Umiejętności
Cross-functional Team Leadership
Due Diligence
Management Consulting
Marketing
Mergers
New Business Development
Pricing Optimization
Sales
Negocjacje
Zarządzanie zespołem
Planowanie strategiczne
Negocjacje kontraktu
Strategia biznesowa
modelowanie finasowe
Analiza biznesowa
Strategia marketingowa
Logistyka
Rozwój działalności
Zarządzanie
Analiza rynku
Analiza
Analiza konkurencji
planowanie biznesu
Planowanie projektów
Umiejętności organizacyjne i priorytetyzacja
Strategia
Finanse
usprawnianie procesów biznesowych
Mergers & acquisitions
Strategy Development
Business Strategy, Pricing, Marketing Management
Commercial
M&A due diligence
Poprawa wydajności
wycenianie
Modelowanie biznesowe
biznes międzynarodowy
commercial performance
Języki
polski
ojczysty
angielski
biegły
rosyjski
biegły
francuski
podstawowy
niemiecki
podstawowy
Doświadczenie zawodowe
Group Commercial Performance & Business Development Director
LafargeHolcim (Zurich, Switzerland)
*) Zakres: 40 krajów, 150+ lokalnych rynków, 4 mld CHF sprzedaży. Bezpośrednia współpraca z Zarządami krajów i/oraz regionów nad strategią rozwoju i restrukturyzacją procesów biznesowych w zakresie zarządzania cenami i marżą.
*) Strategia:
-Aktualizacja i wdrożenie części strategicznej oraz komercyjnej modelu biznesowego Grupy, służących jako fundament procesów planowania komercyjnego, sprzedaży oraz optymalizacji aktywów zarówno w skali lokalnych rynków, krajów oraz regionów geograficznych.
*) Pricing & segmentacja:
- Aktualizacja procesów i polityki cenowej z 10cioma największymi krajami (90% EBITDA Grupy)
Zapewnienie transferu oraz wdrożenia “pricing best practices” pomiędzy wszystkimi krajami
- Wsparcie procesów budowania i wdrażania planów komercyjnych opartych na wynikach strategic framework dla lokalnych rynków.
- Nadzór nad realizacją targetów na poziomie ceny & marży (na poziomie regionu / kraju / lokalnych rynków)
*) Opracowanie i wdrożenie globalnego portfolio & footprint review rekomendującego optymalizację RONA
*) Strategia:
-Aktualizacja i wdrożenie części strategicznej oraz komercyjnej modelu biznesowego Grupy, służących jako fundament procesów planowania komercyjnego, sprzedaży oraz optymalizacji aktywów zarówno w skali lokalnych rynków, krajów oraz regionów geograficznych.
*) Pricing & segmentacja:
- Aktualizacja procesów i polityki cenowej z 10cioma największymi krajami (90% EBITDA Grupy)
Zapewnienie transferu oraz wdrożenia “pricing best practices” pomiędzy wszystkimi krajami
- Wsparcie procesów budowania i wdrażania planów komercyjnych opartych na wynikach strategic framework dla lokalnych rynków.
- Nadzór nad realizacją targetów na poziomie ceny & marży (na poziomie regionu / kraju / lokalnych rynków)
*) Opracowanie i wdrożenie globalnego portfolio & footprint review rekomendującego optymalizację RONA
Group Commercial Performance & Business Development Director
Lafarge S.A. (Paris, France)
*) Zakres: 22 kraje, 150 lokalnych rynków, 2 mld EUR sprzedaży. Bezpośrednia współpraca z Zarządami krajów i/oraz regionów nad strategią rozwoju i restrukturyzacją procesów biznesowych.
*) Strategia:
Aktualizacja i wdrożenie części strategicznej oraz komercyjnej modelu biznesowego Grupy, służących jako fundament procesów planowania komercyjnego, sprzedaży oraz optymalizacji aktywów zarówno w skali lokalnych rynków, krajów czy regionów geograficznych.
*) Pricing & segmentacja:
Aktualizacja procesów i polityki cenowej z 10cioma największymi krajami (90% EBITDA Grupy)
Zapewnienie transferu oraz wdrożenia “pricing best practices” pomiędzy wszystkimi krajami
*) Planowanie komercyjne & optymalizacja portfela aktywów:
Challenge, wsparcie modelowania oraz nadzór wdrożenia planów komercyjnych na poziomie krajów i poszczególnych rynków
Przygotowanie i wdrożenie planów optymalizacji portfela aktywów na podstawie analiz otoczenia konkurencyjnego i potencjału popytu
*) Customer discovery:
Nadzór nad analizą modeli biznesowych i potrzeb lokalnych segmentów klientów na rynkach rozwiniętych i rozwijających się w celu wdrożenia dedykowanych ofert dla poszczególnych segmentów.
