Zbigniew Brzeziński

kierownik, Orange Polska

Wypowiedzi

  • Zbigniew Brzeziński
    Wpis na grupie Ms Access w temacie Aktywne(podświetlone) pole formularza po kliknięciu myszką
    23.05.2014, 15:48

    Nikt nie pomoże??

  • Zbigniew Brzeziński
    Wpis na grupie Excel Access w temacie Specyfikacja importu
    17.05.2014, 05:29

    No tak wymyślili aby mi utrudnić ;-)
    3 dni bujam się z Tą specyfikacją ( helpy,google) a tu zwykłe rozwiń wszystkie akcje i pokazuje się może z 5 dodatkowych.
    Bardzo dziękuję.
    W jaki sposób mi Pan odpowiada?
    Nie widzę odpowiedzi na forum. Muszę kliknąć w link w poczcie i wtedy odpowiedź jest widoczna.
    Pozdrawiam

  • Zbigniew Brzeziński
    Wpis na grupie Excel Access w temacie Specyfikacja importu
    16.05.2014, 20:08

    ok - tylko nie widzę nigdzie tego import/export tekstu
    Może mam wyłączone jakieś opcje?

  • Zbigniew Brzeziński
    Wpis na grupie Ms Access w temacie Specyfikacja importu Acces 2010
    16.05.2014, 12:46

    Witam
    Czy ktoś wie jak podpiąć zapisaną specyfikację import/export pod przycisk w Accesie 2010
    Pozdrawiam

  • Zbigniew Brzeziński
    Wpis na grupie Excel Access w temacie Specyfikacja importu
    16.05.2014, 12:43

    Witam
    Czy ktoś wie jak podpiąć zapisaną specyfikację import/export pod przycisk w Accesie 2010.
    Pozdrawiam

  • Zbigniew Brzeziński
    Wpis na grupie Ms Access w temacie Tabela accesa - pole wymagane ustawione na "tak"
    3.05.2014, 19:12

    ad1. ok działa szukałem 3 godziny w necie ;-) dzięki
    ad2.
    Private Sub Opłacony_AfterUpdate()
    If Me.Opłacony = False Then
    Me.Obecność.Value = False
    Me.Obecność.Enabled = False
    Else
    Me.Obecność.Enabled = True
    End If
    End Sub

    nic się nie dzieje - nadal mogę zaznaczać obecność gdy nie jest opłacony - to jest formularz ( acces 2010)

  • Zbigniew Brzeziński
    Wpis na grupie Ms Access w temacie Tabela accesa - pole wymagane ustawione na "tak"
    3.05.2014, 11:01

    W tabeli we właściwościach mam ustawione pole wymagane "nazwisko" na "tak"
    Do tabeli importuję pełne dane.
    Kiedy edytuję już istniejące w tabeli pole nazwisko np. usuwam je - to acces pozwala mi zapisać rekord bez nazwiska pomimo, że mam ustawione pole wymagane na "tak"
    Działa tylko wtedy kiedy dopisuję do tabeli nowy rekord i nie wpiszę nazwiska - wtedy dostaję komunikat, że pole jest obowiązkowe.Gdzie robię błąd??

    I drugi problem z którym nie mogę sobie poradzić.
    Mam dwa pola wyboru ( tak/nie)
    1- opłacony tak/nie
    2- obecny tak/nie
    Jak uniemożliwić zaznaczenie pola wyboru "obecny" kiedy nie będzie zaznaczone pole "opłacony" na "TAK"
    Z komunikatem.
    Bardzo dziekuję

  • Zbigniew Brzeziński
    Wpis na grupie Ms Access w temacie Liczenie wartości tak/nie
    29.04.2014, 16:58

    To jest kwerenda - wielkie dzięki raz jeszcze.
    Działa.
    Pozdrawiam

  • Zbigniew Brzeziński
    Wpis na grupie Ms Access w temacie Liczenie wartości tak/nie
    28.04.2014, 12:37

    Witam Wszystkich - umiem policzyć wartości Tak/Nie


    SELECT Count([Rejestracja.Obecność]) AS Liczba
    FROM Rejestracja
    WHERE (((Rejestracja.Obecność)=True));


    Ale nie wiem jak policzyć pole tak/nie (tbl rejestarcja.obecność gdy w polu obok jest nazwa firmy)

