Wypowiedzi
-
Błażej Sarzalski:
Według jakich kryteriów powinni? :)
bardzo dobra odpowiedź - o to mi chodziło:)
Opisując te 2 sytuacje chciałem sprowokować członków tej grupy do wysnucia kilku projekcji:-)
Tak na prawdę można było przewidzieć jak zachowają sie uczestnicy szkolenia, a jak uczestnicy mszy. Jest tak jak opisałeś:Albo inne wytłumaczenie - w przypadku księdza, podczas gdy w trakcie mszy ludzie zwykle wchodzą w downtime i się transują to nagła cisza była złamaniem wzorca i ludzie weszli w uptime i zaczęli dostrzegać i postrzegać, po czym poszła sugestia "co widziałeś?" i oni naprawdę widzieli... podczas treningu natomiast wszyscy są w uptime i zwracają dużo uwagi na zewnątrz, podczas gdy nagłe zamilknięcie osoby prowadzącej wrzuca ich w downtime :)
-
Magdalena Grądziel:
mi przypomina wiele podobnych sytuacji których byłem świadkiem i wszystkie kończyły sie podobnie:-)
hehehe coś mi to przypomina :-)
Dlatego przytoczyłem tą sytuację i zapytałem co powinien zrobić coach po fakcie, lub co przed faktem? -
Taka sytuacja do analizy:
Coach mówi do klienta: „Opisz mi swoje relacje z którymś z twoich dzieci.”
Klient: „Z córką czy z synem?”
Coach: „Sam zdecyduj.”
Klient: „Skąd ja mam wiedzieć? Myślałem, że mi powiesz.”
Coach: „Wybierz sam.”
Klient: „To, co nie powiesz mi? Ale ja nie wiem w jakim celu mam to zrobić, więc nie wiem które dziecko będzie lepsze.”
Co teraz powinien zrobić, powiedzieć coach? Czy coach popełnił jakiś błąd? -
Często dostaję to pytanie, więc zadam je i tu.
Czym różni się coaching od terapii? -
Pierwsze dwa punktu kontraktu, który ja zawieram z klientem zazwyczaj brzmią następująco:
1. Jeśli nie chcesz czegoś zrobić, lub o czymś mi powiedzieć, to powiedz, że nie chcesz zamiast zmuszać się, lub pomijać istotne szczegóły.
2. Jeśli masz jakieś uwagi co do mojej pracy, osoby, to ja jestem pierwszą osobą która się o tym dowie.
A co dalej?
Dopisujcie Wasze propozycje. -
Kiedyś byłem świadkiem i uczestnikiem dwóch sytuacji, w których cisza odegrała znaczącą rolę:
1. Podczas pewnego szkolenia trener nagle zamilkł. Nie reagował na pytania grupy, a ni na to co robili uczestnicy szkolenia. Po pewnym czasie spytał: „Co widziałeś?”. Posypały się słowa oznaczające niematerialne rzeczy - emocje, uczucia, myśli, skojarzenia np.: ciekawość, zdziwienie, lęk, ciszę, obawę itd. Wtedy trener powiedział: „Nie widziałeś tego. Mogłeś widzieć milczącego trenera, ale nie ciszę, ciekawość, czy obawę”.
2. Podczas pewnej mszy dla młodych osób w Kościele katolickim ksiądz nagle zamilkł. Stał przez kilka minut bez ruchu ani słowa. Po pewnym czasie ludzie zaczęli szeptać. Wtedy ksiądz zapyta: „Co widziałeś?”. Posypały się odpowiedzi oznaczające materialne rzeczy np. księdza, ludzi, ołtarz, mszę. Wtedy ksiądz powiedział: „Widziałeś tyle rzeczy, a nie widziałeś Boga.” Ksiądz przez cały czas trzymał w rękach Eucharystię.
Porównując te dwie sytuacje nasunęło mi się takie pytania: Jak to jest, że w miejscu w którym powinno się zwracać uwagę na rzeczy materialne ludzie skupili się na rzeczach niematerialnych? Natomiast w miejscu, w którym powinni skupić swoją uwagę na przedmiotach niematerialnych, skoncentrowali się na rzeczach materialnych?Tomasz Dulewicz edytował(a) ten post dnia 23.04.08 o godzinie 22:02 -
Wieczorem napiszę kilka postów i zaproszę ich pozostałe osoby do dyskusji:))
Później biuletyn roześlemy i będzie więcej osób. -
Przygotowuje plan lotu, omijając choroby, tzn. wymyślam ciekawe posty na forum naszej grupy;))
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy SZTUKA MOTYWACJI
-
"KONTAKT i RELACJA w TERAPII" - Trening kontaktu indywidualnego
Zapraszamy na szkolenie, którego celem jest nabycie podstawowych i praktycznych umiejętności warsztatowych w zakresie udzielania pomocy psychologicznej. Szkolenie przeznaczone jest dla studentów i absolwentów psychologii, pedagogiki, socjologii i kierunków pokrewnych oraz dla wszystkich osób zainteresowanych psychoterapią czy poradnictwem.
PROWADZĄCY: Jarosław Bugaj, psycholog
TERMIN: 26. kwietnia 2008, sobota, godz. 10:00-18:00
MIEJSCE: Kraków, ul. Długa 3, I piętro (sala IPRI)
INWESTYCJA: 70 zł od osoby
Instytut Psychoedukacji i Rozwoju Integralnego
http://ipri.com.pl -
"KONTAKT i RELACJA w TERAPII" - Trening kontaktu indywidualnego
Zapraszamy na szkolenie, którego celem jest nabycie podstawowych i praktycznych umiejętności warsztatowych w zakresie udzielania pomocy psychologicznej. Szkolenie przeznaczone jest dla studentów i absolwentów psychologii, pedagogiki, socjologii i kierunków pokrewnych oraz dla wszystkich osób zainteresowanych psychoterapią czy poradnictwem.
