Wypowiedzi
-
Pozwolisz? :)
1. funkcje S1-S4 mógłbyś przenieść do zewnętrznego scope'a, nie musisz ich przecież tworzyć przy każdym wywołaniu getPathArray
2. 'if(!numberOfSteps || numberOfSteps == 0) { numberOfSteps = 100; }' nie ma sensu - 0 jest falsy, zatem !0 == true. możesz spokojnie wywalić drugi człon, a jeszcze lepiej - cały warunek, i zrobić z tego 'numberOfSteps = numberOfSteps || 100'. w podobny sposób możesz skrócić zresztą i inne warunki, ale to w sumie kwestia gustu.
3. osobiście wolałbym zdecydowanie przekazywać po prostu serię punktów - '{x: 0, y: 0}, {x: 1, y: 2}, (...)' zamiast dp.bezier.point'ów, które są w zasadzie tym samym - userowi byłoby łatwiej ogarnąć koncept - chyba, że planujesz jakąś magię do tych punktów dodawać i mieć kontrolę.
4. skoro poruszasz się we własnym namespace (dp), to po co Ci w zasadzie dodatkowy closure z przekazaniem tego namespace jako argumentu?
wiem, czepiam się ;) tak czy inaczej fajnie, że coś powstaje, gratz! :) -
Grzegorz K.:
Nie wiesz co mówisz.
no nie wiem. pytanie dotyczyło wyboru frameworka MV* dla restowej aplikacji, z widokami. co tu w takim wypadku robi extjs? po co ładować taką kobyłę, przegrzebywać się przez stos dokumentacji, pakować się we framework który nie jest open-source, ma płatny support i wymusza na Tobie sposób pisania/projektowania aplikacji? -
poprawka - ta książka może nie zupełnie na początek, raczej wtedy kiedy już będziesz umiała "zrobić stronę", ale nie będziesz wiedziała co zrobić, żeby zrobić ją lepiej. :]
-
a ja polecam zacząć od książki "kuloodporne strony internetowe". uczy wprawdzie (X)HTML i CSS, ale uczy dobrze. potem można nauczyć się nowej semantyki wprowadzonej przez html5, dodatków css3, w razie potrzeby JS i potrzebnych api html5. chyba się nie pomylę jeśli powiem, że w takiej kolejności większość z nas zdobywała doświadczenie, i właściwie ciężko znaleźć materiały dotyczące "tworzenia stron w html5", bo koncentrują się one w większości na różnicach pomiędzy XHTML/HTML4 a HTML5.
-
jQ stylu pisania nie wymusza, ale można odnieść takie wrażenie patrząc na kod pisany przez osoby, których wiedza o jQ jest większa niż o "vanilla js" czy architekturze. dlatego właśnie nie przepadam za jQuery (nie, to nie jest hejt) - pozwala na zbyt wiele w języku, który sam z siebie pozwala już na wiele... innymi słowy, niesamowicie łatwe staje się pisanie kodu który działa, ale jest fatalny. i ten właśnie styl - użycie jQuery w stylu proceduralnym, z nadmiernym wykorzystaniem chainingu i brakiem struktury - można nazwać "stylem jQuery" ;> (co nie znaczy, że nie można pisać dobrego kodu przy użyciu jQ)
co do wyboru frameworka:
- ja miałem jako taki kontakt z backbone i emberem, polecam oba. ember wydaje mi sie bardziej kompletny (co w zaleznosci od potrzeb moze byc plusem lub minusem, ale zwykle okazuje sie plusem :), ale jego dokumentacja nie jest juz tak kompletna
- znajomy pracował przy sporej aplikacji JSowej i w połowie projektu zdecydowali się na przejście z JavascriptMVC na backbone.
- bardzo dobre rzeczy slyszalem o angular.js (framework popularny w stanach, niezbyt popularny w europie z tego co zauwazylem)
- backbone ma swietny support (#documentcloud na irc.freenode.net :P), inne nie wiem
- knockout ponoc dobrze integruje sie z produktami opartymi na rozwiazaniach MS (C#, itp) -
http://codebrief.com/2012/01/the-top-10-javascript-mvc... - wybierz sobie coś ;)
-
Maciej Sikora:
Nie chcę łamać Waszego zapału, ale wydaje mi się, że model freemium jest raczej dla zaawansowanych gier typu rpg, rts oraz innych rozbudowanych zabaw nie na 15 minut. Raczej mini gry na zabicie nudy w tym modelu nie mają co liczyć, a zaawansowane produkcje o jakich wspomniałem wymagają ogromnego nakładu finansowego i czasowego.
A kojarzysz np. Candy Crush na facebooku? Niby casual, ale po ~godzinie gry sam miałem ochotę kupić młotek. Pewien jestem, ze gra zarabia - na pewno slabiej niz takie farmville, ale mysle ze i naklad pracy sporo mniejszy.