    Czyli policzyć wszystkich obecnych ( tak/nie) z firmy np. Alfa ( tbl. rejestracja.firma)

    Czy ktoś pomoże- z góry dziękuję

  • Zbigniew Brzeziński
    Wpis na grupie Ms Access w temacie Acces w sieci lokalnej
    27.04.2014, 10:40

    Już piszę maila - dzięki

  • Zbigniew Brzeziński
    Wpis na grupie Ms Access w temacie Acces w sieci lokalnej
    27.04.2014, 10:04

    Przepraszam ale nie rozumiem
    cyt. "Odwrotnie. wb ma być na serwerze (backend). A podstawka na każdym kompie usera."
    Podstawka czyli "rejestracja.accdb" ma być na komputerach użytkowników?
    Ale ta podstawka ma tylko tabele nie ma formularza ( tak mi podzielił acces)
    To jak użytkownicy będę rejestrować uczestników.
    Pomimo, że czytałem w pomocy nie rozumiem całej zasady działa takiej podzielonej bazy.
    Ponowię pytanie na temat odpłatnego dorobienia rejestracji zmian w dodatkowej tabeli.
    I dziękuję za odpowiedź

  • Zbigniew Brzeziński
    Wpis na grupie Ms Access w temacie Acces w sieci lokalnej
    27.04.2014, 08:25

    Mam bazę rejestracyjną na konferencje – kilka tabel, kwerend i formularz główny.
    Baza ma być obsługiwana przez 10 stanowisk przy których dokonywana jest rejestracja uczestników.
    ( zaznaczenie obecności, zmiana danych osobowych lub ewentualnie zaznaczenie wydania materiałów konferencyjnych)
    Podzieliłem tę bazę ( Acces 2010) co w wyniku dało dwa pliki „rejestracja.accdb” oraz „rejestracja_wb.accdb”.
    Chcę stworzyć sieć lokalną ( bez netu).
    Komputer Admina na którym rozumiem ma być baza z tabelami „rejestracja.accdb” oraz 10 komputerów User na których ma być „rejestracja_wb.accdb.
    Tak przynajmniej doczytałem w pomocy office.
    Jako Admin chcę na bieżąco mieć informacje na temat ilości osób zarejestrowanych.
    Jak mam to zrobić skoro w pliku „rejestracja.accdb” znajdują się tylko tabele?
    Czy jako Admin na swoim komputerze mam mieć oba pliki?
    Czy na komputerach Userów muszę mieć zainstalowaną pełną wersję Accesa czy wystarczy tylko AccesRuntime?
    Czy ktoś odpłatnie może dorobić do mojej bazy tabelę w której będą odkładały się zmiany dokonywane przez userów oraz nada im odpowiednie uprawnienia(zmiany tylko przez formularz).
    Formularz logowania do bazy już jest.
    I ewentualnie odpowie na późniejsze pytania (w razie wątpliwości).
    Baza ma niecałe 3MB

  • Zbigniew Brzeziński
    Wpis na grupie Ms Access w temacie zamknięcie formularza logowania
    26.04.2014, 09:57

    Marzanna - masz u mnie kwiaty ;-))
    Nie wiem tylko gdzie wysłać.

  • Zbigniew Brzeziński
    Wpis na grupie Ms Access w temacie zamknięcie formularza logowania
    26.04.2014, 08:07

    Witam Wszystkich.
    Nie potrafię automatycznie zamknąć formularza logowania po zalogowaniu.
    Poniższe makra nie są moją własnością.
    W zależności od tego kto się loguje otwiera się inny formularz ale formularz logowania po zalogowaniu się nie zamyka ( frmlogin).
    Czy ktoś zechciałby pomóc

    Private Sub cboEmployee_AfterUpdate()
    Me.txtPassword = ""
    End Sub

    Private Sub cmdLogin_Click()
    If cboEmployee.Column(2) = txtPassword Then
    If cboEmployee.Column(3) = "Admin" Then
    DoCmd.OpenForm ("Rejestracja")

    Else
    DoCmd.OpenForm ("Dane")
    End If
    Else
    MsgBox ("Bledne haslo")
    Me.txtPassword = ""
    End If
    End Sub

