Języki
angielski
podstawowy
Doświadczenie zawodowe
Koordynator, zalożyciel
Nowa FORMA
Nowa FORMA to idea łączenia doświadczeń projektantów i producentów w trakcie pięciodniowych warsztatów. Wiele ostatnio mówi się o designie, jako o narzędziu do poprawy konkurencyjności przedsiębiorstw. Są szkolenia, konferencje, a niestety brakuje możliwości praktycznego wdrożenia designu w małych i średnich przedsiębiorstwach. Inwestycja we wzornictwo w firmie jest stosunkowo kosztowna i obarczon
a dużym ryzykiem, czy zaprojektowany na zlecenie produkt spodoba się klientom i przyniesie spodziewane zyski. Istnieją też duże obawy czy projektanci, którym zlecimy projekt wpasują się w nasze oczekiwania. Z tego powodu na inwestycję we wzornictwo decydują się duże przedsiębiorstwa, które traktują design jako pole do eksperymentowania i poszukiwania nowych rozwiązań.
Z drugiej strony można zaobserwować brak umiejętności współpracowania projektantów w zespołach i współpracy z producentami. Te i jeszcze inne obserwacje stały się inspiracją do zorganizowania warsztatów, których celem byłoby pokazanie znaczenia designu w rozwoju przedsiębiorstwa oraz stworzenie możliwości sprawdzenia jak wygląda współpraca zespołu projektowego z producentem. Warsztaty adresowane są do małych i średnich przedsiębiorstw oraz do rzemieślników, gdzie potrzeba ingerencji projektanta w tworzenie nowego produktu rynkowego wydaje się najpotrzebniejsza.
Do udziału zapraszani są projektanci z przynajmniej kilkuletnim doświadczeniem zawodowym. To daje gwarancję profesjonalnego podejścia do projektowanego produktu.
Warsztaty są prowadzone wg procesu dedykowanego dla danej branży, przez profesjonalnego trenera (design managera), który pilnuje przebiegu i realizacji zadań na każdym etapie procesu. Praca jest rozpoczynana od poznania specyfiki zakladu produkcyjnego i analizy jego potrzeb, możliwości, slabych i mocnych stron. Na bazie wniosków z takiej analizy powstaje pomysł na produkt, który jest później rozwijany na kolejnych etapach procesu. W pięciodniowym procesie proejktowym bierze udział aktywnie przedstawiciel zakladu, znający tajniki produkcji (technolog, właściciel).
Bazując na powyższych założeniach zrealizowaliśmy dwie edycje warsztatów w Swarzędzu. W sumie wzięło w nich udział 4 rzemieślników i 3 producentów dzialających w branży mebli skrzyniowych i tapicerowanych. Powstało osiem prototypów mebli z czego jeden zostal wdrożony do produkcji seryjnej, cztery znajdują się w ofercie firm na zamowienie, dwa są w trakcie wdrażania, a jeden pozostał projektem koncepcyjnym promującym umiejętności zakładu rzemieślniczego.
Ostatnia edycja warsztatów została poprowadzona w myśl metody User Experience Design, gdzie celem dla projektantow było wzięcie pod uwagę potrzeb i oczekiwań różnych grup użytkowników mających styczność z produktem w całym jego cyklu życia. (tj. potrzeby producenta, sprzedawcy, klienta, itp.) W trakcie warsztatów zostały przeprowadzone zajęcia ze strategii projektowania nowego produktu rynkowego w oparciu o cele firmy. Te zajęcia znacznie przybliżyły efekty warsztatow do potrzeb współczesnego rynku i oczekiwań producentów.
Efekty warsztatów były pokazywane w sumie na 10 wystawach w Polsce i za granicą, oraz były opisywane na potralach branżowych i w prasie. Zadowalający jest rownież fakt, że producenci chętniej niż dotychczas podejmują współpracę z projektantem, co niewątpliwie przynosi obopulną korzyść.
a dużym ryzykiem, czy zaprojektowany na zlecenie produkt spodoba się klientom i przyniesie spodziewane zyski. Istnieją też duże obawy czy projektanci, którym zlecimy projekt wpasują się w nasze oczekiwania. Z tego powodu na inwestycję we wzornictwo decydują się duże przedsiębiorstwa, które traktują design jako pole do eksperymentowania i poszukiwania nowych rozwiązań.
