Wypowiedzi
-
PKPiR
-
Witam,
prowadzę działalność gosp. PKPiR.
W grudniu dokonałam wpłaty na samochód - otrzymałam fakturę zaliczkową wiem że mam wprowadzić tylko 50% vat bez kosztów.
Jak mam to wprowadzić w programie mała księgowość?
Konto księgowania ,,zaliczki"
Co mam wybrać w rejestrze?
Proszę o pomocTen post został edytowany przez Autora dnia 21.01.15 o godzinie 20:56 -
Witam,
chodziło mi że jestesmy na PKPiR. -
Witam,
jestem na pełnej księgowości korzystam z Małej Księgowości - otrzymałam fakture za usługe transportową z miesięcznym opźnieniem, czy musze robic korekte poprzedniego miesiąca czy czy mozna normalnie ją wprowadzić do obecnego miesiąca?
Czy data ksiegowania do Vat i miesiąc zaliczenia Vat bedzie sierpień? -
Witam
jak mam wprowadzić korektę faktury na paliwo w małej księgowości? sprzedawca źle wpisał nr. rej pojazdu :(
Proszę o pomoc -
DZIĘKUJĘ ZA PODPOWIEDZ,
jeżeli chodzi o 3 f. korygująca to nigdy nie miałam takiej sytuacji, może mi Pan napisac jak ma to byc wprowadzone?
w kolumnie PKPiR 13?
w rejestrze? itp -
Prowadzę działalnoś gosp, PKPiR, pracuję na programie Mała Księgowość, może jest ktoś kto mi podpowie jak mam to wprowadzić:
1, f zali - wprowadziłam w systemie bez wpisu do ksiażki wiec mam sam VAT 66,24
2, f końcowa przed odliczeniem zal netto 252 VAT 57,96 brutto 309,96
odliczenie zaliczki -252,00 VAT-57,96 brutto 309,96
razem 0,00 0,00 0,00
3, f korygująca netto 288 VAT 66,24 brutto 354,24
netto-36,00 VAT -8,28 brutto -44,28
jak mam wprowdzić f końcową i korygują w programie MK?Ten post został edytowany przez Autora dnia 20.05.14 o godzinie 20:35 -
Witam
Prowadzę działalnoś gosp, PKPiR, pracuję na programie Mała Księgowość
Od października hurtownie stali wystawiają faktury netto i płaci się tylko kwotę netto. Jak to rozliczyć?
Z góry dziękuję- 29.10.2013, 22:35
Pokaż wszystkie 1 komentarz -
Witam,
czy ktoś może mi pomóc? jak mam rozliczyć srodki które otrzymałam w maju za szkodę? otrzymałm kwote netto, jestem na Vacie,
*mam wprowadzic kwote netto w przychod?
mimo zawieszonej dzialalnosci mam wysłac Vat do US? za maj
Zuza -
Tak, jestem vatowcem, dziekuję bardzo za pomoc
-
Witam,
mam problem jakiś czas temu rozmawiałam z klientami o produkcie i mieli wpłacić zaliczke nie odezwali sie wiec uzanłam ze zrezygnowali :(
Od 30/04/2013 zawiesiłam działalność (jestem na PKPiR, ) a tu 7/05/2013 wpłata zaliczki w kwocie 200 zł :(((( - tytuł,, zaliczka na wykonanie ...."
Co mogę teraz zrobić? napewno zwróce im te pieniądze bo nic nie było ponownie ustalone, jak do tego moze podejśc US? czy trzeba pisac jakies wyjaśnienie?
Z góry dziękuje za odpowiedzi
Zuza -
Jeszcze mam pytanie do doświadczonych ksiegowych :)
Jezeli działalność była zawieszona od grudnia 2012 do ok 10 luty 2013r. czy mogę wrzucic w koszty FV za telefon (grudniowa i styczniowa)? bo zapewne do Vat-u nie. -
slicznie dziekuje :)
-
Witam,
jestem na PKPiR
czy ktos moze mi powiedziedziec jak PRAWIDŁOWO rozlicza sie fv za telefon?