  • Zbigniew Brzeziński
    Wpis na grupie Ms Access w temacie Uzupełnianie jednej tabeli dwoma formularzami
    23.04.2014, 08:01

    Bardzo dziękuję za pomoc - działa
    Pozdrawiam

  • Zbigniew Brzeziński
    Wpis na grupie Ms Access w temacie Uzupełnianie jednej tabeli dwoma formularzami
    21.04.2014, 10:31

    No i kucha - coś źle robię.
    Importuje do już istniejącej tabeli

    Nie wiem czy w tabeli to pole ma być ustawione na TAK/NIE ( czyli kwadracik z ptaszkiem) i importować excela z tym polem i podczas importu zaznaczyć opcję tekst ( tego pola)?
    Czy też gotowa tabela (przed importem) ma mieć to pole zaformatowane jako zwykły tekst.

    Jak uda mi się zaimportować to po zrobieniu kwerendy z dodatkowym polem z funkcją to w polu funkcji mam wartości (-1;0) a we właściwym polu nie mam (kwadratu z ptaszkiem tylko (zwykły tekst - "tak" lub "nie")
    Mam nadzieję, że to co piszę jest zrozumiałe.
    Ale staram się jak mogę aby oddać to o co mi chodzi.
    Kurcze - bez przykładu trudno mi to wytłumaczyć

  • Zbigniew Brzeziński
    Wpis na grupie Ms Access w temacie Uzupełnianie jednej tabeli dwoma formularzami
    21.04.2014, 09:49

    Z tej tabeli będą 2 formularze( dane klineta i dane do faktury).
    Pierwszy z danymi klienta i w nim to pole jako "zapłacił" - jak klient zapłacił to odznaczamy ptaszek na TAK
    Nie wiem czy poradzę sobie z tą kwerendą.
    Wszystkie pola z tabeli to ok ale czarna magia z tym dodatkowym polem z funkcją.
    Muszę spróbować i pewnie poczytać jak to zrobić.
    Póki co dzięki, że w ogóle podjęłaś temat.

  • Zbigniew Brzeziński
    Wpis na grupie Ms Access w temacie Uzupełnianie jednej tabeli dwoma formularzami
    21.04.2014, 08:16

    Jeżeli pozwolisz to zapytam o coś jeszcze.
    1,5 godziny próbuję i nie znalazłem rozwiązania.
    W tabeli Accesa 2010 mam pole tak/nie
    Próbuję zaimportować z excela pole z napisem " tak"
    Bez względu na to jaki format ustawię dla wartości pola tak/nie w Accesie nie mogę tego "tak" poprawnie zaimportować ( zgłasza mi błąd) i kwadracik jest pusty.
    Nie pomaga również ustawienie podczas importu pola na "tak/nie"

    Działa tylko wtedy gdy w excelu zamiast "tak" mam napisane "prawda" lub "fałsz"
    Kiedy jest "tak" lub "nie" nie działa.
    Mogę oczywiście zamieniać w excelu wszystkie "tak" na PRAWDA ale nie o to mi chodzi.
    Z góry dziękuję za pomoc

  • Zbigniew Brzeziński
    Wpis na grupie Ms Access w temacie Uzupełnianie jednej tabeli dwoma formularzami
    21.04.2014, 06:39

    Nie wiem czy zrobiłem to prawidłowo ale działa ;-).
    Wstawiłem przycisk - właściwości-przy kliknięciu- procedura zdarzenie i wkleiłem Twoje makro.
    Bardzo dziękuję - to moja pierwsza wizyta na forum i nie wiem czy muszę zrobić coś jeszcze.
    Gdzieś kliknąć ?

  • Zbigniew Brzeziński
    Wpis na grupie Ms Access w temacie Uzupełnianie jednej tabeli dwoma formularzami
    20.04.2014, 14:57

    Bardzo dziękuję za odpowiedź - spróbuję jutro z samego rana czy dam sobie radę z tym makrem.
    Jak wiesz jestem na etapie przedszkola.
    Spokojnych Świąt.
    Jutro sprawdzę swoją inteligencję ;-) i przekażę wieści.

Dołącz do GoldenLine

Oferty pracy

Sprawdź aktualne oferty pracy

Aplikuj w łatwy sposób

Aplikuj jednym kliknięciem

Wyślij zaproszenie do