich słyszymy i oglądamy w mas mediach. Negocjujemy z partnerem życiowym –gdzie wyjechać na wakacje, na jaki film pójść do kina, jaki program obejrzeć w telewizji?, partnerem biznesowym – na jakich warunkach rozpoczniemy współpracę, ile, za ile i na jakich warunkach sprzedać czy tez kupić produkty i usługi?, Negocjujemy z szefem – w jakim terminie wykonać powierzoną przez niego pracę. Prowadzimy negocjacje z dłużnikiem (negocjacje windykacyjne), kiedy, w jak sposób zwróci nam nasze zainwestowane pieniądze. Rozpoczynamy negocjacje z bankiem w jakiej wysokości i na jakich warunkach uzyskamy kredyt bankowy. Słyszymy o negocjacjach międzynarodowych, politycznych, gospodarczych. Czym są więc tak naprawdę negocjacje i po co negocjujemy?. Spróbujmy zdefiniować to dla wielu osób tajemnicze określenie.
Czy negocjacje to rozmowa? Tak, ale nie taka zwykła towarzyska, miła
i bezkonfliktowa.. Przystępując do negocjacji strony, co najmniej dwie, zakładają rozwiązanie konkretnego problemu, uzyskanie korzyści, uzyskanie poprawy relacji pomiędzy stronami, rozwiązanie konfliktu –czyli stron przystępując do negocjacji zakładają sobie konkretny cel, którym jest zysk, dobry interes.
Definicja negocjacji mówi nam o tym, że „Negocjacje są jednym ze sposobów uzyskiwania od innych tego czego chcemy. Jest to dwustronny proces komunikowania, którego celem jest osiągniecie porozumienia w takiej sytuacji, gdy jesteśmy związani z partnerem negocjacji wspólnymi i sprzecznymi interesami”/ Fisher, Ury „Dochodząc do TAK”.
Czyli negocjowanie jest skomplikowanym procesem dochodzenia do rozwiązań, które są do przyjęcia dla obydwu stron. Jest to poszukiwanie alternatyw, które zaspokoją w największym możliwym stopniu obie strony sporu. Aby strony ze soba chciały współpracować powinny mieć wspólność interesów i być nastawione na współpracę.
W działalności gospodarczej w warunkach rynkowych mamy do czynienia z negocjacjami handlowymi, kiedy dwie strony, dwóch partnerów biznesowych spotyka się po to, aby negocjując warunki współpracy rozwiązując konflikt (to czego chce jedna strona nie zawsze odpowiada drugiej, jaki i tez dwie strony dążą do uzyskania tego samego co jest przyczyną konfliktu).
Niestety często negocjacje bywają traktowane jako walka o swoje, kosztem drugiej strony. Efektem może być agresywne zachowanie w stosunku do partnera, manipulowanie, wywieranie presji, po to by wygrać za wszelką cenę. Taka strategia powoduje rozkręcenie spirali zachowań niepożądanych (agresja rodzi agresję, a atak kontratak). Ten sposób negocjowania jest niestety często spotykany w naszych polskich realiach gospodarczych. Negocjacje handlowe nie polegają na tym, by partnera negocjacyjnego traktować jako wroga lub przyjaciela, tylko jako partnera właśnie z którym wspólnie rozwiązujemy konflikt niezależnie od zaufania. Takie podejście do negocjacji warunkuje nam pozytywny efekt końcowy.
Dobrą bazą do stosowania stylu „opartego na zasadach”, bez konieczności wygrywania lub poddawania się. Czyli opłaca się w negocjacjach stosowanie postawy asertywnej, traktowanie drugiej strony jako partnera zasługującego na szacunek, zrozumienie oraz respektowanie jego praw. Taka postawa jest zaraźliwa dla naszego negocjacyjnego partnera i wówczas obie strony mogą czuć się wygrane. Jeśli w negocjacjach handlowych będziemy starali się stosować w swoich zachowaniach i reakcjach do czterech zasad negocjacyjnych, odniesiemy negocjacyjny sukces. A oto one źródła naszego sukcesu:
