Wypowiedzi
-
Witam,
ja również się rozpiszę, ponieważ również zostałam OSZUKANA przez firmę FOTOTRONIK (Warszawa ul. Żurawia) pisze aby wszystkich przestrzec przed stratą pieniędzy, czasu i nerwów.
W ubiegłym roku rozpoczęła się moja przygoda z naprawą lustrzanki Konica Minolta Dynax 5D. Ponieważ aparat przestał robić zdjęcia, ikona stabilizacji na ekranie migotała wskazując najwyższy stopień wstrząsów a aparat zaczął charakterystycznie "trykać" oddałam aparat do naprawy do Fototronika. Po ekspertyzie dowiedziałam się, że do wymiany jest silnik stabilizacjo obrazu. Koszt naprawy to 650zł.
Zdecydowałam się na naprawę. Po odebraniu aparatu działał on zaledwie tydzień i zrobił łącznie kilka zdjęć po czym objawy wróciły takie same jak sprzed naprawy.
Ponieważ nie jestem z Warszawy zgłosiłam usterkę, ale aparat oddałam w późniejszym terminie natomiast nadal w okresie gwarancyjnym Fototronika.
Po oddaniu aparatu na reklamacje otrzymałam informacje zwrotną, że reklamacja nie została uznana, ponieważ poprzednimm razem został wymieniony pionowy silnik a tym razem zepsuł się poziomy silnik i koszt naprawy to kolejne 450zł. Było to dla mnie bardzo podejrzane, ponieważ w pierwszym zamówieniu i ekspertyzie nie był wyszczególniony, który silnik został uszkodzony. Nie otrzymałam również żadnych dokumentów po naprawie aparatu wskazujących, co zostało naprawione (mój błąd, że tego nie dopilnowałam). Dokumenty dotyczące naprawy otrzymałam dopiero po zgłoszeniu reklamacji.
Po wielu wymienionych mailach z zażaleniami i nieprzyjemnych telefonach zdecydowałam się na kolejną naprawę. Czyli łęcznie wydałam 1100zł.
Odebrałam aparat po drugiej naprawie i po pierwszych kilku zdjęciach objawy (identyczne jak w poprzednich przypadkach) wróciły. Oczywiście aparat oddałam na reklamację, ale jaką odpowiedź uzyskałam??!!
Reklamacja nieuznana-:
"Witam
Po ponownym dostarczeniu sprzęt został dokładnie sprawdzony. Oba silniki działają prawidłowo. Obecnie zawiesza się migawka, jest to zupełnie inna usterka niż w poprzednich przypadkach. Migawka jest elementem zużywającym się w aparatach. Technik postara się naprawić sekcję migawki ,żeby koszty były jak najmniejsze( ma jeszcze nadzieję, że nie będzie konieczna jej wymiana) a na robociznę uwzględnił już rabat ze względu na poprzednie zlecenia.
Prosimy o decyzję.
z poważaniem
Agnieszka Zawadzka
Kierownik serwisu
Fototronik
ul. Nowogrodzka 31
00-511 Warszawa
tel. 22 435 82 42
http://ftronik.pl"
To dla mnie po prostu wyłudzanie pieniędzy, ciągle są te same objawy po naprawach aparat robi kilka zdjęć ale za każdym razem się psuje coś innego. Konsultowałam się z Rzecznikiem Praw Konsumenta i niestety jest bezradny, ponieważ sa to zbyt specjalistyczne sprawy, całość należałoby skierować do Sądu i jestem na tyle zdesperowana, że chyba to zrobię.
Najgorsze nie są te pieniądze ale poczucie, że jestem tak bezczelnie i bezkarnie oszukiwana a przy tym wszystkim bezradna. Do tego wcale nie muszę być jedyną ich "ofiarą".
Jak oddawałam aparat kolejny raz na reklamację, również przy mnie stały osoby reklamujące u nich naprawę. -
To jest jedynie oferta pracy, którą chciałam przedstawić.Jeżeli nie jest to zgodne z regulaminem to bardzo przepraszam, nie wiedziałam o tym.