Sebastian Musioł

kampanie marketingowe i PR, badania rynku i konsumenta, konsultacje i audyty komunikacji przedsiębiorstwa, wykładowca akademicki, publicysta
Rybnik, śląskie

Umiejętności

strategia PR Komunikacja Marketingowa PR korporacyjny

Doświadczenie zawodowe

BioStat
współpraca jako ekspert ds. metodologii badań
Opracowanie metodologii i koncepcji badawczej. Prowadzenia prac badawczych i rozwojowych.
Logo
Własna działalność - właściciel firmy
CONFER
W działaniach z zakresu public relations oraz marketingu współpracuję głównie z firmami i organizacjami z branży odnawialnych źródeł energii, nieruchomości – prowadząc badania rynku, opracowując i wdrażając kampanie marketingowe, promocyjne, informacyjne, kojarząc partnerów biznesowych (lobbing, spotkania, eventy), opracowując materiały informacyjne i marketingowe, szkoląc, itd. W sektorze publicznym współpracuję z samorządami śląskimi – wykonując badania i ekspertyzy, a także koordynując projekty z zakresu komunikacji społecznej. Realizuję ponadto liczne zlecenia z zakresu copywritingu.
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
adiunkt - wykładowca
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Posiadam stopień doktora nauk ekonomicznych i magisterium religioznawstwa. Naukowo specjalizuję się w zagadnieniach związanych z ekonomiką mediów, medioznawstwem, marketingiem, teorią dziennikarstwa i komunikacji, historią myśli ekonomicznej, antropologią ekonomiczną.
naturalnie...
Specjalista ds. PR i marketingu
Projektowanie, opracowanie i prowadzenie kampanii PR, promocyjnych i marketingowych, w szczególności w branży odnawialnych źródeł energii (OZE), branży nieruchomości, na rzecz urzędów i instytucji publicznych.
Watt S.A.
Specjalista ds. Marketingu i PR
producent kolektorów słonecznych, branża odnawialnych źródeł energii (OZE). Opracowanie założeń, przygotowanie projektu i wdrożenie rebranding firmy Watt – producenta kolektorów słonecznych i systemów solarnych. Odnowienie marki nastąpiło w kluczowym dla firmy okresie intensywnego wzrostu sprzedaży, uruchomienia nowej fabryki i poszerzeniu rynków. Strategia marki obejmowała całkowite przekształcenie i unowocześnienie komunikacji z otoczeniem, w tym uporządkowanie komunikacji marketingowej, ujednolicenie relacji B2B, przygotowanie założeń do kolejnych kampanii promocyjnych. Opracowanie i zrealizowanie ogólnopolskiej kampanii promującej kolektory słoneczne, w tym przygotowanie i udział (jako prelegent lub prowadzący) w targach branżowych, konferencjach (w tym kilku międzynarodowych) i kongresach OZE. Planowanie, rozwój i utrzymywanie kontaktów z mediami, kluczowymi kontrahentami i klientami w firmie produkcyjnej z sektora odnawialnych źródeł energii. Koordynowanie strony korporacyjnej w Internecie, kształtowanie wizerunku firmy, przygotowanie i wdrażanie działań marketingowych, reklamowych, wizerunkowych i promocyjnych. Udział w ciałach doradczo-lobbystycznych (Panel Słoneczny, Związek Pracodawców Forum Energetyki Odnawialnej, PKPP Lewiatan). Prowadziłem (planowałem, koordynowałem) szeroko zakrojone działania PR, które doprowadziły m.in. do przyznania wielu znaczących nagród branżowych i wyróżnień gospodarczych, w tym – najważniejszej Nagrody Gospodarczej Prezydenta RP. Relacje z mediami doprowadziły do stałego, intensywnego zainteresowania firmą i popularyzacją produktu. Skuteczne działania lobbystyczne oraz obecność w gremiach reprezentujących branżę, umożliwiły wprowadzenie rozwiązań wspierających rozwój instalacji solarnych. Kilka wspólnych kampanii marketingowych o zasięgu ogólnokrajowym umożliwiło wypromowanie nowych linii produktowych (systemów solarnych), a także poszerzenia asortymentu o pompy ciepła i wiatraki. W ramach współpracy z Watt SA koordynowałem prace zespołu, który stworzył w 2012 roku Akademię WATT, której celem było podnoszenie kwalifikacji zawodowych instalatorów branży grzewczej, w zakresie odnawialnych źródeł energii. Akademia przeszkoliła kilkuset instalatorów systemów OZE z Polski i zagranicy.