1. Oddziel ludzi od problemu.
Czy znany jest przypadek negocjacji z udziałem maszyn czy komputerów?. Oczywiście, że nie. To udzie, a nie maszyny negocjują i wnoszą w ten proces całą złożoność swojej osobowości, nawyków, i różny sposób postrzegania rzeczywistości. Chodzi o to, by uczucia i emocje wyraźnie oddzielić od problemu negocjacyjnego. Partnerzy w interesach powinni skupić się na problemie (jak się porozumieć, by zyskać założoną cenę, jakość, warunki płatności, terminy, gwarancje, udział w promocji, ubezpieczenie, ileż jest zmiennych, które zamienione w konkretne kwestie podlegać będą negocjacjom) i współpracować w jego rozwiązaniu, a nie koncentrować się na sobie wzajemnie,
2. Koncentruj się na interesach, a nie na stanowiskach, to druga zasada negocjacyjna. Aby negocjować najlepsze zaspokojenie interesów obu partnerów, trzeba je najpierw poznać, ponieważ to one motywują ludzi do działania. Bardzo często partnerzy spierają się o stanowiska (ja tego chcę, a ja tego nie chcę, zależy mi na jakości, a drugiej stronie na szybkiej dostawie towarów). Spieranie się o stanowiska jest nieefektywne. Warto więc partnera zapytać dlaczego to jest dla ciebie takie ważne?, dlaczego Panu właśnie na tym zależy?. Czy na pewno w Pana interesie jest...?. warto poszukiwać wspólnych interesów, które nas łączą, a nie spierać się o stanowiska,
Znany w literaturze przedmiotu jest przykład pomarańczy. Otóż matka miała dwie córki i jedną pomarańczę. Każda z córek chciała całą pomarańczę. Matka więc podzieliła pomarańczę na połowę i każdej z córek wręczyła połówkę pomarańczy. Tylko, że jedna z tych córek chciała miąższ do zjedzenia, a druga skórkę do ciasta. Gdyby jasno wyraziły się po co im ta pomarańcza miałyby szansę w pełni uzyskać to co chciały. Dość często negocjatorzy zadowalają się połówką pomarańczy zamiast szukać lepszego dla obydwu stron rozwiązania,
3. Opracuj możliwości korzystne dla obydwu stron. Należy szukać i opracować wiele alternatywnych rozwiązań zanim podejmie się ostateczną decyzję. W sytuacji dużej presji i stresu jaki towarzyszy negocjacjom, można dążyć do przedwczesnych decyzji i ulegać złudzeniu, że istnieje tylko jedno rozwiązania. Pomimo presji, napięcia towarzyszącego prowadzonym negocjacjom, należy w sposób aktywny, kreatywny, twórczy poszukiwać wielu możliwości godzenia wspólnych interesów. W prowadzonych negocjacjach z partnerem biznesowym obydwie strony maja być wygrane i odchodzić od stołu negocjacyjnego z przekonaniem, że w sposób optymalny zaspokojone zostały ich interesy,
4. Stosuj kryteria obiektywne.
Obiektywne kryteria to rozwiązania, zasady z którymi godzą się i je akceptują obydwie strony. Powołanie się na kryteria obiektywne (zwyczaje, obyczaje, praktykę branży, akceptowane autorytety, konsultanci, sady polubowne), powoduje szybsze rozwiązanie konfliktu negocjacyjnego. Ważne jest, aby obie strony zgodziły się, że jest to dla nich kryterium obiektywne i uczciwe, a także dało się zastosować do obydwu stron zgodnie z zasada wzajemności,
Podsumowując rozważania na temat negocjacji, a w szczególności negocjacji handlowych warto dokonać krótkiej charakterystyki sytuacji negocjacyjnej.
Oto kilka cech charakterystycznych negocjacji handlowych („Zasad negocjacji”):
1. Występują co najmniej dwie strony,
2. Pomiędzy stronami istnieje konflikt interesów – to czego chce jedna strona, nie zawsze odpowiada drugiej, szukają więc sposobów na rozwiązanie tej sytuacji,
3. Strony negocjują, ponieważ uważają, iż mogą zastosować jakieś formy oddziaływania, aby uzyskać większe korzyści, czego nie zapewni im przyjęcie propozycji drugiej strony,
4. Negocjacje są procesem świadomym i dobrowolnym, są strategią z wyboru,
5. Strony przynajmniej przez krótki okres, wolą poszukiwać możliwości porozumienia, niż prowadzić otwartą walkę, poddać się czy zerwać kontakty,
6. Podejmując negocjacje godzimy się na kompromis. Oczekujemy, że obydwie strony zmienią swoje początkowe stanowiska, żądania czy wymagania. Kreatywne negocjacje nie muszą opierać się na kompromisie, strony mogą wypracować rozwiązanie, które umożliwia spełnienie celów obydwu partnerów, („Istota negocjacji” Roy J. Lewicki, David M Saunders).
Negocjowana nie należy się obawiać, to dzięki negocjacjom możemy, jako partnerzy biznesowi najlepiej i skutecznie realizować swoje interesy handlowe, zaspokajać swoje oczekiwania i potrzeby w zależności od zmieniających się warunków biznesowego otoczenia. Warto zaakceptować negocjacje jako narzędzie skutecznego prowadzenia interesów, a nie tylko coś, co kojarzy się z konfliktem i negatywami z nim związanymi.
Opracował:
Zygmunt Dolata
Trener, Konsultant biznesu- 10.11.2011, 12:50
-
Coaching operacyjny
Coaching rozwojowy
Coaching menedżerski
SZKOLENIA-KADRY-PŁACE-COACHING
"Szkolenia w najlepszym wykonaniu"
Fabryka Rozwoju Biznesu w Poznaniu,
biuro@mojaatena.pl
http://mojaatena.pl- 21.10.2011, 13:33
-
Kontakt: www. mojaatena.pl, biuro@mojaatena.pl
Konsultacje i szkolenia dla pracowników działów HR:
Nasza firma ATENA Fabryka Rozwoju Biznesu w Poznaniu proponuje Państwu doradztwo/konsultacje/obsługę w zakresie kadr i płac.
