Tomasz Orlikiewicz

Student, Uniwersytet Warszawski

Wypowiedzi

  • Tomasz Orlikiewicz
    Wpis na grupie Excel w temacie Terminarz Euro 2016 Excel – Tabela Mistrzostw.
    24.04.2016, 10:59

    Przy ćwierćfinałach w kolumnie L jest błąd, np. w komórce L53 zamiast E54 powinniśmy mieć F53 (decyduje wynik meczu pomiędzy ćwiećfinalistami z danej pary, a formuła jest tak wpisana, że nie bierze pod uwagę drużyn z kolumny F - w tym przypadku drużyny gości - tylko gospodarza kolejnego ćwierćfinału).

  • Tomasz Orlikiewicz
    Wpis na grupie Excel w temacie Makro uzupełniające kolumnę
    26.07.2015, 14:47

    To trochę bez sensu jest, bo przecież to wszystko można zrobić "ręcznie" poświęcając na to 5 sekund (kopiując formułę do wszystkich wierszy, a potem wklejając ją jako wartości).
    Wyjdzie nawet szybciej niż w przypadku makra, bo makro za każdym razem trzeba będzie edytować (bo rozumiem, że dane będą kopiowane raz do 50 wiersza, raz do 80 wiersza, etc.). Ewentualnie można w dodatkowym arkuszu wpisać odpowiednią formułę, która będzie podawała w wyniku liczbę wierszy, do których trzeba skopiować formułę,, ale to miałoby sens tylko i wyłącznie w sytuacji w której wszystkie operacje miałyby miejsce cały czas na tym samym arkuszu. Jeśli będą używane inne arkusze, to tak czy siak trzeba będzie formułę zmieniać (bo zmieni nam się nazwa arkusza).

  • Tomasz Orlikiewicz
    Wpis na grupie Excel w temacie Makra - poznanie i wykorzystanie pełnej automatyzacji.
    26.07.2015, 14:28

    @Andy Levi

    Pewnie znalazłby się ktoś kto mógłby mu pomóc. Ja przyznam się szczerze, że chciałem spróbować, bo przy okazji sam bym sobie excela poćwiczył, ale obawiam się, że tutaj nikt nie jest w stanie pomóc, bo nikt nie jest w stanie zrozumieć co ma na myśli autor tematu.

  • Tomasz Orlikiewicz
    Wpis na grupie Excel w temacie Sumowanie z nałożonym filtrem
    21.07.2015, 20:38

    Zauważyłem tylko jeden drobny problem: czasem pokazuje mi, że komórka w ogóle niepokolorowana ma numer 2, a raz się zdarzyło, że miała numer -4320. A to powodowało, że nie zliczało mi danych z jednej komórki. Myślałem, że jest jakieś inne formatowanie nałożone, więc ręcznie zmieniłem kolor, ale nic to nie dało. Dopiero jak całkowicie usunąłem to co znajdowało się w komórce i wpisałem od nowa "z palca" to ColorIndex zmienił się na 2.

  • Tomasz Orlikiewicz
    Wpis na grupie Excel w temacie Sumowanie z nałożonym filtrem
    20.07.2015, 20:07

    @Andy Levi

    Dzięki za pomoc. Twoje rozwiązanie usprawni mi pracę.

    @Tomasz Zarzyka

    Twoje rozwiązanie jest logiczne i byłoby ok, ale problem polega na tym, że szef może sobie taki plik odpalić dwa dni później i stwierdzić, że klient X, do którego nie miał zastrzeżeń jednak będzie usunięty bo się okazuje, że co prawda kupuje dużo, ale mocno zalega z płatnościami. I wtedy należałoby w zasadzie całą procedurę przechodzić od nowa.

    Napisałem na początku, że wolałbym rozwiązanie bez VBA bo są to pliki na których pracuję ja i mój szef. A mój szef to człowiek starej daty i on po prostu pewnych rzeczy nie ogarnia. Jak mam do niego co 5 minut biegać i mu tłumaczyć np. że żeby makro działało to trzeba po otworzeniu pliku włączyć makra, etc. to po prostu mija się to z celem.
    Sam napisałem makro, które tworzy funkcję pozwalającą sumować po kolorze, tyle że ja mam w pliku oznaczoną kolorem tylko kolumnę z nazwą klienta. Gdybym chciał zastosować swoje makro, to musiałbym najpierw ręcznie pokolorować też odpowiednie kolumny i wiersze z danymi liczbowymi, a to trochę trwa (nawet z założonym filtrem, bo co prawda pisałem o 300 wierszach, ale w jednym arkuszu. A arkuszy jest kilka. W jednym skoroszycie. Bo skoroszytów jest kilkanaście :D).

