Tomasz Fang

Koordynator ds. Rozwoju Systemów i Aplikacji Telekomunikacyjnych, Telefonia Dialog S.A.

Wypowiedzi

  • Tomasz Fang
    Wpis na grupie TELEKOMUNIKACJA w temacie MVNO - jak oceniacie ofertę?
    25.01.2008, 09:30

    Witold Tomaszewski:
    To zwykłe, chińskie telefony z WiFi i VoIP lecący po SIP. UMA to jednad wymaga większej integracji z siecią operatora infrastrukturalnego niż platforma premium... ;)

    Oki, ale mnie zaciekawiło to:
    >Marek Chojnacki:
    >Ważne jest że telefon (np. simfon) automatycznie przełączy na VoIP

    i tu (jakoś tak automatycznie ;-) ) pomyślałem o handoverze, co przy zwykłym WiFi na SIPie bez integracji z infrastrukturą MNO raczej jest niemożliwe. Stąd moje pytanie o UMA lub inną technologię.
    W takim razie pytania uzupełniające ;-) :
    Czy korzystając z usługi mam dwa numery 1. GSM, 2. VoIP ?
    Co znaczy "automatyczne przełączenie" ? - przełączanie w trakcie rozmowy (handover), czy po prostu nawiązując nowe połączenie telefon automatycznie "wie", że jest w zasięgu wifi i korzysta z tego dostępu ??

  • Tomasz Fang
    Wpis na grupie TELEKOMUNIKACJA w temacie MVNO - jak oceniacie ofertę?
    18.01.2008, 13:52

    Marek Chojnacki:
    ...
    2. Piotr za mało mocy położył na konwergencję GSM/VoIP(over Wi-Fi/SIP) co jest najmocniejszym elementem oferty. U nas klient dostaje 2 strefy: GSM i Wi-Fi. Drga dostępna w zasięgu AP. czasem trzeba za niego zapłacić, ale nie w domu.. W tej strefie nie ma znaczenia że w jednej z promocji rozmowa M2F poza sieć MNI to 0,66gr brutto/min. Ważne jest że telefon (np. simfon) automatycznie przełączy na VoIP i wtedy wieczorami zapłacimy 0,06 zł brutto - czyli 0,60 zł mniej. jeszcze ciekawiej do UE (cała doba) w GSM to 2,19 zł brutto, ale w strefie Wi-Fi to 0,12 brutto... jest różnica, prawda ?

    witam, pozwolę sobie wtrącić się do dyskusji ;-)

    Jeżeli chodzi o FMC to Orange (+ TPSA) już wprowadziło taką usługę w zeszłym roku, zdaje się że nazywa się Unifon. Z tego co się orientuję zainteresowanie jest umiarkowane - być może spowodowane jest to dostępnością (i ceną) terminali (telefonów) wspierających UMA ??.
    Czym Wasza usługa różni się od ich usługi ? Na jakiej technologii (jeśli można wiedzieć ;-) ) opieracie swoją usługę, też UMA czy IMS a może jeszcze coś nowego ? ;-)

    Pozdrawiam
    Tomek

Dołącz do GoldenLine

Oferty pracy

Sprawdź aktualne oferty pracy

Aplikuj w łatwy sposób

Aplikuj jednym kliknięciem

Wyślij zaproszenie do