Witek Ergietowski

Principle Business Analyst / Product Owner

Wypowiedzi

  • Witek Ergietowski
    Wpis na grupie Systemy ERP w temacie Serwis pogwarancyjny i upgrade dla ERP-a
    9.12.2011, 08:55

    Umowa na "czas i materiał" czyli "neverending story" wydaje się być nieodpowiednia z punktu widzenia użytkownika systemu, ale bardzo pożądana z punktu widzenia dostawcy.

    Jako użytkownik nie widzę racjonalnego powodu, dla którego umowa powinna być otwarta.
    Umowa na określone prace jest bezpieczniejsza dla mnie jako użytkownika. Nie martwię się tym, że konsultant będzie siedział u mnie 3 dni i nic użytecznego nie wyrzeźbi, a faktura przyjdzie.

    - To ile to może trwać, panie Dostawco ?
    - Hmm, wie pan, trudno powiedzieć, rozgrzebiemy, zobaczymy.
    Dostawca ma duże pole do manewru, użytkownik żadne.

    To trochę tak, jakby próbować umawiać się z malarzem na godziny. Celem jest "mieć pomalowane w 2 dni", a nie "dać pracę malarzowi".
    Pozostaje jeszcze jakość.
    Klient płaci za niekompetencję dostawcy ale czy nic na to nie można poradzić ?
    Uważam, że można. Płaci się za niewiedzę. Im wyższe kompetencje użytkownika tym mniejsze ryzyko.
    Powiedzmy sobie szczerze, bez dobrego PMa / analityka żaden układ user-dostawca nie wyjdzie userowi na zdrowie.

  • Witek Ergietowski
    Wpis na grupie Oferty Pracy HEADHUNTERS GROUP w temacie Otwarci na headhuntig - daj o sobie znać Łowcom Talentów
    6.12.2011, 10:23

    Informatyk z wykształcenia, analityk z zamiłowania, manager z przekonania.
    15 lat doświadczenia w dziedzinie “informatyka dla biznesu”.
    Jestem otwarty na propozycje.

    Szczegóły w moim profilu.

  • Witek Ergietowski
    Wpis na grupie Systemy ERP w temacie Serwis pogwarancyjny i upgrade dla ERP-a
    5.12.2011, 16:04

    Wiele zależy od tego ile tej "opieki" będzie. Jeżeli producent systemu przewiduje regularne upgrade'y, a z doświadczenia wynika, że te "przechodzą" bez większych problemów - można pomyśleć o stawkach godzinowych.
    Może być jednak tak (i to jest niestety bardziej prawdopodobne), że ERP wymaga intensywnej opieki ze strony dostawcy i wtedy trudno jest ocenić czasochłonność jego utrzymania. W takim wypadku proponowałbym określić przede wszystkim zakres prac do wykonania (okresowo).
    Dobrym przykładem jest zbliżająca się operacja zamknięcia roku obrotowego. Wiadomo, że ktoś to musi zrobić, wiadomo, że trzeba mu będzie za to zapłacić i wiadomo co ma być efektem tej operacji.
    Należałoby także ocenić co planujemy wykonać w ramach rozwoju (może jakieś modyfikacje / kastomizacje ?)
    Znając zakres tych prac, czyli wykonując analizę wymagań można pokusić się o sformułowanie takich zapisów, które będą rodzajem "umowy o dzieło" z dostawcą ERPa a równocześnie obejmowałyby serwis ?
    Przyznam że jest to trudne i dostawcy niechętnie zgadzają się na taką formę umowy, ponieważ zarabiają głównie na pracach dodatkowych związanych z wdrożeniem i opieką eksploatacyjną, a nie na sprzedaży samego oprogramowania.
    Podsumowując: lepiej płacić za rzecz niż czas konsultanta, ale wymaga to odpowiedniego przygotowania wymagań.
    Co do poziomu kosztów - również trudno powiedzieć jaki będzie akceptowalny. Wszystko zależy od tego do dostajemy w ramach takiego serwisu.

    pozdrawiam,
    Witold Ergietowski

Dołącz do GoldenLine

Oferty pracy

Sprawdź aktualne oferty pracy

Aplikuj w łatwy sposób

Aplikuj jednym kliknięciem

Wyślij zaproszenie do