Wypowiedzi
-
Witold Tomaszewski:
To zwykłe, chińskie telefony z WiFi i VoIP lecący po SIP. UMA to jednad wymaga większej integracji z siecią operatora infrastrukturalnego niż platforma premium... ;)
Oki, ale mnie zaciekawiło to:
>Marek Chojnacki:
>Ważne jest że telefon (np. simfon) automatycznie przełączy na VoIP
i tu (jakoś tak automatycznie ;-) ) pomyślałem o handoverze, co przy zwykłym WiFi na SIPie bez integracji z infrastrukturą MNO raczej jest niemożliwe. Stąd moje pytanie o UMA lub inną technologię.
W takim razie pytania uzupełniające ;-) :
Czy korzystając z usługi mam dwa numery 1. GSM, 2. VoIP ?
Co znaczy "automatyczne przełączenie" ? - przełączanie w trakcie rozmowy (handover), czy po prostu nawiązując nowe połączenie telefon automatycznie "wie", że jest w zasięgu wifi i korzysta z tego dostępu ?? -
Marek Chojnacki:
...
2. Piotr za mało mocy położył na konwergencję GSM/VoIP(over Wi-Fi/SIP) co jest najmocniejszym elementem oferty. U nas klient dostaje 2 strefy: GSM i Wi-Fi. Drga dostępna w zasięgu AP. czasem trzeba za niego zapłacić, ale nie w domu.. W tej strefie nie ma znaczenia że w jednej z promocji rozmowa M2F poza sieć MNI to 0,66gr brutto/min. Ważne jest że telefon (np. simfon) automatycznie przełączy na VoIP i wtedy wieczorami zapłacimy 0,06 zł brutto - czyli 0,60 zł mniej. jeszcze ciekawiej do UE (cała doba) w GSM to 2,19 zł brutto, ale w strefie Wi-Fi to 0,12 brutto... jest różnica, prawda ?
witam, pozwolę sobie wtrącić się do dyskusji ;-)
Jeżeli chodzi o FMC to Orange (+ TPSA) już wprowadziło taką usługę w zeszłym roku, zdaje się że nazywa się Unifon. Z tego co się orientuję zainteresowanie jest umiarkowane - być może spowodowane jest to dostępnością (i ceną) terminali (telefonów) wspierających UMA ??.
Czym Wasza usługa różni się od ich usługi ? Na jakiej technologii (jeśli można wiedzieć ;-) ) opieracie swoją usługę, też UMA czy IMS a może jeszcze coś nowego ? ;-)
Pozdrawiam
Tomek