Wypowiedzi
-
:)
do końca tego weekendu podgrywamy nową wersję. przede wszystkim będą ładniejsze wykresy, no i kilka usprawnień -
@Piotr, nic takiego nie zauważyliśmy. czy błąd nadal występuje?
-
o proszę :)
gratulacje! -
Oddajemy do dyspozycji wygodniejszy i bardziej rozbudowany filtr.
Przenieśliśmy go zgodnie z sugestiami nad listę wydatków by było bardziej intuicyjnie
można teraz wyfiltrować:
wiele kategorii: wystarczy zaznaczyć checkboxem wszystkie, które Cię interesują
zakres kwot: Chcesz znaleźć wydatki powyżej 500 zł? Wpisz w pole ‘od’ wartość 500
wiele kont: transakcje z kilku (lub wszystkich) kont jednocześnie.
Miłego używania :) -
Polecam artykuł Michała Kisiela gdzie sygnalizuje problem prawny rozwiązania:
http://blog.finnovation.pl/2009/04/kontomierz-wystarto...
Zastanawiająca jest także sytuacja prawna osoby, która skorzysta z agregatora rachunków. Cytuję ustawę o elektronicznych instrumentach płatniczych, artykuł 32:
1. Posiadacz jest obowiązany do nieujawniania informacji o działaniu elektronicznego instrumentu płatniczego udostępnionego w ramach umowy o usługi bankowości elektronicznej, których ujawnienie może spowodować brak skuteczności mechanizmów zapewniających bezpieczeństwo zlecanych operacji.
2. Posiadacza obciążają operacje dokonane przez osoby, którym udostępnił informacje, o których mowa w ust. 1. Przepisy art. 28 stosuje się odpowiednio.
rozwiązanie przyjęte przez Benefi jest pod tym względem bezpieczne. Tu loginów i haseł użytkownik nigdy nie podaje. właściwie może pozostać anonimowo. do rejestracji wymagany jest jedynie działający mail, a taki można założyć na różnych darmowych serwisach. -
Dostałem pytanie czy zamierzamy wprowadzić automatyczny import danych, czyli taki gdzie serwis sam łączy się z bankiem i ściąga dane z kont bankowych użytkownika.
Takie rozwiązanie wymagałoby podania w serwisie loginu i hasła do banku. Są to dane bardzo wrażliwe i wymagają gwarancji bezpieczeństwa: jeżeli ktoś je przechwyci, ma przecież dostęp do konta z pełnymi prawami (np. przelewy wychodzące)
Przed uruchomieniem benefi robiliśmy analizę, czy ludzie będą skłonni wprowadzać swoje hasła i loginy do banków w ramach innych serwisów (niż strona internetowa swojego banku). Wszyscy stukali się w czoło mówiąc że 'w życiu'.
Na razie nie chcemy w benefi takiego mechanizmu 'automatycznego importu' wdrażać, dlatego że spora większość użytkowników nie zgadza się podawać swoich haseł do banków. Tu chodzi nie tylko o kwestie techniczne bezpieczeństwa, ale również o 'poczucie bezpieczeństwa'.
W benefi użytkownik ma pełną kontrolę nad tym co 'wchodzi' do serwisu, dlatego że może obejrzeć plik importu transakcji z banku przed jego wczytaniem. może go również wyedytować jeżeli chce niektóre rzeczy usunąć.
Taki mechanizm spodobał się użytkownikom i taki wdrożyliśmy.
Grupa Omnigence uruchomiła serwis kontomierz_ który obrał rodzaj automatycznego importu danych z banku, wymagający wprowadzenia loginu i hasła bankowego do specjalnego apletu. Będę z uwagą obserwować rozwój serwisu i to czy ludziom podoba się takie rozwiązanie.
Jeżeli okaże się, że użytkownicy chcą automatycznego importu i są skłonni wprowadzać login i hasło, to oczywiście wdrożymy takie rozwiązanie.Tomasz Zienkiewicz edytował(a) ten post dnia 16.04.09 o godzinie 18:15 -
W tym tygodniu skupiliśmy się na wdrożeniu proponowanych przez Was poprawkach i funkcjonalnościach.