Usługi z zakresu KADR:
• prowadzenie dokumentacji kadrowej (teczek personalnych) pracowników;
• sporządzanie i ewidencja dokumentacji związanej z zawarciem stosunku pracy (umowy, aneksy) oraz umowy zlecenia i o dzieło;
• sporządzanie dokumentacji dotyczącej rozwiązania umowy o pracę (wypowiedzenia, świadectwa pracy);
• rejestracja pracowników i członków ich rodzin w ZUS, dokonywanie zmian w rejestracji ZUS;
• rozliczanie pracowników z wykorzystanych dni urlopów wypoczynkowych oraz innych przerw w wykonywaniu pracy, w tym urlopów okolicznościowych, wychowawczych, zwolnień lekarskich i innych;
• informowanie Klienta o konieczności przeprowadzenia i aktualizacji badań lekarskich oraz szkoleń z zakresu BHP i szkoleń przeciwpożarowych pracowników;
• sporządzanie deklaracji i przesyłanie do PFRON ;
• obecność w trakcie inspekcji PIP w zakresie prawidłowości prowadzenia administracji kadrowej, dostarczanie odpowiednich danych i udzielanie wyjaśnień;
• sporządzanie uzgodnionych w umowie raportów i zestawień kadrowych;
• na życzenie przechowywanie dokumentacji oraz danych kadrowych Klienta,
• Szkolenia z zakresu ZZL: Rekrutacja i selekcja pracowników, motywowanie, delegowanie, systemy ocen okresowych, prawo pracy, płace, procedury i procesy HR,
Usługi z zakresu PŁAC:
• naliczanie wynagrodzeń pracowników;
• sporządzanie list płac;
• na życzenie przygotowywanie przelewów i przekazywanie wynagrodzeń pracowników na rachunki bankowe;
• sporządzanie i przesyłanie do ZUS miesięcznych deklaracji rozliczeniowych;
• sporządzanie zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu
• obecność i współpraca z Klientem przy inspekcjach i kontrolach z ZUS, Państwowej Inspekcji Pracy lub Urzędu Skarbowego;
• na życzenie przygotowywanie i przesyłanie do GUS sprawozdań statystycznych;
• przechowywanie dokumentacji oraz danych płacowych Klienta.
Zależy nam na dobrej i trwałej współpracy z Państwem, dlatego nasza oferta nie ogranicza się do prowadzenia usług kadrowo-płacowych w Firmie. Podpisując umowę pragniemy przede wszystkim pomóc Klientowi w zoptymalizowaniu i ograniczeniu kosztów związanych z zatrudnianiem pracowników poprzez poszukiwanie nowych rozwiązań prawnych, organizacyjnych i ekonomicznych w odniesieniu do specyfiki danej Firmy. Pracownicy i współpracownicy ATENY działają w obszarze tzw. „twardego” HR od wielu lat, tworzą zespół kompetentnych specjalistów, o wieloletnim doświadczeniu w dziedzinie stosowania w praktyce szeroko pojętego prawa pracy.
Efektem współpracy z naszą firmą będzie:
1. zmniejszenie kosztów operacyjnych HR,
2. obniżenie kosztów utrzymania systemów IT,
3. poprawa efektywności działań w powyższych obszarach,
4. bezpieczeństwo informacji .
Chętnie przedstawimy zakres oferty w czasie bezpośredniego spotkania. W przypadku pytań lub wątpliwości zachęcamy do kontaktu z nami.
Konsultacje, coachingi dla menedżerów i HR-owców
z zakresu:
- wystąpienia publiczne,
- prezentacje
- efektywne i celowe wykorzystanie narzędzi prezentacyjnych
- prowadzenie spotkań i zebrań z pracownikami
- coaching menedżerski
- etykieta w biznesie
Doświadczona kadra trenerska, praktycy biznesowi, liczne "wartości dodane", skuteczność,
http://mojaatena.pl
e-mail: biuro@mojaatena.pl
Fabryka Rozwoju Biznesu w Poznaniu
ZAPRASZAMY!- 30.09.2011, 12:46
-
KADRY - PŁACE - SZKOLENIA - COACHING - Kompleksowa obsługa MSP Terminowo-Profesjonalnie-Skutecznie
ATENA Fabryka Rozwoju Biznesu,
http://mojaatena.pl
e-mail: biuro@mojaatena.pl
"Szkolenia - doradztwo - konsulting w najlepszym wykonaniu"
Poznań, http://mojaatena.pl, biuro@mojaatena.pl- 20.09.2011, 19:38
-
http://mojaatena.pl.; ATENA-Fabryka Rozwoju Biznesu, Kompleksowa obsługa kadrowo-płacowa dla MŚP.
Nasza firma ATENA Fabryka Rozwoju Biznesu w Poznaniu proponuje
Państwu obsługę
w zakresie kadr i płac.