PROWADZĄCY: Jarosław Bugaj, psycholog
TERMIN: 26. kwietnia 2008, sobota, godz. 10:00-18:00
MIEJSCE: Kraków, ul. Długa 3, I piętro (sala IPRI)
INWESTYCJA: 70 zł od osoby
Instytut Psychoedukacji i Rozwoju Integralnego
http://ipri.com.pl -
"KONTAKT i RELACJA w TERAPII" - Trening kontaktu indywidualnego
Zapraszamy na szkolenie, którego celem jest nabycie podstawowych i praktycznych umiejętności warsztatowych w zakresie udzielania pomocy psychologicznej. Szkolenie przeznaczone jest dla studentów i absolwentów psychologii, pedagogiki, socjologii i kierunków pokrewnych oraz dla wszystkich osób zainteresowanych psychoterapią czy poradnictwem.
PROWADZĄCY: Jarosław Bugaj, psycholog
TERMIN: 26. kwietnia 2008, sobota, godz. 10:00-18:00
MIEJSCE: Kraków, ul. Długa 3, I piętro (sala IPRI)
INWESTYCJA: 70 zł od osoby
Instytut Psychoedukacji i Rozwoju Integralnego
http://ipri.com.pl -
"KONTAKT i RELACJA w TERAPII" - Trening kontaktu indywidualnego
Zapraszamy na szkolenie, którego celem jest nabycie podstawowych i praktycznych umiejętności warsztatowych w zakresie udzielania pomocy psychologicznej. Szkolenie przeznaczone jest dla studentów i absolwentów psychologii, pedagogiki, socjologii i kierunków pokrewnych oraz dla wszystkich osób zainteresowanych psychoterapią czy poradnictwem.
PROWADZĄCY: Jarosław Bugaj, psycholog
TERMIN: 26. kwietnia 2008, sobota, godz. 10:00-18:00
MIEJSCE: Kraków, ul. Długa 3, I piętro (sala IPRI)
INWESTYCJA: 70 zł od osoby
Instytut Psychoedukacji i Rozwoju Integralnego
http://ipri.com.pl -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Ponad Motywacja
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Biznes w Krakowie
-
I edycja Szkoły Profesjonalnego Coachingu™ rozpoczyna się 19 kwietnia. Po tej dacie skrzydła zacznie rozwijać też nasza grupa na GL.
Póki co dołącz do grupy, aby być z nami w kontakcie. -
W Krakowie powstała Szkoła Profesjonalnego Coachingu™. Myślę, że warto się nią zainteresować, gdyż:
- Jest to jeden z największych kursów coachingu w Polsce - 360 godzin dydaktycznych
- Promocyjna cena I edycji
- Wykładowcy – certyfikowani coachowie, trenerzy i psychoterapeuci
- Prawdopodobnie jako jedyna szkoła coachingu w Polsce zawiera w programie trening interpersonalny i intrapersonalny (grupowy coaching rozwojowy)
- Różne podejścia – elementy NLP, Podejścia Skoncentrowanego na Rozwiązaniach (SFA), Racjonalnej Terapii Zachowań, Podejścia Poznawczo-Behawioralnego, Gestaltu, Analizy Transakcyjnej
- Przygotowuje coachów do pracy w różnych obszarach życia i działania (nie tylko w biznesie)
- Holistyczne ujęcie coachingu (tzw. Coaching przez duże „C”)
- Wszystkie sesje szkoleniowe mają charakter praktyczny, warsztatowy i treningowy
- Więcej szczegółowych informacji dostępnych jest na stronie internetowej Instytutu Psychoedukacji i Rozwoju Integralnego:
http://www.ipri.com.pl/szkola.htm
Zapraszam również do naszej grupy na GoldenLine:
http://www.goldenline.pl/grupa/szkola-profesjonalnego-... -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Przedsiębiorczość Jutra
-
W Krakowie powstała Szkoła Profesjonalnego Coachingu™. Myślę, że warto się nią zainteresować, gdyż:
- Jest to jeden z największych kursów coachingu w Polsce - 360 godzin dydaktycznych
- Promocyjna cena I edycji
- Wykładowcy – certyfikowani coachowie, trenerzy i psychoterapeuci
- Prawdopodobnie jako jedyna szkoła coachingu w Polsce zawiera w programie trening interpersonalny i intrapersonalny (grupowy coaching rozwojowy)
- Różne podejścia – elementy NLP, Podejścia Skoncentrowanego na Rozwiązaniach (SFA), Racjonalnej Terapii Zachowań, Podejścia Poznawczo-Behawioralnego, Gestaltu, Analizy Transakcyjnej
- Przygotowuje coachów do pracy w różnych obszarach życia i działania (nie tylko w biznesie)
- Holistyczne ujęcie coachingu (tzw. Coaching przez duże „C”)
- Wszystkie sesje szkoleniowe mają charakter praktyczny, warsztatowy i treningowy
- Więcej szczegółowych informacji dostępnych jest na stronie internetowej Instytutu Psychoedukacji i Rozwoju Integralnego:
http://www.ipri.com.pl/szkola.htm
Zapraszam również do naszej grupy na GoldenLine:
http://www.goldenline.pl/grupa/szkola-profesjonalnego-... -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Zmiana Kariery