Zygmunt Dolata
MBA | Trener biznesu | Wykladowca |Prelegent| Autor publikacji biznesowych | Freelancer|Doradca
Wypowiedzi
-
Witam,
poszukuję trenera biznesu ze znajomością psychologii i doświadczeniem
w zakresie wdrażania systemów ocen okresowych pracowników (SOOP), do przeprowadzenia 2-dniowego warsztatu w terminie: 30 wrzesień- 01 październik 2011r.
Temat szkolenia: "Psychologiczne aspekty oceniania pracowników w kontekście rozmowy oceniającej"
Kontakt e-mail: z.dolata@mojaatena.pl, http://mojaatena.pl -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Human Resources
-
Poszukuję doświadczonego trenera/trenerkę biznesu z przygotowaniem psychologicznym, który wdrażał/-a systemy ocen okresowych, do przeprowadzenia 2 dniowego szkolenia w dniach: 30 wrzesień-01 październik 2011r.
Temat warsztatu: "Psychologiczne aspekty oceniania w kontekście prowadzenia rozmowy oceniającej".
Zainteresowanych zapraszam do kontaktu na: biuro@mojaatena.pl,
http://mojaatena.pl -
http://mojaatena.pl, e-maill: biuro@mojaatena.pl
Nasza firma ATENA Fabryka Rozwoju Biznesu w Poznaniu/Mosinie proponuje Państwu obsługę w zakresie kadr i płac.
Usługi z zakresu KADR:
• prowadzenie dokumentacji kadrowej (teczek personalnych) pracowników;
• sporządzanie i ewidencja dokumentacji związanej z zawarciem stosunku pracy (umowy, aneksy) oraz umowy zlecenia i o dzieło;
• sporządzanie dokumentacji dotyczącej rozwiązania umowy o pracę (wypowiedzenia, świadectwa pracy);
• rejestracja pracowników i członków ich rodzin w ZUS, dokonywanie zmian w rejestracji ZUS;
• rozliczanie pracowników z wykorzystanych dni urlopów wypoczynkowych oraz innych przerw w wykonywaniu pracy, w tym urlopów okolicznościowych, wychowawczych, zwolnień lekarskich i innych;
• informowanie Klienta o konieczności przeprowadzenia i aktualizacji badań lekarskich oraz szkoleń z zakresu BHP i szkoleń przeciwpożarowych pracowników;
• sporządzanie deklaracji i przesyłanie do PFRON ;
• obecność w trakcie inspekcji PIP w zakresie prawidłowości prowadzenia administracji kadrowej, dostarczanie odpowiednich danych i udzielanie wyjaśnień;
• sporządzanie uzgodnionych w umowie raportów i zestawień kadrowych;
• na życzenie przechowywanie dokumentacji oraz danych kadrowych Klienta,
• Szkolenia z zakresu ZZL: Rekrutacja i selekcja pracowników, motywowanie, delegowanie, systemy ocen okresowych, prawo pracy, płace, procedury i procesy HR,
Usługi z zakresu PŁAC:
• naliczanie wynagrodzeń pracowników;
• sporządzanie list płac;
• na życzenie przygotowywanie przelewów i przekazywanie wynagrodzeń pracowników na rachunki bankowe;
• sporządzanie i przesyłanie do ZUS miesięcznych deklaracji rozliczeniowych;
• sporządzanie zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu
• obecność i współpraca z Klientem przy inspekcjach i kontrolach z ZUS, Państwowej Inspekcji Pracy lub Urzędu Skarbowego;
• na życzenie przygotowywanie i przesyłanie do GUS sprawozdań statystycznych;
• przechowywanie dokumentacji oraz danych płacowych Klienta.
Zależy nam na dobrej i trwałej współpracy z Państwem, dlatego nasza oferta nie ogranicza się do prowadzenia usług kadrowo-płacowych w Firmie. Podpisując umowę pragniemy przede wszystkim pomóc Klientowi w zoptymalizowaniu i ograniczeniu kosztów związanych z zatrudnianiem pracowników poprzez poszukiwanie nowych rozwiązań prawnych, organizacyjnych i ekonomicznych w odniesieniu do specyfiki danej Firmy. Pracownicy i współpracownicy ATENY działają w obszarze tzw. „twardego” HR od wielu lat, tworzą zespół kompetentnych specjalistów, o wieloletnim doświadczeniu w dziedzinie stosowania w praktyce szeroko pojętego prawa pracy.
Efektem współpracy z naszą firmą będzie:
1. zmniejszenie kosztów operacyjnych HR,
2. obniżenie kosztów utrzymania systemów IT,
3. poprawa efektywności działań w powyższych obszarach,
4. bezpieczeństwo informacji .
Chętnie przedstawimy zakres oferty w czasie bezpośredniego spotkania. W przypadku pytań lub wątpliwości zachęcamy do kontaktu z nami.
http://mojaatena.pl
e-mail: biuro@mojaatena.pl
Ponań/Mosina -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Human Resources
-
http://mojaatena.pl.; ATENA-Fabryka Rozwoju Biznesu, Kompleksowa obsługa kadrowo-płacowa dla MŚP.
Nasza firma ATENA Fabryka Rozwoju Biznesu w Poznaniu proponuje
Państwu obsługę
w zakresie kadr i płac.
Usługi z zakresu KADR:
• prowadzenie dokumentacji kadrowej (teczek personalnych) pracowników;
• sporządzanie i ewidencja dokumentacji związanej z zawarciem stosunku pracy (umowy, aneksy) oraz umowy zlecenia i o dzieło;
• sporządzanie dokumentacji dotyczącej rozwiązania umowy o pracę (wypowiedzenia, świadectwa pracy);
• rejestracja pracowników i członków ich rodzin w ZUS, dokonywanie zmian w rejestracji ZUS;
• rozliczanie pracowników z wykorzystanych dni urlopów wypoczynkowych oraz innych przerw w wykonywaniu pracy, w tym urlopów okolicznościowych, wychowawczych, zwolnień lekarskich i innych;
• informowanie Klienta o konieczności przeprowadzenia i aktualizacji badań lekarskich oraz szkoleń z zakresu BHP i szkoleń przeciwpożarowych pracowników;
• sporządzanie deklaracji i przesyłanie do PFRON ;
• obecność w trakcie inspekcji PIP w zakresie prawidłowości prowadzenia administracji kadrowej, dostarczanie odpowiednich danych i udzielanie wyjaśnień;
• sporządzanie uzgodnionych w umowie raportów i zestawień kadrowych;
• na życzenie przechowywanie dokumentacji oraz danych kadrowych Klienta,
• Szkolenia z zakresu ZZL: Rekrutacja i selekcja pracowników, motywowanie, delegowanie, systemy ocen okresowych, prawo pracy, płace, procedury i procesy HR,
Usługi z zakresu PŁAC:
• naliczanie wynagrodzeń pracowników;
• sporządzanie list płac;
• na życzenie przygotowywanie przelewów i przekazywanie wynagrodzeń pracowników na rachunki bankowe;
• sporządzanie i przesyłanie do ZUS miesięcznych deklaracji rozliczeniowych;
• sporządzanie zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu
• obecność i współpraca z Klientem przy inspekcjach i kontrolach z ZUS, Państwowej Inspekcji Pracy lub Urzędu Skarbowego;
• na życzenie przygotowywanie i przesyłanie do GUS sprawozdań statystycznych;
• przechowywanie dokumentacji oraz danych płacowych Klienta.