Usługi z zakresu KADR:
• prowadzenie dokumentacji kadrowej (teczek personalnych) pracowników;
• sporządzanie i ewidencja dokumentacji związanej z zawarciem stosunku pracy (umowy, aneksy) oraz umowy zlecenia i o dzieło;
• sporządzanie dokumentacji dotyczącej rozwiązania umowy o pracę (wypowiedzenia, świadectwa pracy);
• rejestracja pracowników i członków ich rodzin w ZUS, dokonywanie zmian w rejestracji ZUS;
• rozliczanie pracowników z wykorzystanych dni urlopów wypoczynkowych oraz innych przerw w wykonywaniu pracy, w tym urlopów okolicznościowych, wychowawczych, zwolnień lekarskich i innych;
• informowanie Klienta o konieczności przeprowadzenia i aktualizacji badań lekarskich oraz szkoleń z zakresu BHP i szkoleń przeciwpożarowych pracowników;
• sporządzanie deklaracji i przesyłanie do PFRON ;
• obecność w trakcie inspekcji PIP w zakresie prawidłowości prowadzenia administracji kadrowej, dostarczanie odpowiednich danych i udzielanie wyjaśnień;
• sporządzanie uzgodnionych w umowie raportów i zestawień kadrowych;
• na życzenie przechowywanie dokumentacji oraz danych kadrowych Klienta,
• Szkolenia z zakresu ZZL: Rekrutacja i selekcja pracowników, motywowanie, delegowanie, systemy ocen okresowych, prawo pracy, płace, procedury i procesy HR,
Usługi z zakresu PŁAC:
• naliczanie wynagrodzeń pracowników;
• sporządzanie list płac;
• na życzenie przygotowywanie przelewów i przekazywanie wynagrodzeń pracowników na rachunki bankowe;
• sporządzanie i przesyłanie do ZUS miesięcznych deklaracji rozliczeniowych;
• sporządzanie zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu
• obecność i współpraca z Klientem przy inspekcjach i kontrolach z ZUS, Państwowej Inspekcji Pracy lub Urzędu Skarbowego;
• na życzenie przygotowywanie i przesyłanie do GUS sprawozdań statystycznych;
• przechowywanie dokumentacji oraz danych płacowych Klienta.
Zależy nam na dobrej i trwałej współpracy z Państwem, dlatego nasza oferta nie ogranicza się do prowadzenia usług kadrowo-płacowych w Firmie. Podpisując umowę pragniemy przede wszystkim pomóc Klientowi w zoptymalizowaniu i ograniczeniu kosztów związanych z zatrudnianiem pracowników poprzez poszukiwanie nowych rozwiązań prawnych, organizacyjnych i ekonomicznych w odniesieniu do specyfiki danej Firmy. Pracownicy i współpracownicy ATENY działają w obszarze tzw. „twardego” HR od wielu lat, tworzą zespół kompetentnych specjalistów, o wieloletnim doświadczeniu w dziedzinie stosowania w praktyce szeroko pojętego prawa pracy.
Efektem współpracy z naszą firmą będzie:
1. zmniejszenie kosztów operacyjnych HR,
2. obniżenie kosztów utrzymania systemów IT,
3. poprawa efektywności działań w powyższych obszarach,
4. bezpieczeństwo informacji .
Chętnie przedstawimy zakres oferty w czasie bezpośredniego spotkania. W przypadku pytań lub wątpliwości zachęcamy do kontaktu z nami- 26.08.2011, 14:24
-
ATENA Fabryka Rozwoju Biznesu - Poznań, http://mojaatena.pl
KADRY - PŁACE - SZKOLENIA - COACHING
"Jedyną pewną rzeczą jest zmiana" - zmieniaj życie na lepsze!
http://mojaatena.pl
Przeczytaj: SKUTECZNE... więcej »- 22.08.2011, 14:38
-
ATENA Fabryka Rozwoju Biznesu - Poznań, http://mojaatena.pl
KADRY - PŁACE - SZKOLENIA - COACHING
"Jedyną pewną rzeczą jest zmiana" - zmieniaj życie na lepsze!
http://mojaatena.pl
Przeczytaj: SKUTECZNE NEGOCJACJE HANDLOWE – czyli tyle zyskasz, ile
wynegocjujesz.
Negocjacje termin towarzyszący nam nierozłącznie w naszym kraju od momentu rozpoczęcia przemian polityczno-gospodarczych w naszym kraju czyli od początku lat 90. W gospodarce wolnorynkowej istnieje potrzeba i konieczność prowadzenia skutecznych negocjacji handlowych.
Uczestniczymy bezpośrednio w różnych formach negocjacji, wielu z nich słyszymy i oglądamy w mas mediach. Negocjujemy z partnerem życiowym –gdzie wyjechać na wakacje, na jaki film pójść do kina, jaki program obejrzeć w telewizji?, partnerem biznesowym – na jakich warunkach rozpoczniemy współpracę, ile, za ile i na jakich warunkach sprzedać czy tez kupić produkty i usługi?, Negocjujemy z szefem – w jakim terminie wykonać powierzoną przez niego pracę. Prowadzimy negocjacje z dłużnikiem (negocjacje windykacyjne), kiedy, w jak sposób zwróci nam nasze zainwestowane pieniądze. Rozpoczynamy negocjacje z bankiem w jakiej wysokości i na jakich warunkach uzyskamy kredyt bankowy. Słyszymy o negocjacjach międzynarodowych, politycznych, gospodarczych. Czym są więc tak naprawdę negocjacje i po co negocjujemy?. Spróbujmy zdefiniować to dla wielu osób tajemnicze określenie.
