Umiejętności
Odpowiedzialność
Umiejętności analityczne
rozwój marki
Zarządzanie zmianą
Zaangażowanie
FMCG
Umiejętności interpersonalne
Przywództwo
Strategia marketingowa
Merchandising
Negocjacje
zakupy
Zarządzanie kategoriami produktów
Planowanie strategiczne
Zarządzanie czasem
Zarządzanie zespołem
Języki
angielski
biegły
Doświadczenie zawodowe
Kierownik Zarządzania Kategorią
• Zarządzanie kategorią produktów (Obecnie nabiał, wcześniej napoje bezalkoholowe, karmy dla zwierząt, wina, słone przekąski);
• Zarządzanie polityką promocyjną, wdrażanie polityki i strategii firmy dla zarządzanej kategorii;
• Wdrażanie i monitoring akcji promocyjnych;
• Badanie rynku oraz trendów cenowych w danej kategorii produktów;
• Prowadzenie negocjacji handlowych z producentem/dostawcą;
• Przygotowywanie i realizacja umów handlowych;
• Realizacja założeń budżetowych w danej kategorii;
• Analiza wskaźników sprzedażowych i realizacji kontraktów w ramach kategorii.
• Zarządzanie polityką promocyjną, wdrażanie polityki i strategii firmy dla zarządzanej kategorii;
• Wdrażanie i monitoring akcji promocyjnych;
• Badanie rynku oraz trendów cenowych w danej kategorii produktów;
• Prowadzenie negocjacji handlowych z producentem/dostawcą;
• Przygotowywanie i realizacja umów handlowych;
• Realizacja założeń budżetowych w danej kategorii;
• Analiza wskaźników sprzedażowych i realizacji kontraktów w ramach kategorii.
Dyrektor Delikatesów
Obowiązki: Dokładna znajomość i stosowanie obowiązujących przepisów prawa oraz regulacji wewnętrznych w kwestii działalności placówki handlowej; realizacja planów działania podległej jednostki; kontrola rentowności sklepu (poziom zapasu, rotacja, marża, koszty, zagospodarowanie powierzchni, realizacja planów marketingowo – promocyjnych); realizacja polityki zarządzania jednostką handlową (optymalizacja kosztów, form sprzedaży, estetyki obiektu, obecność asortymentu, poziomu obsługi, technik sprzedaży, merchandisingu, HACCP, BHP, itp.); organizowanie sprzedaży, nadzór nad funkcjonowaniem podległych stanowisk i stoisk; ścisła współpraca z Biurem Centralnego Zakupu; działania w odniesieniu do regionalnych dostawców; funkcjonowanie kas i obiegu gotówki; Zapewnienie skutecznego zabezpieczenia towaru, gotówki i ochrony obiektu; nadzór nad realizacją zamówień oraz reklamacji klientów; Współpraca z instytucjami zewnętrznymi oraz organami kontroli w zakresie prowadzonej działalności; realizacja działań marketingowych; działania marketingowe w zakresie wynajmu powierzchni handlowej na terenie sali sprzedaży; dbałość o stan techniczny; zarządzanie i organizacja pracy podległego zespołu (50 osób).
Manager Kategorii Produktów Spożywczych
Obowiązki: Jestem odpowiedzialny za zarządzanie kategorią produktów spożywczych (głównie mięso, oraz owoce i warzywa) poprzez: rozpoznanie potrzeb klientów; analiza rynku; wdrażanie polityki i strategii dla poszczególnych grup asortymentowych w odniesieniu do polityki firmy i poszczególnych grup klientów; budowa asortymentu; polityka cenowa; szeroko rozumiana odpowiedzialność za sprzedaż i marżę; negocjacje kontraktowe; przygotowywanie i współpraca w zakresie importu i eksportu produktów z poza UE (głównie Chiny, Turcja), inne projekty.
Osiągnięcia: Nawiązanie współpracy, stworzenie nowej kategorii i zorganizowanie handlu w zakresie zarządzania całą kategorią spożywczą.
Osiągnięcia: Nawiązanie współpracy, stworzenie nowej kategorii i zorganizowanie handlu w zakresie zarządzania całą kategorią spożywczą.