Zależy nam na dobrej i trwałej współpracy z Państwem, dlatego nasza oferta nie ogranicza się do prowadzenia usług kadrowo-płacowych w Firmie. Podpisując umowę pragniemy przede wszystkim pomóc Klientowi w zoptymalizowaniu i ograniczeniu kosztów związanych z zatrudnianiem pracowników poprzez poszukiwanie nowych rozwiązań prawnych, organizacyjnych i ekonomicznych w odniesieniu do specyfiki danej Firmy. Pracownicy i współpracownicy ATENY działają w obszarze tzw. „twardego” HR od wielu lat, tworzą zespół kompetentnych specjalistów, o wieloletnim doświadczeniu w dziedzinie stosowania w praktyce szeroko pojętego prawa pracy.
Efektem współpracy z naszą firmą będzie:
1. zmniejszenie kosztów operacyjnych HR,
2. obniżenie kosztów utrzymania systemów IT,
3. poprawa efektywności działań w powyższych obszarach,
4. bezpieczeństwo informacji .
Chętnie przedstawimy zakres oferty w czasie bezpośredniego spotkania. W przypadku pytań lub wątpliwości zachęcamy do kontaktu z nami- 26.08.2011, 14:24
-
Nasza firma ATENA Fabryka Rozwoju Biznesu w Poznaniu proponuje Państwu obsługę w zakresie kadr i płac.
Usługi z zakresu KADR:
• prowadzenie dokumentacji kadrowej (teczek personalnych) pracowników;
• sporządzanie i ewidencja dokumentacji związanej z zawarciem stosunku pracy (umowy, aneksy) oraz umowy zlecenia i o dzieło;
• sporządzanie dokumentacji dotyczącej rozwiązania umowy o pracę (wypowiedzenia, świadectwa pracy);
• rejestracja pracowników i członków ich rodzin w ZUS, dokonywanie zmian w rejestracji ZUS;
• rozliczanie pracowników z wykorzystanych dni urlopów wypoczynkowych oraz innych przerw w wykonywaniu pracy, w tym urlopów okolicznościowych, wychowawczych, zwolnień lekarskich i innych;
• informowanie Klienta o konieczności przeprowadzenia i aktualizacji badań lekarskich oraz szkoleń z zakresu BHP i szkoleń przeciwpożarowych pracowników;
• sporządzanie deklaracji i przesyłanie do PFRON ;
• obecność w trakcie inspekcji PIP w zakresie prawidłowości prowadzenia administracji kadrowej, dostarczanie odpowiednich danych i udzielanie wyjaśnień;
• sporządzanie uzgodnionych w umowie raportów i zestawień kadrowych;
• na życzenie przechowywanie dokumentacji oraz danych kadrowych Klienta,
• Szkolenia z zakresu ZZL: Rekrutacja i selekcja pracowników, motywowanie, delegowanie, systemy ocen okresowych, prawo pracy, płace, procedury i procesy HR,
Usługi z zakresu PŁAC:
• naliczanie wynagrodzeń pracowników;
• sporządzanie list płac;
• na życzenie przygotowywanie przelewów i przekazywanie wynagrodzeń pracowników na rachunki bankowe;
• sporządzanie i przesyłanie do ZUS miesięcznych deklaracji rozliczeniowych;
• sporządzanie zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu
• obecność i współpraca z Klientem przy inspekcjach i kontrolach z ZUS, Państwowej Inspekcji Pracy lub Urzędu Skarbowego;
• na życzenie przygotowywanie i przesyłanie do GUS sprawozdań statystycznych;
• przechowywanie dokumentacji oraz danych płacowych Klienta.
Zależy nam na dobrej i trwałej współpracy z Państwem, dlatego nasza oferta nie ogranicza się do prowadzenia usług kadrowo-płacowych w Firmie. Podpisując umowę pragniemy przede wszystkim pomóc Klientowi w zoptymalizowaniu i ograniczeniu kosztów związanych z zatrudnianiem pracowników poprzez poszukiwanie nowych rozwiązań prawnych, organizacyjnych i ekonomicznych w odniesieniu do specyfiki danej Firmy. Pracownicy i współpracownicy ATENY działają w obszarze tzw. „twardego” HR od wielu lat, tworzą zespół kompetentnych specjalistów, o wieloletnim doświadczeniu w dziedzinie stosowania w praktyce szeroko pojętego prawa pracy.
Efektem współpracy z naszą firmą będzie:
1. zmniejszenie kosztów operacyjnych HR,
2. obniżenie kosztów utrzymania systemów IT,
3. poprawa efektywności działań w powyższych obszarach,
4. bezpieczeństwo informacji .
Chętnie przedstawimy zakres oferty w czasie bezpośredniego spotkania. W przypadku pytań lub wątpliwości zachęcamy do kontaktu z nami
http://mojaatena.pl -
Nasza firma ATENA Fabryka Rozwoju Biznesu w Poznaniu proponuje Państwu obsługę w zakresie kadr i płac.
Usługi z zakresu KADR:
• prowadzenie dokumentacji kadrowej (teczek personalnych) pracowników;
• sporządzanie i ewidencja dokumentacji związanej z zawarciem stosunku pracy (umowy, aneksy) oraz umowy zlecenia i o dzieło;
• sporządzanie dokumentacji dotyczącej rozwiązania umowy o pracę (wypowiedzenia, świadectwa pracy);
• rejestracja pracowników i członków ich rodzin w ZUS, dokonywanie zmian w rejestracji ZUS;
• rozliczanie pracowników z wykorzystanych dni urlopów wypoczynkowych oraz innych przerw w wykonywaniu pracy, w tym urlopów okolicznościowych, wychowawczych, zwolnień lekarskich i innych;
• informowanie Klienta o konieczności przeprowadzenia i aktualizacji badań lekarskich oraz szkoleń z zakresu BHP i szkoleń przeciwpożarowych pracowników;
• sporządzanie deklaracji i przesyłanie do PFRON ;
• obecność w trakcie inspekcji PIP w zakresie prawidłowości prowadzenia administracji kadrowej, dostarczanie odpowiednich danych i udzielanie wyjaśnień;
• sporządzanie uzgodnionych w umowie raportów i zestawień kadrowych;
• na życzenie przechowywanie dokumentacji oraz danych kadrowych Klienta,
• Szkolenia z zakresu ZZL: Rekrutacja i selekcja pracowników, motywowanie, delegowanie, systemy ocen okresowych, prawo pracy, płace, procedury i procesy HR,
Usługi z zakresu PŁAC:
• naliczanie wynagrodzeń pracowników;
• sporządzanie list płac;
• na życzenie przygotowywanie przelewów i przekazywanie wynagrodzeń pracowników na rachunki bankowe;
• sporządzanie i przesyłanie do ZUS miesięcznych deklaracji rozliczeniowych;
• sporządzanie zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu
• obecność i współpraca z Klientem przy inspekcjach i kontrolach z ZUS, Państwowej Inspekcji Pracy lub Urzędu Skarbowego;
• na życzenie przygotowywanie i przesyłanie do GUS sprawozdań statystycznych;
• przechowywanie dokumentacji oraz danych płacowych Klienta.
