Wypowiedzi
-
Gdzie się udało i na jakie stanowisko? :D
-
Witam serdecznie, dopiero zaczynam swoją przygodę z książką praktyk na uprawnienia budowlane. Chciałbym wiedzieć czy znajdę gdzieś w necie wzór poprawnie wypisanej książki. Czy istnieje jakiś minimalny czas zatrudnienia, który mogę wpisać do książki? Z tego co się dowiedziałem jedyne zastrzeżenie funkcjonuje odnośnie praktyk obowiązkowych na uczelni, które nie liczą się do praktyki zawodowej.
Pozdrawiam -
Najgorszy typ praktyk to zajęcia z ksero i parzenia kawy :D
-
Wszystko zależy w dużej mierze od gruntu, bo przecież odpór w glinie, a w piaskach jest przecież zupełnie inny. Myśląc po inżyniersku, upraszczając to do znanego schematu, najpewniej liczyłbym to jako ściankę szczelną z tym że jako napór gruntu uwzględniłbym po prostu wiatr.
Pozdrawiam -
nękanie to bardzo dobra strategia!
-
Plus i minus sytuacji. Dla mnie bardzo na rękę, skończywszy studia inżynierskie w specjalizacji kolejowej kontynuuję edukację w specjalizacji drogowej na studiach IIgo stopnia, będę mógł spokojnie zabrać się za praktykę w kolejach bez konieczności przedłużania studiów.
Z drugiej strony boję się faktycznie o wspaniałą katedrę kolejową na mojej uczelni. Już teraz toczyliśmy ciężkie boje z Dziekanem, aby została otworzona specjalizacja kolejowa IIgo stopnia, teraz gdy uprawnienia może dostać każdy zainteresowanie kierunkiem drogi kolejowe będzie na pewno mniejsze.
Powiem szczerze, Nas, kolejarzy z zamiłowania zawsze na Politechnice Wrocławskiej traktowano jako piąte koło u wozu. Władze uczelni stawiały sprawę jasno, albo dziekanka, albo "spada" Pan na koleje. Kiedy kończyłem studia inżynierskie z 30 osobowej grupy kolejarzy spadochroniarzy było około 20.
Coś czuję, że kierunek stanie się jeszcze bardziej marginalny.Wojciech Biedroń edytował(a) ten post dnia 06.06.11 o godzinie 22:40 -
W Moskwie mają zamiar budować tramwaje wysokich prędkości, ale to jeszcze dalej. Czy w Europie faktycznie taki zastój w budownictwie kolejowym?
-
A ja głupi usprawniałem komunikacje szynową we Wrocławiu. :(
-
Czemu nie, przecież to chyba jako jedyna spółka która odnotowała zyski. Nie mówię tu o kreatywnej księgowości jak w niektórych spółkach PKP.
-
Skoro mowa o inwestycyjnej normie, jakieś przemyślenia co do planów budowy katakumb w Łodzi? Chyba kolejna chybiona decyzja urzędników, czy my w naszym kraju nie mamy naprawdę innych kolejowych inwestycji niż wielka dziura w Łodzi za 1,5 mld zł? Choć znając życie wykopie się ją za 500mln a okrągły miliard "podarujemy" do zagospodarowania przez drogowców.Wojciech Biedroń edytował(a) ten post dnia 11.04.11 o godzinie 23:34
-
Jakiś czas temu KE negatywnie zaopiniowała przesunięcie środków (1,2 mld) z inwestycji kolejowych na drogowe o które tak zabiegali nasi kochani politycy. Wczoraj komitet monitorujący POIiŚ (w porozumieniu z ministerstwem infrastruktury) zdecydował się jednak na ich przesunięcie. Kolejowe harakiri, z tym że miecz należy do głupich urzędników.Wojciech Biedroń edytował(a) ten post dnia 07.04.11 o godzinie 10:31
-
Przemysław Cieślik:
studiujesz bez sensu drogówkę. Musisz mieć mgr. na kierunku kolejowy by mieć uprawnienia bez ograniczeń. Po inżynierskich możesz uzyskać legalnie tylko uprawnienia z ograniczeniami, co oznacza i większość poważnych robót ucieknie Ci koło nosa.
