Tomasz Ławrynowicz
Head of T&E and Indirect Sales Chanel
Warszawa,
mazowieckie
Umiejętności
Sales Force
Języki
angielski
dobry
rosyjski
dobry
Doświadczenie zawodowe
Dyrektor Biura Sprzedaży
Raportowanie do:
• Dyrektora Pionu Biznesu Spółki
Zakres odpowiedzialności:
• Współtworzenie nowej strategii sprzedaży i wprowadzenie zmian struktury dla Biura Sprzedaży – w efekcie wyodrębniłem ze struktury Działu Sprzedaży Dział Klientów Kluczowych, zredukowałem liczbę handlowców i wprowadziłem nowy podział strukturalny – redukcja 8 regionów do 3 regionów sprzedaży zarządzanych przez dyrektorów regionalnych raportujących bezpośrednio do mnie zaowocowała zminimalizowaniem kosztów i zwiększenie sprzedaży
• Zarządzanie zespołem 8 dyrektorów regionalnych (po zmianie struktury: 3) i 130 przedstawicieli handlowych (po zmianie struktury: 50 etatowych i 50 współpracujących z wyznaczoną przeze mnie możliwą ścieżką kariery) - stawianie celów adekwatnych do stanowiska i umiejętności poszczególnych pracowników, rozliczanie zespołu z zadań, budowanie ścieżek kariery, motywowanie indywidualne i zespołowe
• Rozpoczęcie sprzedaży usług Spółki przez Bank PKO BP (właściciel Spółki) i inne podmioty niezależne
• Implementacja i rozwój sektora eCommerce w Spółce
Sukcesy:
• Przeprowadzona przeze mnie restrukturyzacja Biura Sprzedaży przełożyła się na zmianę docelowego klienta, a ta z kolei spowodowała wzrost sprzedaży w roku 2011 o ok. 40 % w porównaniu do wyników roku 2010. W jej wyniku została spłaszczona struktura sprzedaży, co doprowadziło do znacznych oszczędności i urealnienia zasad wynagradzania.
• Analiza potrzeb podległego zespołu doprowadziła do opracowania kompleksowego programu szkoleniowego, oraz indywidualnych ścieżek karier pracowników i współpracowników poszczególnych grup.
• Rozpoczęcie sprzedaży przez partnerów zewnętrznych i w oparciu o możliwość wykorzystania Oddziałów Banku PKO BP
i firm zewnętrznych współpracujących ze Spółką.
• Stworzenie i wprowadzenie nowej segmentacji rynku i w oparciu o nią sposobu dotarcia do nowego klienta. Skierowanie sprzedaży do klienta wysokomarżowego.
• Wprowadzenie do sprzedaży Spółki dwóch nowych usług finansowych: DCC i e-Commerce.
• Dyrektora Pionu Biznesu Spółki
Zakres odpowiedzialności:
• Współtworzenie nowej strategii sprzedaży i wprowadzenie zmian struktury dla Biura Sprzedaży – w efekcie wyodrębniłem ze struktury Działu Sprzedaży Dział Klientów Kluczowych, zredukowałem liczbę handlowców i wprowadziłem nowy podział strukturalny – redukcja 8 regionów do 3 regionów sprzedaży zarządzanych przez dyrektorów regionalnych raportujących bezpośrednio do mnie zaowocowała zminimalizowaniem kosztów i zwiększenie sprzedaży
• Zarządzanie zespołem 8 dyrektorów regionalnych (po zmianie struktury: 3) i 130 przedstawicieli handlowych (po zmianie struktury: 50 etatowych i 50 współpracujących z wyznaczoną przeze mnie możliwą ścieżką kariery) - stawianie celów adekwatnych do stanowiska i umiejętności poszczególnych pracowników, rozliczanie zespołu z zadań, budowanie ścieżek kariery, motywowanie indywidualne i zespołowe
• Rozpoczęcie sprzedaży usług Spółki przez Bank PKO BP (właściciel Spółki) i inne podmioty niezależne
• Implementacja i rozwój sektora eCommerce w Spółce
Sukcesy:
• Przeprowadzona przeze mnie restrukturyzacja Biura Sprzedaży przełożyła się na zmianę docelowego klienta, a ta z kolei spowodowała wzrost sprzedaży w roku 2011 o ok. 40 % w porównaniu do wyników roku 2010. W jej wyniku została spłaszczona struktura sprzedaży, co doprowadziło do znacznych oszczędności i urealnienia zasad wynagradzania.
• Analiza potrzeb podległego zespołu doprowadziła do opracowania kompleksowego programu szkoleniowego, oraz indywidualnych ścieżek karier pracowników i współpracowników poszczególnych grup.
• Rozpoczęcie sprzedaży przez partnerów zewnętrznych i w oparciu o możliwość wykorzystania Oddziałów Banku PKO BP
i firm zewnętrznych współpracujących ze Spółką.
• Stworzenie i wprowadzenie nowej segmentacji rynku i w oparciu o nią sposobu dotarcia do nowego klienta. Skierowanie sprzedaży do klienta wysokomarżowego.
• Wprowadzenie do sprzedaży Spółki dwóch nowych usług finansowych: DCC i e-Commerce.