Zależy nam na dobrej i trwałej współpracy z Państwem, dlatego nasza oferta nie ogranicza się do prowadzenia usług kadrowo-płacowych w Firmie. Podpisując umowę pragniemy przede wszystkim pomóc Klientowi w zoptymalizowaniu i ograniczeniu kosztów związanych z zatrudnianiem pracowników poprzez poszukiwanie nowych rozwiązań prawnych, organizacyjnych i ekonomicznych w odniesieniu do specyfiki danej Firmy. Pracownicy i współpracownicy ATENY działają w obszarze tzw. „twardego” HR od wielu lat, tworzą zespół kompetentnych specjalistów, o wieloletnim doświadczeniu w dziedzinie stosowania w praktyce szeroko pojętego prawa pracy.
Efektem współpracy z naszą firmą będzie:
1. zmniejszenie kosztów operacyjnych HR,
2. obniżenie kosztów utrzymania systemów IT,
3. poprawa efektywności działań w powyższych obszarach,
4. bezpieczeństwo informacji .
Chętnie przedstawimy zakres oferty w czasie bezpośredniego spotkania. W przypadku pytań lub wątpliwości zachęcamy do kontaktu z nami
http://mojaatena.pl -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Human Resources
-
ATENA Fabryka Rozwoju Biznesu w Poznaniu, http://mojaatena.pl
KADRY-PŁĄCE-SZKOLENIA-COACHING-IT- Kompleksowa obsługa firm
Nasza firma ATENA Fabryka Rozwoju Biznesu w Poznaniu proponuje Państwu obsługę
w zakresie kadr i płac.
Usługi z zakresu KADR:
• prowadzenie dokumentacji kadrowej (teczek personalnych) pracowników;
• sporządzanie i ewidencja dokumentacji związanej z zawarciem stosunku pracy (umowy, aneksy) oraz umowy zlecenia i o dzieło;
• sporządzanie dokumentacji dotyczącej rozwiązania umowy o pracę (wypowiedzenia, świadectwa pracy);
• rejestracja pracowników i członków ich rodzin w ZUS, dokonywanie zmian w rejestracji ZUS;
• rozliczanie pracowników z wykorzystanych dni urlopów wypoczynkowych oraz innych przerw w wykonywaniu pracy, w tym urlopów okolicznościowych, wychowawczych, zwolnień lekarskich i innych;
• informowanie Klienta o konieczności przeprowadzenia i aktualizacji badań lekarskich oraz szkoleń z zakresu BHP i szkoleń przeciwpożarowych pracowników;
• sporządzanie deklaracji i przesyłanie do PFRON ;
• obecność w trakcie inspekcji PIP w zakresie prawidłowości prowadzenia administracji kadrowej, dostarczanie odpowiednich danych i udzielanie wyjaśnień;
• sporządzanie uzgodnionych w umowie raportów i zestawień kadrowych;
• na życzenie przechowywanie dokumentacji oraz danych kadrowych Klienta,
• Szkolenia z zakresu ZZL: Rekrutacja i selekcja pracowników, motywowanie, delegowanie, systemy ocen okresowych, prawo pracy, płace, procedury i procesy HR,
Usługi z zakresu PŁAC:
• naliczanie wynagrodzeń pracowników;
• sporządzanie list płac;
• na życzenie przygotowywanie przelewów i przekazywanie wynagrodzeń pracowników na rachunki bankowe;
• sporządzanie i przesyłanie do ZUS miesięcznych deklaracji rozliczeniowych;
• sporządzanie zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu
• obecność i współpraca z Klientem przy inspekcjach i kontrolach z ZUS, Państwowej Inspekcji Pracy lub Urzędu Skarbowego;
• na życzenie przygotowywanie i przesyłanie do GUS sprawozdań statystycznych;
• przechowywanie dokumentacji oraz danych płacowych Klienta.
Zależy nam na dobrej i trwałej współpracy z Państwem, dlatego nasza oferta nie ogranicza się do prowadzenia usług kadrowo-płacowych w Firmie. Podpisując umowę pragniemy przede wszystkim pomóc Klientowi w zoptymalizowaniu i ograniczeniu kosztów związanych z zatrudnianiem pracowników poprzez poszukiwanie nowych rozwiązań prawnych, organizacyjnych i ekonomicznych w odniesieniu do specyfiki danej Firmy. Pracownicy i współpracownicy ATENY działają w obszarze tzw. „twardego” HR od wielu lat, tworzą zespół kompetentnych specjalistów, o wieloletnim doświadczeniu w dziedzinie stosowania w praktyce szeroko pojętego prawa pracy.
Efektem współpracy z naszą firmą będzie:
1. zmniejszenie kosztów operacyjnych HR,
2. obniżenie kosztów utrzymania systemów IT,
3. poprawa efektywności działań w powyższych obszarach,
4. bezpieczeństwo informacji .
Chętnie przedstawimy zakres oferty w czasie bezpośredniego spotkania. W przypadku pytań lub wątpliwości zachęcamy do kontaktu z nami
http://mojaatena.pl -
ATENA - Fabryka Rozwoju Biznesu w Poznaniu, http://mojaatena.pl
Nasza firma ATENA Fabryka Rozwoju Biznesu w Poznaniu proponuje Państwu obsługę
w zakresie kadr i płac.
Usługi z zakresu KADR:
• prowadzenie dokumentacji kadrowej (teczek personalnych) pracowników;
• sporządzanie i ewidencja dokumentacji związanej z zawarciem stosunku pracy (umowy, aneksy) oraz umowy zlecenia i o dzieło;
• sporządzanie dokumentacji dotyczącej rozwiązania umowy o pracę (wypowiedzenia, świadectwa pracy);
• rejestracja pracowników i członków ich rodzin w ZUS, dokonywanie zmian w rejestracji ZUS;
• rozliczanie pracowników z wykorzystanych dni urlopów wypoczynkowych oraz innych przerw w wykonywaniu pracy, w tym urlopów okolicznościowych, wychowawczych, zwolnień lekarskich i innych;
• informowanie Klienta o konieczności przeprowadzenia i aktualizacji badań lekarskich oraz szkoleń z zakresu BHP i szkoleń przeciwpożarowych pracowników;
• sporządzanie deklaracji i przesyłanie do PFRON ;
• obecność w trakcie inspekcji PIP w zakresie prawidłowości prowadzenia administracji kadrowej, dostarczanie odpowiednich danych i udzielanie wyjaśnień;
• sporządzanie uzgodnionych w umowie raportów i zestawień kadrowych;
• na życzenie przechowywanie dokumentacji oraz danych kadrowych Klienta,
• Szkolenia z zakresu ZZL: Rekrutacja i selekcja pracowników, motywowanie, delegowanie, systemy ocen okresowych, prawo pracy, płace, procedury i procesy HR,
Usługi z zakresu PŁAC:
• naliczanie wynagrodzeń pracowników;
• sporządzanie list płac;
• na życzenie przygotowywanie przelewów i przekazywanie wynagrodzeń pracowników na rachunki bankowe;
• sporządzanie i przesyłanie do ZUS miesięcznych deklaracji rozliczeniowych;
• sporządzanie zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu
• obecność i współpraca z Klientem przy inspekcjach i kontrolach z ZUS, Państwowej Inspekcji Pracy lub Urzędu Skarbowego;
• na życzenie przygotowywanie i przesyłanie do GUS sprawozdań statystycznych;
• przechowywanie dokumentacji oraz danych płacowych Klienta.