*) Performance tracking: comiesięczna analiza wyników finansowych strategicznych krajów
Business
*) Strategia:
Aktualizacja i wdrożenie części strategicznej oraz komercyjnej modelu biznesowego Grupy, służących jako fundament procesów planowania komercyjnego, sprzedaży oraz optymalizacji aktywów zarówno w skali lokalnych rynków, krajów czy regionów geograficznych.
*) Pricing & segmentacja:
Aktualizacja procesów i polityki cenowej z 10cioma największymi krajami (90% EBITDA Grupy)
Zapewnienie transferu oraz wdrożenia “pricing best practices” pomiędzy wszystkimi krajami
*) Planowanie komercyjne & optymalizacja portfela aktywów:
Challenge, wsparcie modelowania oraz nadzór wdrożenia planów komercyjnych na poziomie krajów i poszczególnych rynków
Przygotowanie i wdrożenie planów optymalizacji portfela aktywów na podstawie analiz otoczenia konkurencyjnego i potencjału popytu
*) Customer discovery:
Nadzór nad analizą modeli biznesowych i potrzeb lokalnych segmentów klientów na rynkach rozwiniętych i rozwijających się w celu wdrożenia dedykowanych ofert dla poszczególnych segmentów.
*) Performance tracking: comiesięczna analiza wyników finansowych strategicznych krajów
Business
Regional Business Development Manager
Lafarge Central Eastern Europe
- Sporządzenie szczegółowej analizy pozycji konkurencyjnej Grupy na rynkach regionu CEE
- Przygotowanie i wdrożenie planów rozwojowych i komercyjnych
- Stały nadzór nad nowymi produktami, serwisami oraz trendami mogącymi mieć wpływ na pozycję konkurencyjną Grupy w regionie
- Przygotowanie i wdrożenie planów rozwojowych i komercyjnych
- Stały nadzór nad nowymi produktami, serwisami oraz trendami mogącymi mieć wpływ na pozycję konkurencyjną Grupy w regionie
Coastal Aggregates Project Manager
Lafarge Central Eastern Europe
* Szczegółowa analiza struktur popytu i podaży, wpływu integracji pionowej konkurentów, pełnego łańcucha wartości modeli biznesowych zakończona wdrożonym planem strategicznym i operacyjnym.
* Zdefiniowanie i wdrożenie strategii obronną Grupy na rynkach północnej Europy przeciwko zagrożeniom importem skandynawskim
* Zdefiniowanie i wdrożenie strategii obronną Grupy na rynkach północnej Europy przeciwko zagrożeniom importem skandynawskim
Strategy, Business Development & Marketing Manager
Lafarge Aggregates & Concrete Ukraine /Kijów, Ukraina/
* Zdefiniowanie i wdrożenie strategii rozwoju, planów komercyjnych, procesów i narzędzi pricing’u dla rynków materiałów budowlanych na wszystkich rynkach sprzedażowych (Ukraina, Rosja, Polska i Białoruś)
* Przygotowywanie i przeprowadzanie procesów fuzji i przejęć. Powoływanie, koordynacja i nadzór nad pracą zespołów złożonych z ekspertów kilku działów i firm z wielu krajów w ramach inicjowanych projektów rozwojowych.
Kierowanie zespołem 5 analityków strategii.
* Przygotowywanie i przeprowadzanie procesów fuzji i przejęć. Powoływanie, koordynacja i nadzór nad pracą zespołów złożonych z ekspertów kilku działów i firm z wielu krajów w ramach inicjowanych projektów rozwojowych.
Kierowanie zespołem 5 analityków strategii.
Szkolenia i kursy
1. Kurs dla doradców inwestycyjnych - Związek Maklerów i Doradców Inwestycyjnych.Polska
2. Drive - Leadership programme, Odysey group & INTC, Francja
2. Drive - Leadership programme, Odysey group & INTC, Francja
Edukacja
Specjalizacje
Budownictwo
Infrastrukturalne
Budownictwo
Zarządzanie budownictwem
Finanse/Ekonomia
Doradztwo/Konsulting
Marketing
Zarządzanie marketingiem
Sprzedaż
Nieruchomości/Budownictwo
Zainteresowania
górskie maratony rowerowe
Grupy
Business Consulting
Grupa firm branży KONSULTING / DORADZTWO. Liderzy i Eksperci. Wydarzenia branżowe rynku konsultingowego i doradczego. Doradztwo finansowe, inwestycyjne, biznesowe, personalne. Consulting, Konsul
Giełda
Giełda Papierów Wartościowych staje się coraz ważniejszym elementem gospodarki. Nasza grupa powstała aby wszystkim zarówno początkującym jak i dobrze obeznanym z rynkiem pomóc w wymianie doświadczeń i
Zarządzanie
Grupa dla zarządzających, chcących zarządzać i lubiących dzielić się wiedzą z zakresu zarządzania.