Poniżej lista zmian:
Import z Getin Banku
Dodanie obsługi dla Getin Banku tak, aby można było importować historię transakcji (plik "csv")
]Tabele z danymi pod wykresami
Wykresy są bardziej czytelne, poprzez równoczesne dołożenie danych w formie tabeli
Proponowanie transakcji: przy edycji i dla zaznaczonych
Proponowanie transakcji działa nie tylko w przypadku ręcznego wprowadzania nowej transakcji, ale również w przypadku edycji wprowadzonej już transakcji: zarówno dla edycji pojedynczej transakcji (kolumna “kategoria” w oknie głównym oraz w oknie edycji), a także w przypadku zmiany kategorii dla zaznaczonych operacji (na dole okna głównego).
Widoczny link Ulepszaj Benefi do strony z pomysłami
Teraz łatwiej zgłosić swój pomysł i obejrzeć bieżący status prac nad Benefi
Wgraliśmy również kilka poprawek:
* import z Lukas banku: wcześniej nie były rozpoznawane poprawnie niektóre typy transakcji
* odchudziliśmy stronę tak by ładowała się szybciej
Czekamy na kolejne Wasze sugestie co do Benefi. Zgłaszajcie je tutaj: http://benefi.uservoice.com -
a co do zbierania feedbacku od użytkowników to uruchomiliśmy właśnie stronę http://benefi.uservoice.com.
Prawdę mówiąc chyba niewiele serwisów rozwija się w ten sposób, czyli oddając tak dużą swobodę użytkownikom w kształtowanie serwisu :) -
Co do spotkania 'w realu' to jakoś w "dobie faksu i internetu" słabo widzę to, by ludzie z różnych miejsc zebrali się by posłuchać o zarządzaniu finansami osobistymi. Raczej skanują sieć, albo czytają książki.
Dlatego uruchomiliśmy konkurs gdzie nagrodą są książki na ten temat.
a co do spotkania to szykuję troszkę inne: 30 marca będę prowadził prezentację na Festiwalu Przedsiębiorczości. Podrzucę zaproszenie :)
Prezentacja będzie dotyczyła praktycznych wskazówek dotyczących tematu 'Przedsiębiorczość: własny biznes a praca w firmie'.
Całość na bazie doświadczeń przy uruchamianiu benefi -
Trzy główne powody
1. serwis benefi.pl dotyczy pieniędzy. Nie tych globalnych, ale tych najbliższych ciału: tych w kieszeni i na kontach w Twoim banku. Serwis pomaga zaoszczędzić kasę. Warto więc śledzić kolejne funkcjonalności bo można na tym skorzystać
2. benefi.pl to mój 'drugi etat'. Bardzo mnie kręci koordynowanie tego projektu, bo ma potężny potencjał i właściwie traktuję go jak swoje dziecko. Dlatego zachęcam do śledzenia poczynań bo sporo się będzie działo
3. Serwis rozwija się nowatorsko, bo w pierwszej kolejności słuchamy użytkowników. Jest więc trochę tak, jakby każdy z uczestników mógł wpłynąć na kształt serwisu. A fajnie mieć wpływ, nieprawda? :)Tomasz Zienkiewicz edytował(a) ten post dnia 18.03.09 o godzinie 21:45 -
Wspólnie z księgarnią Onepress.pl przygotowaliśmy dla Was konkurs na porady dotyczące oszczędzania.
Liczą się wszystkie pomysły: proste i takie w których trzeba trochę pokombinować. Te które przyniosą 5 zł oszczędności i takie, dzięki którym zachowamy grube tysiące.
Chcemy by zebrane tutaj pomysły, pomogły nam wszystkim lepiej poradzić sobie z kryzysem.
Jak nie chcesz startować z poradą, zobacz przynajmniej co proponują inni. Może z którejś porady skorzystasz
Nagrody
Czekają atrakcyjne nagrody!
Nagrodą główną jest książka Finanse osobiste. Świadome zarządzanie własnym portfelem.