Zależy nam na dobrej i trwałej współpracy z Państwem, dlatego nasza oferta nie ogranicza się do prowadzenia usług kadrowo-płacowych w Firmie. Podpisując umowę pragniemy przede wszystkim pomóc Klientowi w zoptymalizowaniu i ograniczeniu kosztów związanych z zatrudnianiem pracowników poprzez poszukiwanie nowych rozwiązań prawnych, organizacyjnych i ekonomicznych w odniesieniu do specyfiki danej Firmy. Pracownicy i współpracownicy ATENY działają w obszarze tzw. „twardego” HR od wielu lat, tworzą zespół kompetentnych specjalistów, o wieloletnim doświadczeniu w dziedzinie stosowania w praktyce szeroko pojętego prawa pracy
Efektem współpracy z naszą firmą będzie:
1. zmniejszenie kosztów operacyjnych HR,
2. obniżenie kosztów utrzymania systemów IT,
3. poprawa efektywności działań w powyższych obszarach,
4. bezpieczeństwo informacji .
Chętnie przedstawimy zakres oferty w czasie bezpośredniego spotkania. W przypadku pytań lub wątpliwości zachęcamy do kontaktu z nami.
http://mojaatena.pl -
KADRY-PŁACE-SZKOLENIA-COACHING-IT.
www. mojaatena.pl. ATENA Fabryka Rozwoju Biznesu
Nasza firma ATENA Fabryka Rozwoju Biznesu w Poznaniu proponuje Państwu obsługę w zakresie kadr i płac.
Usługi z zakresu KADR:
• prowadzenie dokumentacji kadrowej (teczek personalnych) pracowników;
• sporządzanie i ewidencja dokumentacji związanej z zawarciem stosunku pracy (umowy, aneksy) oraz umowy zlecenia i o dzieło;
• sporządzanie dokumentacji dotyczącej rozwiązania umowy o pracę (wypowiedzenia, świadectwa pracy);
• rejestracja pracowników i członków ich rodzin w ZUS, dokonywanie zmian w rejestracji ZUS;
• rozliczanie pracowników z wykorzystanych dni urlopów wypoczynkowych oraz innych przerw w wykonywaniu pracy, w tym urlopów okolicznościowych, wychowawczych, zwolnień lekarskich i innych;
• informowanie Klienta o konieczności przeprowadzenia i aktualizacji badań lekarskich oraz szkoleń z zakresu BHP i szkoleń przeciwpożarowych pracowników;
• sporządzanie deklaracji i przesyłanie do PFRON ;
• obecność w trakcie inspekcji PIP w zakresie prawidłowości prowadzenia administracji kadrowej, dostarczanie odpowiednich danych i udzielanie wyjaśnień;
• sporządzanie uzgodnionych w umowie raportów i zestawień kadrowych;
• na życzenie przechowywanie dokumentacji oraz danych kadrowych Klienta,
• Szkolenia z zakresu ZZL: Rekrutacja i selekcja pracowników, motywowanie, delegowanie, systemy ocen okresowych, prawo pracy, płace, procedury i procesy HR,
Usługi z zakresu PŁAC:
• naliczanie wynagrodzeń pracowników;
• sporządzanie list płac;
• na życzenie przygotowywanie przelewów i przekazywanie wynagrodzeń pracowników na rachunki bankowe;
• sporządzanie i przesyłanie do ZUS miesięcznych deklaracji rozliczeniowych;
• sporządzanie zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu
• obecność i współpraca z Klientem przy inspekcjach i kontrolach z ZUS, Państwowej Inspekcji Pracy lub Urzędu Skarbowego;
• na życzenie przygotowywanie i przesyłanie do GUS sprawozdań statystycznych;
• przechowywanie dokumentacji oraz danych płacowych Klienta.
Zależy nam na dobrej i trwałej współpracy z Państwem, dlatego nasza oferta nie ogranicza się do prowadzenia usług kadrowo-płacowych w Firmie. Podpisując umowę pragniemy przede wszystkim pomóc Klientowi w zoptymalizowaniu i ograniczeniu kosztów związanych z zatrudnianiem pracowników poprzez poszukiwanie nowych rozwiązań prawnych, organizacyjnych i ekonomicznych w odniesieniu do specyfiki danej Firmy. Pracownicy i współpracownicy ATENY działają w obszarze tzw. „twardego” HR od wielu lat, tworzą zespół kompetentnych specjalistów, o wieloletnim doświadczeniu w dziedzinie stosowania w praktyce szeroko pojętego prawa pracy.
Efektem współpracy z naszą firmą będzie:
1. zmniejszenie kosztów operacyjnych HR,
2. obniżenie kosztów utrzymania systemów IT,
3. poprawa efektywności działań w powyższych obszarach,
4. bezpieczeństwo informacji .
Chętnie przedstawimy zakres oferty w czasie bezpośredniego spotkania. W przypadku pytań lub wątpliwości zachęcamy do kontaktu z nami
http://mojaatena.pl -
Nasza firma ATENA Fabryka Rozwoju Biznesu w Poznaniu proponuje Państwu obsługę w zakresie kadr i płac. http://mojaatena.pl
Usługi z zakresu KADR:
• prowadzenie dokumentacji kadrowej (teczek personalnych) pracowników;
• sporządzanie i ewidencja dokumentacji związanej z zawarciem stosunku pracy (umowy, aneksy) oraz umowy zlecenia i o dzieło;
• sporządzanie dokumentacji dotyczącej rozwiązania umowy o pracę (wypowiedzenia, świadectwa pracy);
• rejestracja pracowników i członków ich rodzin w ZUS, dokonywanie zmian w rejestracji ZUS;
• rozliczanie pracowników z wykorzystanych dni urlopów wypoczynkowych oraz innych przerw w wykonywaniu pracy, w tym urlopów okolicznościowych, wychowawczych, zwolnień lekarskich i innych;
• informowanie Klienta o konieczności przeprowadzenia i aktualizacji badań lekarskich oraz szkoleń z zakresu BHP i szkoleń przeciwpożarowych pracowników;
• sporządzanie deklaracji i przesyłanie do PFRON ;
• obecność w trakcie inspekcji PIP w zakresie prawidłowości prowadzenia administracji kadrowej, dostarczanie odpowiednich danych i udzielanie wyjaśnień;
• sporządzanie uzgodnionych w umowie raportów i zestawień kadrowych;
• na życzenie przechowywanie dokumentacji oraz danych kadrowych Klienta,
• Szkolenia z zakresu ZZL: Rekrutacja i selekcja pracowników, motywowanie, delegowanie, systemy ocen okresowych, prawo pracy, płace, procedury i procesy HR,
Usługi z zakresu PŁAC:
• naliczanie wynagrodzeń pracowników;
• sporządzanie list płac;
• na życzenie przygotowywanie przelewów i przekazywanie wynagrodzeń pracowników na rachunki bankowe;
• sporządzanie i przesyłanie do ZUS miesięcznych deklaracji rozliczeniowych;
• sporządzanie zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu
• obecność i współpraca z Klientem przy inspekcjach i kontrolach z ZUS, Państwowej Inspekcji Pracy lub Urzędu Skarbowego;
• na życzenie przygotowywanie i przesyłanie do GUS sprawozdań statystycznych;
• przechowywanie dokumentacji oraz danych płacowych Klienta.