    Jeszcze raz dzięki wielkie za pomoc.

  • Tomasz Orlikiewicz
    Wpis na grupie Excel w temacie Sumowanie z nałożonym filtrem
    19.07.2015, 20:15

    Pliku na którym pracuję przesłać Ci nie mogę, z wiadomych względów. Jest tam mnóstwo danych wrażliwych moich klientów oraz dokładne obroty. Stworzyłem przykładowy plik z danymi z kosmosu. Tutaj jest mało wierszy, więc możnaby to ręcznie zrobić, ale mówimy tutaj o pliku, który ma ponad 300 wierszy.

    Wyobraź sobie taką sytuację: szef ma taką tabelę, przegląda dane na temat sprzedaży w ciągu roku i oznacza sobie nazwy firmy kolorkami, np. czerwony oznacza, że ten klient jest do usunięcia (bo np. nic nie kupił w ciągu roku), kolorem niebieskim oznacza klienta z którym musimy się skontaktować i doprecyzować pewne rzeczy, itd.

    Teraz ja muszę zrobić podsumowanie takie jak na dole tego pliku. Dzisiaj robię to ręcznie, bo suma.częściowa i agreguj nie działa tak jak chciałbym, tj. Wpisuje =suma i na włączonym fltrze z controlem zaznaczam po kolei te komórki które mnie interesują. Na początku dla stycznia i potem kopiuje w prawo. To samo robię dla innych kolorów. Tych bez koloru obliczam odejmując od sumy całego zakresu to co miałem w kolorach.

    Tak jak wcześniej pisałem: dla takiego małego zakresu można to robić ręcznie, ale jak ja mam 50 komórek oznaczoonych na niebiesko, 20 na czerwono i 32 na żółto to ręcznie wybierając te komórki traci się sporo czasu i energii.

    Przykładowy plik - link na sendspace

    W pliku jest już stan po. Stan przed wygląda podobnie tyle że bez tego podsumowania na dole.

  • Tomasz Orlikiewicz
    Wpis na grupie Excel w temacie Sumowanie z nałożonym filtrem
    19.07.2015, 18:52

    Nie zrozumiałeś mnie. Wytłumaczę trochę inaczej.
    Musze zsumowac wartości z kolumny G, wiedząc, że moim jedynym kryterium jest kolor komórki w kolumnie C, np. mam zsumowac wartości z kolumny G, które odpowiadają pomalowanym na czerwono komórkom z nazwą z kolumny C.

    SUMIF tego nie zrobię. A makro, które wrzuciłeś zasadniczo działa, ale do pewnego momentu. Jeśli założę inny filtr, to pokazuje wartości 0. Ten post został edytowany przez Autora dnia 19.07.15 o godzinie 18:52

  • Tomasz Orlikiewicz
    Wpis na grupie Excel w temacie Sumowanie z nałożonym filtrem
    19.07.2015, 15:25

    Po zdjęciu filtra pokazuje błedny wynik.

  • Tomasz Orlikiewicz
    Wpis na grupie Excel w temacie Sumowanie z nałożonym filtrem
    19.07.2015, 12:57

    SZybkie pytanie: czy istnieje jakaś formuła (Office 2010), która pozwalałaby na stałe sumowanie danych, na które został założony filtr, tj. jeśli usunę filtr to nadal będę miał sumę dla określonych grup komórek?
    Załóżmy, że mam tabelę, w które znajduje się 300 wierszy. Część produktów mam oznaczonych odpowiednim kolorem. Chciałbym pod tabelą stworzyć podsumowanie, gdzie znalazłaby się informacja o: wartości sprzedaży produktów A (kolor czerwony), wartości sprzedaży produktów B (niebieski), wartości sprzedaży produktów G (zielony) i pozostałej wartości sprzedaży. Przy czym ważna informacja: dane muszą znajdować sie w takiej samej kolejności (nie mogę ich uszeregować od A do J).