Bo co ksiegowa to inna zasada :(
FV mam wystawiane 17 każdego miesiaca, a termina płatności przwaznie do 01 kolejnego, płace okolice 28.
Fakture ksieguje z data wystawienia np. 17/03/2013 kwota netto 45,15 + VAT 10,38.
Ostatnio ktos mi powiedzial ze musze dokonac korekt na Vat 7 za cały ubiegły rok :( do Vat powinnam uwzglednic w kolejnym miesiacu, ponieważ termin płatności jest do 01 - to prawda?
Pozdrawiam
Zuza -
Witam Panie Andrzeju,
wiedziałam ze kolumna 13 :), zrobiłam tak jak Pan pisze zaksiegowałam całoś a polisa była zapłacona jednorazowo.
CZy mogę jeszcze zadac Panu pytanie odnośnie amortyzacji?
1) do tej pory amortyzuje samochód w tym miesiącu zakupilismy spawarke koszt netto 3431,85 i rozumiem ze moge dokonac jednorazowej amortyzacji, jestem na pełnej ksiegowości PKPiR - liniowa, co miesiac rozliczamy Vat, tak dla formalności wprowadzam kwote netto do odliczenia?
- po zaksiegowaniu zsuwałały mi sie obie amortyzacje i rozumiem ze to prwidłowo?
Pozdrawiam
Zuza
Andrzej J.:
A co to za dziwoląg z tym dzieleniem kosztów polisy na PKpIR na lata? hahahahah?
Nie próbujmy na siłę robić z księgowości uproszczonej ksiąg rachunkowych.
Jakie konto - nikt Ci nie odpowie - bo przecież konta w MK każdy sobie swoje definiuje.
Takie, które wpisze ten wydatek do kolumny 13.
No i zwracam uwagę o traktowaniu kosztów od roku 2013. Najpierw ująć całą polisę, a potem ewentualnie wyksięgować niezapłaconą część (drugą ratę) -
Witam,
ma Pani rację nie sprecyzowałam chodził mi o program na którym pracuje Rzeczpospolita Mała Księgowość jestm na PKPiR zasady ,,ogólne"
Dziekuje za pomoc
Karolina A.:
Nie wiem co masz na myśli, gdy piszesz "mała księgowość"
1. W pełnej księgowości - jak już w poprzednim poście zostało napisane, wszystko zależy od przyjętej polityki rachunkowości oraz planu kont:
Na ogół polisy rozlicza się tak, że kwotę polisy dzielisz na okres obowiązywania, czyli 12-mcy:
Księgowanie polisy:
Wn 64x (międzyokresowe rozliczenia kosztów) / Ma 20x (rozrachunki z dostawcami) - kwota polisy
Co miesiąc począwszy od miesiąca marca:
Wn 4xx (pozostałe koszty) / Ma 64x - 1/12 kosztów polisy
2. Na książce przychodów i rozchodów koszty polis wpisuje się do kolumny 13.
Oblicza się proporcjonalnie ile kosztów przypada na 2013, a ile na 2014 rok dzieląc na dni. Technicznie zwykle robi się to tak, się taką polisę się kseruje i wypisuje do niej dwa dowody wewnętrzne:
1 dowód wewnętrzny księguje się w pierwszym miesiącu obowiązywania polisy (03/2013)
2 dowód wewnętrzny księguje się w 01/2014Zuza Krzy edytował(a) ten post dnia 06.04.13 o godzinie 14:06 -
Witam,
czy ktoś może mi pomóc jak mam roliczyć polise na samochód OC? (wystawiona 21/03/2013r i ważna od 28/03/2013 do 27/03/2014r) i pod jakim nr konta ksiegowego powinna sie znajdować?
Zuza -
Witam wszystkich,
czy ktoś moze mi pomóc prowadze ksiegowośc w w/w programie i nie wiem jak zamknac rok :( Czy ktos moze mi pomoc?
W w/w programie prowadze tylko amortyzacje i sama ksiegowosc.
Zuza