Zależy nam na dobrej i trwałej współpracy z Państwem, dlatego nasza oferta nie ogranicza się do prowadzenia usług kadrowo-płacowych w Firmie. Podpisując umowę pragniemy przede wszystkim pomóc Klientowi w zoptymalizowaniu i ograniczeniu kosztów związanych z zatrudnianiem pracowników poprzez poszukiwanie nowych rozwiązań prawnych, organizacyjnych i ekonomicznych w odniesieniu do specyfiki danej Firmy. Pracownicy i współpracownicy ATENY działają w obszarze tzw. „twardego” HR od wielu lat, tworzą zespół kompetentnych specjalistów, o wieloletnim doświadczeniu w dziedzinie stosowania w praktyce szeroko pojętego prawa pracy.
Efektem współpracy z naszą firmą będzie:
1. zmniejszenie kosztów operacyjnych HR,
2. obniżenie kosztów utrzymania systemów IT,
3. poprawa efektywności działań w powyższych obszarach,
4. bezpieczeństwo informacji .
Chętnie przedstawimy zakres oferty w czasie bezpośredniego spotkania. W przypadku pytań lub wątpliwości zachęcamy do kontaktu z nami
http://mojaatena.pl -
ATENA - Fabryka Rozwoju Biznesu w Poznaniu, whttp://mojataena.pl
KADRY - PŁACE-SZKOLENIA-IT
Nasza firma ATENA Fabryka Rozwoju Biznesu proponuje Państwu obsługę w zakresie kadr i płac.
Usługi z zakresu KADR:
• prowadzenie dokumentacji kadrowej (teczek personalnych) pracowników;
• sporządzanie i ewidencja dokumentacji związanej z zawarciem stosunku pracy (umowy, aneksy) oraz umowy zlecenia i o dzieło;
• sporządzanie dokumentacji dotyczącej rozwiązania umowy o pracę (wypowiedzenia, świadectwa pracy);
• rejestracja pracowników i członków ich rodzin w ZUS, dokonywanie zmian w rejestracji ZUS;
• rozliczanie pracowników z wykorzystanych dni urlopów wypoczynkowych oraz innych przerw w wykonywaniu pracy, w tym urlopów okolicznościowych, wychowawczych, zwolnień lekarskich i innych;
• informowanie Klienta o konieczności przeprowadzenia i aktualizacji badań lekarskich oraz szkoleń z zakresu BHP i szkoleń przeciwpożarowych pracowników;
• sporządzanie deklaracji i przesyłanie do PFRON ;
• obecność w trakcie inspekcji PIP w zakresie prawidłowości prowadzenia administracji kadrowej, dostarczanie odpowiednich danych i udzielanie wyjaśnień;
• sporządzanie uzgodnionych w umowie raportów i zestawień kadrowych;
• na życzenie przechowywanie dokumentacji oraz danych kadrowych Klienta.
Usługi z zakresu PŁAC:
• naliczanie wynagrodzeń pracowników;
• sporządzanie list płac;
• na życzenie przygotowywanie przelewów i przekazywanie wynagrodzeń pracowników na rachunki bankowe;
• sporządzanie i przesyłanie do ZUS miesięcznych deklaracji rozliczeniowych;
• sporządzanie zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu
• obecność i współpraca z Klientem przy inspekcjach i kontrolach z ZUS, Państwowej Inspekcji Pracy lub Urzędu Skarbowego;
• na życzenie przygotowywanie i przesyłanie do GUS sprawozdań statystycznych;
• przechowywanie dokumentacji oraz danych płacowych Klienta.
Zależy nam na dobrej i trwałej współpracy z Państwem, dlatego nasza oferta nie ogranicza się do prowadzenia usług kadrowo-płacowych w Firmie. Podpisując umowę pragniemy przede wszystkim pomóc Klientowi w zoptymalizowaniu i ograniczeniu kosztów związanych z zatrudnianiem pracowników poprzez poszukiwanie nowych rozwiązań prawnych, organizacyjnych i ekonomicznych w odniesieniu do specyfiki danej Firmy. Pracownicy i współpracownicy ATENY działają w obszarze tzw. „twardego” HR od wielu lat, tworzą zespół kompetentnych specjalistów, o wieloletnim doświadczeniu w dziedzinie stosowania w praktyce szeroko pojętego prawa pracy.
Efektem współpracy z naszą firmą będzie:
1. zmniejszenie kosztów operacyjnych HR,
2. obniżenie kosztów utrzymania systemów IT,
3. poprawa efektywności działań w powyższych obszarach,
4. bezpieczeństwo informacji .
Chętnie przedstawimy zakres oferty w czasie bezpośredniego spotkania. W przypadku pytań lub wątpliwości zachęcamy do kontaktu z nami.
http://mojaatena.pl -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Human Resources
-
ATENA Fabryka Rozwoju Biznesu - Poznań, http://mojaatena.pl
KADRY - PŁACE - SZKOLENIA - COACHING
"Jedyną pewną rzeczą jest zmiana" - zmieniaj życie na lepsze!
http://mojaatena.pl
Przeczytaj: SKUTECZNE... więcej »- 22.08.2011, 14:38
-
ATENA Fabryka Rozwoju Biznesu - Poznań, http://mojaatena.pl
KADRY - PŁACE - SZKOLENIA - COACHING
"Jedyną pewną rzeczą jest zmiana" - zmieniaj życie na lepsze!
http://mojaatena.pl
Przeczytaj: SKUTECZNE NEGOCJACJE HANDLOWE – czyli tyle zyskasz, ile
wynegocjujesz.
Negocjacje termin towarzyszący nam nierozłącznie w naszym kraju od momentu rozpoczęcia przemian polityczno-gospodarczych w naszym kraju czyli od początku lat 90. W gospodarce wolnorynkowej istnieje potrzeba i konieczność prowadzenia skutecznych negocjacji handlowych.
