Ryszard Jelonek

Dyrektor Zarządzający
Mysłowice, śląskie

Umiejętności

Zarządzanie klientami Rozwój działalności Zarządzanie zmianą Coaching Szkolenia pracowników Kluczowi klienci Strategia marketingowa zarządzanie operacyjne Zarządzanie Sprzedażą Planowanie strategiczne Negocjacje z dostawcami Zarządzanie czasem

Języki

angielski
biegły

Doświadczenie zawodowe

Logo
Dyrektor Sprzedaży/Członek Komitetu Zarządzającego
Isover –Saint Gobain Construction Products Polska Sp. z o.o.-Gliwice/Polska
Tworzenie długo i krótko terminowych strategii handlowych dla rynku krajowego
Tworzenie planów obejmujących zasięgiem cały rynek w celu osiągania wysokich efektów sprzedażowych
Współtworzenie i realizacja rocznych budżetów sprzedaży oraz budżetów kosztowych
Zarządzanie oraz rozwój zespołu sprzedaży w celu podnoszenia efektywności w osiąganiu zaplanowanych wyników.Upewnianie się, że zespół działa zgodnie z zasadami prawa ochrony konkurencji i polityki wewnętrznej Grupy
Zarządzanie relacjami i wzmacnianie współpracy z klientami firmy
TREMCO ILLBRUCK Sp. z o.o.
Dyrektor Zarządzający / Prokurent
Przewodzenie i zarządzanie organizacją krajową ze szczególnym zorientowaniem na rozwój sprzedaży
Odpowiedzialnośc za wynik P&L, ROS, oraz cele Working Capital
Tworzenie i wdrażanie strategii biznesowych
Opracowywanie i realizacja bużetów i planów operacyjnych
Bezpośrednie zarządzanie zespołem sprzedaży oraz obsługi klienta a także obszarem marketingu , logistyki, administracji
Przywództwo zespołowi z naciskiem na rozwój kompetencji podwładnych
Zapewnienie finansowej i administracyjnej kontroli kosztów operacyjnych firmy .
Logo
Dyrektor ds. Rozwoju Biznesu
Kingspan Benchmark
Pozyskiwanie danych i analiza potencjału polskiego rynku do wprowadzenia nowego produktu systemowego na rynek (potencjał segmentu, konkurencja, wymagania certyfikacyjne)
Ustanowienie i rozwój sieci kluczowych klientów
Ustanownie i rozwój relacji biznesowych z kluczowymi architekatimi w kraju w celu zapewniania odpowiednich zapisów w projektach
Wdrażanie planów sprzedażowych i koncepcji marketingowych
Kooperacja w ramach prac międzynarowowego zospółu rozwoju: sugerowanie scieżek rozwoju produktu, pozyskiwanie wymaganych certyfikatów, opracowywanie i wdrażanie koncepcji marketingowych
Kingspan Environmental Sp. z o.o.
Regional Sales Director CEE
Zbudowanie od postaw organizacji w regionie CEE (sprzedaż, marketing, logistyka i obsługa klienta)
Pełna odpowiedzialność za realizację P&L
Tworzenie i realizacja budżetów sprzedażowych oraz wsółtworzenie planów CAPEX
Tworzenie i realizacja staregii sprzedażowo- markertingowych w regionie
Wdrażanie nowych produktów i rozwiązań produktwych na podległy rynek
Stworzenie grupy klientów w regionie CEE , budowanie relacji i wzrostów sprzedaży
Paroc Polska
Kierownik Dywizji Izolacje Budowlane / Członek Zarządu
Tworzenie i wdrażanie strategii handlowej
Tworzenie budżetów sprzedaży i budżetu kosztów
Współtworzenie strategii marketingowych
Bezpośednie zarządzanie zespołem sprzedaży oraz wsółpraca z dziąłem marketingu
Zarządzanie i budowaniem relacji z kluczowymi klientami
Odpowiedzalnośc za wynik EBID
Paroc Polska
Dyrektor Dywizji Izolacje Budowlane/ Członek Zarządu
Tworzenie i wdrażanie efektywnych startegii sprzedaży oraz marketingowych
Tworzenie strategii i budżetów sprzedaży
Zarządzanie i rozwój zespołem handlowym , działem marketing oraz działem obsługi klienta
Rozwój zyskowności produktów oraz zarządzanie kosztami działów
Odpowiedzialność za wynik EBIT i cele Working Capital
Paroc Polska
Kierownik Sprzedaży – Izolacje Ogólnobudowlane
Opowiedzialnośc za realizacje budżetu w ramach grupy produktów (sprzedaży , marży , zyskowność oraz za budżet kosztowy podległych pracowników)
Współtworzenie staregii sprzedaży i marketingu dla podległej grupy produktów
Rozwój sieci klientów (dystrybucja)
Tworzenie staregii i zarządzanie relacjami z kluczowymi klientami
Zarządzanie i motywowanie podległego zespołu handlowców (Inżynierowie Sprzedaży)
Paroc Polska
Kierownik Produktu – Dachy Płaskie
Wprowadzenie podległych produktów do nowych odbiorców (grupy wykonawców oraz kluczowych dystrybutorów)
Tworzenie długofalowej staregii sprzedażowo – marketingowej
Stała współpraca i rozwój kontaktów z architektami – specyfikacje projektowe.
Optymalizacja miks produktowego z celem zwiększenia cen i zyskowności
Stała współporaca za działem R&D przy rozwój produktów
Paroc Polska
Regionalny Kierownik Sprzedaży
Rozwój sprzedaży produktów w podległym regionie
Pozyskiwanie nowych klientów i budowanie sieci sprzedaży (dystrybucja , wykonawcy, architekci)
Tworzenie strategii rozwoju regionu
Negocjacje warunków handlowych z klientami
Zapewnienie doradztwa i wsparcia technicznego dla klientów
Soga
Dyrektor Handlowy
Rozwój sprzedaży do kluczowych klientów
Kompleksowe zarządzanie 2 placówkami handlowymi (sprzedaż, marketing , logistyka)
Zarządzanie i motywowanie podległego personelu
Podejmowanie strategicznych decyzji w imieniu Właściciela firmy
Negocjacje warunków handlowych z dostawcami zagranicznymi(Niemcy, Włochy , Hiszpania)
Wprowadzenie nowej technologii na produkcji (urządzenie do cięcia wodą – nadzór techniczny)
Soga
Kierownik Sprzedaży
Zarządzanie placówką handlową (sprzedaż, import)
Pozyskiwanie i rozwój sprzedaży do kluczowych klientów
Wprowadzanie nowych produktów do oferty firmy
Tworzenie strategii marketingowych w celu budowania marki firmy na rynku
Prowadzenie szkolenia technicznych dla klientów i pracowników

