Wypowiedzi
-
Hej,
Przy starcie renderingu wykorzystywana jest pamięć operacyjna. W ostatnim dużym projekcie na start V'ray używał nawet do 26gb ramu. Natomiast tylko przy początkowej fazie później rusza procesor ,a ram wraca do normy. Dodam , że wg moich opserwacji nowy V'ray dużo szybciej inicjuje rendering i jest stabilniejszy! -
Hej,
Jest szansa ,że w zakaładce "global switches" odznaczyłaś pole przy "maps"?
W takiej sytuacji V-ray ma prawo renderować tylko diffusy -
Cześć,
Domyślam się ,że używasz mapy w Dome light?
dlatego zapisuję się jako tło.
Wstaw mapę w Environment i powinno zapisać się bez hdr-ki
pozdr Tomek -
Cześć,
Wartości noise threshold odpowiedzialne są za ilość "szumu" w scenie.
W zakładkach image sampler i dmc sampler -
WOW!
Super! Bardzo ładne wizualizacje!
Dzięki za post!
Pozdrawiam Tomasz -
Cześć Aniu,
Wydaję się, że wszystko jest ok!
Na przykładzie w manualu nie widać tła (background), a zapewne byłoby czarne jak u Ciebie.
Jedna różnica miedzy wersjami jaka teraz mi przychodzi do głowy to fizyczna kamera,
która w nowszych wersjach przy domyślnych ustawieniach jest włączona.
Przez co Twój render może być delikatnie ciemnieszy.
Jeśli chcesz sprawdzić:
W panelu ustawień rozwiń zakladkę CAMERA
i odznacz pole przy "ON", wyłączysz w ten sposób fizyczną kamerę.
Powodzenia z manualem -
Cześć ;-)
Temat nie chwytliwy dla grupy specjalnie ,a ja znowu z nową darmochą dla Was ;-)
tym razem kominek przygotowałem, taki z gotowym ogniem.
Trochę inaczej niż przy użyciu materiału emissive.
Zapraszam: http://tomaszwarzecha.com/pobierz
pozdr Tomasz -
Troszkę inne rozwiązanie ognia w kominku, ale za to gotowe! ;-)
klik klik: http://tomaszwarzecha.com/pobierz
pozdrawiam Tomasz -
Cześć Sylwia,
Otwórz edytor materiałów, znajdź materiał szkła, które chcesz odznaczyć z funkcji overide mat,
W części OPTIONS znajdziesz pole "can be overridden" odznacz to pole. To spowoduje ,że dany materiał nie będzie nadpisywany przez overide color.
Pozdr Tomasz -
Ostatnio aktualizowałem mój magazyn modeli:
http://tomaszwarzecha.tumblr.com/post/94730895489/nowe...
Pojawiło się sporo modeli łazienkowych, trochę światła.
Zapraszam do korzystania
pozdrawiam, Tomasz -
Anito,
Na Mac'a nie ma polskiej werski ;-/ -
Ten problem spowodowany jest przez jakiś element który znajduje się w scenie. Stawiam na jakąś zabłąkaną ikonę światła ;-)
-
Wersja beta po za ty że po czasie pojawiają się znaki wodne to ma właśnie ograniczenia w ilości źródeł światła, nie wiem dokładnie jakie, ale spotkałem się z tym już wcześniej. Niestety... ;-/
pozdr Tomasz -
http://tomaszwarzecha.tumblr.com/image/17369145905
http://tomaszwarzecha.tumblr.com/image/17369135717
http://tomaszwarzecha.tumblr.com/image/17369089326
http://tomaszwarzecha.tumblr.com/image/17225301265
Do wypowiedzi Dawida mogę dodać linki do widoków na poszczególne światła i najważniejsze ustawienia. Może się przyda. Moc światła (intensity lub power w przypadku ies'ów) jest tą wartością którą będziesz musiała dostosować do warunków w Twoim wnętrzu, powodzenia.
pozdrawiam Tomasz -
Witam,
Tak się dzieje kiedy wyczerpiemy limit oryginalnej wersji beta!
pozdr T -
Witam wszystkich!
Przygotowałem paczkę 8 modeli wstępnie gotowych do renderingu w V-ray'u 2.0. Jest dostępna na mojej stronie w zakładce "pobierz", tutaj link: http://tomaszwarzecha.com/pobierz
Bardzo chciałbym zobaczyć Wasze wizualizacje z modelami w akcji ;-)
Przy okazji pomyślałem, że może to być dobre miejsce na dodawanie linków do innych stron gdzie można znaleźć ciekawe gratisy, tak aby w przyszłości powstała pewnego rodzaju biblioteka.
pozdrawiam, Tomasz -
Jako współprowadzący szkolenia serdecznie zapraszam do wspólnej nauki.
Tomasz WarzechaTomasz Warzecha edytował(a) ten post dnia 23.04.13 o godzinie 16:30 -
Cześć Adam,
Szczerze powiedziawszy ja mam odwrotne wrażenie, wydaje mi się ,że SU8 w szczególności ta wersja TRIMBLA jest najbardziej stabilną. Hehe, sam mam teraz taki projekt z którego "uciekają"same komponenty. Otwieram grupę i model znika, są to bardzo szczegółowe modele, nie doczekałem się na rozgrupowanie ;-)
W moim odczuciu SU ma największy "konflikt" z kartą graficzną, spróbuj może więcej rzeczy poukładać na warstwy, tak abyś mógł maksymalnie odciążyć grafikę.
Daj znać czy udało się, jakiegokolwiek sposobu użyjesz ;-)
pozdrawiam TOmek -
Cześć,
Bardzo krótko o pluginie ACT. Zachęcam do pobierania i eksperymentów. Miłego oglądania i zabawy ze sceną ;-)
http://tomaszwarzecha.tumblr.com/post/41858126301/bard...
pozdrawiam Tomek -
Cześć,
Nie wiem co znaczy że nie renderuje obiektów z galerii 3D, chodzi o warehouse?
Tak czy owak nie powinnien omijać zadnych obiektów, upewnij się że warstwa "0" jest warstwą aktywną. Lub mówiąc prościej kropka przy warstwach w SU powinna być przy tej najwyżej, spotkałem się z takim problemem i wtedy faktycznie Vray nie widział obiektów znajduących się powyżej "kropki".
Jeśli chodzi o kolory , niebiesko-różowe tło jest efektem fizycznego nieba. Jeśli chcesz żeby tło było białe, musisz:
Otworzyć Vray ustawienia, rozwinąc zakładkę ENVIRONMENT i wybrać dla GI color i BG color zamiast texSKY , poprostu "NONE" wtedy do renderingu użyjesz Kolorów jakie będą ustawione dla GI color i BG color. Jeśli tło ma być białe to BG color ustaw na biały. Powinno działać.
pozdr Tomek
- 1
- 2