Ponadto wybranych zostanie jeszcze 10 porad nagrodzonych jedną z książek (do wyboru):
Twoje podejście do pieniędzy i
Jak kontrolować swoje finanse.
Więcej szczegółów tutaj -
Chcemy zaproponować Wam bardzo ciekawy sposób rozwoju serwisu Benefi. Działa na podobnej zasadzie jak Wykop.pl: głosujesz na najciekawszy pomysł, a my go realizujemy w pierwszej kolejności
benefi.uservoice.com
Pod adresem benefi.uservoice.com możecie głosować na zgłoszone pomysły. Możecie również proponować swoje pomysły na nowe funkcjonalności i poprawki.
Dlaczego uservoice?
Wykorzystując ten serwis możecie dynamicznie wpływać na rozwój Benefi. Realizujemy w pierwszej kolejności pomysły, które spodobają się największej ilości użytkowników, czyli najbardziej potrzebne.
Co więcej: widzicie od razu nad czym pracujemy i wiecie kiedy dany pomysł został wdrożony. Macie więc więcej informacji co dzieje się w Benefi i z jakich funkcjonalności będzie można korzystać.
A co z forum ?
Forum ‘O benefi’ i tu na GL zostaje :) Tu można dyskutować nad pomysłami, uszczegółowić je czy też po staremu sugerować swoje pomysły. Wszystkie analizujemy niezależnie czy trafią do nas mailem, na forum, GL, czy uservoice.
Chcemy by Benefi było takie jakiego chcecie, dlatego zachęcamy do korzystania z tej możliwości realizowania swoich pomysłów.Tomasz Zienkiewicz edytował(a) ten post dnia 19.03.09 o godzinie 09:26 -
a tu parę dodatkowych info z moich notatek podczas uruchamiania http://benefi.pl . mam nadzieję że się przyda (w szczególności wyszukiwarka PKD)
62.01.Z Działalność związana z oprogramowaniem
62.02.Z Działalność związana z doradztwem w zakresie informatyki
wyszukiwarka PKD: http://www.stat.gov.pl/Klasyfikacje/www/com.gus.Search/
artykuł o PKD dla startupa: http://www.startup-it.pl/article.php?id=57
47.91.Z Sprzedaż detaliczna prowadzona przez domy sprzedaży wysyłkowej lub Internet
73.12.C Pośrednictwo w sprzedaży miejsca na cele reklamowe w mediach elektronicznych (Internet)
63.1 Przetwarzanie danych; zarządzanie stronami internetowymi (hosting) i podobna działalność; działalność portali internetowych
63.11 Przetwarzanie danych; zarządzanie stronami internetowymi (hosting) i podobna działalność
63.11.Z Przetwarzanie danych; zarządzanie stronami internetowymi (hosting) i podobna działalność -
możesz użyć tego:
PKD: 63.12.Z - Działalność portali internetowych, -
Mateusz Ryś:
Gratki, fajny projekt trafiający w potrzeby użytkowników zwłaszcza tych którzy wydają za dużo a później z tego powodu cierpią oczywiście projekt graficzny oraz funkcjonalności są ok ale tak się zastanawiam w jaki sposób chcecie namówić potencjalnych użytkowników którzy nigdy nie korzystali z takich narzędzi? aktualnie jest tak że ludzie mają od tego kartki i długopis,
co równoznaczne grosz do grosza a będzie kokosza.
tzn ja jako użytkownik ok, ponieważ często mam do czynienia z takimi projektami i dla mnie to dobre narzędzie, ale większość ludzi ma inne tendencje, oni sobie wolą wszystko przekalkulować na kalkulatorze, tzn takie serwisy są jeszcze słabo znane dlatego to dobry początek, wiec życzę wam aby serwis się rozwijał.
Nie chcemy namawiać użytkowników by robili coś wbrew swoim przyzwyczajeniom. Zachęcamy za to do przetestowania możliwości.
W http://benefi.pl można szybko założyć konto, popróbować i jeżeli okaże się, że dla kogoś nie ma wartości dodanej w porównaniu do kartki czy excela, to może usunąć jednym kliknięciem swój profil (wtedy usuwane są wszystkie dane).