Uczestniczymy bezpośrednio w różnych formach negocjacji, wielu z nich słyszymy i oglądamy w mas mediach. Negocjujemy z partnerem życiowym –gdzie wyjechać na wakacje, na jaki film pójść do kina, jaki program obejrzeć w telewizji?, partnerem biznesowym – na jakich warunkach rozpoczniemy współpracę, ile, za ile i na jakich warunkach sprzedać czy tez kupić produkty i usługi?, Negocjujemy z szefem – w jakim terminie wykonać powierzoną przez niego pracę. Prowadzimy negocjacje z dłużnikiem (negocjacje windykacyjne), kiedy, w jak sposób zwróci nam nasze zainwestowane pieniądze. Rozpoczynamy negocjacje z bankiem w jakiej wysokości i na jakich warunkach uzyskamy kredyt bankowy. Słyszymy o negocjacjach międzynarodowych, politycznych, gospodarczych. Czym są więc tak naprawdę negocjacje i po co negocjujemy?. Spróbujmy zdefiniować to dla wielu osób tajemnicze określenie.
Czy negocjacje to rozmowa? Tak, ale nie taka zwykła towarzyska, miła
i bezkonfliktowa.. Przystępując do negocjacji strony, co najmniej dwie, zakładają rozwiązanie konkretnego problemu, uzyskanie korzyści, uzyskanie poprawy relacji pomiędzy stronami, rozwiązanie konfliktu –czyli stron przystępując do negocjacji zakładają sobie konkretny cel, którym jest zysk, dobry interes.
Definicja negocjacji mówi nam o tym, że „Negocjacje są jednym ze sposobów uzyskiwania od innych tego czego chcemy. Jest to dwustronny proces komunikowania, którego celem jest osiągniecie porozumienia w takiej sytuacji, gdy jesteśmy związani z partnerem negocjacji wspólnymi i sprzecznymi interesami”/ Fisher, Ury „Dochodząc do TAK”.
Czyli negocjowanie jest skomplikowanym procesem dochodzenia do rozwiązań, które są do przyjęcia dla obydwu stron. Jest to poszukiwanie alternatyw, które zaspokoją w największym możliwym stopniu obie strony sporu. Aby strony ze soba chciały współpracować powinny mieć wspólność interesów i być nastawione na współpracę.
W działalności gospodarczej w warunkach rynkowych mamy do czynienia z negocjacjami handlowymi, kiedy dwie strony, dwóch partnerów biznesowych spotyka się po to, aby negocjując warunki współpracy rozwiązując konflikt (to czego chce jedna strona nie zawsze odpowiada drugiej, jaki i tez dwie strony dążą do uzyskania tego samego co jest przyczyną konfliktu).
Niestety często negocjacje bywają traktowane jako walka o swoje, kosztem drugiej strony. Efektem może być agresywne zachowanie w stosunku do partnera, manipulowanie, wywieranie presji, po to by wygrać za wszelką cenę. Taka strategia powoduje rozkręcenie spirali zachowań niepożądanych (agresja rodzi agresję, a atak kontratak). Ten sposób negocjowania jest niestety często spotykany w naszych polskich realiach gospodarczych. Negocjacje handlowe nie polegają na tym, by partnera negocjacyjnego traktować jako wroga lub przyjaciela, tylko jako partnera właśnie z którym wspólnie rozwiązujemy konflikt niezależnie od zaufania. Takie podejście do negocjacji warunkuje nam pozytywny efekt końcowy.
Dobrą bazą do stosowania stylu „opartego na zasadach”, bez konieczności wygrywania lub poddawania się. Czyli opłaca się w negocjacjach stosowanie postawy asertywnej, traktowanie drugiej strony jako partnera zasługującego na szacunek, zrozumienie oraz respektowanie jego praw. Taka postawa jest zaraźliwa dla naszego negocjacyjnego partnera i wówczas obie strony mogą czuć się wygrane. Jeśli w negocjacjach handlowych będziemy starali się stosować w swoich zachowaniach i reakcjach do czterech zasad negocjacyjnych, odniesiemy negocjacyjny sukces. A oto one źródła naszego sukcesu:
1. Oddziel ludzi od problemu.
Czy znany jest przypadek negocjacji z udziałem maszyn czy komputerów?. Oczywiście, że nie. To udzie, a nie maszyny negocjują i wnoszą w ten proces całą złożoność swojej osobowości, nawyków, i różny sposób postrzegania rzeczywistości. Chodzi o to, by uczucia i emocje wyraźnie oddzielić od problemu negocjacyjnego. Partnerzy w interesach powinni skupić się na problemie (jak się porozumieć, by zyskać założoną cenę, jakość, warunki płatności, terminy, gwarancje, udział w promocji, ubezpieczenie, ileż jest zmiennych, które zamienione w konkretne kwestie podlegać będą negocjacjom) i współpracować w jego rozwiązaniu, a nie koncentrować się na sobie wzajemnie,
2. Koncentruj się na interesach, a nie na stanowiskach, to druga zasada negocjacyjna. Aby negocjować najlepsze zaspokojenie interesów obu partnerów, trzeba je najpierw poznać, ponieważ to one motywują ludzi do działania. Bardzo często partnerzy spierają się o stanowiska (ja tego chcę, a ja tego nie chcę, zależy mi na jakości, a drugiej stronie na szybkiej dostawie towarów). Spieranie się o stanowiska jest nieefektywne. Warto więc partnera zapytać dlaczego to jest dla ciebie takie ważne?, dlaczego Panu właśnie na tym zależy?. Czy na pewno w Pana interesie jest...?. warto poszukiwać wspólnych interesów, które nas łączą, a nie spierać się o stanowiska,
Znany w literaturze przedmiotu jest przykład pomarańczy. Otóż matka miała dwie córki i jedną pomarańczę. Każda z córek chciała całą pomarańczę. Matka więc podzieliła pomarańczę na połowę i każdej z córek wręczyła połówkę pomarańczy. Tylko, że jedna z tych córek chciała miąższ do zjedzenia, a druga skórkę do ciasta. Gdyby jasno wyraziły się po co im ta pomarańcza miałyby szansę w pełni uzyskać to co chciały. Dość często negocjatorzy zadowalają się połówką pomarańczy zamiast szukać lepszego dla obydwu stron rozwiązania,
3. Opracuj możliwości korzystne dla obydwu stron. Należy szukać i opracować wiele alternatywnych rozwiązań zanim podejmie się ostateczną decyzję. W sytuacji dużej presji i stresu jaki towarzyszy negocjacjom, można dążyć do przedwczesnych decyzji i ulegać złudzeniu, że istnieje tylko jedno rozwiązania. Pomimo presji, napięcia towarzyszącego prowadzonym negocjacjom, należy w sposób aktywny, kreatywny, twórczy poszukiwać wielu możliwości godzenia wspólnych interesów. W prowadzonych negocjacjach z partnerem biznesowym obydwie strony maja być wygrane i odchodzić od stołu negocjacyjnego z przekonaniem, że w sposób optymalny zaspokojone zostały ich interesy,
4. Stosuj kryteria obiektywne.
Obiektywne kryteria to rozwiązania, zasady z którymi godzą się i je akceptują obydwie strony. Powołanie się na kryteria obiektywne (zwyczaje, obyczaje, praktykę branży, akceptowane autorytety, konsultanci, sady polubowne), powoduje szybsze rozwiązanie konfliktu negocjacyjnego. Ważne jest, aby obie strony zgodziły się, że jest to dla nich kryterium obiektywne i uczciwe, a także dało się zastosować do obydwu stron zgodnie z zasada wzajemności,
Podsumowując rozważania na temat negocjacji, a w szczególności negocjacji handlowych warto dokonać krótkiej charakterystyki sytuacji negocjacyjnej.