Czy negocjacje to rozmowa? Tak, ale nie taka zwykła towarzyska, miła
i bezkonfliktowa.. Przystępując do negocjacji strony, co najmniej dwie, zakładają rozwiązanie konkretnego problemu, uzyskanie korzyści, uzyskanie poprawy relacji pomiędzy stronami, rozwiązanie konfliktu –czyli stron przystępując do negocjacji zakładają sobie konkretny cel, którym jest zysk, dobry interes.
Definicja negocjacji mówi nam o tym, że „Negocjacje są jednym ze sposobów uzyskiwania od innych tego czego chcemy. Jest to dwustronny proces komunikowania, którego celem jest osiągniecie porozumienia w takiej sytuacji, gdy jesteśmy związani z partnerem negocjacji wspólnymi i sprzecznymi interesami”/ Fisher, Ury „Dochodząc do TAK”.
Czyli negocjowanie jest skomplikowanym procesem dochodzenia do rozwiązań, które są do przyjęcia dla obydwu stron. Jest to poszukiwanie alternatyw, które zaspokoją w największym możliwym stopniu obie strony sporu. Aby strony ze soba chciały współpracować powinny mieć wspólność interesów i być nastawione na współpracę.
W działalności gospodarczej w warunkach rynkowych mamy do czynienia z negocjacjami handlowymi, kiedy dwie strony, dwóch partnerów biznesowych spotyka się po to, aby negocjując warunki współpracy rozwiązując konflikt (to czego chce jedna strona nie zawsze odpowiada drugiej, jaki i tez dwie strony dążą do uzyskania tego samego co jest przyczyną konfliktu).
Niestety często negocjacje bywają traktowane jako walka o swoje, kosztem drugiej strony. Efektem może być agresywne zachowanie w stosunku do partnera, manipulowanie, wywieranie presji, po to by wygrać za wszelką cenę. Taka strategia powoduje rozkręcenie spirali zachowań niepożądanych (agresja rodzi agresję, a atak kontratak). Ten sposób negocjowania jest niestety często spotykany w naszych polskich realiach gospodarczych. Negocjacje handlowe nie polegają na tym, by partnera negocjacyjnego traktować jako wroga lub przyjaciela, tylko jako partnera właśnie z którym wspólnie rozwiązujemy konflikt niezależnie od zaufania. Takie podejście do negocjacji warunkuje nam pozytywny efekt końcowy.
Dobrą bazą do stosowania stylu „opartego na zasadach”, bez konieczności wygrywania lub poddawania się. Czyli opłaca się w negocjacjach stosowanie postawy asertywnej, traktowanie drugiej strony jako partnera zasługującego na szacunek, zrozumienie oraz respektowanie jego praw. Taka postawa jest zaraźliwa dla naszego negocjacyjnego partnera i wówczas obie strony mogą czuć się wygrane. Jeśli w negocjacjach handlowych będziemy starali się stosować w swoich zachowaniach i reakcjach do czterech zasad negocjacyjnych, odniesiemy negocjacyjny sukces. A oto one źródła naszego sukcesu:
1. Oddziel ludzi od problemu.
Czy znany jest przypadek negocjacji z udziałem maszyn czy komputerów?. Oczywiście, że nie. To udzie, a nie maszyny negocjują i wnoszą w ten proces całą złożoność swojej osobowości, nawyków, i różny sposób postrzegania rzeczywistości. Chodzi o to, by uczucia i emocje wyraźnie oddzielić od problemu negocjacyjnego. Partnerzy w interesach powinni skupić się na problemie (jak się porozumieć, by zyskać założoną cenę, jakość, warunki płatności, terminy, gwarancje, udział w promocji, ubezpieczenie, ileż jest zmiennych, które zamienione w konkretne kwestie podlegać będą negocjacjom) i współpracować w jego rozwiązaniu, a nie koncentrować się na sobie wzajemnie,
2. Koncentruj się na interesach, a nie na stanowiskach, to druga zasada negocjacyjna. Aby negocjować najlepsze zaspokojenie interesów obu partnerów, trzeba je najpierw poznać, ponieważ to one motywują ludzi do działania. Bardzo często partnerzy spierają się o stanowiska (ja tego chcę, a ja tego nie chcę, zależy mi na jakości, a drugiej stronie na szybkiej dostawie towarów). Spieranie się o stanowiska jest nieefektywne. Warto więc partnera zapytać dlaczego to jest dla ciebie takie ważne?, dlaczego Panu właśnie na tym zależy?. Czy na pewno w Pana interesie jest...?. warto poszukiwać wspólnych interesów, które nas łączą, a nie spierać się o stanowiska,
Znany w literaturze przedmiotu jest przykład pomarańczy. Otóż matka miała dwie córki i jedną pomarańczę. Każda z córek chciała całą pomarańczę. Matka więc podzieliła pomarańczę na połowę i każdej z córek wręczyła połówkę pomarańczy. Tylko, że jedna z tych córek chciała miąższ do zjedzenia, a druga skórkę do ciasta. Gdyby jasno wyraziły się po co im ta pomarańcza miałyby szansę w pełni uzyskać to co chciały. Dość często negocjatorzy zadowalają się połówką pomarańczy zamiast szukać lepszego dla obydwu stron rozwiązania,
3. Opracuj możliwości korzystne dla obydwu stron. Należy szukać i opracować wiele alternatywnych rozwiązań zanim podejmie się ostateczną decyzję. W sytuacji dużej presji i stresu jaki towarzyszy negocjacjom, można dążyć do przedwczesnych decyzji i ulegać złudzeniu, że istnieje tylko jedno rozwiązania. Pomimo presji, napięcia towarzyszącego prowadzonym negocjacjom, należy w sposób aktywny, kreatywny, twórczy poszukiwać wielu możliwości godzenia wspólnych interesów. W prowadzonych negocjacjach z partnerem biznesowym obydwie strony maja być wygrane i odchodzić od stołu negocjacyjnego z przekonaniem, że w sposób optymalny zaspokojone zostały ich interesy,