Główne korzyści z benefi.pl to zaoszczędzone pieniądze i czas. I dodatkowo: świadomość swoich finansów (czyli ile i na co naprawdę wydaję.
kontrola wydatków na papierze zajmuje dużo czasu i wymaga sporo samodyscypliny. W benefi trwa to kilka chwil i wymaga jedynie parę kliknięć.
Ci, którzy nigdy nie kontrolowali swoich wydatków, tu mogą bezboleśnie spróbować. Dla niektórych może okazać się to zbytecznym narzędziem bo wszystko mają pod kontrolą i sami radzą sobie z analizą wydatków. Dla niektórych będzie to efekt 'O matko! ile ja wydaję pieniędzy na X, Y, Z'
I dodatkowo kartka papieru, albo excel nie podpowie na czym można zaoszczędzić. -
Paweł - dzięki. Taka kolejność zakładek rzeczywiście jest sensowniejsza
Właśnie kończymy audyt usability i będziemy polepszać i usprawniać to co najbardziej przeszkadza albo utrudnia w intuicyjnym używaniu serwisu -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy EXCEL w praktyce
-
Chciałbym Was poprosić o ocenę i uwagi do nowej wersji serwisu benefi.pl.
Serwis służy do zarządzania swoimi finansami i umożliwia w prosty sposób ogarnięcie całego swojego budżetu, namierzenie najbardziej niepotrzebnych wydatków i oszczędności.
W nowej odsłonie skupiliśmy się by jeszcze bardziej ułatwić użytkownikom życie i by większość brudnej roboty była wykonywana przez serwis za użytkownika oszczędzając mu czas: jak najmniej wprowadzania danych, automatyczne proponowanie planu wydatków na kolejne miesiące, czy proponowanie kategorii wydatków.
Zmieniliśmy też layout by było przejrzyściej i prościej się poruszać po serwisie.
Będę wdzięczny za Wasze uwagi.Tomasz Zienkiewicz edytował(a) ten post dnia 17.12.08 o godzinie 17:19 -
Witam,
Chciałbym Was poprosić o ocenę i uwagi do nowej wersji serwisubenefi.pl.
Rozbudowaliśmy aspekt społecznościowy i uprościliśmy zarządzanie finansami, by większość brudnej roboty była wykonywana przez serwis za użytkownika oszczędzając mu czas: wprowadzanie danych, ustalanie swojego planu wydatków na kolejne miesiące, czy nadawanie kategorii wydatków.
Zmieniliśmy też layout by było przejrzyściej i prościej się poruszać po serwisie.
Będę wdzięczny za Wasze uwagi. -
Łukasz Wołek:
A nie lepiej zlecić agencji interaktywnej opracowanie specyfikacji i realizację tego typu serwisu? Ja się nie spotkałem z takim dokumentem... Pozdrawiam.
celem jest zbudowanie dobrej specyfikacji wymagań. Takiej która będzie mówiła o tym co należy zrealizować, by dostawca mógł się tym zająć. Zlecenie wymyślenia specyfikacji (nawet części typowej i wspólnej dla większości społecznościówek) wydaje mi się zbyt daleko posuniętym outsourcingiem.
Zauważcie, że jednak znalazłoby się coś takiego jak checklista wymagań dla serwisu społecznościowego:
Jacek słusznie wspomniał o GIODO - wg mnie większość obecnie pisanych społecznościówek nie bierze tego pod uwagę w sposób jawny. Zleceniodawcy określają to ogólnym mianem 'bezpieczeństwo' i właściwie nic poza tym nie precyzują, więc dostawca gdy nie słyszał o GIODO i nie dopyta, to założy coś po swojemu... ergo takie wymagania mogą nie zostać nigdy wyartykułowane i przez to zrealizowane.
pośrednią odpowiedzią na moje pytanie czy można utworzyć część wspólną wymagań do serwisów społecznościowych jest fakt działania serwisów-platform do generowania własnych społeczności: ning czy socjum.
niestety takiej generycznej specyfikacji jeszcze nikt nie widział :)