Zdaję sobie z tego sprawę, na dzień dzisiejszy na I semestrze magisterskich studiów drogowych mam same przedmioty ogólne, które chciałbym pozdawać i następnie przenieść się na budownictwo kolejowe które mam nadzieje, że otworzą. Ewentualnie poszukam zaocznych kolejowych. -
Otóż chciałbym, jednak na razie uczelnia trzyma, przynajmniej do lipca.
-
Przemysław Cieślik:
Wojciech Biedron:
Przemysław Cieślik:
nie rozumiem dlaczego jest tak mało chętnych?
studia jak każde inne, praca w wykonawstwie jest w delegacji, ale to dotyczy nie tylko kolejarzy...
Każdemu kojarzy się praca w branży kolejowej jako wielki niewypał. A tak naprawdę może się okazać to atutem, ze względu chociażby na możliwości w zdobyciu uprawnień.
Kolej jest bardzo źle odbierana przez społeczeństwo i stąd mała popularność tego kierunku.
(...)
Pozdrawiam
Prawda, ale to chyba w dużej mierze wina mediów szukających sensacji. Rozdmuchiwanie leży po prostu w ich naturze. Pamiętajmy że nawet DB ma problemy podobne do PKP. Ale problemy PKP i ich geneza to zupełnie inna historia.
Gdyby trafił Pan przypadkiem w okolice Dolnego śląska jestem szczerze zainteresowany współpracą.
Pozdrawiam -
Przemysław Cieślik:
nie rozumiem dlaczego jest tak mało chętnych?
studia jak każde inne, praca w wykonawstwie jest w delegacji, ale to dotyczy nie tylko kolejarzy...
Każdemu kojarzy się praca w branży kolejowej jako wielki niewypał. A tak naprawdę może się okazać to atutem, ze względu chociażby na możliwości w zdobyciu uprawnień.
Tak nawiasem mówiąc, czy roboty tramwajowe nie wymagają kogoś z uprawnieniami drogowymi?
Pozdrawiam -
Do indyjskich kolei nam jeszcze trochę brakuje :D
http://www.youtube.com/watch?v=S4ZW0PTm9ME
Za 18,50 to nie wiem czy na benzynę nie starczy. Regio jest przewoźnikiem tanim i dlatego ma takie wzięcie. Nic dziwnego, że ma takie obłożenie. -
Witam!
Jestem absolwentem Politechniki Wrocławskiej, posiadam tytuł inżyniera w specjalizacji kolejowej, aktualnie jestem studentem studiów magisterskich w specjalizacji drogowej, poszukuję pracy w okolicach Wrocławia/Dolnego Śląska (ew inny rejon kraju) jako asystent kierownika budowy/projektanta w branży budownictwa kolejowego.
Cechuje mnie sumienność, umiejętność pracy w zespole oraz łatwość przyswajania wiedzy. Odbyłem praktykę budowlaną w kolejowym biurze projektowym francuskiej firmy. -
Przemysław Cieślik:
Rafał Zakrzewski:
Przemysław Cieślik:
Na pewno będziesz mógł wybierać w ofertach :) Ale spróbuj zmienić tytuł na "Szukam praktykanta"
Nastawiony jestem raczej na studenta po 4 roku, ale ... można porozmawiać.
Problem w tym,że pewnie studenci studiów kolejowych nie korzystają z goldenline ....
Korzystają, korzystają, sęk w tym, że jest ich baaaardzo mało. Np w moim roczniku w specjalizacji kolejowej na Politechnice Wrocławskiej tytuł inżyniera otrzymało tylko 10 osób. Aktualnie z braku chętnych na PWr nie otworzono studiów magisterskich w specjalizacji kolejowej. Także bardziej chodzi tu o brak ludzi niż ich zainteresowania.