Tomasz Kluch

Własna działalność - właściciel firmy, Green Touch Pracownia Architektury Krajobrazu

Wypowiedzi

  • Tomasz Kluch
    Wpis na grupie SketchUP w temacie Sketchup 2015 + Vray 2,0. Tekstury obracają się o 90...
    13.08.2019, 08:32

    Dzień dobry. Ja mam problem z obracaniem tekstur z zasobów V-ray next. A w zasadzie z renderem po obróceniu. Wyszło mi to teraz na przykładzie deski drewnianej nazwanej w V-ray Wood_Planks _C01. Niezależnie od tego czy tą teksturę obracam z poziomu Sketchup (Tekstura-pozycjonowanie), czy z poziomu V-ray (Bump- Texture placement- rotate). Po renderowaniu widać artefakty poprzedniego (domyślnego) ułożenia tekstury. Czyli jak obracam deskę o 90 stopni to mi się robi kratka. Widać deskę obróconą poprawnie i zarys krawędzi deski nieobróconej. Tak jakby pozostały artefakty po jakiś ustawieniach cieni lub faktury krawędzi deski. Próbowałem też obracać i z poziomu Sketchup i z poziomu V-ray jednocześnie i wynik jest ten sam. Na Sketchup pracuję od lat. Więc wspominane wcześniej tematy grup i tak dalej mam w małym palcu. Niedawno zamieniłem tylko Kerkytheę na V-ray. Więc w samym renderowaniu V-ray nie mam doświadczenia dużego. Zaznaczę jeszcze raz że dzieje się to z teksturami które są z V-raya. Jakie dostarcza producent programu.Ten post został edytowany przez Autora dnia 13.08.19 o godzinie 08:34

  • Tomasz Kluch
    Wpis na grupie SketchUP w temacie GPU i CPU
    7.02.2019, 21:08

    Witam. W moim przypadku jest tak że przy renderowaniu średniej wielkości ogrodu z licznymi teksturami, komponentami i dość złożoną geometrią nie widzę znaczącej różnicy w czasie między ustawieniem CPU i GPU przy karcie GTX 1060 Max-Q i procku i5-7300HQ 2,5GHz. Przy ustawieniu na GPU w Vray zdarzają się dość nieoczekiwane efekty. Niektóre tekstury (na przykład pojedyncza gałązka z listkami, będąca składnikiem komponentu drzewa 3D) mimo odpowiednich ustawień są białe zamiast transparentne. W edycji materiałów wyświetlają się jako transparentne a w renderze są białe. Z tym że w ustawieniach ogólnej grafiki na kompie mam dla sketchupa wybraną kartę GTX. Więc nie wiem jak to działa. Ogólnie na Vray wsiadłem kilka dni temu. Wcześniej była Kerkythea, więc jeszcze bardzo mało o tym wiem.

  • Tomasz Kluch
    Wpis na grupie SketchUP w temacie Problem z renderowaniem komponentów Sketchup.
    7.02.2019, 17:41

    Znalazłem problem. Material list - wybrać komponent - VrayBRDF - Opacity - włączyć Custom Source i wybrać Diffuse Texture Alpha. Wtedy znikają te efekty o których pisałem w poście wyżej. Tylko nie wiem jak to się stało że z jakiś przyczyn przestawiło się to we wszystkich wykonanych prze zemnie komponentach roślin w Sketchupie opartych o grafiki PNG. Czy jest jakieś globalne ustawienie o tym decydujące które nieopatrznie włączyłem? I dlaczego powrót do ustawień domyślnych nie naprawił tego? Może ktoś wie? To nie będę musiał zmieniać ręcznie ustawień dla 30 materiałów.

  • Tomasz Kluch
    Wpis na grupie SketchUP w temacie Problem z renderowaniem komponentów Sketchup.
    5.02.2019, 18:21

    Witam wszystkich. Zaczynam dopiero przygodę z V-Ray . Wcześniej działałem z kerkythea. Kilka dni temu pobrałem wersję testową i wykonałem kilka próbnych renderów ogrodu. Mam tam własne komponenty roślin zrobione z plików png z przeźroczystym tłem. Na początku wszystko wychodziło idealnie. Po kilkunastu renderach nie wiem dlaczego komponenty roślin które wcześniej były idealne przestały tak jakby obsługiwać przeźroczystości. W okienkach między gałęziami drzew pojawiły się czarne plamy. Na obrysach koron drzew (w miejscach przeźroczystych) pojawiły się różnego rodzaju efekty kolorystyczne (tęcze, inne nieoczekiwane barwy). Próbowałem zmieniać różne opce materiałów związane z kanałem alfa ale nic to nie daje. Wracałem też do ustawień domyślnych, na których zaczynałem pracę i również nic. Mam sketchupa 2018 i najnowszą wersję v-ray

Dołącz do GoldenLine

Oferty pracy

Sprawdź aktualne oferty pracy

Aplikuj w łatwy sposób

Aplikuj jednym kliknięciem

Wyślij zaproszenie do