Wioletta Lutowska

Doświadczenie+języki obce+zaangażowanie=moja recepta na sukces :-)
Złotoria, kujawsko-pomorskie

Języki

włoski
biegły
francuski
biegły
angielski
podstawowy

Doświadczenie zawodowe

Logo
Sales department manager, spedytor międzynarodowy, planner
PL TRANS PAWEŁ LISICKI
Praca w systemie home office, pozyskiwanie ładunków na rynku międzynarodowym, planowanie przewozów pełnopojazdowych oraz drobnicowych, ustalanie warunków transportu, planowanie tras kierowcom, rozwijanie długoterminowych relacji z klientami, bieżąca obsługa międzynarodowych zleceń transportowych, dbanie o wysoka jakość usług transportowych oferowanych klientom, bieżąca współpraca z podwykonawcami usług transportowych, windykacja należności.
Logo
Specjalista ds. spedycji i transportu
Sped-Mar Przedsiębiorstwo Transportowo - Spedycyjne
poszukiwanie ładunków oraz sprzedaż frachtów, bieżąca współpraca ze spedycjami międzynarodowymi i krajowymi, negocjowanie wysokości stawek, przygotowywanie ofert cenowych dla kluczowych klientów, wystawianie faktur, controlling spływu środków, windykacja należności, nadzorowanie pracy kierowców, kontrola kompletności dokumentów zdawanych przez kierowców, prowadzenie teczek osobowych pracowników, ścisła współpraca z biurem rachunkowym obsługującym firmę w zakresie księgowości.
RSC TOWAR Sp. z o.o.
Wice - Prezes Zarządu oraz Pełnomocnik Zarządu ds. ISO (SZJ)
zakres obowiązków:
Wice Prezes Zarządu:
współzarządzanie Spółką macierzystą oraz Spółką zależną na Ukrainie, rekrutacja pracowników, nawiązywanie i podtrzymywanie kontaktów handlowych z klientami, windykacja należności, prowadzenie rozmów handlowych, poszukiwanie nowych dostawców, reprezentowanie Spółki na zewnątrz, sporządzanie pism, sprawozdań i prezentacji dla właścicieli Spółki, obsługa sekretarska posiedzeń Zarządu Spółki, kreowanie postaw twórczych personelu
Pełnomocnik Zarządu ds. SZJ:
nadzór nad dokumentacją Systemu (dystrybucja, wycofywanie, archiwizowanie), przeprowadzanie oceny przydatności zapisów, wdrażanie procesów i procedur, organizacja i nadzór nad auditami oraz działaniami korygującymi i zapobiegawczymi, przeprowadzanie auditów wewnętrznych, utrzymywanie kontaktu z jednostką certyfikującą, reprezentowanie Spółki na zewnątrz w sprawach dotyczących Systemu.
RUG RIELLO URZĄDZENIA GRZEWCZE S.A.
Specjalista działu logistyki (export – import)
wdrażanie rozwiązań mających na celu usprawnianie pracy działu, sporządzanie deklaracji celnych Intrastat, współpraca z działami produkcji, kontroli jakości i handlowym w celu zapewnienia terminowej realizacji zamówień i ciągłości procesów produkcyjnych, bieżąca współpraca z zagraniczną centralą firmy (Riello Lecco), przeprowadzanie inwentaryzacji materiałowych.
RSC TOWAR Sp. z o.o.
Zastępca dyrektora ds. organizacyjno-handlowych
nadzór i ścisła współpraca ze spółką zależna na Ukrainie, poszukiwanie dostawców towarów i usług z terenu Polski i poza jej granicami, organizowanie zakupu towarów przeznaczonych na rynek ukraiński i polski, uczestnictwo w negocjacjach, współtworzenie strategii rozwoju firmy na podstawie analizy danych handlowych, pozyskiwanie funduszy z Unii Europejskiej, nadzorowanie pracy podległych stanowisk i jednostek organizacyjnych, reprezentowanie Spółki na zewnątrz
RUG RIELLO URZĄDZENIA GRZEWCZE S.A.
Pracownik działu zakupów
bieżąca współpraca z zagraniczną centralą firmy (Riello Lecco), sporządzanie raportów zakupowych, budowanie relacji z dostawcami, nadzorowanie i akceptacja warunków współpracy z dostawcami, utrzymywanie kontaktów handlowych z dostawcami zagranicznymi, negocjowanie warunków współpracy.
RUG RIELLO URZĄDZENIA GRZEWCZE S.A.
Specjalista ds. logistyki
koordynowanie dostaw, ścisła współpraca z biurem planowania we Włoszech (Riello Lecco), organizacja załadunków, wystawiane faktur eksportowych, utrzymywanie ścisłego kontaktu z firmami transportowymi oraz kurierskimi, współpraca z firmami spedycyjnymi oraz z Urzędem Celnym, przygotowywanie dokumentów transportowych oraz celnych.
RUG RIELLO URZĄDZENIA GRZEWCZE S.A.
Asystentka dyrektora zakładu
bieżąca obsługa językowa sekretariatu, organizowanie i administrowanie pracą sekretariatu dyrekcji, prowadzenie kalendarza spotkań, tłumaczenia symultaniczne i pisemne, poszukiwania oferentów usług, rozpatrywanie ofert, zarządzanie pocztą przychodzącą i wychodzącą, organizacja spotkań, obsługa gości i interesantów, poprzez wsparcie językowe innych działów, w tym logistyki, działu personalnego oraz działu zakupów uczestniczyłam w ważnych procesach firmy, w rekrutacji pracowników, w auditach oraz w poszukiwaniach dostawców.
Logo
prowadzenie własnej działalności gospodarczej „Avanti Tłumaczenia”
Avanti Tłumaczenia
prowadzenie szkoleń i kursów językowych dla firm zewnętrznych, nauka języków obcych w szkołach językowych, tłumaczenia literackie i symultaniczne, obsługa językowa grup obcokrajowców w Toruniu, przygotowanie językowe studentów biorących udział w programach wymiany międzynarodowej „Sokrates” i „Erasmus”.

