Wypowiedzi
-
Dziękuję za pomocną poradę :)
-
Hej, nurtuje mnie jeden problem od jakiegoś czasu.
Chciałabym dowolnie nakładać sobie wybraną teksturę z pliku (obraz, zdjęcie, rysunek itp.) na materiały - tkaniny, czyli poduszki, kołdry, pledy i inne takie, które jak wiadomo mają nieregularny kształt. Gdy zaznaczam całość i nadaję stworzony materiał, oczywiście wszystko przybiera bliżej nieokreślony deseń. Jeśli włączam geometrię ukrytą i nadaję jednej płaszczyźnie ten materiał, a następnie kopiuję pipetą (tak to przynajmniej mi działa w przypadku prostszych powierzchni) to i tak nie osiągam zamierzonego efektu. Po prostu muszę mieć takie poduszki jak znajdę w sieci, a chciałabym indywidualne, pytanie czy da się to osiągnąć? -
2015. Wyskakiwał błąd ten co napisałam, potem jakiś inny, ale w sumie zadziałało i jest już dobrze.
-
Dziękuję bardzo :) Pomogły porady, został delikatny niebieski w materiale na ścianie, ale to już udało mi się zmienić w ustawieniach materiału. pozdrawiam
-
jest V-Ray Plane ale o wymiarach całego pomieszczenia, zaraz będą testy i zobaczę co to da :)
-
Nie wiem dlaczego, ale cały czas pojawia się gdzieś ten niebieski...
https://www.dropbox.com/s/qjs6gzj91pp96iw/2.jpg?dl=0Ten post został edytowany przez Autora dnia 21.11.16 o godzinie 19:52 -
Tak robiłam, ale problem w tym, że wtedy słońce nie rzuca cienia, a na tym mi właśnie zależy.
-
https://www.dropbox.com/s/38ui00i6teweeo3/1.jpg?dl=0Ten post został edytowany przez Autora dnia 21.11.16 o godzinie 16:17
-
Raczej z tła... chodzi mi o ten efekt
W tym wypadku jest akurat rzut, ale inny przykład to jak robię wizualizację wnętrza i jest okno i chciałabym, żeby za oknem nie było widać tej niebieskiej tekstury nieba. Po prostu biały. To jeśli usunę w zakładce Environment w M mapy nieba i ustawę oba kolory GI i background na bialy to wtedy nie mam cieni. -
Proszę o poradę jak usunąć niebieskawy kolor na rederze przy użyciu światła dziennego. Wydaje mi się, że w wersji vray 1.4 robiło się to poprzez usunięcie w zakładce Environment w M mapy nieba i ustawienie obu kolorów GI i background na bialy. Natomiast w vray 2 jak dam w tych ustawieniach M brak mapy nieba None i zmienię kolor na biały z domyślnego niebieskiego mój render nie ma cieni od słońca. Co robię źle?
-
u mnie nawet po reinstalacji sketchupa nie ma podglądu ikon, a instrukcja http://pomoc.progrupa.com/support/solutions/articles/9...- nie działą bo jest jakis kod błędu 0x80070005
Nie mam pojęcia jak sprawic by to działało -
Super, dziękuję ślicznie. Już chciałam to zaproponować. Proszę wyślij mi na PW swój adres mailowy to prześlę przez we transfer
-
Na wstępie bardzo dziękuję za odpowiedź :)
Korzystam z vray 2.0 i mam licencje, wiec mogę sobie pobierać ze strony aktualne wersje. I tak też zrobiłam wczoraj. Zainstalowałam najnowszą 2.0 (20026579). A Sketchup 2015.
Rozdzielczość zazwyczaj ustawiam 2500x2000, bo jak mam 2000x1600 to tak nie do końca jestem zadowolona, przy tej większej lepiej wychodzi.
Z displacement'em w sumie to są chyba tylko dwa materiały - drewniane dechy na ścianie i włochaty dywan. Ale jak renderowałam na override to też długo trwało. Tzn. cały czas buduje light cache.
Oczywiście siedzę i kombinuję metodą prób i błędów, więc wyłączyłam sztuczne oświetlenie, zdjęłam jedną ścianę i wyrenderowałam tylko na oświetleniu dziennym. Efekt o niebo lepszy. Przy minimalnych ustawieniach poszło całkiem spoko. Natomiast jak już ustawiłam rozdzilczość na poziomie 1000x800 to już znowu było light cache time interval is.
Nawet teraz robiłam jakiś próbny render 1000x800 (reszta ustawien poza dynamic memory jest domyslna) i wykorzystywał 16 gb ramu...
Na pewno muszę chyba od początku te światła zrobić, bo może tam jest jakiś błąd. Ale tak jak mówię bez świateł sztucznych też jakoś super nie jest... -
Witam,
Wiem, że pytanie już padało, ale proponowane rozwiązanie nie przynosi efektu.