Projekty

Projekt „Wczujmy się w klimat”
- realizowany na zlecenie Ministerstwa Środowiska przez firmę Deloitte, dla której wykonuję działania o charakterze doradcy i koordynatora prac zespołów eksperckich
Badania rynkowe [2018] dla firmy DAGMA
Badania rynkowe [2018] dla firmy DAGMA, wyłącznego dystrybutora w Polsce oprogramowania marki ESET – przygotowujące kampanię promocyjną w grupie docelowej SOHO i SMB – z kluczowymi zagadnieniami, określeniem oczekiwań odbiorców oraz cech produktów.
projekt „Strefa Juliusza”
realizowany na zlecenie Urzędu Miasta w Rybniku. Projekt zagospodarowania zdegradowanego obszaru w śródmieściu Rybnika pod nazwą „Strefa Juliusza” obejmuje działania promocyjne, synchronizowane ze strategią miasta, takie jak naming, branding, pozycjonowanie, analizy marketingowe i strategiczne, badania (w tym badania fokusowe), konsultacje społeczne i inwestorskie, media relations (press kit, media społecznościowe, konferencja prasowa). Koordynacja działań komunikacyjnych uwzględnia współpracę różnych jednostek Urzędu Miasta zaangażowanych w proces inwestycyjny, kontakty z interesariuszami, kontrolę opinii społecznej oraz korygowanie działań towarzyszących.
„Kwartał Domus” w Rybniku
- Inwestycja komercyjna pod nazwą „Kwartał Domus” w Rybniku wymagała działań w sytuacji długotrwałego, intensywnego kryzysu, realnie zagrażającemu powodzeniu przedsięwzięcia. Działania w zakresie komunikacji społecznej należało podzielić na etapy: przygotowawczy, przedrealizacyjny, prac porządkowych na terenie inwestycji, rozpoczęcia prac budowlanych, realizacji inwestycji. Silny opór społeczności lokalnej wymagał intensywnych działań zarówno przestrzeni relacji z prasą, jak i kontaktów bezpośrednich. Skala działań kryzysowych wykraczała poza region – zainteresowanie opinii publicznej miało charakter ogólnopolski. W wyniku działań public relations, ani inwestor, ani firmy działające na terenie komercyjnym nie napotkały na utrudnienia, które zablokowałyby inwestycję – podczas jej realizacji, a także nie ucierpiały wizerunkowo po zakończeniu prac inwestorskich. Relacje z organami samorządowymi, instytucjami lokalnymi oraz – przede wszystkim – mieszkańcami, zostały uporządkowane i ustabilizowane. Co więcej, najtrudniejszy pod względem komunikacyjnym element inwestycji (supermarket) osiągnął niespotykane obroty w pierwszym okresie działalności.
CentrumOZE.pl
- koordynacja, opracowanie i wdrożenie wieloetapowej kampanii autopromocyjnej na rynku lokalnym. Kampanię poprzedziły badania sondażowe, w efekcie w ciągu kwartału od pojawienia się na rynku, marka zyskała silną pozycję m.in. jako centrum eksperckie, współpracujące ze Śląskim Sejmikiem Samorządowym i licznymi gminami na terenie woj. śląskiego; w kolejnych latach zaprojektowałem i przeprowadziłem kampanie marketingowe, skierowane do tak nietypowych grup konsumenckich, takich jak instytucje kościelne. Kampanie marketingowe i promocyjne, a także działa handlowe wspierane były każdorazowo szkoleniami (od team building, poprzez telemarketing, aż po rozmowy sprzedażowe).

Szkolenia i kursy

Tutor certyfikowany (Collegium Wratislaviense ).

Edukacja

Logo
ekonomia, historia myśli ekonomicznej, doktorat
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach

Specjalizacje

Badania i rozwój
Zarządzanie badaniami i rozwojem
Marketing
Komunikacja marketingowa
Marketing
Zarządzanie marketingiem
Media/Sztuka/Rozrywka
Redakcja/Dziennikarstwo
Public Relations
Zewnętrzny PR

Zainteresowania

Antyk, muzyka poważna, rower.

Organizacje

Juror konkursu Magister PAFERE.

Grupy

1 wszystkich wypowiedzi
0 plusów
Histmag.org
Histmag.org
Miejsce pogawędek redakcji oraz sympatyków serwisu internetowego http://histmag.org. Pisz historię z nami! :)