Umiejętności
Budżety
planowanie biznesu
Strategia biznesowa
Due Diligence
Finanse
modelowanie finasowe
Zarządzanie
Mergers
Negocjacje
Private Equity
Restrukturyzacja
Strategia
Języki
angielski
biegły
Doświadczenie zawodowe
Dyrektor Operacyjny / Członek Zarządu
04. 2016 – obecnie Dyrektor Operacyjny/Członek Zarządu
- odpowiedzialny za wdrożenie projektu modułu rozliczeń przy nowym systemie CRM,
- wsparcie organizacji w zarządzaniu zmianą związaną z intensywnym wzrostem podmiotu,
- kreowanie nowych inicjatyw inwestycyjnych we współpracy z właścicielem firmy Grupą Wirtualna Polska S.A.
06. 2015 – obecnie Dyrektor Operacyjny
- odpowiedzialny za zarządzanie pracą zespołów ds. sprzedaży, wsparcia i utrzymania klienta,
- odpowiedzialny za wdrożenie i nadzór nad zintegrowanym systemem zarządzania sprzedażą,
- realizacja strategicznych celów biznesowych i sprzedażowych,
- nadzór i kontrola realizacji budżetu oraz długoterminowych planów finansowych,
- wdrażanie rozwiązań mających na celu podnoszenie jakości obsługi klienta i maksymalizację wyników sprzedaży,
- współtworzenie strategii sprzedażowej firmy,
- optymalizacja procesów operacyjnych w obszarze sprzedaż,
- inicjowanie i wprowadzanie usprawnień w ramach świadczonych przez podległy dział usług,
- kontrola nad polityką zatrudniania, zarządzania, motywowania i rozwoju pracowników w podległych działach,
- analiza raportów o sytuacji firmy, jej produktów, usług oraz konkurencji.
- odpowiedzialny za wdrożenie projektu modułu rozliczeń przy nowym systemie CRM,
- wsparcie organizacji w zarządzaniu zmianą związaną z intensywnym wzrostem podmiotu,
- kreowanie nowych inicjatyw inwestycyjnych we współpracy z właścicielem firmy Grupą Wirtualna Polska S.A.
06. 2015 – obecnie Dyrektor Operacyjny
- odpowiedzialny za zarządzanie pracą zespołów ds. sprzedaży, wsparcia i utrzymania klienta,
- odpowiedzialny za wdrożenie i nadzór nad zintegrowanym systemem zarządzania sprzedażą,
- realizacja strategicznych celów biznesowych i sprzedażowych,
- nadzór i kontrola realizacji budżetu oraz długoterminowych planów finansowych,
- wdrażanie rozwiązań mających na celu podnoszenie jakości obsługi klienta i maksymalizację wyników sprzedaży,
- współtworzenie strategii sprzedażowej firmy,
- optymalizacja procesów operacyjnych w obszarze sprzedaż,
- inicjowanie i wprowadzanie usprawnień w ramach świadczonych przez podległy dział usług,
- kontrola nad polityką zatrudniania, zarządzania, motywowania i rozwoju pracowników w podległych działach,
- analiza raportów o sytuacji firmy, jej produktów, usług oraz konkurencji.
Wiceprezes Zarządu
GRANT FINANCE Sp. zo.o.
- odpowiedzialny za dział pozyskania kapitału dla małych i średnich przedsiębiorstw z funduszy venture capital i private equity, inwestorów branżowych, aniołów biznesu,
- odpowiedzialny za dział doradztwa przy M&A,
- odpowiedzialny za dział doradztwa przy restrukturyzacji małych i średnich przedsiębiorstw,
- odpowiedzialny za dział doradztwa przy rozwiązaniu problemu sukcesji.
- odpowiedzialny za dział doradztwa przy M&A,
- odpowiedzialny za dział doradztwa przy restrukturyzacji małych i średnich przedsiębiorstw,
- odpowiedzialny za dział doradztwa przy rozwiązaniu problemu sukcesji.