Mianowicie chodzi o komunikat w trakcie renderowania:
"light cache time interval is" i jak wiadomo czas renderingu z tym związany...
powoli tracę nadzieję czy cokolwiek pomoże.
zawsze renderuję po jednym pomieszczeniu
model w osobnym pliku, przeniesiony nawet do nowego pliku
uporządkowane warstwy,
uporządkowane materiały - brak zbędnych i nie ważą też jakoś dużo, tekstur też generalnie nie ma wiele. problem jest nawet jak renderuję z jednym materiałem wszystko
geometria - w tym momencie jest to projekt sypialni, małe pomieszczenie, ale dużo geometrii, pierdoły, bibeloty włochaty dywan - pewnie to też ma wpływ, no ale jak z tego zrezygnować, jak na to się składa projekt.
generalnie przy moich jakiś standardowych ustawieniach do ładnego wyjściowego renderu, robi to wieki i w sumie dzisiaj w efekcie się zawiesił, był błąd sketchupa i na monitorze wszystkie napisy mi się rozmazały. Po restarcie wszystko ok.
nawet zainstalowałam najnowszego v-ray 2.0, też bez efektu
dynamic memory limit mam ustawiony na 0 i skubany i tak dobrnął do 25 gb (przynajmniej tyle zdążyłam zauważyć) i prawie 100% zużycie procesora
mam komputer za 10 tys (procesor xeon cpu es-1650 v3 3,50 GHz, 32 GB ramu, nvidia quadro K2200) i tak tego nie ogarnia. Nie wiem co ja mam sobie kupić za sprzęt żeby mi zrobił render chociażby głupiej sypialni. tzn nie chcę kupować, bo chciałabym, żeby ten sobie jakoś z tym dał radę, ale póki co czarno to widzę.
Będę wdzięczna za wszelkie porady, jak usunąć ten problem bez usuwania geometrii (robiłam rendery wieszych pomieszczen i bylo wiecej rzeczy i tak sie nie dzialo.... tzn byl ten kompunikat, ale jakos szlo...nie wiem o co chodzi...) -
Dziękuję ślicznie. No właśnie niestety ani jeden ani drugi nie jest podłączony kablem. Niestety ciężko mi to zorganizować w mieszkaniu, moze jakos na noc uda mi sie tak podłączać. Ale póki co spróbuje z tymi ustawieniami jeszcze.
-
Niestety nie do końca działa mi to jak powinno. Wszystko zrobiłam zgodni z instrukcją, na drugim komputerze jest okno i widać, że coś się dzieje. Natomiast w oknie renderu widać dalej taka samą liczbę wątków, jak bez podłączenia. Z tą różnicą, że są podpisane nazwą komputera (głównego). Wątków z drugiego komputera nie widać. Tutaj mam 6 rdzeni - 12 wątków, tam 4-8. Wpisałam też w ustawieniach w light cache w number of passes z 12 na 20, ale to też nic nie dało. Nie wiem co robię zle...
-
Ale super dzięki wielkie!
-
Podobno mając więcej niż jeden komputer można renderować przy ich wykorzystaniu . Jak to ustawić w vrayu krok po kroku? Będę wdzięczna za wskazówki :)
Pozdrawiam serdecznie -
Dziękuję za podpowiedzi :)
Ilość wątków procesora wpisuję w opcjach vray -> light cache -> number of passes, i tutaj daje 12, nie wiem czy dobrze do mojego procka. Można jeszcze gdzieś wpisać?
7. O co dokłądnie chodzi z tym vray proxy? To jakaś inna wersja czy ustawienia? Mam ten 2.0 i sketchupa 2015
9. Jeśli mam stacjonarkę to ten problem mnie nie dotyczy?
Może mogę jakoś w ustawieniach karty czy procesora poustawiać, żeby komputer był maksymalnie wydajny przy takiej pracy? Kompletnie nie wiem co tam ustawiać i gdzie :) -
Witam,
Czy możecie mi podpowiedzieć jak zmniejszyć rozmiar modeli? Robię złożone modele projektów wnętrz. Duże, przestrzenie, dużo światła, dużo detali, drobiazgów. Staram się żeby każdy materiał z teksturą miał nie więcej niż 50-80 kb, uporządkowuję wszystko na warstwach, grupuję elementy, usuwam niepotrzebne materiały. Wszystkie materiały mam podpisane, nie ma jakiś niepotrzebnych. Jak robię wizualizacje mieszkań to dzielę modle na pomieszczenia. Mam komputer della, procesor xeon cpu es-1650 v3 3,50 GHz, 32 GB ramu, nvidia quadro K2200 więc chyba powinien śmigać. A sketchup muli jak robię coś na modelu, zawiesza się, czasem zamyka z błędem i raportem, haczy przy obracaniu kamery. Przy renderingu vray w ustawieniach wpisuję liczbę wątków z procesora. A mimo to wszystko trwa wieki. Jak mogę zmniejszyć model? Pewnie coś nie tak z materiałami, komponentami? Ale co jeszcze mogę z nimi zrobić?
- 1
- 2