Tomasz Kulesza

Product Manager (produkty techniczne)
Warszawa, mazowieckie

Umiejętności

E-commerce Microsoft Office Zarządzanie projektami programistycznymi Software testing Strategia biznesowa Strategia marketingowa negocjacje handlowe Komunikacja Marketingowa Negocjacje z dostawcami umowy handlowe Zarządzanie marketingiem Zarządzanie produktem Pozyskiwanie nowych klientów strategia zakupowa Kalkulacja cen Doradztwo techniczne poszukiwanie klientów zarządzanie portfolio produktowym Prowadzenie szkoleń, prezentacji Prototypowanie Scenariusze testowe Poszukiwanie dostawców budowanie relacji B2B zamawianie towaru Zarządzanie zapasami magazynowymi Stock Management and Forecasting Budowanie relacji z klientem B2B, B2C Strategia sprzedaży Planogramy pricing management pozyskiwanie wsparcia od dostawców

Języki

angielski
biegły
niemiecki
dobry
rosyjski
dobry

Doświadczenie zawodowe

Logo
Product Manager
Digital Care Sp. z o.o.
Obsługiwane produkty – Scanbox: skaner ekranów smartfonów

• Jestem odpowiedzialny za rozwój urządzenia (zmiany w konstrukcji mechanicznej i elektronicznej)
• Opracowuję prototypy nowej wersji urządzenia (przygotowałem 2 prototypy)
• Odpowiadam za rozwój oprogramowania używanego do obsługi urządzenia
• Opracowuję procedury testowe i testuję urządzenia przed ich odbiorem technicznym od producenta (koordynowałem produkcje nowej partii 15 urządzeń)
• Odpowiadam z przygotowanie dokumentacji eksportowej urządzeń (odpowiadałem za przedłużenie karnetów ATA dla urządzeń już testowanych przez naszego klienta oraz za uzyskanie karnetu ATA dla nowej partii urządzeń)
• Przygotowuję scenariusze testowe aplikacji instalowanej na urządzeniu i przeprowadzam testy aplikacji
• Poszukuję nowych producentów naszego urządzeń
• Odpowiadam za doradztwo techniczne dla naszego działu sprzedaży
Agito S.A
Product Manager - laptopy
• Odpowiadałem za realizację planów sprzedażowych (realizowałem plany sprzedażowe na poziomie 93-97% oraz plany producentów na poziomie 103-170%)
• Implementowałem strategię zakupową i sprzedażową
• Planowałem i kontrolowałem budżet marketingowy uzyskany od dostawców oraz działania marketingowe
• Wprowadzałem nowe produkty do oferty, kalkulowałem ceny produktów, zarządzałem cyklem życia produktów
• Zarządzałem magazynem i planowałem stany magazynowe (zmniejszyłem wartość magazynu produktów „old stock” w Q1 2018 o 1.175.000 PLN czyli o 61%)
• Zamawiałem produkty u dostawców (zwiększyłem naszą ofertę z 200 do 250 produktów)
• Poszukiwałem nowych dostawców i negocjowałem warunki współpracy z producentami i dostawcami
• Odpowiadałem za doradztwo techniczne dla naszych klientów oraz działu handlowego
Tech Data Polska
Product Manager - Komponenty PC
Obsługiwane produkty – komponenty PC: procesory, dyski twarde, monitory, karty graficzne.

