Wypowiedzi
-
Czy na egzaminie ustnym konieczne/pożądane jest podawanie podstawy prawnej przy odpowiedzi na pytania. Jak na to zapatruje się komisja ?
-
nieaktualneTen post został edytowany przez Autora dnia 19.02.18 o godzinie 09:56
-
ciekawe jak tam nastroje jutro zdających :)
-
Tomasz Z.:
Tomasz A.:
Z tego co wiem nie są oznaczone numerami.
A powiedzcie proszę czy kazusy które otrzymamy na egzaminie będą miały swój numer zgodnie z wykazem pytań egzaminacyjnych ?
Skąd pewność ? Jestem wzrokowcem i to ważne dla mnie -
A powiedzcie proszę czy kazusy które otrzymamy na egzaminie będą miały swój numer zgodnie z wykazem pytań egzaminacyjnych ?
-
Dlaczego w kazusie 25 jest "wartość przedmiotu zaskarżenia: brak" skoro wymierzono zobowiązanie na 100 tys. zł. ? nie powinien być wpis stosunkowy ?
-
gdzie można znaleźć ustawę "Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi" ze spisem treści ?
-
w pytaniu 13 w dziale "Ewidencja podatkowa i zasady prowadzenia ksiąg rachunkowych" w testach Becka w wersji książkowej jest błąd. Powinna być odpowiedź b zamiast a
-
akty prawne obowiązujące na jaki dzień zabieracie ze sobą ?
-
Zuzanna W.:
Czy ja dobrze widzę, że w pytaniu nr 54 z działu Rachunkowość znajduje się błędna definicja ujemnej wartości firmy?
Ujemna wartość firmy stanowiąca różnicę między ceną nabycia jednostki lub zorganizowanej jej części a niższą od niej wartością godziwą przejętych aktywów netto w myśl przepisów ustawy o rachunkowości wykazywana jest w:
A) aktywach bilansu,
B) pasywach bilansu,
C) rachunku zysków i strat.
Tak, to jest definicja wartości firmy a nie ujemnej wartości firmy -
Musieliby uchwalić nową uchwałę zmieniającą uchwałę, więc szanse marne :)
-
Natalia N.:
Orientujecie się może czy zrobią jakieś zmiany w testach lub kazusach na lutowy egzamin?
słoneczko, jest kilka kazusów wykreślonych, informacja na stronie MF -
Czasami w opracowaniach kazusów powołują się autorzy na artykuły które są już dawno uchylone w ustawie (np. kazus 23 gdzie w uzasadnieniu autorzy opracowania Beck powołują się na nieistniejący od 2013 roku art. 20 ust. 3 ustawy pdof). Rozumiem że na egzaminie obowiązuje stan prawny obowiązujący z okresu wniesienia skargi do sądu ale czy to oznacza ze mam wziąć na egzamin kilka wersji czasowych tej samej ustawy ?
-
Michał R.:
@Panie Danielu, dziękuję za odpowiedź ;)
Od ostatniego postu kupiłem również opracowanie Beck, więc mam wreszcie porównanie - jest zdecydowanie lepsze. Może niektóre zagadnienia faktycznie są zbyt lakonicznie opracowane, ale można wtedy sięgnąć do komentarzy ustaw i jest OK. Generalnie ja preferuję takie podejście, że krótko i na temat, bez większego rozciągania wątku.
Jeśli chodzi o egzamin pisemny - termin miałem wyznaczony na 18 września, natomiast oficjalny list z MF otrzymałem na początku sierpnia. Z tego co mi wiadomo - po opiniach znajomych - oficjalne powiadomienia były wysyłane w różnych terminach, jednak co do zasady na miesiąc przed wyznaczonym terminem.
@Panie Tomaszu - jeżeli z treści kazusu wynika, że stan faktyczny odnosi się do stanu prawnego z 2014 roku, czyli wtedy kiedy obowiązywało jeszcze wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, to właśnie zgodnie z tym stanem prawnym należy rozwiązać kazus, czyli wskazują, że przed skargą, organ wydający interpretację został wezwany do usunięcia prawa. Dla mnie to trochę bezsensu, że kazusy odnoszą się do starych stanów prawnych, bo po co uczyć się już nieobowiązujących konstrukcji(?!) No ale cóż, tak wymyślono, więc trzeba się przygotować i zdać. Powodzenia! :)
Bardzo dziękuję, pozdrawiam -
Uchwała Nr 11/V/2011 Państwowej Komisji Egzaminacyjnej do Spraw Doradztwa Podatkowego w § 4 stanowi że "Kandydat zdaje egzamin według stanu prawnego na dzień zdawania egzaminu pisemnego, chyba że z treści pytania wynika, iż dotyczy ono innego stanu prawnego."
Proszę o jasne wyjaśnienie jak to należy rozumieć.
Np. w kazusie nr 1 jest skarga do sądu na interpretację z 2014 roku. Czy składając skargę trzeba wezwać do usunięcia naruszenia prawa skoro takie wezwanie już nie obowiązuje od 1 czerwca 2017 roku ?
Albo inaczej zapytam. Czy jeżeli z treści pytania wynika że dotyczy ono stanu prawnego z 2014 roku to chodzi tylko o prawo materialne czy również proceduralne ? -
w excelu są
-
Dziękuję Dobry Człowieku
-
Rozumiem, a co w sytuacji jeśli po przeniesieniu wadliwego towaru do kolumny 13 otrzymam fakturę korygującą od dostawcy. Jak to ująć ? Rozumiem że przeniesienie do kolumny 13 wiąże się z protokółem likwidacji ...
-
Nie chodzi mi o utratę wartości handlowej i przeniesienie z 10 do 13 kolumny. Chodzi mi o to czy sposób o którym napisałem przy wymianie towaru na nowy jest prawidłowy, czy dla US wystarczy że na tą jedną sztukę wymienioną jako podkładka jest protokół reklamacyjny skoro nie ma faktury korygującej od dostawcy i storna w kolumnie 10.
-
proszę nie zapomnieć o informacjach podsumowujących