Szkolenia i kursy

2014 Leadership Performance /tremco Academy – Just Suppose (Bromsgrove/Anglia)
2011 Finanse dla Nie-finansistów – Jak podnieść wynik finansowy przedsiębiorstwa – French Economic Institute (Warszawa)
2010 Coaching: Changing Patterns of Performance – Global Business Coach(Warszawa)
2008 Sales Leadership Programme – Ashridge Business School (Londyn/Anglia)
2006 Sztuka prezentacji – Laura Klos Training
2006 Sprzedaż i Marketing – nowe zwycięskie idee – stategia i taktyka – Phlip Kotler workshop/Warszawa
2006 Mini MBA programme – Management Centre Europe (Bruksela /Belgia)
2005 Market Strategies – Performance Plus International (Londyn/Anglia)
2003-2004 Leadership Performance Programme – Performance Plus International (Londyn/Anglia)
2003 Szkoła Komunikcji Publicznej – Media Partnerzy /Warszwa
2000 Windykacja Należności – Team Consulkting (Warszawa)
2000 Zarządzanie projektem – INFOR (Warszawa)
2000 Strategia sprzedaży – INFOR (Warszawa)

Edukacja

Logo
Mechanika Maszyn, magisterskie
Politechnika Śląska

Specjalizacje

Edukacja/Szkolenia
Coaching
Edukacja/Szkolenia
Rozwój osobisty
Obsługa klienta
Marketing/Reklama/Media

Zainteresowania

Coaching i zarządzanie
Nordic Warking
Narciarstowo
Lotnictwo

Grupy

Metodologia SET
Metodologia SET
Grupa poświęcona metodologii tworzenia i prowadzenia efektywnych szkoleń i treningów. SET to skrót od pierwszych liter słów: Safety (bezpieczeństwo), Experience (doświadczenie) i Training (wdrażanie i