Wypowiedzi
-
Witaj
Ciekawe wyzwanie możesz wykorzystać Gartnera ale przemysł chemiczny rządzi się swoimi prawami. Z jednej strony musisz wiedzieć czego oczekuje biznes, bo jak opracowanie powie Ci, że na 1 mld obrotów potrzebujesz 10 osób to będzie ok czy nie? Może nie potrzebujesz nikogo w IT i możesz wszystko wyrzucić na zewnątrz.
Popatrz do jakiego typu systemów musisz mieć wsparcie ERP, MES, CRM, jak dojrzała jest organizacja lub do jakiego modelu dąży? Taką analizę trzeba przeprowadzić od góry. Podaj mi cel strategiczny organizacji w której masz przeprowadzić zmiany to postaram się coś podpowiedzieć.
Pozdrawiam
Ryszard -
Mam pytanie czy ktos z Was ma doświadczenie z systemi ERP w chmurze. Potrzebuję to dla 20 spółek (równiez produkcyjnych) zagranicznych na całym świecie. Będę wdzięczny za kontakt i informację.
Pozdrawiam -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy CIO
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Praktycy ITIL
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Interim Management
-
Jak na płatna praktyke to dość duże wymagania
-
Powiem szczerze, że zadałem wiekszość tych pytań jako pytania retoryczne, a ku mojemu zaskoczeniu uzyskałem ciekawe odpowiedzi większości z Was. Jak najbardziej zgadzam się i identyfikuję z tymi poglądami.
Myślę,że wspólnie korzystając z synergii naszych doświadczeń potrafilibyśmy stworzyć "idealny świat IT"
Pozdrawiam
Ryszard -
Zgadzam się z Panem, jeżeli mamy doczynienia z organizacją "kulawą", tz CEO nie jest wstanie współpracować to prędzej czy później ona polegnie (szczególnie przy tak mocno ssącym rynku pracy).
Jeżeli organizacja jest "zdrowa", to wymienione przez Pana 4 filary mają zastosowanie i tu możemy budować kompentencje miekkie bądź twarde.
Pytanie tylko jakie?
Obecnie świat IT, jeśli chodzi o systemy jest coraz łatwiejszy i trudniejszy dla użytkowników i IT, nasza rola zmienia się z roku na rok:
Łatwiejszy bo:
- systemy stają się przyjazne użytkownikowi
- nie potrzebujemy IT do wspieranie kluczonych systemów w biznesie takich jak ERP, MES, Reportowanie (wykonuja to super użytkownicy oni lepiej znają przypisany sobie system)
- systemy zarządzania (siecią, farmą serwerów, pocztą), są coraz łatwiejsze i intuicyjne
Trudniejszy:
- coraz wiecej systemów
- braki standaryzacji
- duża liczba tz. szybkich i zmieniających się w czasie projektów IT (nie ma juz czasu na szczegółowa analizę, cykl życia projektu jest coraz krótszy)
- ciągle rosnące zapotrzebowanie klientów
- brak systematycznej metody do liczenia ROI z projektów IT
Musimy więc znaleźć ten złoty środek
Pytanie do ITMan:
- Jak utrzymac super użytkowników (którzy funkcjonalnie nie podlegają zazwyczaj tobie)?
- Jakie projekty akceptować, a jakie odrzucać?
- Jakie relacje budować z klientami wewnętrznymi aby współpraca była satysfakcjonująca dla obu stron?
- Jak tworzyc umowy SLA by nie stały się one ciężarem dla klienta wewnętrznego lub IT bądź istniały tylko na papierze?
- Co outsoursować, a co trzymać wewnętrznie?
Myślę, że dużą rolą CIO, ITMan jest z taki rodzaj współpracy wewnątrz organizacji aby wyzwania nas spotykające umiejętnie ogranąć. Stąd przychylam się do wniosku, że kluczowe kompetencje ITMan to kompetencje miękkie z dużą dawką asertwności. -
Myślę że dużo by można tu sie rozpisywać, moim zdaniem są najwżniejsze to:
- Znajomoś procesów biznesowych organizacji oraz umiejetność ich modelowania
- Umijętność doboru narzędzi adekwatnych do rodzaju działalności organizacji
- Zarządzanie projektami
Poza tym dodałbym również parę miękkich
- Umiejętności wywieranie wpływu na innych
- Motywowanie zespołu -
Moje podjście jest czysto biznesowe uważam, że specjaliści powinni mieć kontakt z biznesem i to w pełnym tego słowa znaczeniu, moi współpracownicy zamim rozpoczna jakikolwiek projekt muszą spędzić odpowiednią ilość czasu na produkcji aby w pełni zrozumieć procesy biznesowe, które tam zachodzą. Uważam, że bezpośredni kontakt z użytkownikami końcowymi daje najlepsze rezultaty.