Wiceprezes Zarządu
Beckmann Volmer Mechanical Engineering Sp. z o.o., produkcja konstrukcji stalowych, 140 osób
11.2013 - obecnie Wiceprezes Zarządu, a od 01.2014 p.o. Prezesa Zarządu
- nadzór nad działem handlowym w celu osiągnięcia przewag konkurencyjnych w dwóch sektorach działalności Spółki: konstrukcjach stalowych i maszynach rolniczych,
- pozyskanie nowego inwestora dla Spółki w listopadzie 2013 r.: proces negocjacyjny, wsparcie przygotowania umowy przejęcia spółki, przygotowanie planu rozwoju Spółki na lata 2014-2015 dla nowego inwestora,
- negocjacje z dostawcami nowych warunków handlowych związanych z redukcjami wierzytelności,
- wsparcie procesów inwestycyjnych przeprowadzanych w 2014 roku.
02. 2009 – 11.2013 Dyrektor Finansowy / Operacyjny
- wdrażaniu strategii rozwoju przedsiębiorstwa w oparciu o produkcję konstrukcji stalowych do elektrowni wiatrowych;
- nadzór na działem zaopatrzeniem i bezpośredni zaangażowanie w kontakty z dostawcami surowców hutniczych,
- prowadzenie operacyjnej działalności spółki w zakresie zabezpieczenia finansowania działalności bieżącej;
- zabezpieczenie wzrostu przedsiębiorstwa w finansowanie dłużne przy inwestycjach o wartości 7,5 mln zł;
- zarządzanie finansami firmy w fazie wzrostu obrotów o ponad 100% (z 15 mln zł w 2008 r. do 33 mln zł w 2009 r.);
- zabezpieczenie Spółki w odpowiednio wykwalifikowaną siłę roboczą do produkcji oraz kadrę menedżerską.
- nadzór nad działem handlowym w celu osiągnięcia przewag konkurencyjnych w dwóch sektorach działalności Spółki: konstrukcjach stalowych i maszynach rolniczych,
- pozyskanie nowego inwestora dla Spółki w listopadzie 2013 r.: proces negocjacyjny, wsparcie przygotowania umowy przejęcia spółki, przygotowanie planu rozwoju Spółki na lata 2014-2015 dla nowego inwestora,
- negocjacje z dostawcami nowych warunków handlowych związanych z redukcjami wierzytelności,
- wsparcie procesów inwestycyjnych przeprowadzanych w 2014 roku.
02. 2009 – 11.2013 Dyrektor Finansowy / Operacyjny
- wdrażaniu strategii rozwoju przedsiębiorstwa w oparciu o produkcję konstrukcji stalowych do elektrowni wiatrowych;
- nadzór na działem zaopatrzeniem i bezpośredni zaangażowanie w kontakty z dostawcami surowców hutniczych,
- prowadzenie operacyjnej działalności spółki w zakresie zabezpieczenia finansowania działalności bieżącej;
- zabezpieczenie wzrostu przedsiębiorstwa w finansowanie dłużne przy inwestycjach o wartości 7,5 mln zł;
- zarządzanie finansami firmy w fazie wzrostu obrotów o ponad 100% (z 15 mln zł w 2008 r. do 33 mln zł w 2009 r.);
- zabezpieczenie Spółki w odpowiednio wykwalifikowaną siłę roboczą do produkcji oraz kadrę menedżerską.
Kontroler Finansowy / Członek Zarządu / Prezes Zarządu
TB Opakowania S.A., Tczew, produkcja i dystrybucja foliowych materiałów opakowaniowych, 120 osób
08.2007 – 02. 2009 Prezes Zarządu
- koordynowanie prac Zarządu: wyznaczanie strategii i celów dla Zarządu oraz zadań dla pozostałych trzech członków zarządu w poszczególnych dziedzinach funkcjonowania przedsiębiorstwa;
- stworzenie a następnie przeprowadzenie procesu restrukturyzacji Spółki: opracowanie strategii, negocjowanie z warunków handlowych z wierzycielami, negocjacje z inwestorami zainteresowanymi zakupem przedsiębiorstwa, wdrażanie autorskiego planu naprawczego;
- obniżenie kosztów stałych funkcjonowania przedsiębiorstwa o średnio ponad 200 tys. zł miesięcznie, osiągnięcie powtarzalności jakościowej produktu oraz optymalizacja działań zespołów sprzedażowych.
