Wypowiedzi
-
Witam. Realizujemy program "Karta Seniora", jako zadanie publiczne Gminy. Wniosek skonstruowany z minimalizacją danych (tylko podstawowe dane imię, nazwisko, adres zamieszkania i wiek). Adres po to, bo tylko mieszkaniec gminy może wziąść udział - od 60 lat. Hmmm problem, którego nie mam jak ugryź to okres przechowywania danych. Generalnie karta wydawana jest na czas nieokreślony. W regulaminie nie zamieszczono żadnych informacji o "przechowywaniu danych". Hmm jak ugryź temat - karta na czas nieokreślony, seniorzy hmm jak umrze nie mam informacji (mogę sprawdzić w ewidencji ale to tylko wykluczy mi osoby zmarłe), jak ktoś się wyprowadzi i nie zgłosi tego hmm jest już problem. Skrócić ważność karty hmm nie da rady np ustawić na 5 lat, bo wójt się nie zgodzi :). Musi być na czas nieokreślony.
-
Może gdyby zlecił pakowanie listów poczcie
to wtedy powierzenie ? -
Panie Paweł proponowałbym najpierw zapoznać się z ustawą o zffs na jakich zasadach działają komisję i jak należy przyznawać świadczenia z uwzględnieniem sytuacji materialnej a nie wszystko sprowadzać do ustawy odo troszkę siedzę w tym temacie po kontrolach Rio NIK oraz 2 sprawach w sądzie powszechnym mam troszku rozeznanie pozdrawiam
-
Komisja musi rozpatrzyć wniosek zgodnie z ustawa a dalej z regulaminem. Mysle ze dochód 500+ wpływa na poprawienie sytuacji materialnej danej osoby, wiec coraz więcej można zauważyć regulaminów, w których jest wpisane 500+ jako dochód. Oczywiście musi to regulować stosowny dokument (regulamin). Myślę, że ABI tu akurat nie ma za dużo do powiedzenia, bo ciężko jest ustalić sytuację materialną, rodzinną itp bez odpowiednich dokumentów np. oświadczenie na wniosku o dochodach (ewentualnie na wniosek komisji udostępnienie do wglądu zaświadczeń, PIT itp).
Co do PESEL-u współmałżonka, jest to zupełnie niepotrzebna informacja, nie jest ona konieczna do uzyskania świadczenia, w takim przypadku, wnioskowałbym o zmianę regulaminu:) -
Nie nie ma żadnej homologacji:) program wspiera naszą pracę kancelaryjną. Oczywiście spełnia wymogi rozporządzenia.
-
Zbiory przejąłem po poprzedniku:) np. klienci, świadczenia rodzinne itp. Ten program do EZD jest dziwny, bo generalnie ładujemy do niego pliki word, w których piszemy np. decyzje, pisma itp. W samym programie wpisujemy imię i nazwisko interesanta, jego adres i podpinamy plik word z odpowiedzią. Natomiast sprawa zaczyna się od skanu pisma:
1. Pismo w sprawie świadczeń rodzinnych wpływa do GOPSU. Pracownik GOPSU rejestruje pismo w EZD i przekazuje do kierownika. Kierownik zrzuca na pracownika, który zakłada sprawę z odpowiednim JRWA. W tej sprawie pracownik pisze odpowiedzi (załącza plik z worda lub excela). Drukuje odpowiedź, wysyła papierowo do interesanta i zamyka w EZD jako sprawa załatwiona.
Zbiór świadczenia rodzinne mamy zgłoszony jako papierowy. Odpowiednie podstawy prawne itp. Od czasu EZD gdy wniosek jest skanowany, odpowiedź do wnioskodawcy załączona w EZD zacząłem mieć wątpliwość, czy nie przetwarzamy zbioru elektronicznie (mimo iż jest to pismo w wordzie załączone do programu EZD).
Pozdrawiam
Tomek -
Witam. Jako osoba, która dopiero zaczęła drążyć temat ochrony danych osobowych w naszym GOPSI-e mam już pierwszą wątpliwość i poproszę o poradę.
W GOPS-ie przetwarzamy 6 zbiorów danych w wersji papierowej. Ostatnio wprowadzono u nas EZD (elektroniczny zbiór dokumentów).
Od tego czasu, wszystkie wpływającego do nas dokumenty są skanowane w programie EZD i rozsyłane na poszczególne komórki celem rozpatrzenia spraw.
Pracownik, który pracuje na zbiorze danych "X" wprowadza do programu EZD odpowiedź na daną sprawę i wysyła do petenta w wersji papierowej udzieloną odpowiedź.
Wobec powyższego
1. Czy jeżeli praca na wszystkich 6 zbiorach, odbywa się od niedawna również elektronicznie (w programie EZD pisana odpowiedź, wezwanie o uzupełnienie itp), czy powinienem każdy zbiór zaktualizować również o przetwarzanie w wersji elektronicznej a nie tylko papierowo?
2. Czy nie powinienem również zarejestrować nowego zbioru np. Elektroniczny obieg dokumentów?
3. Czy jeżeli w 4 zbiorach przetwarzałem dane wrażliwe w wersji papierowej, a od niedawna również w EZD (elektronicznie) to czy trzeba zgłosić aktualizację do GIODO (przetwarzanie elektroniczne)
Pozdrawiam
Tomek -
Ustawa o ewidencji ludności, o której mowa wyżej nie obowiązuje jeszcze:). Na dzień dzisiejszy aktualna jest ustawa o ewidencji ludności i dowodach osobistych:)