Wypowiedzi
-
dziękuję! jakoś wcześniej nie mogłem tego znaleźć.. świetny toturial :)
-
pozwole podłączyć się pod temat (przy okazji dzięki za podpowiedź Rafał, bardzo mi się przydała!)
Mogę prosić o informację jak pozbyć się 'łaciatych' ścian ? (szczególnie widać, to na lewej ścianie) Jest to tekstura z nadanym białym kolorem, powinna być zupełnie gładka.. tworzą się jednak na niej 'plamki' w żaden sposób nie mogę się ich pozbyć :( -
RAMy polepszyły sprawę.. ale niestety nadal walczę.. jak tylko dodam więcej samochodów.. już sie blokuje na "preparing scene for frame" i to zawsze na 5%.. ze szczegółowymi ujęciami radzi sobie bo wtedy wszystko co jest niewidoczne wyłączam, ale jedno ujęcie muszę zrobić z góry i wtedy muszę mieć prawie wszystko widoczne na warstwach.. dzisiaj uruchomiłem nawet CleanUp'a.. działał przez 2,5h.. niestety nie pomógł :(
Czy dla VRay'a w momencie robienia renderingu ważna jest też karta graficzna ? Czy przede wszystkim procek i RAMy ? -
hmm odkryłem dziwną zależność.. czy jest taka możliwość, że VRay po półdniowym renderowaniu, powiedzmy, że ok 5-6 sztuk renderingu "męczy się" i wykonanie kolejnych staje się niemożliwe ? objawia się to nie rozpoczynaniem renderowania (czarny ekran, 0% i np.: przez godzinę zupełnie nic się nie dzieje) po wyłączeniu komputera na 3-4h przy takich samych ustawieniach, na takim samym modelu.. wszystko śmiga :/
-
zamontowałem właśnie 16GB RAM,. zrobiłem tak jak zalecałeś z przewodnikiem, zużycie pamięci w menadżerze zadań wzrosło teraz do 7,5GB podczas tworzenia wizualizacji - chociaż w ustawieniach wpisałem maksymalne jako 9600, czyli ok 60% (ale nie wiem, czy to ma znaczenie?) i czy skoro nie dochodzi do tej wartości to tego nie potrzebuje ?
Co najważniejsze render ruszył !!! Bardzo dziękuję za pomoc :) -
a czy istnieje możliwość usunięcia wszystkich materiałów w modelu za pomocą "jednego kliknięcia" ? Progress window niestety nic nie podpowiada.. Korzystam z SU 2014, vray 2.0, W procech podczas renderowania vray wykorzystuje do 5,6GB (tyle mu wpisałem w ustawieniach, ponieważ aktualnie mam 8GB całej pamięci)
-
tak, dzięki za info - czytałem - tylko, ze u mnie to kwestia "widzi mi się" programu.. gdy włączam następnym razem nagle okazuje się, że renderuje całość, a jeszcze innym razem, że zatrzymuje się na czarnym ekranie zanim jeszcze zacznie się renderowanie. Mniejsze projekty przechodzą bez problemów, przechodzi też gdy wyłączę np. połowę domków (które są zrobione z tych samych materiałów jak te które się renderują) Robiłęm już nawet reset wszystkich tekstur narzędziem debbuging - i nic. Czy możliwe, żeby działo się coś takiego przez zbyt małą ilość RAM ? ponieważ projekt jest duży ?
-
Witam, mam problem z renderowaniem w v-ray 2.0. Tworzę wizualizację osiedla, w pewnym momencie bez zmian ustawień w v-ray, renderuje on tylko taki obraz... kompletnie nie mam pojęcia co dalej z tym zrobić. Oczywiście w SE mam widoczne wszystkie warstwy... macie może jakiś pomysł ? Inne mniejsze projekty renderują się bez żadnych problemów.
Sprzęt:
4 rdzeniowy Intel Core i7-3540M 3.00GHz
8.00 GB
Intel HD Graphics 4000
Samsung SSD PM830 2,5" 7