4. Stosuj kryteria obiektywne.
Obiektywne kryteria to rozwiązania, zasady z którymi godzą się i je akceptują obydwie strony. Powołanie się na kryteria obiektywne (zwyczaje, obyczaje, praktykę branży, akceptowane autorytety, konsultanci, sady polubowne), powoduje szybsze rozwiązanie konfliktu negocjacyjnego. Ważne jest, aby obie strony zgodziły się, że jest to dla nich kryterium obiektywne i uczciwe, a także dało się zastosować do obydwu stron zgodnie z zasada wzajemności,
Podsumowując rozważania na temat negocjacji, a w szczególności negocjacji handlowych warto dokonać krótkiej charakterystyki sytuacji negocjacyjnej.
Oto kilka cech charakterystycznych negocjacji handlowych („Zasad negocjacji”):
1. Występują co najmniej dwie strony,
2. Pomiędzy stronami istnieje konflikt interesów – to czego chce jedna strona, nie zawsze odpowiada drugiej, szukają więc sposobów na rozwiązanie tej sytuacji,
3. Strony negocjują, ponieważ uważają, iż mogą zastosować jakieś formy oddziaływania, aby uzyskać większe korzyści, czego nie zapewni im przyjęcie propozycji drugiej strony,
4. Negocjacje są procesem świadomym i dobrowolnym, są strategią z wyboru,
5. Strony przynajmniej przez krótki okres, wolą poszukiwać możliwości porozumienia, niż prowadzić otwartą walkę, poddać się czy zerwać kontakty,
6. Podejmując negocjacje godzimy się na kompromis. Oczekujemy, że obydwie strony zmienią swoje początkowe stanowiska, żądania czy wymagania. Kreatywne negocjacje nie muszą opierać się na kompromisie, strony mogą wypracować rozwiązanie, które umożliwia spełnienie celów obydwu partnerów, („Istota negocjacji” Roy J. Lewicki, David M Saunders).
Negocjowana nie należy się obawiać, to dzięki negocjacjom możemy, jako partnerzy biznesowi najlepiej i skutecznie realizować swoje interesy handlowe, zaspokajać swoje oczekiwania i potrzeby w zależności od zmieniających się warunków biznesowego otoczenia. Warto zaakceptować negocjacje jako narzędzie skutecznego prowadzenia interesów,a nie tylko coś, co kojarzy się z konfliktem i negatywami z nim związanymi.
Opracował:
Zygmunt Dolata
Wykładowca, Trener, Konsultant biznesu- 11.08.2011, 10:48
-
ATENA Fabryka Rozwoju Biznesu - Poznań, http://mojaatena.pl
KADRY - PŁACE - SZKOLENIA - COACHING
"Jedyną pewną rzeczą jest zmiana" - zmieniaj życie na lepsze!
http://mojaatena.pl
Przeczytaj: SKUTECZNE NEGOCJACJE HANDLOWE – czyli tyle zyskasz, ile
wynegocjujesz.
Negocjacje termin towarzyszący nam nierozłącznie w naszym kraju od momentu rozpoczęcia przemian polityczno-gospodarczych w naszym kraju czyli od początku lat 90. W gospodarce wolnorynkowej istnieje potrzeba i konieczność prowadzenia skutecznych negocjacji handlowych.
Uczestniczymy bezpośrednio w różnych formach negocjacji, wielu z nich słyszymy i oglądamy w mas mediach. Negocjujemy z partnerem życiowym –gdzie wyjechać na wakacje, na jaki film pójść do kina, jaki program obejrzeć w telewizji?, partnerem biznesowym – na jakich warunkach rozpoczniemy współpracę, ile, za ile i na jakich warunkach sprzedać czy tez kupić produkty i usługi?, Negocjujemy z szefem – w jakim terminie wykonać powierzoną przez niego pracę. Prowadzimy negocjacje z dłużnikiem (negocjacje windykacyjne), kiedy, w jak sposób zwróci nam nasze zainwestowane pieniądze. Rozpoczynamy negocjacje z bankiem w jakiej wysokości i na jakich warunkach uzyskamy kredyt bankowy. Słyszymy o negocjacjach międzynarodowych, politycznych, gospodarczych. Czym są więc tak naprawdę negocjacje i po co negocjujemy?. Spróbujmy zdefiniować to dla wielu osób tajemnicze określenie.