• Realizowałem plany sprzedażowe (przez 6 miesięcy zwiększyłem udział w rynku produktów Intel z 2% do 15%)
• Implementowałem strategię zakupową i sprzedażową
• Planowałem i kontrolowałem budżet marketingowy uzyskany od dostawców oraz działania marketingowe
• Wprowadzałem nowe produkty do oferty, kalkulowałem ich ceny, zarządzałem cyklem życia (około 400 produktów)
• Przygotowywałem oferty specjalne dla dealerów oraz klientów retail i negocjowałem ich warunki
• Byłem odpowiedzialny za rozwój współpracy z istniejącymi i nowymi klientami oraz przygotowywanie dla nich ofert specjalnych (pozyskałem do współpracy firmy takie jak X-Kom, Komputronik, MGM)
• Zarządzałem magazynem i zamawiałem produkty u dostawców (zmniejszyłem wartość magazynu produktów „old stock” marki Intel w ciągu miesiąca o wartości 800.000 PLN to jest o 30%)
• Poszukiwałem nowych dostawców i negocjowałem warunki współpracy (wprowadziłem marki Samsung i Zotac)
• Odpowiadałem za doradztwo techniczne dla naszych klientów oraz działu handlowego
Orange Polska S.A.
Product Manager - akcesoria mobile
Obsługiwane produkty – akcesoria do telefonów komórkowych: etui, folie/szkła na ekrany, zestawy słuchawkowe/głośnomówiące, uchwyty samochodowe, karty pamięci i pendrive, słuchawki audio, głośniki przenośne, ładowarki, power banki)

• Realizowałem plany sprzedażowe
• Wprowadzałem nowe produkty do oferty na kolejne sezony komercyjne
• Wyliczałem ceny produktów (dla salonów własnych, agencyjnych, telesprzedaży, sprzedaży przez internet, w 4 cennikach dla każdego kanału sprzedaży, w każdym po około 300-700 produktów), zarządzałem ich cyklem życia
• Przygotowałem planogramy dla salonów własnych i agencyjnych pod kolejne sezony komercyjne
• Zarządzałem pilotowym programem zagęszczenia ekspozycji akcesoriów w 50-ciu salonach własnych (celem był wzrost sprzedaży poprzez dwukrotne zwiększenie widocznych w salonie akcesoriów, skrócenie czasu obsługi klientów)
• Zaplanowałem działania aktywizujące sprzedaż w salonach własnych (m.in. konkursy dla sprzedawców za sprzedaż określonej ilości wybranych produktów wraz z telefonami)
• Odpowiadałem za doradztwo techniczne dla naszych sił sprzedażowych
Logo
Product Manager - komponenty PC
ABC Data S.A. – dystrybutor sprzętu IT
Obsługiwane produkty – komponenty PC - dyski twarde, pamięci flash, obudowy dysków twardych, nagrywarki i odtwarzacze DVD/BluRay, tunery TV, karty graficzne, akcesoria komputerowe

• Realizowałem plany sprzedażowe (w ciągu ostatnich 2 lat w firmie wykonałem plany na poziomie 100-160%)
• Implementowałem strategię zakupową i sprzedażową
• Planowałem i kontrolowałem budżet marketingowy uzyskany od dostawców oraz działania marketingowe
• Wprowadzałem nowe produkty do oferty, wyliczałem ich ceny (zarządzałem około 800 produktami), zarządzałem cyklem życia produktów
• Przygotowywałem oferty specjalne dla dealerów oraz klientów retail i negocjowałem ich warunki (do jednego z klientów food retail sprzedałem 10.000 szt. dysków zewnętrznych)
• Zarządzałem magazynem i zamawiałem produkty u dostawców
• Poszukiwałem nowych dostawców i negocjowałem warunki współpracy z nimi (wprowadziłem marki: Gainward, Zotac, EVGA, IcyBox ,Verbatim, TechniSat, TV Star, Ferguson, Sapphire, Belkin)
• Odpowiadałem za doradztwo techniczne dla naszych klientów oraz działu handlowego
Euroservice s.c. - Autoryzowany Dealer Volvo
Specjalista ds. sprzedaży flotowej
• Realizowałem plany sprzedażowe
• Przygotowywałem oferty dla klientów prywatnych i instytucjonalnych i negocjowałem ich warunki
• Aktywnie poszukiwałem nowych klientów
• Obsługiwałem klientów zgodnie ze standardami marki Volvo (uzyskałem najlepszy wynik egzaminu w historii salonu z wiedzy o samochodach marki Volvo i standardów ich sprzedaży: 95% na 100% możliwy)
3M Poland
Przedstawiciel handlowy/ Koordynator marketingu
Przedstawiciel handlowy (obsługiwane produkty – maty wejściowe do budynków, taśmy antypoślizgowe, folie zabezpieczające i przyciemniające okna, profesjonalne produkty do utrzymania czystości)
• Realizowałem plany sprzedażowe
• Przygotowywałem oferty dla klientów i negocjowałem ich warunki
• Aktywnie poszukiwałem nowych klientów oraz dystrybutorów
• Odpowiadałem za doradztwo techniczne, przygotowanie i prowadzenie szkoleń/prezentacji dla klientów i dystrybutorów (przeprowadziłem kilkadziesiąt prezentacji i szkoleń dla grup od kilku do kilkuset osób)

