Wypowiedzi
-
ogólnie to nie jest prawda że jeżeli przewoźnik ma tyłko OCP i przy kradzieży towaru czy zniszczeniu przewoźnik dostanie tylko 8,33 SDR (ok 10USD) za brakującej kg wagi towaru .
na tym linku dobrze są opisane różne przypadki http://www.webon.pl/cds/deklarowanawartoaodpowiedzialn...
Przy małych szkodach najlepiej żeby przewoźnik sam zapłacił z własnej kiszeni , każdy ubezpieczyciel ma limity na opłatę szkód podczas transportu i jak limit opłacanych szkod przekracza to cena za OCP też wzrasta . Przy dużych szkodach każda strona stara się umyć ręce i zaczyna się wałka prawników .
Dużo zależy co było wpisane w protokołu przy przyjmowanie towaru i na co podpisał się kierowca . Protokół jest podstawą dla firm ubezpieczeniowych i prawników . -
London Gateway logistics park ponad 300 000 M/2
-
Zgodnie z art. 43 Prawa przewozowego, czynności ładunkowe należą do obowiązków nadawcy, który jest zobowiązany wykonać je w sposób zapewniający przewóz przesyłki towarowej zgodnie z przepisami ruchu drogowego. Zazwyczaj to dzieje sie w sytuacji jak kierowca nie uczestniczy w załadunku i waga netto jest nie dokładna. Ogólnie jeżeli kierowca nie ma możliwości nadzorować załadunek na CMR jest rubryka uwagi przewoźnika i tam trzeba wpisać brak możliwości nadzorowania załadunku. Wpis dokonuje się w obecności osoby która przekazuje kierowce dokumenty. W takim przypadku przewoźnik wymaga od spedycji zwrot kosztów, spedycja już kontaktuje się z klientem. Generalnie firmy nadawcy unikają wpisywanie takich uwag do CMR co utrudnia sprawę przewoźnikowi.
-
Lean Logistics: The Nuts and Bolts of Delivering Materials and Goods - Michel Baudin
szczególnie polecam Lean Distribution: Applying Lean Manufacturing to Distribution, Logistics - Kirk D. Zylstra,dużo tematów dotyczy optymalizacji.
Lean Supply Chain and Logistics Management - Paul Myerson -
w Gruzji za dzień można zarejestrować firmę to nie trudna sprawa. Najważniejsze mieć poprawnie wypisane dokumenty. Osoba fizyczna zamierzająca założyć własną działalność gospodarczą zobowiązana jest do wypełnienia jednego wniosku, przedstawić dowód osobisty; podpisaną umowę przez właściciela o statusie spółki. Jeżeli spółka zarejestrowana na inny adres niż w dowodzie osobistym jest potrzebna zgoda właściciela nieruchomości. Koszt rejestracji w tym samym dniu 200 GEL ( 400PLN) , na następny dzień 100GEL (200 PLN)
a lepiej dopłacić 300 GEL do firmy które zajmują się rejestracją firm i wszystko bedzie gotowe. Ten post został edytowany przez Autora dnia 19.03.15 o godzinie 22:09 -
Izabela B.:
Witam,
planuję napisać pracę licencjacką na temat TRANSPORTU INTERMODALNEGO W ŁAŃCUCHU DOSTAW.
Czy polecają mi Państwo jakąś ciekawą literaturę w tym zakresie?
Myślałam również o napisaniu pracy na temat ŁAŃCUCHA DOSTAW I MAGAZYNOWANIU W BRANŻY FARMACEUTYCZNEJ, lecz nie wiem czy znajdę odpowiednią ilość materiałów, aby z pełnym zadowoleniem wyczerpać temat.
Będę wdzięczna za każdą odpowiedź :)
z transportu intermodalnego mogę polecić 1) The Future of Intermodal Freight Transport: Operations, Design and Policy Autor J. W. Konings, książka jest w języku angielskim
2) Intermodal freight transport in Europe and the United States: report of an Eno Transportation Foundation policy forum held October 30-31, 1997 ( trochę stary raport ale jest ciekawy. )
3 ) Huub Vrenken, Cathy Macharis, Peter Wolters Intermodal Transport in Europe książka jest z 2005 roku
4) Globalized Freight Transport: Intermodality, E-commerce, Logistics and sustainebility Autor T. R. Leinbach
Niestety polską literaturę nie znam na ten temat. -
Jest bardzo ciekawa ksiązka Roba Koningsa The Future of Intermodal Freight Transport: Operations, Design and Policy. Kiedyś miałem skan jeżeli znajdę to wyśle . Również poleciłbym przeczytać z amerykańskiej literatury na przykład:
Intermodal Transport by Land in the United States Malcolm J. Newbourne -
raczej wszyscy spedycje wyszukują gruzińskich albo ukraińskich przewoźników. Jak Robert Poturalski pisał cena za przewoź 1 palety (waga 450-600kg) to 300-350 eur dla polskich spedycji. Dla przewoźnika to od 150 do 200 eur. Również turecki i bułgarski przewoźnicy też proponują podobny serwis ale z doświadczenia to tragedia towar jedzie ponad 3 tygodni, często towar w Bułgarii albo w Turcji po prostu czeka na następne palety żeby wypełnić naczepę i dostać zysk jak można najwięcej. Samochody generalnie jeżdżą przez Turcję albo przez ukrainę ale chyba teraz nie najlepszy moment wysyłać towar gdziekolwiek przez ukraine.
cena za 20ft kontener to koło 1200 - 1500 euro z Gdyni do Poti. -
o programie nie słyszałem ale można bardzo łatwo policzyć jak wiemy rozmiar 1 opony i znamy rozmiar kontenera. Tutaj możesz zobaczyć rozmiar kontenerów:
http://www.nautiqus.com/web/uploads/files/kontenery_mo...Ten post został edytowany przez Autora dnia 14.02.14 o godzinie 08:41 -
najlepiej zainstalować GPS z miernikiem paliwowym, który potrafię kalibrować mapy. żaden kierowca i żadna spedycja nie potrafi GPS oszukać chyba że chamsko będą twierdzili że 1000KM to 700km.
