Wypowiedzi
-
Dokładnie tam, gdzie podał Ci kolega Adam.
-
Musisz mieć wymieniony IP twojego serwera, który wysyła pocztę.
Pod windowsem nslookup/ set type=txt i co pokazuje przy Twojej domenie? -
Sprawdź swoją domenę czy ma revers dns, czy używasz rekordu SPF i jest dobrze skonfigurowany.
-
Powiem szczerze, nie rozumiem co chcesz zrobić. Jakiś chaos panuje w Twoich wypowiedziach. Chcesz podnieść wersje szablonu użytkownikom (może już mają wersje 7)? Jeśli tak to nie design , tylko convert z konsoli. Przydatny przełącznik, chyba -u , robi ugrade folderów.
Jak masz opcje full admina i znasz hasło do certa(ów) to możesz wszystko zrobić, wiec nie wiem co Ciebie męczy stary admin? -
Jeszcze raz, co jest złego w utworzeniu linku do folderu (na innym dysku), z poziomu administratora domino (Files - Folder - New Link)?
-
DNS na stacji znajduje MXa dla danej domeny? host -t mx domena.com?
telnet na port 25 idzie? Nic nie tnie po drodze (nie odkładają się logi np. w checkpoincie) ?
Wrzuć sobie ten komunikat w google i miłego czytania ;-) -
Ale tu nie ma nowego serwera(fizycznie). Najczęściej upgrade domino sprowadza się do zamknięcia serwera Domino, odpalenia instalki nowszej wersji, nad-grania starej (danych nie tyka) i odplanie po wszystkim. I masz serwer w nowszej wersji (tak w bardzo wielkim skrócie).
Postaw sobie gdzieś na boku testowy serwer 7 , pobaw się (zakładanie, usuwanie użytkowników, rename itp), potem upgrade. -
Proponuje Ci się nie podpalać tak bardzo ;-) i poadministrować tak jeszcze z tydzień i sam złapiesz o co chodzi w Domino, a wtedy upgrade to mały pikuś ;-)
-
Do przeniesienia między serwerami (w jednej Domenie) jest odpowiedni proces w adminp. Składa się tam z kilku kroków (jak przy usuwaniu użytkownika).
Jednak, trzeba najpierw dodać nowy serwer, skonfigurować i dopiero potem przenosić użytkowników.
Upgrade Domino to 10 minut i przeważnie działa ;-)
jak masz klaster, to od wersji 8 jest "strumieniowa replikacja klastrowa" ;-)
Jak chcesz poczytać o zmiana r7 vs R8 (serwer i klient) to zapytaj się googli.Zbigniew Nowak edytował(a) ten post dnia 03.01.11 o godzinie 22:27 -
Druga opcja to zainstalowanie nowego serwera i dodanie go do struktury, przenoszenie użytkowników/baz, wyłączenie starego.
Tego nie polecam (chyba, że chcemy zmienić nazwę serwera itp.), akurat upgrade Domino jest świetnie rozwiązany.
No i chyba trzeba mieć licencje na dwa serwery w takim przypadku o którym piszesz?Zbigniew Nowak edytował(a) ten post dnia 03.01.11 o godzinie 22:17 -
tell router show ,na konsoli
-
Mateusz Kowalski:
Wlasnie..prawie:) mam Maintenance, ale tylko do 8.0 :( i nie wiem jak podejsc do upgrade do 8 z 7.0.2 :(
Akurat upgrade jest jedna z przyjemniejszych ( i zarazem prostych) rzeczy, jakie robi się na Domino. -
Jak odrzucisz ID Vault, DAOS i inne wynalazki to prawie to samo ;-)
Jak masz Maintenance, to warto w przyszłości zrobić upgrade do 8.5.X. -
Nie wiem gdzie się zmienia ,ponieważ inaczej robię recertyfikację. Ale tutaj masz fajny link, takie podstawy ale dosyć sensownie: https://www.ibm.com/developerworks/lotus/documentation/...
-
1) Tak się nie da, musisz poczytać dokumentacje. Nie można administrować serwerem bez podstawowej wiedzy o tym systemie.
Jak masz takiego maila od usera, to otwierasz go i z menu (klienta) - Action ->
recertify Attached ID File ...
I dalej "podbijasz" go certem i z automatu zostanie odesłany do użytkownika, który musi zrobić to co jest napisane w temacie. Tych dwóch załączników nie tykaj.
p.s. zresztą przeczytaj temat maila, który dostałeś od użytkownika, tam jest wszystko opisane. -
Tak się nie usuwa użytkownika. Do tego jest proces który nazywa się adminp.
Zaznaczasz użytkownika w adminie i i robisz usuń. Resztę (to nie tylko wywalanie dokumentu usera i bazy) zrobi proces administracyjny. Ty na koniec musisz potwierdzić usunięcie bazy pocztowej.Zbigniew Nowak edytował(a) ten post dnia 02.01.11 o godzinie 23:03 -
Jeżeli w sieci lokalnej działa ok, to nie stawiałbym na Domino. Przełóż kartę sieciową do starego serwera, żeby wykluczyć czy gdzieś nie jest filtrowany mac adres - ale to takie gdybanie. Trace, pingi ze świata - wszystko ok?
-
A co oznacza wewnątrz/zewnątrz sieci?
-
Maciej Hofman:
sprawie do HelpDesku - znacie szczegóły procedury otwierania zgłoszeń w HD?
Można mailowo, ale nie mam pod ręką maila. tel. 22 8786 999, musisz mieć numer klienta. -
Potwierdzam, Designer 8.5.2. Po prostu mam na boku "ó" i robię ctrl C, ctrl V ....