Szkolenia i kursy

•2007 - 2008 „Języki obce drogą do sukcesu w biznesie” przy WSB w Toruniu – uzyskanie Certificate TELC English B1
•lipiec 2007 – Prawo pracy w praktyce
•listopada 2006 – czerwiec 2007 Warsztaty prawnicze dla przedsiębiorców organizowane przez IPH
•czerwiec 2004 – Prawo celne – najnowsze zmiany po przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej
•luty – czerwiec 1997 Uniwersytet Sorbonne – Paris IV – ukończenie dwóch
kursów językowych z zakresu praktycznej nauki języka francuskiego
•1993 – 1996 Kurs pedagogiczny w Studium Pedagogicznym przy UMK w Toruniu

Edukacja

Logo
Studia Specjalne Języka i Kultury Włoskiej przy Katedrze Filologii Klasycznej, licencjackie
Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Logo
Filologia Romańska, Wyższe Zawodowe Studium Języka, Kultury i Cywilizacji Włoch, magisterskie
Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

Specjalizacje

Transport/Spedycja
Zarządzanie transportem/spedycją

Zainteresowania

Lektura żywotów mężów Kościoła
Architektura wnętrz
Film hiszpański
Decoupage

Organizacje

„Pol Anglo” (2000 – 2004) nauka języka francuskiego i włoskiego w Szkole Języków Obcych
„PSJ” (2001-2002) nauka języka francuskiego i włoskiego w Szkole Językowej
„Geofizyka S.A.” (2002-2004) prowadzenie warsztatów językowych z zakresu praktycznej nauki języka francuskiego dla kadry kierowniczej
UMK w Toruniu (2003-2005 Dział Współpracy z Zagranicą) współpraca polegająca na prowadzeniu konwersatorium językowego oraz zajęć „branżowych” dla beneficjentów programu „ Sokrates „
UMK w Toruniu (2004-2005 Katedra Filologii Romańskiej) prowadzenie lektoratów językowych z zakresu praktycznej nauki języka włoskiego dla studentów II i III roku Filologii Romańskiej.
„Chata Języków Świata” ( X. 2006 – VI. 2007 ) nauka języka francuskiego

Inne

•komunikatywność,
•odpowiedzialność,
•rzetelność,
•samodzielność i dobra organizacja pracy,
•elastyczność w przyswajaniu wiedzy,
•determinacja i konsekwencja w dążeniu do określonego celu,
•punktualność,
•twórcza osobowość
•czynne prawo jazdy kat. B od 1998 roku,
•umiejętność obsługi pakietu MS Office oraz sprzętu biurowego,
•znajomość obsługi programu TS (transport & spedycja)
•znajomość zagadnień ISO oraz HACCP,
•praca na zasadach zdrowej konkurencji,
•doświadczenie w zarządzaniu i zaopatrywaniu w towary małej firmy handlowej,
•doświadczenie w prowadzeniu rozmów i negocjacji handlowych,
•łatwość nawiązywania i umiejętność podtrzymywania kontaktów,
•umiejętność pracy w zespole,
•doświadczenie w organizowaniu pracy sobie i innym,
•dobry warsztat kompetencji interpersonalnych,
•inicjatywa w działaniu



referencje : na życzenie

Grupy

Uniwersytet Mikołaja Kopernika
Uniwersytet Mikołaja Kopernika
UMK jest liderem wśród uczelni Polski Północnej m.in. pod względem potencjału naukowego i liczby studentów (25 tys.). To także największy pracodawca w regionie.