Wypowiedzi
-
Nikt nie pomoże??
-
No tak wymyślili aby mi utrudnić ;-)
3 dni bujam się z Tą specyfikacją ( helpy,google) a tu zwykłe rozwiń wszystkie akcje i pokazuje się może z 5 dodatkowych.
Bardzo dziękuję.
W jaki sposób mi Pan odpowiada?
Nie widzę odpowiedzi na forum. Muszę kliknąć w link w poczcie i wtedy odpowiedź jest widoczna.
Pozdrawiam -
ok - tylko nie widzę nigdzie tego import/export tekstu
Może mam wyłączone jakieś opcje? -
Witam
Czy ktoś wie jak podpiąć zapisaną specyfikację import/export pod przycisk w Accesie 2010
Pozdrawiam -
Witam
Czy ktoś wie jak podpiąć zapisaną specyfikację import/export pod przycisk w Accesie 2010.
Pozdrawiam -
ad1. ok działa szukałem 3 godziny w necie ;-) dzięki
ad2.
Private Sub Opłacony_AfterUpdate()
If Me.Opłacony = False Then
Me.Obecność.Value = False
Me.Obecność.Enabled = False
Else
Me.Obecność.Enabled = True
End If
End Sub
nic się nie dzieje - nadal mogę zaznaczać obecność gdy nie jest opłacony - to jest formularz ( acces 2010) -
W tabeli we właściwościach mam ustawione pole wymagane "nazwisko" na "tak"
Do tabeli importuję pełne dane.
Kiedy edytuję już istniejące w tabeli pole nazwisko np. usuwam je - to acces pozwala mi zapisać rekord bez nazwiska pomimo, że mam ustawione pole wymagane na "tak"
Działa tylko wtedy kiedy dopisuję do tabeli nowy rekord i nie wpiszę nazwiska - wtedy dostaję komunikat, że pole jest obowiązkowe.Gdzie robię błąd??
I drugi problem z którym nie mogę sobie poradzić.
Mam dwa pola wyboru ( tak/nie)
1- opłacony tak/nie
2- obecny tak/nie
Jak uniemożliwić zaznaczenie pola wyboru "obecny" kiedy nie będzie zaznaczone pole "opłacony" na "TAK"
Z komunikatem.
Bardzo dziekuję -
To jest kwerenda - wielkie dzięki raz jeszcze.
Działa.
Pozdrawiam -
Witam Wszystkich - umiem policzyć wartości Tak/Nie
SELECT Count([Rejestracja.Obecność]) AS Liczba
FROM Rejestracja
WHERE (((Rejestracja.Obecność)=True));
Ale nie wiem jak policzyć pole tak/nie (tbl rejestarcja.obecność gdy w polu obok jest nazwa firmy)
Czyli policzyć wszystkich obecnych ( tak/nie) z firmy np. Alfa ( tbl. rejestracja.firma)
Czy ktoś pomoże- z góry dziękuję -
Już piszę maila - dzięki
-
Przepraszam ale nie rozumiem
cyt. "Odwrotnie. wb ma być na serwerze (backend). A podstawka na każdym kompie usera."
Podstawka czyli "rejestracja.accdb" ma być na komputerach użytkowników?
Ale ta podstawka ma tylko tabele nie ma formularza ( tak mi podzielił acces)
To jak użytkownicy będę rejestrować uczestników.
Pomimo, że czytałem w pomocy nie rozumiem całej zasady działa takiej podzielonej bazy.
Ponowię pytanie na temat odpłatnego dorobienia rejestracji zmian w dodatkowej tabeli.
I dziękuję za odpowiedź -
Mam bazę rejestracyjną na konferencje – kilka tabel, kwerend i formularz główny.
Baza ma być obsługiwana przez 10 stanowisk przy których dokonywana jest rejestracja uczestników.
( zaznaczenie obecności, zmiana danych osobowych lub ewentualnie zaznaczenie wydania materiałów konferencyjnych)
Podzieliłem tę bazę ( Acces 2010) co w wyniku dało dwa pliki „rejestracja.accdb” oraz „rejestracja_wb.accdb”.
Chcę stworzyć sieć lokalną ( bez netu).
Komputer Admina na którym rozumiem ma być baza z tabelami „rejestracja.accdb” oraz 10 komputerów User na których ma być „rejestracja_wb.accdb.
Tak przynajmniej doczytałem w pomocy office.
Jako Admin chcę na bieżąco mieć informacje na temat ilości osób zarejestrowanych.