Z drugiej strony można zaobserwować brak umiejętności współpracowania projektantów w zespołach i współpracy z producentami. Te i jeszcze inne obserwacje stały się inspiracją do zorganizowania warsztatów, których celem byłoby pokazanie znaczenia designu w rozwoju przedsiębiorstwa oraz stworzenie możliwości sprawdzenia jak wygląda współpraca zespołu projektowego z producentem. Warsztaty adresowane są do małych i średnich przedsiębiorstw oraz do rzemieślników, gdzie potrzeba ingerencji projektanta w tworzenie nowego produktu rynkowego wydaje się najpotrzebniejsza.
Do udziału zapraszani są projektanci z przynajmniej kilkuletnim doświadczeniem zawodowym. To daje gwarancję profesjonalnego podejścia do projektowanego produktu.
Warsztaty są prowadzone wg procesu dedykowanego dla danej branży, przez profesjonalnego trenera (design managera), który pilnuje przebiegu i realizacji zadań na każdym etapie procesu. Praca jest rozpoczynana od poznania specyfiki zakladu produkcyjnego i analizy jego potrzeb, możliwości, slabych i mocnych stron. Na bazie wniosków z takiej analizy powstaje pomysł na produkt, który jest później rozwijany na kolejnych etapach procesu. W pięciodniowym procesie proejktowym bierze udział aktywnie przedstawiciel zakladu, znający tajniki produkcji (technolog, właściciel).
Bazując na powyższych założeniach zrealizowaliśmy dwie edycje warsztatów w Swarzędzu. W sumie wzięło w nich udział 4 rzemieślników i 3 producentów dzialających w branży mebli skrzyniowych i tapicerowanych. Powstało osiem prototypów mebli z czego jeden zostal wdrożony do produkcji seryjnej, cztery znajdują się w ofercie firm na zamowienie, dwa są w trakcie wdrażania, a jeden pozostał projektem koncepcyjnym promującym umiejętności zakładu rzemieślniczego.
Ostatnia edycja warsztatów została poprowadzona w myśl metody User Experience Design, gdzie celem dla projektantow było wzięcie pod uwagę potrzeb i oczekiwań różnych grup użytkowników mających styczność z produktem w całym jego cyklu życia. (tj. potrzeby producenta, sprzedawcy, klienta, itp.) W trakcie warsztatów zostały przeprowadzone zajęcia ze strategii projektowania nowego produktu rynkowego w oparciu o cele firmy. Te zajęcia znacznie przybliżyły efekty warsztatow do potrzeb współczesnego rynku i oczekiwań producentów.
Efekty warsztatów były pokazywane w sumie na 10 wystawach w Polsce i za granicą, oraz były opisywane na potralach branżowych i w prasie. Zadowalający jest rownież fakt, że producenci chętniej niż dotychczas podejmują współpracę z projektantem, co niewątpliwie przynosi obopulną korzyść.
Edukacja
Specjalizacje
Edukacja/Szkolenia
Uczelnie
Grupy
Commercial Properties
Grupa dla wszystkich związanych z inwestowaniem w nieruchomości. Nawiąż kontakty z ludźmi z branży, dziel się doświadczeniem, szukaj współpracowników i klientów, wymieniaj i sprzedawaj informacje
Design
czyli grafika komputerowa szeroko pojęta. Grupa dla wszysktich webdesignerów, operatorów DTP, projektantów.
Digital Dynamic Signage
Technologia Digital Dynamic Signage - cyfrowy przekaz informacji, połączenie nowych technologii z tradycyjnym przekazem.
eHealth
Tematem przewodnim grupy jest szeroko pojęty e-Biznes branży farmaceutycznej. Ta dziedzina nabiera na znaczeniu w Polsce, więc nie sposób jej nie komentować na forum.
Luxury
Właściciele usług i produktów LUX. Firmy związane z segmentem premium. Największe wydarzenia i targi LUX w Polsce. B2B branży LUX. Nieruchomości i oferty luksusowe.
Meble
Grupa przedstawicieli branży meblarskiej...
Meble i ich producenci, dystrybutorzy, importerzy, projektanci... wszyscy którzy pracują z pasją
ONELAN Digital Signage
Ta grupa ma za zadanie wymienianie się poglądami, napotkanymi problemami itp. z Systemem ONELAN Ltd. i ogólnymi spostrzeżeniami o rynku DS w Polsce i nie tylko.
Out of home Digital Media
Branża Digital Out-of-Home. Cyfrowe komunikacja poza domem. Technologie, rozwiązania, zastosowanie...