09.2006 – 07.2007 Project Menager budowy nowego zakładu w Tczewie/ Członek Zarządu
- Project Menager budowy jednej z najnowocześniejszych w Polsce fabryk do produkcji poliolefiny: zakup maszyn i urządzeń wraz z odpowiednim know-how produkcji, opracowanie organizacji dla nowej sekcji produkcyjnej, zrewidowanie zasad funkcjonowania istniejącej organizacji pod kątem dwóch zakładów produkcyjnych (budżet przedsięwzięcia 18 mln zł):
- wdrożenie produktu końcowego, który w świetle opinii ekspertów rynkowych był najlepszy jakościowo wśród folii tego gatunku produkowanych w kraju;
- nadzór nad sekcją produkcyjną poliolefiny oraz nadzór nad działem logistyczno-magazynowym - centralizacja operacji logistycznych a w efekcie spadek kosztów;
- negocjowania warunków usług transportowych - zmniejszenie współczynnika relacji kosztów usług transportowych do wielkości sprzedaży z 4% do 2,5%.
01.2003 – 08.2006 Kontroler Finansowy
- przygotowanie modelu finansowego Spółki, opracowanie rachunkowości zarządczej, biznes planu oraz zabezpieczenie finansowania dalszego wzrostu (pozyskanie finansowania typu pe/vc);
- opracowywanie systemów motywacyjnych dla całego przedsiębiorstwa, udział we wdrażaniu zintegrowanego systemu informatycznego klasy ERP;
- wprowadzenie nowej jakości do spółki: przewidywalność i transparentność.
- koordynowanie prac Zarządu: wyznaczanie strategii i celów dla Zarządu oraz zadań dla pozostałych trzech członków zarządu w poszczególnych dziedzinach funkcjonowania przedsiębiorstwa;
- stworzenie a następnie przeprowadzenie procesu restrukturyzacji Spółki: opracowanie strategii, negocjowanie z warunków handlowych z wierzycielami, negocjacje z inwestorami zainteresowanymi zakupem przedsiębiorstwa, wdrażanie autorskiego planu naprawczego;
- obniżenie kosztów stałych funkcjonowania przedsiębiorstwa o średnio ponad 200 tys. zł miesięcznie, osiągnięcie powtarzalności jakościowej produktu oraz optymalizacja działań zespołów sprzedażowych.
09.2006 – 07.2007 Project Menager budowy nowego zakładu w Tczewie/ Członek Zarządu
- Project Menager budowy jednej z najnowocześniejszych w Polsce fabryk do produkcji poliolefiny: zakup maszyn i urządzeń wraz z odpowiednim know-how produkcji, opracowanie organizacji dla nowej sekcji produkcyjnej, zrewidowanie zasad funkcjonowania istniejącej organizacji pod kątem dwóch zakładów produkcyjnych (budżet przedsięwzięcia 18 mln zł):
- wdrożenie produktu końcowego, który w świetle opinii ekspertów rynkowych był najlepszy jakościowo wśród folii tego gatunku produkowanych w kraju;
- nadzór nad sekcją produkcyjną poliolefiny oraz nadzór nad działem logistyczno-magazynowym - centralizacja operacji logistycznych a w efekcie spadek kosztów;
- negocjowania warunków usług transportowych - zmniejszenie współczynnika relacji kosztów usług transportowych do wielkości sprzedaży z 4% do 2,5%.
01.2003 – 08.2006 Kontroler Finansowy
- przygotowanie modelu finansowego Spółki, opracowanie rachunkowości zarządczej, biznes planu oraz zabezpieczenie finansowania dalszego wzrostu (pozyskanie finansowania typu pe/vc);
- opracowywanie systemów motywacyjnych dla całego przedsiębiorstwa, udział we wdrażaniu zintegrowanego systemu informatycznego klasy ERP;
- wprowadzenie nowej jakości do spółki: przewidywalność i transparentność.
Asystent Analityk/ Menedżer Inwestycyjny
HALS Fundusz Kapitałowy Sp. z o.o.