    Funkcje Suma.częściowa oraz Agreguj działają wyłącznie do momentu, w którym założony jest filtr. Tj. jeśli założę filtr, który będzie mi pokazywał tylko produkty z grupy A i użyję jednej z tych funkcji to widzę prawidłowy wynik. Jeśli usunę filtr lub założę filtr na produkty z grupy B, to od razu wyliczenia się zmieniają.

    Stąd moje pytanie - czy istnieje jakakolwiek funkcja, ewentualnie inny sposób (poza makrem), niż ręczne sumowanie na zasadzie: wpisanie =Suma( , przytrzymanie klawisza ctrl i ręczny wybór komórek z które będą sumowane.
    Myślałem nad dostawieniem kolumny w której znalazłaby się informacja, że np. wiersz z kolorem czerwonym to 1, z zielonym 2, z niebieskim 3, a pozostałe mają wartość 0. I nastepnie sumowanie przy użyciu funkcji Suma.jeżeli. Tylko że nie widzę możliwości zautomatyzowania tego (musiałbym ręcznie szukać czerwonych i wpisywać stosowną liczbę, itd.)Ten post został edytowany przez Autora dnia 19.07.15 o godzinie 13:02

  • Tomasz Orlikiewicz
    Wpis na grupie Google Maps w temacie Tabela odległości
    28.06.2015, 20:32

    Witam
    Jestem totalnym laikiem w tej kwestii dlatego być może moje pytania mogą się wydać infantylne, ale proszę o wyrozumiałość. Chciałbym się dowiedzieć, czy jest możliwość, jakiś sposób na stworzenie przy wykorzystaniu google maps swoistej tabeli odległości w excelu.
    Mam do objechania określoną ilość odbiorców w ciągu każdego dnia (około 30). Chciałbym każdego dnia przed wyruszeniem w trasę automatycznie wygenerować tabelę odległości pomiędzy punktami, np. taką:
    http://zaglenawisle.pl/wp-content/uploads/2010/07/Tabe...

    (obrazek znaleziony w Internecie, stanowi tylko przykład, [img] nie działa dlatego daję jako link url)
    po to by później sobie wyznaczyć najkrótszą trasę przejazdu (im mniejszy koszt paliwa, tym lepiej dla mnie). Dzisiaj robię to ręcznie, tyle że zajmuje mi to około 1,5 h (trzeba znaleźć na mapie i wypełnić odległość dla ponad 400 komórek) Nie opłaca mi się kupować specjalnego programu do optymalizacji tras, bo to przerasta moje możliwości finansowe. Stąd moje pytanie:czy jest możliwość zebrania tych danych w sposób automatyczny (poprzez makro lub jakąś inną formę).

    Z góry dziękuję.Ten post został edytowany przez Autora dnia 28.06.15 o godzinie 20:34

  • Tomasz Orlikiewicz
    Wpis na grupie EXCEL w praktyce w temacie optymalna wielkość dostawy a solver

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy EXCEL w praktyce

  • Tomasz Orlikiewicz
    Wpis na grupie Excel w temacie VBA kolumny
    17.05.2014, 11:14

    Sprawa pewnie prosta, ale mi jakoś nie wychodzi.
    Jak napisać makro, żeby przechodziło przy wykonywaniu pętli nie do kolejnego wiersza, ale do kolejnej kolumny?

    Przy wierszu powiedzmy wyglądałoby np. tak:

    Sub makro()
    Dim wiersz As Single
    Dim x As Single

    wiersz = 10

    While x < 10

    x = Range("A" & wiersz)

    Range("B" & wiersz) = "AAA"

    wiersz = wiersz + 1
    Wend

    End Sub



    Jak wykonać to samo w sytuacji, w które dane zaczynają się powiedzmy od C5 i przesuwa dalej do C6, C7, itd. Kombinowałem z Cells zmiast Range, ale efekt marny.Ten post został edytowany przez Autora dnia 17.05.14 o godzinie 11:15

  • Tomasz Orlikiewicz
    Wpis na grupie Excel w temacie formularze - vba
    6.04.2014, 19:59

    Dzięki za pomoc. Przeanalizuje to sobie i będę wiedział gdzie popełniłem błędy.

  • Tomasz Orlikiewicz
    Wpis na grupie Excel w temacie formularze - vba
    5.04.2014, 13:35

    Plik excela

  • Tomasz Orlikiewicz
    Wpis na grupie Excel w temacie formularze - vba
    5.04.2014, 12:58

    Formularz uruchamiany jest makrem, z przycisku.