Jak mam to zrobić skoro w pliku „rejestracja.accdb” znajdują się tylko tabele?
Czy jako Admin na swoim komputerze mam mieć oba pliki?
Czy na komputerach Userów muszę mieć zainstalowaną pełną wersję Accesa czy wystarczy tylko AccesRuntime?
Czy ktoś odpłatnie może dorobić do mojej bazy tabelę w której będą odkładały się zmiany dokonywane przez userów oraz nada im odpowiednie uprawnienia(zmiany tylko przez formularz).
Formularz logowania do bazy już jest.
I ewentualnie odpowie na późniejsze pytania (w razie wątpliwości).
Baza ma niecałe 3MB -
Marzanna - masz u mnie kwiaty ;-))
Nie wiem tylko gdzie wysłać. -
Witam Wszystkich.
Nie potrafię automatycznie zamknąć formularza logowania po zalogowaniu.
Poniższe makra nie są moją własnością.
W zależności od tego kto się loguje otwiera się inny formularz ale formularz logowania po zalogowaniu się nie zamyka ( frmlogin).
Czy ktoś zechciałby pomóc
Private Sub cboEmployee_AfterUpdate()
Me.txtPassword = ""
End Sub
Private Sub cmdLogin_Click()
If cboEmployee.Column(2) = txtPassword Then
If cboEmployee.Column(3) = "Admin" Then
DoCmd.OpenForm ("Rejestracja")
Else
DoCmd.OpenForm ("Dane")
End If
Else
MsgBox ("Bledne haslo")
Me.txtPassword = ""
End If
End Sub -
Bardzo dziękuję za pomoc - działa
Pozdrawiam -
No i kucha - coś źle robię.
Importuje do już istniejącej tabeli
Nie wiem czy w tabeli to pole ma być ustawione na TAK/NIE ( czyli kwadracik z ptaszkiem) i importować excela z tym polem i podczas importu zaznaczyć opcję tekst ( tego pola)?
Czy też gotowa tabela (przed importem) ma mieć to pole zaformatowane jako zwykły tekst.
Jak uda mi się zaimportować to po zrobieniu kwerendy z dodatkowym polem z funkcją to w polu funkcji mam wartości (-1;0) a we właściwym polu nie mam (kwadratu z ptaszkiem tylko (zwykły tekst - "tak" lub "nie")
Mam nadzieję, że to co piszę jest zrozumiałe.
Ale staram się jak mogę aby oddać to o co mi chodzi.
Kurcze - bez przykładu trudno mi to wytłumaczyć -
Z tej tabeli będą 2 formularze( dane klineta i dane do faktury).
Pierwszy z danymi klienta i w nim to pole jako "zapłacił" - jak klient zapłacił to odznaczamy ptaszek na TAK
Nie wiem czy poradzę sobie z tą kwerendą.
Wszystkie pola z tabeli to ok ale czarna magia z tym dodatkowym polem z funkcją.
Muszę spróbować i pewnie poczytać jak to zrobić.
Póki co dzięki, że w ogóle podjęłaś temat. -
Jeżeli pozwolisz to zapytam o coś jeszcze.
1,5 godziny próbuję i nie znalazłem rozwiązania.
W tabeli Accesa 2010 mam pole tak/nie
Próbuję zaimportować z excela pole z napisem " tak"
Bez względu na to jaki format ustawię dla wartości pola tak/nie w Accesie nie mogę tego "tak" poprawnie zaimportować ( zgłasza mi błąd) i kwadracik jest pusty.
Nie pomaga również ustawienie podczas importu pola na "tak/nie"
Działa tylko wtedy gdy w excelu zamiast "tak" mam napisane "prawda" lub "fałsz"
Kiedy jest "tak" lub "nie" nie działa.
Mogę oczywiście zamieniać w excelu wszystkie "tak" na PRAWDA ale nie o to mi chodzi.
Z góry dziękuję za pomoc -
Nie wiem czy zrobiłem to prawidłowo ale działa ;-).
Wstawiłem przycisk - właściwości-przy kliknięciu- procedura zdarzenie i wkleiłem Twoje makro.
Bardzo dziękuję - to moja pierwsza wizyta na forum i nie wiem czy muszę zrobić coś jeszcze.
Gdzieś kliknąć ? -
Bardzo dziękuję za odpowiedź - spróbuję jutro z samego rana czy dam sobie radę z tym makrem.
Jak wiesz jestem na etapie przedszkola.
Spokojnych Świąt.
Jutro sprawdzę swoją inteligencję ;-) i przekażę wieści.
- 1
- 2