Wilhelm Rożewski

Head of Marketing and Communications @ Volvo Trucks Poland
Warszawa, mazowieckie

Umiejętności

Digital Marketing E-commerce Project Management Reklama Zarządzanie Sprzedażą Komunikacja Marketingowa Marketing Mobilny Sprzedaż B2B Sprzedaż międzynarodowa Wizerunek & PR

Języki

polski
ojczysty
angielski
biegły
niemiecki
dobry
chiński
podstawowy

Doświadczenie zawodowe

Logo
Head of Marketing and Communictions
Volvo Trucks
- Zarządzanie marketingiem i komunikacją marki na rynkach Europy Wschodniej: Polska, Litwa, Łotwa, Estonia, Białoruś, Ukraina
- Planowanie i wdrażanie strategii marketingu i komunikacji, w celu zapewnienia i wzmocnienia pozycji marki na danych rynkach
- Odpowiedzialność za pełny wachlarz działań m.in. reklama, komunikacja online, eventy, budowanie relacji z klientami itp.
- Organizacja międzynarodowych eventów takich jak check&drive, czy Drivers' Fuel Challenge
- Udział w kampaniach CSR np. Profesjonalni Kierowcy
- Współpraca z branżowymi stowarzyszeniami, agencjami i mediami
- Komunikacja z kluczowymi klientami w ramach Klubu Ambasadorów, w tym reżyseria i tworzenie filmów
- Produkcja materiałów marketingowych
- Prowadzenie własnego projektu "Under the Skin", który umożliwia mi być jak najbliżej klientów Volvo, aby móc wdrażać ich potrzeby w produktach i usługach Volvo.
Logo
Ekspert ds. Marketingu Mobilnego i Reklamy
Własna działalność
W ramach własnej działalności skupiałem się na wielu projektach marketingowych i PR'owych m.in:

- Eventy : Produkowałem globalne i lokalne eventy różnej skali (2000 os.), dla klientów z różnych branż.

- Mobile marketing & reklama: Jako mobile marketingowy dom mediowy, konsultant i project manager zaplanowałem i wdrożyłem dla moich klientów różne strategie marketingowe i reklamowe we wszystkich kanałach komunikacji.

- Nowe technologie: Wdrożenie aplikacji Augmented Reality w Telewizji Polskiej SA, Narodowym Banku Polskim i koncernach z branży FMCG np. Danone czy SAB Miller.
One-2-One S.A.
Dyrektor ds. Rozwoju
- Odpowiedzialność za realizację strategii marketingowej, oraz rozwój biznesu spółki.
- Reprezentacja firmy podczas wystąpień publicznych na branżowych konferencjach, działania PR'owe w branżowych czasopismach.
- Kreacja w ramach spółki, mobilnych aplikacji dla Telewizji Polskiej oraz T-Mobile
- Przekonałem moich klientów, do skorzystania z technologii second-screen podczas koncertów i spektakli na żywo w telewizji.
EL2 Sp. z o.o.
Dyrektor Strategiczny
- Stworzenie i wdrożenie strategii biznesowej i marketingowej spółki. Byłem zaangażowany w negocjacje
z międzynarodowymi korporacjami na potrzeby organizacji masowych wysyłek SMS, takich jak loterie, konkursy czy usługi VAS.
- Wdrożenie pierwszej w Polsce loterii SMS zorganizowanej dla Orange Polska pt. "150 BMW od Orange".
- Poszukiwanie klientów i partnerów biznesowych w Rosji i na Ukrainie.
- Stworzenie i egzekucja strategii sprzedażowej, poprzez działania new business, relacje z kluczowymi klientami, poszukiwanie nowych trendów na rynku, wdrażanie nowych usług. Działania te podwoiły przychody spółki rok do roku i uplasowały EL2 jako najlepszą wtedy agencję marketingu mobilnego w Polsce.
- Reprezentacja spółki na wielu polskich i zagranicznych targach oraz jako prelegent na konferencjach i warsztatach.
UPS Polska Sp. zo.o.
Marketing Manager
- Stworzenie i egzekucja strategii marketingowej, która znacząco przyczyniła się spełnienia sprzedażowego planu (9,5% powyżej założeń w 2005 i 7,5% powyżej założeń w pierwszej połowie 2006).
- Stworzenie kampanii marketingowej i reklamowej: koordynacja produkcji materiałów drukowanych i internetowych, produkcja spotów radiowych i telewizyjnych, planowanie mediów.
- Współpraca z McCann Erickson Group (McCann, Universal, MRM, Zentropy) i różnymi właścicielami mediów - pozyskiwałem informacje o polskim rynku reklamowym.
- Wdrożenie strategii komunikacji - byłem odpowiedzialny za aktualizację serwisu upspoland.com i oraz prowadziłem analizę danych makroekonomicznych dla polskiego intranetu firmy.
- Ochrona marki - kontrola właściwego korzystania z logotypu UPS we wszystkich materiałach promocyjnych.
- Produkcja i dystrybucja materiałów promocyjnych.
- Codzienny monitoring działań konkurencji.
Logo
Sales and Marketing Director
Phoenix Press LTD
- Sprzedaż i obsługa kluczowych klientów
- Promocja firmy
- Zarządzanie zespołem
Grupa Agora
Sales Manager
- Sprzedaż i obsługa kluczowych klientów
- Promocja firmy
- Zarządzanie zespołem

Edukacja

Logo
Sinologia, Wydział Neofilologii, magisterskie
Uniwersytet Warszawski

Specjalizacje

Marketing
Komunikacja marketingowa
Marketing
Zarządzanie marketingiem
Media/Sztuka/Rozrywka
Organizacja i obsługa imprez
Media/Sztuka/Rozrywka
Planowanie i zakup mediów
Public Relations
Zewnętrzny PR

Organizacje

Mobile Marketing Association Global and MMA Poland - członek
SMB (Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego) - członek
Golden Arrow Awards - członek jury 2005
KTR (Klub Twórców Reklamy) - członek jury 2005

Inne

Trener rozwoju osobistego - www.akiram.pl

Grupy

Uniwersytet Warszawski
Uniwersytet Warszawski
Uniwersytet Warszawski, założony w 1816 roku, jest największą polską uczelnią i jednocześnie jedną z najlepszych w kraju.
Klastry w Polsce
Klastry w Polsce
Klaster - elastyczna forma współpracy horyzontalnej między 3 grupami podmiotów: przedsiębiorstwami, jednostkami naukowo-badawczymi oraz władzami publicznymi.