Manager Kategorii Produktów
Pawie 5 lat zarządzałem Kategorią Produktów Mrożonki i Garmażerka najpierw jako Junior Category Manager, a od stycznia 2008 jako Menager Kategorii Produktów. W zakres obowiązków wchodzi:
- rozpoznanie szczegółowych potrzeb dla poszczególnych kategorii klientów;
- szczegółowe analizy rynku;
- budowa i wdrażanie strategii dla podległej kategorii produktów zgodnie ze strategią firmy szczególnie w odniesieniu do targetowanych grup klientów oraz krótko i długo terminowych Action Planów. Szczególnie znaczenie ma tu:
* budowanie i zarządzanie asortymentem (Wyszukiwanie i wdrażanie nowych dostawców i asortymentu w odpowiedzi na zapotrzebowanie klientów)
* zarządzanie Marką Własną
* polityka cenowa (regularna, promocyjna)
* layout / merchandising
* promocje (gazetki, akcje krótko i długoterminowe
- zapewnienie dostępności produktów do zamówień poprzez:
* współpracę z dostawcami
* współpraca z platformami logistycznymi
* zapewnienie poprawności danych w systemie
- negocjacje warunków handlowych, zarówno dla nowych dostawców jak i coroczne negocjacje handlowe kontraktów handlowych
- zarządzanie podległym zespołem pracowników poprzez:
* rekrutacja
* szkolenie
* praca nad ciągłą poprawą procesów wewnątrz działu
- rozpoznanie szczegółowych potrzeb dla poszczególnych kategorii klientów;
- szczegółowe analizy rynku;
- budowa i wdrażanie strategii dla podległej kategorii produktów zgodnie ze strategią firmy szczególnie w odniesieniu do targetowanych grup klientów oraz krótko i długo terminowych Action Planów. Szczególnie znaczenie ma tu:
* budowanie i zarządzanie asortymentem (Wyszukiwanie i wdrażanie nowych dostawców i asortymentu w odpowiedzi na zapotrzebowanie klientów)
* zarządzanie Marką Własną
* polityka cenowa (regularna, promocyjna)
* layout / merchandising
* promocje (gazetki, akcje krótko i długoterminowe
- zapewnienie dostępności produktów do zamówień poprzez:
* współpracę z dostawcami
* współpraca z platformami logistycznymi
* zapewnienie poprawności danych w systemie
- negocjacje warunków handlowych, zarówno dla nowych dostawców jak i coroczne negocjacje handlowe kontraktów handlowych
- zarządzanie podległym zespołem pracowników poprzez:
* rekrutacja
* szkolenie
* praca nad ciągłą poprawą procesów wewnątrz działu
wystawiono
Zawsze przygotowany, konkretny i kompetentny w rozmowach. Mimo trudnych rozmów potrafiliśmy dojść do porozumienia satysfakcjonującego obie strony. Mam nadzieję, że w przyszłości nasze ścieżki zawodowe znowu się gdzieś spotkają ;). Przy okazji pozdrawiam serdecznie.
wystawiono
Pełen profesjonalizm, duże zaangażowanie, rzetelność oraz dążenie do postawionego celu - tak w krótkich słowach moge ocenić Wojtka.
wystawiono
Z Wojtkiem miałem przyjemność współpracować krótko ale zapamiętałem go jako osobę pewną siebie, zdecydowaną i z dużym doświadczeniem.
wystawiono
Współpracowałam z Wojtkiem jako przedstawiciel działu HR.
Dokładny, zdecydowany, uporządkowany.
Z dużym zaangażowaniem podchodził do tematów rozwoju i oceny swoich pracowników.
A przy tym współpracujący i miły kolega.
Dokładny, zdecydowany, uporządkowany.
Z dużym zaangażowaniem podchodził do tematów rozwoju i oceny swoich pracowników.
A przy tym współpracujący i miły kolega.
wystawiono
Wojtek jest osobą skoncentrowaną na realizacji wytyczonego przez siebie celu. Jego silną cechą jest również otwartość na nowe projekty i duże zaangażowanie.
wystawiono
Z Wojtkiem Klossem miałam okazję współpracować w Makro C&C przez 5 lat, podczas których dał się poznać jako niezwykle utalentowany, ambitny, zaangażowany w pracę człowiek. Wojtka cechują także ponadprzeciętne zdolności analityczne, szybkie i trafne podejmowanie decyzji a także umiejętności interpersonalne. Szczerze polecam Wojtka, jako profesjonalistę.
wystawiono
Mialam przyjemnosc wspolpracowac z Wojtkiem przez okres jednego roku i wspominam to bardzo pozytywnie.
W czasie realizacji kluczowych dla firmy projektow zawsze wykazywal się ogromnym doświadczeniem w dziedzinie handlu i głęboką wiedzą na temat zarzadzanego asortymentu.
Znakomicie sprawdzał się w sytuacjach wymagających pracy zespołowej. Ma wysokie umiejętności interpersonalne - łatwo nawiązuje kontakty a w swoim zespole w ktorym mialam okazje pracowac wytworzył atmosferę wzajemnej pomocy i zrozumienia.
Wojtek jest osobą ambitną, ciągle podnoszącą swoje kwalifikacje.
Jestem przekonana że Wojtek jest osobą, która sprosta wielu ambitnym zadaniom i spełni oczekiwania najbardziej wymagającego pracodawcy.
W razie potrzeby z przyjemnością udzielę dokładniejszych informacji na jego temat.
