Ryszard Kubis

CEO at PCC IT S.A.

Wypowiedzi

  • Ryszard Kubis
    Wpis na grupie Business IT w temacie benchmarki dot. kosztów ponoszonych na IT w firmie?
    13.09.2011, 20:03

    Witaj

    Ciekawe wyzwanie możesz wykorzystać Gartnera ale przemysł chemiczny rządzi się swoimi prawami. Z jednej strony musisz wiedzieć czego oczekuje biznes, bo jak opracowanie powie Ci, że na 1 mld obrotów potrzebujesz 10 osób to będzie ok czy nie? Może nie potrzebujesz nikogo w IT i możesz wszystko wyrzucić na zewnątrz.
    Popatrz do jakiego typu systemów musisz mieć wsparcie ERP, MES, CRM, jak dojrzała jest organizacja lub do jakiego modelu dąży? Taką analizę trzeba przeprowadzić od góry. Podaj mi cel strategiczny organizacji w której masz przeprowadzić zmiany to postaram się coś podpowiedzieć.

    Pozdrawiam

    Ryszard

  • Ryszard Kubis
    Wpis na grupie Oprogramowanie dla firmy w temacie ERP in Cloud
    29.10.2010, 15:22

    Mam pytanie czy ktos z Was ma doświadczenie z systemi ERP w chmurze. Potrzebuję to dla 20 spółek (równiez produkcyjnych) zagranicznych na całym świecie. Będę wdzięczny za kontakt i informację.

    Pozdrawiam

  • Ryszard Kubis
    Wpis na grupie CIO w temacie ERP in Cloud

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy CIO

  • Ryszard Kubis
    Wpis na grupie Praktycy ITIL w temacie ITIL jako SaaS

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Praktycy ITIL

  • Ryszard Kubis
    Wpis na grupie Interim Management w temacie Interim Manager IT - poszukiwany

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Interim Management

  • Ryszard Kubis
    Wpis na grupie IT Manager w temacie IT Manager - kluczowe kompetencje
    12.06.2007, 22:14

    Jak na płatna praktyke to dość duże wymagania

  • Ryszard Kubis
    Wpis na grupie IT Manager w temacie IT Manager - kluczowe kompetencje
    25.04.2007, 06:51

    Powiem szczerze, że zadałem wiekszość tych pytań jako pytania retoryczne, a ku mojemu zaskoczeniu uzyskałem ciekawe odpowiedzi większości z Was. Jak najbardziej zgadzam się i identyfikuję z tymi poglądami.

    Myślę,że wspólnie korzystając z synergii naszych doświadczeń potrafilibyśmy stworzyć "idealny świat IT"

    Pozdrawiam

    Ryszard

  • Ryszard Kubis
    Wpis na grupie IT Manager w temacie IT Manager - kluczowe kompetencje
    23.04.2007, 22:28

    Zgadzam się z Panem, jeżeli mamy doczynienia z organizacją "kulawą", tz CEO nie jest wstanie współpracować to prędzej czy później ona polegnie (szczególnie przy tak mocno ssącym rynku pracy).

    Jeżeli organizacja jest "zdrowa", to wymienione przez Pana 4 filary mają zastosowanie i tu możemy budować kompentencje miekkie bądź twarde.

    Pytanie tylko jakie?

    Obecnie świat IT, jeśli chodzi o systemy jest coraz łatwiejszy i trudniejszy dla użytkowników i IT, nasza rola zmienia się z roku na rok:
    Łatwiejszy bo:
    - systemy stają się przyjazne użytkownikowi
    - nie potrzebujemy IT do wspieranie kluczonych systemów w biznesie takich jak ERP, MES, Reportowanie (wykonuja to super użytkownicy oni lepiej znają przypisany sobie system)
    - systemy zarządzania (siecią, farmą serwerów, pocztą), są coraz łatwiejsze i intuicyjne
    Trudniejszy:
    - coraz wiecej systemów
    - braki standaryzacji
    - duża liczba tz. szybkich i zmieniających się w czasie projektów IT (nie ma juz czasu na szczegółowa analizę, cykl życia projektu jest coraz krótszy)
    - ciągle rosnące zapotrzebowanie klientów
    - brak systematycznej metody do liczenia ROI z projektów IT

    Musimy więc znaleźć ten złoty środek

    Pytanie do ITMan:
    - Jak utrzymac super użytkowników (którzy funkcjonalnie nie podlegają zazwyczaj tobie)?
    - Jakie projekty akceptować, a jakie odrzucać?
    - Jakie relacje budować z klientami wewnętrznymi aby współpraca była satysfakcjonująca dla obu stron?
    - Jak tworzyc umowy SLA by nie stały się one ciężarem dla klienta wewnętrznego lub IT bądź istniały tylko na papierze?
    - Co outsoursować, a co trzymać wewnętrznie?

    Myślę, że dużą rolą CIO, ITMan jest z taki rodzaj współpracy wewnątrz organizacji aby wyzwania nas spotykające umiejętnie ogranąć. Stąd przychylam się do wniosku, że kluczowe kompetencje ITMan to kompetencje miękkie z dużą dawką asertwności.

  • Ryszard Kubis
    Wpis na grupie IT Manager w temacie IT Manager - kluczowe kompetencje
    4.04.2007, 22:01

    Myślę że dużo by można tu sie rozpisywać, moim zdaniem są najwżniejsze to:
    - Znajomoś procesów biznesowych organizacji oraz umiejetność ich modelowania
    - Umijętność doboru narzędzi adekwatnych do rodzaju działalności organizacji
    - Zarządzanie projektami

    Poza tym dodałbym również parę miękkich
    - Umiejętności wywieranie wpływu na innych
    - Motywowanie zespołu

  • Ryszard Kubis
    Wpis na grupie IT Manager w temacie Informatycy to zamknięci i niekomunikatywni ludzie....
    22.01.2007, 20:28

    Moje podjście jest czysto biznesowe uważam, że specjaliści powinni mieć kontakt z biznesem i to w pełnym tego słowa znaczeniu, moi współpracownicy zamim rozpoczna jakikolwiek projekt muszą spędzić odpowiednią ilość czasu na produkcji aby w pełni zrozumieć procesy biznesowe, które tam zachodzą. Uważam, że bezpośredni kontakt z użytkownikami końcowymi daje najlepsze rezultaty.

Dołącz do GoldenLine

Oferty pracy

Sprawdź aktualne oferty pracy

Aplikuj w łatwy sposób

Aplikuj jednym kliknięciem

Wyślij zaproszenie do