Oto kilka cech charakterystycznych negocjacji handlowych („Zasad negocjacji”):
1. Występują co najmniej dwie strony,
2. Pomiędzy stronami istnieje konflikt interesów – to czego chce jedna strona, nie zawsze odpowiada drugiej, szukają więc sposobów na rozwiązanie tej sytuacji,
3. Strony negocjują, ponieważ uważają, iż mogą zastosować jakieś formy oddziaływania, aby uzyskać większe korzyści, czego nie zapewni im przyjęcie propozycji drugiej strony,
4. Negocjacje są procesem świadomym i dobrowolnym, są strategią z wyboru,
5. Strony przynajmniej przez krótki okres, wolą poszukiwać możliwości porozumienia, niż prowadzić otwartą walkę, poddać się czy zerwać kontakty,
6. Podejmując negocjacje godzimy się na kompromis. Oczekujemy, że obydwie strony zmienią swoje początkowe stanowiska, żądania czy wymagania. Kreatywne negocjacje nie muszą opierać się na kompromisie, strony mogą wypracować rozwiązanie, które umożliwia spełnienie celów obydwu partnerów, („Istota negocjacji” Roy J. Lewicki, David M Saunders).
Negocjowana nie należy się obawiać, to dzięki negocjacjom możemy, jako partnerzy biznesowi najlepiej i skutecznie realizować swoje interesy handlowe, zaspokajać swoje oczekiwania i potrzeby w zależności od zmieniających się warunków biznesowego otoczenia. Warto zaakceptować negocjacje jako narzędzie skutecznego prowadzenia interesów,a nie tylko coś, co kojarzy się z konfliktem i negatywami z nim związanymi.
Opracował:
Zygmunt Dolata
Wykładowca, Trener, Konsultant biznesu- 11.08.2011, 10:48
-
ATENA Fabryka Rozwoju Biznesu - Poznań, http://mojaatena.pl
KADRY - PŁACE - SZKOLENIA - COACHING
"Jedyną pewną rzeczą jest zmiana" - zmieniaj życie na lepsze!
http://mojaatena.pl
Przeczytaj: SKUTECZNE NEGOCJACJE HANDLOWE – czyli tyle zyskasz, ile
wynegocjujesz.
Negocjacje termin towarzyszący nam nierozłącznie w naszym kraju od momentu rozpoczęcia przemian polityczno-gospodarczych w naszym kraju czyli od początku lat 90. W gospodarce wolnorynkowej istnieje potrzeba i konieczność prowadzenia skutecznych negocjacji handlowych.
Uczestniczymy bezpośrednio w różnych formach negocjacji, wielu z nich słyszymy i oglądamy w mas mediach. Negocjujemy z partnerem życiowym –gdzie wyjechać na wakacje, na jaki film pójść do kina, jaki program obejrzeć w telewizji?, partnerem biznesowym – na jakich warunkach rozpoczniemy współpracę, ile, za ile i na jakich warunkach sprzedać czy tez kupić produkty i usługi?, Negocjujemy z szefem – w jakim terminie wykonać powierzoną przez niego pracę. Prowadzimy negocjacje z dłużnikiem (negocjacje windykacyjne), kiedy, w jak sposób zwróci nam nasze zainwestowane pieniądze. Rozpoczynamy negocjacje z bankiem w jakiej wysokości i na jakich warunkach uzyskamy kredyt bankowy. Słyszymy o negocjacjach międzynarodowych, politycznych, gospodarczych. Czym są więc tak naprawdę negocjacje i po co negocjujemy?. Spróbujmy zdefiniować to dla wielu osób tajemnicze określenie.
Czy negocjacje to rozmowa? Tak, ale nie taka zwykła towarzyska, miła
i bezkonfliktowa.. Przystępując do negocjacji strony, co najmniej dwie, zakładają rozwiązanie konkretnego problemu, uzyskanie korzyści, uzyskanie poprawy relacji pomiędzy stronami, rozwiązanie konfliktu –czyli stron przystępując do negocjacji zakładają sobie konkretny cel, którym jest zysk, dobry interes.
Definicja negocjacji mówi nam o tym, że „Negocjacje są jednym ze sposobów uzyskiwania od innych tego czego chcemy. Jest to dwustronny proces komunikowania, którego celem jest osiągniecie porozumienia w takiej sytuacji, gdy jesteśmy związani z partnerem negocjacji wspólnymi i sprzecznymi interesami”/ Fisher, Ury „Dochodząc do TAK”.
Czyli negocjowanie jest skomplikowanym procesem dochodzenia do rozwiązań, które są do przyjęcia dla obydwu stron. Jest to poszukiwanie alternatyw, które zaspokoją w największym możliwym stopniu obie strony sporu. Aby strony ze soba chciały współpracować powinny mieć wspólność interesów i być nastawione na współpracę.
W działalności gospodarczej w warunkach rynkowych mamy do czynienia z negocjacjami handlowymi, kiedy dwie strony, dwóch partnerów biznesowych spotyka się po to, aby negocjując warunki współpracy rozwiązując konflikt (to czego chce jedna strona nie zawsze odpowiada drugiej, jaki i tez dwie strony dążą do uzyskania tego samego co jest przyczyną konfliktu).
Niestety często negocjacje bywają traktowane jako walka o swoje, kosztem drugiej strony. Efektem może być agresywne zachowanie w stosunku do partnera, manipulowanie, wywieranie presji, po to by wygrać za wszelką cenę. Taka strategia powoduje rozkręcenie spirali zachowań niepożądanych (agresja rodzi agresję, a atak kontratak). Ten sposób negocjowania jest niestety często spotykany w naszych polskich realiach gospodarczych. Negocjacje handlowe nie polegają na tym, by partnera negocjacyjnego traktować jako wroga lub przyjaciela, tylko jako partnera właśnie z którym wspólnie rozwiązujemy konflikt niezależnie od zaufania. Takie podejście do negocjacji warunkuje nam pozytywny efekt końcowy.