04.2002 – 06.2003 Menedżer Inwestycyjny
- projekt rozwoju nowoczesnego zakładu przetwórstwa spożywczego poprzez rozbudowę kanałów dystrybucji a także zwiększenie możliwości przerobowych w celem podwojenia wielkości sprzedaży: wstępne analizy, opracowanie modelu finansowego, analiz rynkowych, audytu technicznego zakładu produkcyjnego, przeprowadzenie procesu pozytywnej weryfikacji projektu na Komitecie Inwestycyjnym, przygotowanie umowy inwestycyjnej
09.2000 – 03.2002 Asystent Analityk
Analiza projektów inwestycyjnych pod kątem inwestycji pe/vc, analizy branżowe, rynkowe, przygotowanie dokumentacji inwestycyjnej, procesy due dilligence, pomoc w przygotowaniu business planów dla spółek projektów oraz modeli finansowych;
- projekt rozwoju nowoczesnego zakładu przetwórstwa spożywczego poprzez rozbudowę kanałów dystrybucji a także zwiększenie możliwości przerobowych w celem podwojenia wielkości sprzedaży: wstępne analizy, opracowanie modelu finansowego, analiz rynkowych, audytu technicznego zakładu produkcyjnego, przeprowadzenie procesu pozytywnej weryfikacji projektu na Komitecie Inwestycyjnym, przygotowanie umowy inwestycyjnej
09.2000 – 03.2002 Asystent Analityk
Analiza projektów inwestycyjnych pod kątem inwestycji pe/vc, analizy branżowe, rynkowe, przygotowanie dokumentacji inwestycyjnej, procesy due dilligence, pomoc w przygotowaniu business planów dla spółek projektów oraz modeli finansowych;
Edukacja
Specjalizacje
Finanse/Ekonomia
Kontroling
Zainteresowania
- Fotografika, muzyka, piłka nożna, jazda rowerem, bieganie, podróżowanie.
- Asystent trenera płkarskiego programu Coerver Coaching dla dzieci.
- Asystent trenera płkarskiego programu Coerver Coaching dla dzieci.
Inne
- Zarządzanie pionem sprzedaży przez Call Center w Enovatis S.A. przy ponad rynkowym wzroście sprzedaży rok do roku oraz bardzo wysokiej rentowności;
- Wdrażanie strategii rozwoju przedsiębiorstwa w oparciu o produkcję konstrukcji stalowych do elektrowni wiatrowych w Beckmann Volmer Mechanical Engineering Sp. z o.o.;
- Prowadzenie projektu budowy i uruchomienia fabryki do produkcji folii poliolefinowej w TB Opakowani S.A.,
- zabezpieczenie wymaganego personelu oraz zaopatrzenia w Beckmann Volmer Mechanical Engineering Sp. z o.o. we wszystkich fazach cyklu koniunkturalnego,
- Zarządzanie finansami Beckmann Volmer Mechanical Engineering Sp. z o.o.: tworzenie polityki finansowej, nadzór nad księgowością, administracją i kadrami;
- Zarządzanie spółką, koordynowanie prac Zarządu w TB Opakowania S.A.,
- wdrożenie strategii restrukturyzacji TB opakowania S.A.: wdrażanie autorskiego planu naprawczego, negocjowanie z warunków handlowych z wierzycielami, opracowanie strategii Spółki, negocjacje z inwestorami zainteresowanymi zakupem przedsiębiorstwa.
- Wdrażanie strategii rozwoju przedsiębiorstwa w oparciu o produkcję konstrukcji stalowych do elektrowni wiatrowych w Beckmann Volmer Mechanical Engineering Sp. z o.o.;
- Prowadzenie projektu budowy i uruchomienia fabryki do produkcji folii poliolefinowej w TB Opakowani S.A.,
- zabezpieczenie wymaganego personelu oraz zaopatrzenia w Beckmann Volmer Mechanical Engineering Sp. z o.o. we wszystkich fazach cyklu koniunkturalnego,
- Zarządzanie finansami Beckmann Volmer Mechanical Engineering Sp. z o.o.: tworzenie polityki finansowej, nadzór nad księgowością, administracją i kadrami;
- Zarządzanie spółką, koordynowanie prac Zarządu w TB Opakowania S.A.,
- wdrożenie strategii restrukturyzacji TB opakowania S.A.: wdrażanie autorskiego planu naprawczego, negocjowanie z warunków handlowych z wierzycielami, opracowanie strategii Spółki, negocjacje z inwestorami zainteresowanymi zakupem przedsiębiorstwa.
Grupy
Uniwersytet Gdański
Studia na Uniwersytecie Gdańskim to konkurencyjność na rynku pracy. Pożądane wśród pracodawców kierunki studiów, praktyczne umiejętności dzięki nowoczesnym pracowniom oraz stażom.