IMHO typ gry nie ma tak wiele wspolnego z zastosowalnoscia modelu freemium - bardziej liczy sie mozliwosc wprowadzenia gracza we "flow" ("combo", poczucie, ze idzie nam dobrze i nabieramy rozpedu, "uczucie, ze moc rosnie, ze przezwycieza się opor" (definicja szczescia wg Nietzschego :D)) i umozliwienie wzmocnienia/kontynuacji tego pasma sukcesow pod warunkiem zakupienia jakiegos zasobu. No i, oczywiscie, trwalosc danych, highscore, wirtualnie nieskonczona rozgrywka + cala social otoczka. -
Sławomir K.:
W konkursie nie można wygrać ani 1$, mylę się? Jeśli ktoś jest na tyle doświadczony, że potrafi robić gry w HTML5 i do tego tak dobre, żeby coś wygrać, to w zasadzie duża większość z tych nagród mu niewiele pomoże.
jeśli ktoś jest na tyle doświadczony, że potrafi robić gry w HTML5 i to w dodatku dobrze, to albo kasę już ma, albo mu na niej specjalnie nie zależy. -
dzięki - tak mi się wydawało, ale dobrze mieć potwierdzenie :)
-
Witam,
Czy w przypadku w którym moja firma - jednoosobowa działalność gospodarcza zarejestrowana w Polsce - sprzedaje usługi (z branży IT) dla firmy zarejestrowanej (i działającej) na Gibraltarze, który jest w UE, ale jest poza europejską strefą vat, a vat wynosi tam 0% - czy w takim wypadku powinienem opłacać VAT w Polsce? i w ogóle wystawiać nabywcy fakturę VAT? -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy IT – Praca dla osób z charakterem
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy IT – Praca dla osób z charakterem
-
wlasciwie to raczej poszukujesz javascript developera ze znajomoscia HTML5, a nie odwrotnie ;)
warto podawac widelki (chocby przyblizone), inaczej ludziom sie nie chce odpisywac. -
Piotr Koszuliński:
A ja wezmę 2x więcej niż oni, ale zrobię Ci lepiej.
Nie ta grupa. ;) -
Paweł Krefta:
- standardyzuje zapis obiektowy, prototype, this wydaja sie byc troche niepotrzebna juz przeszloscia, dla mnie jest jeden z wiekszych plusow, bo wreszcie rozni programisci beda pisac OOP w JSie tak samo, bo jak wiadomo mozna to robic na rozne sposoby
z tym się w 100% nie zgadzam. prototype i this to jedne z ważniejszych składników JS (choć z this jest masa problemów, wiem), i jeśli prototype staje się "niepotrzebne", to piszemy już w innym języku; JS jest - jak dla mnie - głównie językiem funkcyjnym, w którym powinno się raczej (jak wszędzie zresztą, ale w JS jest to łatwe) używać kompozycji i kontroli zasięgu zmiennych zamiast dziedziczenia. w połączeniu z tym, łańcuch prototypów ma większe możliwości i jest bardziej elastyczny niż tradycyjna, klasowa obiektowość - inna rzecz, że taka klaso-podobna obiektowość rzadko jest nam naprawdę potrzebna, to raczej kwestia nawyku osób przychodzących z Javy/C++ itp, które chciałyby żeby wszystko co się da coś skądś dziedziczyło (wiem, wiem, sorry ;>)
klasy są też czymś, co w CS nie podoba mi się najbardziej. tym bardziej, że to co się dzieje w CS nie rozwiązuje problemów które miały miejsce w JS - nadal, chociażby, nie ma naprawdę prywatnych zmiennych dostępnych z poziomu metod.
natomiast z tym, że kod jest jasny, przyjemny i miło się na niego patrzy się jak najbardziej zgadzam. -
to też niebawem przestanie być problemem: http://www.infoq.com/news/2011/08/debug-languages-on-j...
-
a po co?
coffee --watch --compile plik.coffee ;) -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Inteligencja jest sexy
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Inteligencja jest sexy
-
Andrzej Winnicki:
"nalozyc canvas na divy" - co dalej nie rozwiazane problemu warstwowania divow i nieklikalnosci na te z tylu.
no, nie rozwiazuje, a powinno? - wiedzac ktory element powinien zostac klikniety mozemy po prostu triggerowac "click" na odpowiednim elemencie.
skoro takie pytanie pojawilo sie tutaj, to znaczy, ze kolega nie wie jak rozwiazac problem przy uzyciu technologii webowych. nie wiadomo nic o tym, czy nie wie jak rozwiazac go we flashu, unity3d, silverlighcie albo activex. mozemy jednak wnioskowac, ze skoro to pytanie pojawilo sie wlasnie tutaj, a w podlinkowanym przykladzie kolega stara sie uzywac wlasnie canvasa, ze jego intencja jest zrobienie tego jednak w JS. zreszta, cytujac, "Dlatego też poszukuje js-owego rozwiązania."