Czy negocjacje to rozmowa? Tak, ale nie taka zwykła towarzyska, miła
i bezkonfliktowa.. Przystępując do negocjacji strony, co najmniej dwie, zakładają rozwiązanie konkretnego problemu, uzyskanie korzyści, uzyskanie poprawy relacji pomiędzy stronami, rozwiązanie konfliktu –czyli stron przystępując do negocjacji zakładają sobie konkretny cel, którym jest zysk, dobry interes.
Definicja negocjacji mówi nam o tym, że „Negocjacje są jednym ze sposobów uzyskiwania od innych tego czego chcemy. Jest to dwustronny proces komunikowania, którego celem jest osiągniecie porozumienia w takiej sytuacji, gdy jesteśmy związani z partnerem negocjacji wspólnymi i sprzecznymi interesami”/ Fisher, Ury „Dochodząc do TAK”.
Czyli negocjowanie jest skomplikowanym procesem dochodzenia do rozwiązań, które są do przyjęcia dla obydwu stron. Jest to poszukiwanie alternatyw, które zaspokoją w największym możliwym stopniu obie strony sporu. Aby strony ze soba chciały współpracować powinny mieć wspólność interesów i być nastawione na współpracę.
W działalności gospodarczej w warunkach rynkowych mamy do czynienia z negocjacjami handlowymi, kiedy dwie strony, dwóch partnerów biznesowych spotyka się po to, aby negocjując warunki współpracy rozwiązując konflikt (to czego chce jedna strona nie zawsze odpowiada drugiej, jaki i tez dwie strony dążą do uzyskania tego samego co jest przyczyną konfliktu).
Niestety często negocjacje bywają traktowane jako walka o swoje, kosztem drugiej strony. Efektem może być agresywne zachowanie w stosunku do partnera, manipulowanie, wywieranie presji, po to by wygrać za wszelką cenę. Taka strategia powoduje rozkręcenie spirali zachowań niepożądanych (agresja rodzi agresję, a atak kontratak). Ten sposób negocjowania jest niestety często spotykany w naszych polskich realiach gospodarczych. Negocjacje handlowe nie polegają na tym, by partnera negocjacyjnego traktować jako wroga lub przyjaciela, tylko jako partnera właśnie z którym wspólnie rozwiązujemy konflikt niezależnie od zaufania. Takie podejście do negocjacji warunkuje nam pozytywny efekt końcowy.
Dobrą bazą do stosowania stylu „opartego na zasadach”, bez konieczności wygrywania lub poddawania się. Czyli opłaca się w negocjacjach stosowanie postawy asertywnej, traktowanie drugiej strony jako partnera zasługującego na szacunek, zrozumienie oraz respektowanie jego praw. Taka postawa jest zaraźliwa dla naszego negocjacyjnego partnera i wówczas obie strony mogą czuć się wygrane. Jeśli w negocjacjach handlowych będziemy starali się stosować w swoich zachowaniach i reakcjach do czterech zasad negocjacyjnych, odniesiemy negocjacyjny sukces. A oto one źródła naszego sukcesu:
1. Oddziel ludzi od problemu.
Czy znany jest przypadek negocjacji z udziałem maszyn czy komputerów?. Oczywiście, że nie. To udzie, a nie maszyny negocjują i wnoszą w ten proces całą złożoność swojej osobowości, nawyków, i różny sposób postrzegania rzeczywistości. Chodzi o to, by uczucia i emocje wyraźnie oddzielić od problemu negocjacyjnego. Partnerzy w interesach powinni skupić się na problemie (jak się porozumieć, by zyskać założoną cenę, jakość, warunki płatności, terminy, gwarancje, udział w promocji, ubezpieczenie, ileż jest zmiennych, które zamienione w konkretne kwestie podlegać będą negocjacjom) i współpracować w jego rozwiązaniu, a nie koncentrować się na sobie wzajemnie,
2. Koncentruj się na interesach, a nie na stanowiskach, to druga zasada negocjacyjna. Aby negocjować najlepsze zaspokojenie interesów obu partnerów, trzeba je najpierw poznać, ponieważ to one motywują ludzi do działania. Bardzo często partnerzy spierają się o stanowiska (ja tego chcę, a ja tego nie chcę, zależy mi na jakości, a drugiej stronie na szybkiej dostawie towarów). Spieranie się o stanowiska jest nieefektywne. Warto więc partnera zapytać dlaczego to jest dla ciebie takie ważne?, dlaczego Panu właśnie na tym zależy?. Czy na pewno w Pana interesie jest...?. warto poszukiwać wspólnych interesów, które nas łączą, a nie spierać się o stanowiska,
Znany w literaturze przedmiotu jest przykład pomarańczy. Otóż matka miała dwie córki i jedną pomarańczę. Każda z córek chciała całą pomarańczę. Matka więc podzieliła pomarańczę na połowę i każdej z córek wręczyła połówkę pomarańczy. Tylko, że jedna z tych córek chciała miąższ do zjedzenia, a druga skórkę do ciasta. Gdyby jasno wyraziły się po co im ta pomarańcza miałyby szansę w pełni uzyskać to co chciały. Dość często negocjatorzy zadowalają się połówką pomarańczy zamiast szukać lepszego dla obydwu stron rozwiązania,
3. Opracuj możliwości korzystne dla obydwu stron. Należy szukać i opracować wiele alternatywnych rozwiązań zanim podejmie się ostateczną decyzję. W sytuacji dużej presji i stresu jaki towarzyszy negocjacjom, można dążyć do przedwczesnych decyzji i ulegać złudzeniu, że istnieje tylko jedno rozwiązania. Pomimo presji, napięcia towarzyszącego prowadzonym negocjacjom, należy w sposób aktywny, kreatywny, twórczy poszukiwać wielu możliwości godzenia wspólnych interesów. W prowadzonych negocjacjach z partnerem biznesowym obydwie strony maja być wygrane i odchodzić od stołu negocjacyjnego z przekonaniem, że w sposób optymalny zaspokojone zostały ich interesy,