-
myślę ze jak KPI jest słabe i firma spedycyjna dostanie ostrzeżenie ze straci udział to myślę ze to będzie najlepszy krok dla ulepszenie. Jeżeli klient sam odbiera towar to w tym przypadku najlepiej ich lądować bez kolejki jak ilość aut nie jest dużo albo w godzinach nocnych jak magazyn pracuje. Właśnie każda firma ma swojej specyfiki i trochę ciężko pisząc na forumie ocenić sytuacje dokładnie.
-
Witam,
chyba gdzieś pisałem na forumie. Najprostszy sposób jest stworzyć system awizowanie, spedytor sam awizuje na rozładunek czy załadunek auto. Jak spóźni sie auto na 15 min będzie odrzucony i czeka na pierwszy wolny slot. Jak taki kierowca paru razy spóźni się na rozładunek i będzie czekał 24 albo 48 godzin do pierwszego wolnego slotu to trzeci raz przyjedzie normalnie. Również można stosować kary finansowe jak Pan Łukasz pisał. Można także używać oceny firmę spedycyjnej według Kluczowych wskaźników efektywności i jak firma nie daje rady i na kierunku na przykład Warszawa ----> Wrocław ma 90% udział to dostanie ostrzeżenie i jak w następnym miesiącu KPI nie poprawi się to takiej firmę Pani zabiera 40% ładunków i daje firmę która dostaje tylko 10% udziału na tym kierunku.
ten system na tyłe dobrze sprawdził się że, z 100 samochodów max 5 spóźnień jest.
Ten post został edytowany przez Autora dnia 10.06.13 o godzinie 13:29 -
o ile dobrze pamiętam 180 dni według ustawy z dnia 27.11.2009 roku №17 tytuł 1, dzial 6.
-
Jakub Łoginow:
To niewiarygodne, ale na granicy polsko-ukraińskiej istnieje absurdalny zakaz przekraczania granicy pieszo. Trzeba korzystać z samochodu lub autobusu, czy się chce czy nie. Walczymy z tą dyskryminacją na Facebooku - zachęcam do polubienia strony "Piesze przejścia graniczne":
http://www.facebook.com/TurystycznaGranica
Witam, to nie do końca prawda ze nie ma przejść granicznych, jest w Medyce (koło Przemyśla) bardzo Piękny przejście, przynajmniej na polski stronie bardzo dobrze jest urządzone. Prawda zawsze są kolejki, bez kolejek mnie zdarzyło się tam przejść 1 stycznia 2011r. co był dla mnie bardzo dziwnie. Teraz nie wiem jak to jest wprawie 2 lata nie byłem na tej granice, myślę że dużo zmian nie było wprowadzone i jest ta sama sytuacja co wczesnej. Generalnie na granice PL/UA problem polega na tym że brakuje bramek przejściowych. Jest jeszcze potrzebne minimum 14 bramek. Co mnie wiadomo niestety ukraińska strona nie jest zainteresowana tym tematem. -
Olga K.:
Witam,
chciałabym uściślić jedną ważną sprawę a mianowicie jaka jest max. waga towaru który mogę wwieźć do Rosji na samochodzie.
klent chciałby 24mt a udało mi się dowiedzieć, ze może byc max 21 ton.
Czy ktoś mógłby mi to potwierdzic ew podpowiedzieć jak jest w rzeczywistości.
Z góry dziekuję & pozdrawiam,
Olga
Witam,
całkowita waga samochodu musi być 38 ton /waga ładunku 22T na terytorium Rosji , na terytorium Białorusi 37Ton/ waga ładunku 21T. Jak będzie przeładowane to najpierw na Białoruskiej granice będą problemy i później w Rosji. Chyba że kierowca będzie sprytny i łapówkami przejdzie granice. A na końcu przewoźnik albo spedycja będzie mieć pretensji do Pani i wystawi rachunek fracht + łapowki. Paru łat temu po 50 eur chciały celnicy za przeładowany samochód teraz nie wiem jak to jest.Vazha Gaprindashvili edytował(a) ten post dnia 18.02.13 o godzinie 16:45 -
jest bardzo ciekawa Księzka Dangerous Goods: A Guide to Exemptions from the Carriage of Dangerous Goods ... tylko ze w Polsce nie widziałem, niech Pan sprawdzi w bibliotece narodowej moze tam będzie.
-
Integral Logistic Structures: Developing Customer-Oriented Goods Flow
Autorzy Sjoerd Hoekstra,Jac M Romme,S. M. Argelo -
http://www.logisticsnews.com/europe.php
http://www.logisticsworld.com/
http://logisticsmgmt.com
jest dużo informacji na temat innych krajów... -
WItam,
jest kilka takich systemów każdy program ma swoje wady i plusy. ja bym polecił by Cargos, SpedTrans SQL 4.000. według mnie najlepiej wyglądała interLAN SPEED jest bardzo prosty w używaniu.
- 1
- 2