W czasie realizacji kluczowych dla firmy projektow zawsze wykazywal się ogromnym doświadczeniem w dziedzinie handlu i głęboką wiedzą na temat zarzadzanego asortymentu.
Znakomicie sprawdzał się w sytuacjach wymagających pracy zespołowej. Ma wysokie umiejętności interpersonalne - łatwo nawiązuje kontakty a w swoim zespole w ktorym mialam okazje pracowac wytworzył atmosferę wzajemnej pomocy i zrozumienia.
Wojtek jest osobą ambitną, ciągle podnoszącą swoje kwalifikacje.
Jestem przekonana że Wojtek jest osobą, która sprosta wielu ambitnym zadaniom i spełni oczekiwania najbardziej wymagającego pracodawcy.
W razie potrzeby z przyjemnością udzielę dokładniejszych informacji na jego temat.
wystawiono
Miałem okazję współpracować z Wojtkiem pełniąc funkcję managera d/s Marki Własnej.
Bardzo merytoryczny, konkretny, profesjonalista. Zawsze przygotowany do spotkania pod każdym względem. Wszystkie argumenty i estymacje poparte cyframi, dobrze znający rynek i dostawców.Bardzo obowiązkowy, zawsze dotrzymujący terminów, przy tym barzdo koleżeński .
Bardzo merytoryczny, konkretny, profesjonalista. Zawsze przygotowany do spotkania pod każdym względem. Wszystkie argumenty i estymacje poparte cyframi, dobrze znający rynek i dostawców.Bardzo obowiązkowy, zawsze dotrzymujący terminów, przy tym barzdo koleżeński .
współpracownik
wystawiono
Współpracowałam z Wojtkiem w Makro C&C i wiem jest on bardzo sprawnym i pracowitym managerem. Rozwinął swoją kategorie a właściwie stworzył dział i był jego pierwszym szefem. Uważam iż był świetny w tym co robił.
wystawiono
Współpracę z Wojtkiem wspominam bardzo dobrze. Gdybym miała opisać Go w kilku słowach, to zdecydowanie były by to: zaangażowanie, chęć rozwoju i oddanie pracy. Jest osobą, która za wszelką cenę stara się zrealizować to, co ma do zrealizowania. Bardzo skuteczny menedżer, rzetelny i odpowiedzialny. Szczerze polecam!
Pracownik Administracyjny / Młodszy Asystent Kupca / Asystent Kupca
Moją przygodę z Makro zaczynałem jako Pracownik Administracyjny w Dziale Konfrontacji Faktur jednak nie było to zajęcie zbytnio rozwojowe i po roku moją przyszłość związałem z Działem Handlowym.
Najpierw jako Młodszy Asystent Kupca, a po jakimś czasie jaki Asystent wspierałem pracę Kupców (Category Managerów) poznając dokładnie ich pracę. Zajmowałem się m.in. przygotowaniem kontraktów i ich wprowadzaniem, zarządzaniem poprawnością danych w systemie, przygotowywaniem promocji, itp.
Najpierw jako Młodszy Asystent Kupca, a po jakimś czasie jaki Asystent wspierałem pracę Kupców (Category Managerów) poznając dokładnie ich pracę. Zajmowałem się m.in. przygotowaniem kontraktów i ich wprowadzaniem, zarządzaniem poprawnością danych w systemie, przygotowywaniem promocji, itp.
Szkolenia i kursy
2009, 2010 - Szkolenie Negocjacje dla Kupujących w Warszawie
2008 - Szkolenie Przywództwo i kompetencje Menegerskie w Falentach pod Warszawą
2008 - Szkolenie Komunikacja w Matrixie w Falentach pod Warszawą
2008 - Szkolenie Assortment Building w Royaumont pod Paryżem
2007 - Szkolenie Time Management w Royaumont pod Paryżem
2005 - Szkolenie Efektywność Indywidualna w Warszawie
2008 - Szkolenie Przywództwo i kompetencje Menegerskie w Falentach pod Warszawą
2008 - Szkolenie Komunikacja w Matrixie w Falentach pod Warszawą
2008 - Szkolenie Assortment Building w Royaumont pod Paryżem
2007 - Szkolenie Time Management w Royaumont pod Paryżem
2005 - Szkolenie Efektywność Indywidualna w Warszawie
Edukacja
Specjalizacje
Sprzedaż - FMCG
Zarządzanie sprzedażą - FMCG
Zainteresowania
Interesuję się filmem i literaturą. Lubię podróże, a szczególnie żeglarstwo. Posiadam patent sternika jachtowego z szerokim doświadczeniem morskim. W wolnych chwilach uprawiam sport, najczęściej jeżdżę rowerem, biegam i pływam.
Grupy
Category Management
Grupa Category Management jest grupą nieformalną. Zrzesza osoby zawodowo związane z Category Managementem, czyli pracą nad wzrostem sprzedaży kategorii produktów. Ma na celu wymianę informacji, opinii