4. Stosuj kryteria obiektywne.
Obiektywne kryteria to rozwiązania, zasady z którymi godzą się i je akceptują obydwie strony. Powołanie się na kryteria obiektywne (zwyczaje, obyczaje, praktykę branży, akceptowane autorytety, konsultanci, sady polubowne), powoduje szybsze rozwiązanie konfliktu negocjacyjnego. Ważne jest, aby obie strony zgodziły się, że jest to dla nich kryterium obiektywne i uczciwe, a także dało się zastosować do obydwu stron zgodnie z zasada wzajemności,
Podsumowując rozważania na temat negocjacji, a w szczególności negocjacji handlowych warto dokonać krótkiej charakterystyki sytuacji negocjacyjnej.
Oto kilka cech charakterystycznych negocjacji handlowych („Zasad negocjacji”):
1. Występują co najmniej dwie strony,
2. Pomiędzy stronami istnieje konflikt interesów – to czego chce jedna strona, nie zawsze odpowiada drugiej, szukają więc sposobów na rozwiązanie tej sytuacji,
3. Strony negocjują, ponieważ uważają, iż mogą zastosować jakieś formy oddziaływania, aby uzyskać większe korzyści, czego nie zapewni im przyjęcie propozycji drugiej strony,
4. Negocjacje są procesem świadomym i dobrowolnym, są strategią z wyboru,
5. Strony przynajmniej przez krótki okres, wolą poszukiwać możliwości porozumienia, niż prowadzić otwartą walkę, poddać się czy zerwać kontakty,
6. Podejmując negocjacje godzimy się na kompromis. Oczekujemy, że obydwie strony zmienią swoje początkowe stanowiska, żądania czy wymagania. Kreatywne negocjacje nie muszą opierać się na kompromisie, strony mogą wypracować rozwiązanie, które umożliwia spełnienie celów obydwu partnerów, („Istota negocjacji” Roy J. Lewicki, David M Saunders).
Negocjowana nie należy się obawiać, to dzięki negocjacjom możemy, jako partnerzy biznesowi najlepiej i skutecznie realizować swoje interesy handlowe, zaspokajać swoje oczekiwania i potrzeby w zależności od zmieniających się warunków biznesowego otoczenia. Warto zaakceptować negocjacje jako narzędzie skutecznego prowadzenia interesów,a nie tylko coś, co kojarzy się z konfliktem i negatywami z nim związanymi.
Opracował:
Zygmunt Dolata
Wykładowca, Trener, Konsultant biznesu- 10.08.2011, 13:03
-
"Twoje zyski i satysfakcja zależą od skutecznych negocjacji"
Warsztaty negocjacyjne i coaching z praktykiem. Negocjacje handlowe, zakupowe, międzykulturowe i windykacyjne.
http://mojaatena.pl
SZKOLENIA- KADRY- PŁACE - COACHING - IT
"Szkolenia jedyne w swoim rodzaju"- 27.07.2011, 18:58
-
- 18.07.2011, 13:38
-
ATENA Fabryka Rozwoju Biznesu w Poznaniu, http://mojaatena.pl
"Praktycy dla praktyków"- wspieramy w rozwoju MŚP na drodze do sukcesu.
Oferta wakacyjna - warsztaty relaksacyjne, outdoor, negocjacje biznesowe/międzykulturowe, wystąpienia publiczne, savoir vivre, rozwój osobisty.
http://mojaatena.pl- 6.07.2011, 22:09
-
Oferta wakacyjna - warsztaty relaksacyjne, outdoor, negocjacje biznesowe/międzykulturowe, wystąpienia publiczne, savoir vivre, rozwój osobisty.
http://mojaatena.pl- 5.07.2011, 10:05
-
- 30.05.2011, 20:29