Koordynator marketingu (obsługiwane produkty – jak powyżej oraz w Dziale Telekomunikacji: łączniki i mufy kabli miedzianych i światłowodowych, taśmy zabezpieczające i izolacyjne, produkty do budowy sieci komputerowej)
• Odpowiadałem za kreację strategii marketingowej
• Planowałem i kontrolowałem budżet marketingowy, odpowiadałem za reklamę, targi
• Wprowadzałem nowe produkty na rynek, wyliczałem ich ceny, zarządzałem cyklem życia (około 1200 produktów)
• Przygotowałem oferty dla klientów (w tym także przetargowe)
• Tworzyłem katalogi produktowe (również w wersji elektronicznej na CD) oraz stronę internetową
• Rozwijałem nowe narzędzia służące do wymiany informacji pomiędzy firmą a dystrybutorami (strona internetowa pozwalająca na dostęp przez dystrybutorów do cenników, materiałów technicznych)
• Zarządzałem magazynem i forecastowałem produkty
• Wprowadzałem system CRM (Siebel) w naszym dziale i byłem Super User-em szkolących innych pracowników
Przemysłowe Centrum Optyki S.A.
Koordynator ds. Marketingu i PR
Obsługiwane produkty:
• komputerowe kasy fiskalne
Logo
Asystent w Dziale Marketingu i Sprzedaży
Stypendyści Sp. z.o.o. \(autoryzowany reseller komputerów marki Apple\)
• Odpowiadałem za obsługę klientów firmy, sprzedaż
• Zajmowałem się serwisem i doradztwem technicznym
Logo
Asystent w Dziale Marketingu oraz Badań i Rozwoju.
PIOS Computer AG \(poźnej Met@box\) w Niemczech
Staż w firmie produkującej komputery zgodne z Apple Macintosh i set-top-box

Szkolenia i kursy

„Profesjonalne metody sprzedaży” przeprowadzony przez firmę Global Achieve,

„Podstawowe szkolenie Six Sigma Green Belt”, „CRM (Siebel) – wewnętrzne szkolenia firmy 3M,

„Wykorzystanie marketingu przemysłowego dla poprawy efektywności działań operacyjnych na rynku”, „Skuteczny marketing” prowadzone przez firmę Art Arika

Edukacja

Logo
Wydział Organizacji i Zarządzania na Politechnice Łódzkiej, kierunek: Zarządzanie i Marketing, magisterskie
Politechnika Łódzka
Logo
Elektronika, uzyskany tytuł: technik elektronik, inżynierskie
Technikum Elektroniczne w Łodzi

Specjalizacje

Internet/e-Commerce/Nowe media
Sprzedaż/e-Commerce
Internet/e-Commerce/Nowe media
Zarządzanie produktem
Marketing
Zarządzanie marketingiem
Sprzedaż
Zarządzanie sprzedażą
Zakupy
IT/Telekomunikacja

Zainteresowania

Sport: aikido (czarny pas), rolki, narciarstwo, siatkówka, taniec: instruktor salsy, podróże motocyklowe, fotografia, muzyka: rock, instrumentalna, literatura: historyczna, science-fiction

Inne

Prawo jazdy kategorii B od 1993 roku, kat. A od 2010 roku

Grupy

1 wszystkich wypowiedzi
0 plusów
Aikido
Aikido
Wszystko o aikido
FIGHTING CLUB
FIGHTING CLUB
Klub amatorów sztuk i sportów walki
TANIEC
TANIEC
Zapraszam wszystkich którzy nie mogą usiedzieć, jak gra muzyka: walc, salsa, cha-cha, jive, funky, taniec brzucha czy cokolwiek innego:-)