Dobrą bazą do stosowania stylu „opartego na zasadach”, bez konieczności wygrywania lub poddawania się. Czyli opłaca się w negocjacjach stosowanie postawy asertywnej, traktowanie drugiej strony jako partnera zasługującego na szacunek, zrozumienie oraz respektowanie jego praw. Taka postawa jest zaraźliwa dla naszego negocjacyjnego partnera i wówczas obie strony mogą czuć się wygrane. Jeśli w negocjacjach handlowych będziemy starali się stosować w swoich zachowaniach i reakcjach do czterech zasad negocjacyjnych, odniesiemy negocjacyjny sukces. A oto one źródła naszego sukcesu:
1. Oddziel ludzi od problemu.
Czy znany jest przypadek negocjacji z udziałem maszyn czy komputerów?. Oczywiście, że nie. To udzie, a nie maszyny negocjują i wnoszą w ten proces całą złożoność swojej osobowości, nawyków, i różny sposób postrzegania rzeczywistości. Chodzi o to, by uczucia i emocje wyraźnie oddzielić od problemu negocjacyjnego. Partnerzy w interesach powinni skupić się na problemie (jak się porozumieć, by zyskać założoną cenę, jakość, warunki płatności, terminy, gwarancje, udział w promocji, ubezpieczenie, ileż jest zmiennych, które zamienione w konkretne kwestie podlegać będą negocjacjom) i współpracować w jego rozwiązaniu, a nie koncentrować się na sobie wzajemnie,
2. Koncentruj się na interesach, a nie na stanowiskach, to druga zasada negocjacyjna. Aby negocjować najlepsze zaspokojenie interesów obu partnerów, trzeba je najpierw poznać, ponieważ to one motywują ludzi do działania. Bardzo często partnerzy spierają się o stanowiska (ja tego chcę, a ja tego nie chcę, zależy mi na jakości, a drugiej stronie na szybkiej dostawie towarów). Spieranie się o stanowiska jest nieefektywne. Warto więc partnera zapytać dlaczego to jest dla ciebie takie ważne?, dlaczego Panu właśnie na tym zależy?. Czy na pewno w Pana interesie jest...?. warto poszukiwać wspólnych interesów, które nas łączą, a nie spierać się o stanowiska,
Znany w literaturze przedmiotu jest przykład pomarańczy. Otóż matka miała dwie córki i jedną pomarańczę. Każda z córek chciała całą pomarańczę. Matka więc podzieliła pomarańczę na połowę i każdej z córek wręczyła połówkę pomarańczy. Tylko, że jedna z tych córek chciała miąższ do zjedzenia, a druga skórkę do ciasta. Gdyby jasno wyraziły się po co im ta pomarańcza miałyby szansę w pełni uzyskać to co chciały. Dość często negocjatorzy zadowalają się połówką pomarańczy zamiast szukać lepszego dla obydwu stron rozwiązania,
3. Opracuj możliwości korzystne dla obydwu stron. Należy szukać i opracować wiele alternatywnych rozwiązań zanim podejmie się ostateczną decyzję. W sytuacji dużej presji i stresu jaki towarzyszy negocjacjom, można dążyć do przedwczesnych decyzji i ulegać złudzeniu, że istnieje tylko jedno rozwiązania. Pomimo presji, napięcia towarzyszącego prowadzonym negocjacjom, należy w sposób aktywny, kreatywny, twórczy poszukiwać wielu możliwości godzenia wspólnych interesów. W prowadzonych negocjacjach z partnerem biznesowym obydwie strony maja być wygrane i odchodzić od stołu negocjacyjnego z przekonaniem, że w sposób optymalny zaspokojone zostały ich interesy,
4. Stosuj kryteria obiektywne.
Obiektywne kryteria to rozwiązania, zasady z którymi godzą się i je akceptują obydwie strony. Powołanie się na kryteria obiektywne (zwyczaje, obyczaje, praktykę branży, akceptowane autorytety, konsultanci, sady polubowne), powoduje szybsze rozwiązanie konfliktu negocjacyjnego. Ważne jest, aby obie strony zgodziły się, że jest to dla nich kryterium obiektywne i uczciwe, a także dało się zastosować do obydwu stron zgodnie z zasada wzajemności,
Podsumowując rozważania na temat negocjacji, a w szczególności negocjacji handlowych warto dokonać krótkiej charakterystyki sytuacji negocjacyjnej.
Oto kilka cech charakterystycznych negocjacji handlowych („Zasad negocjacji”):
1. Występują co najmniej dwie strony,
2. Pomiędzy stronami istnieje konflikt interesów – to czego chce jedna strona, nie zawsze odpowiada drugiej, szukają więc sposobów na rozwiązanie tej sytuacji,
3. Strony negocjują, ponieważ uważają, iż mogą zastosować jakieś formy oddziaływania, aby uzyskać większe korzyści, czego nie zapewni im przyjęcie propozycji drugiej strony,
4. Negocjacje są procesem świadomym i dobrowolnym, są strategią z wyboru,
5. Strony przynajmniej przez krótki okres, wolą poszukiwać możliwości porozumienia, niż prowadzić otwartą walkę, poddać się czy zerwać kontakty,
6. Podejmując negocjacje godzimy się na kompromis. Oczekujemy, że obydwie strony zmienią swoje początkowe stanowiska, żądania czy wymagania. Kreatywne negocjacje nie muszą opierać się na kompromisie, strony mogą wypracować rozwiązanie, które umożliwia spełnienie celów obydwu partnerów, („Istota negocjacji” Roy J. Lewicki, David M Saunders).
Negocjowana nie należy się obawiać, to dzięki negocjacjom możemy, jako partnerzy biznesowi najlepiej i skutecznie realizować swoje interesy handlowe, zaspokajać swoje oczekiwania i potrzeby w zależności od zmieniających się warunków biznesowego otoczenia. Warto zaakceptować negocjacje jako narzędzie skutecznego prowadzenia interesów,a nie tylko coś, co kojarzy się z konfliktem i negatywami z nim związanymi.
Opracował:
Zygmunt Dolata
Wykładowca, Trener, Konsultant biznesu- 10.08.2011, 13:03
-
Zespół negocjacyjny składa się zazwyczaj z 3-5 osób, w zależności od rangi, znaczenia, czasu i stawki negocjacji. Zazwyczaj do zespołu negocjacyjnego należą: Główny Negocjator (często nie ujawnia się, jest "utajony"), który odpowiada za podejmowanie decyzji, ustępstwa, ostateczny kształt osiągniętego porozumienia po rundach negocjacyjnych. Następnie Negocjator - specjalista od strategii i taktyki negocjacyjnej, specjalista od przedmiotu negocjacji oraz uważnie obserwuje zachowania i reakcje 2 strony na składane propozycje Dalej przedstawiciel HR, który dba o dobry klimat negocjacji i łagodzenie konfliktów. Kolejna osoba jest Księgowy - osoba, która na bieżąco liczy, kalkuluje i ocenia oferty składane przez 2 stronę z punktu widzenia opłacalności: koszty-zysk w poszczególnych kwestiach negocjacyjnych. Zespól negocjacyjny powinien być znakomicie zgrany, aby "nie strzelać sobie w stopę" rozbieżnie wysuwanymi propozycjami. Również zespół N powinien ustalić kody porozumiewania się pomiędzy sobą w trakcie negocjacji: ruch długopisem, przesunięcie dokumentów, stukniecie butem o stół, tiki, itp. Przerwy na zastanowienie i podjecie decyzji podejmuje Główny Negocjator i przekazuje kodem pozostałym członkom zespołu N.
Zapraszam na warsztaty i coaching negocjacyjny.
http://mojaatena.pl -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Freelancer