    Private Sub CommandButton1_Click()
    UserForm.Show
    End Sub


    Losuje liczby przyciskiem z formularza. Od 1 do 10.

    Private Sub CommandButton3_Click()
    a = Int((1 + 10 * (Rnd)))
    b = Int(1 + 10 * (Rnd))
    End Sub


    Oprócz wspomnianych już przycisków i txtboxów na formularzu jest jeszcze przycisk zamknięcia formularza

    Private Sub CommandButton4_Click()
    Userform.Hide
    End Sub

  • Tomasz Orlikiewicz
    Wpis na grupie Excel w temacie formularze - vba
    4.04.2014, 23:44

    Odpalam formularz, losuje parametry, wpisuje wynik, klikam w przycisk sprawdzenia, dodaje mi 1 do liczby prób i liczby poprawnych prób (wpisałem dobry wynik). Gdy drugi raz losuje parametry, wpisuje wynik, itd. to liczba prób nadal jest równa 1, tak samo jak liczba poprawnych prób.

  • Tomasz Orlikiewicz
    Wpis na grupie Excel w temacie formularze - vba
    4.04.2014, 23:31

    Dzięki za pomoc. Teoretycznie działa, ale tylko dla jednego przykładu, tj. przy pierwszym sprawdzeniu jest ok, przy drugim cały czas wartość jest na 1. Prawdopodobnie dlatego, że nie jest to w żaden sposób "zapętlone". Jakaś podpowiedź co do wyboru pętli i przede wszystkim jakiego warunku użyć?

  • Tomasz Orlikiewicz
    Wpis na grupie Excel w temacie formularze - vba
    4.04.2014, 22:09

    Witam
    Szukam drobnej pomocy dotyczące vba. Jestem w tej kwestii początkujący dlatego proszę o wyrozumiałość. Może się okazać, że to o co pytam jest banalnie proste. Potrzebuję pomocy przy userform. Stworzyłem prosty formularz, w którym losowane są parametry funkcji, a użytkownik musi podać ostateczny wynik, który porównywany jest z wynikiem obliczonym za pomocy makra. Chciałbym dodać do formularza informację o liczbie prób i liczbie poprawnych prób. Informacje te mają się wyświetlać w oddzielnych textboxach, a ma to następować po naciśnięciu przycisku "porównaj".
    Jeśli chodzi o liczbę prób:
    tutaj nie mam kompletnie pomysłu. Ktoś może cokolwiek podpowiedzieć?

    Jeśli chodzi o liczbę poprawnych prób:
    Próbując zrobić to na chłopski rozum, tj:

    If wynik=poprawny_wynik Then
    poprawne_odp=poprawne_odp + 1

    niestety w takiej formie nie działa. Oczywiście odpowiedni textbox posiada nazwę poprawne_odp. Jeśli użylbym czegoś takiego w stosunku do arkusza, np. [A1]=[A1]+1 to działa bez zarzutu, ale przy formularzach nie chce.
    Ma ktoś jakiś pomysł?

    I jeszcze jedna kwestia. Chciałem dodać przycisk, który sprawia, że parametry umieszczone w textboxach zostają wyczyszczone. W przypadku komórek prosta sprawa np. Range("a1").Clear
    Tyle, że w przypadku textboxów formularzy to nie działa. Prosiłbym o przykładowe rozwiązanie mojego problemu dla textboxa o nazwie ParametrA

  • Tomasz Orlikiewicz
    Wpis na grupie SAP HANA w temacie Wdrożenia SAP HANA w Polsce
    15.03.2014, 20:25

    Witam
    Szukam firm, które wdrożyły w Polsce SAP HANA. Chodzi mi właściwie wyłącznie o nazwy takich przedsiębiorstw. W czeluściach Internetu znalazłem zaledwie 5 takich firm (m. in. Sokołów i CEDC). Bardzo chętnie "przygarnę" informacje o innych firmach.

  • Tomasz Orlikiewicz
    Wpis na grupie SAP w temacie Materiały - SAP
    15.12.2013, 13:11

    pisać po raz n-ty o tym samym, o czym inni ludzie "nasmarowali" już kilkanaście prac nie ma sensu.

Dołącz do GoldenLine

Oferty pracy

Sprawdź aktualne oferty pracy

Aplikuj w łatwy sposób

Aplikuj jednym kliknięciem

Wyślij zaproszenie do