Roman Kasprzyk

Dyrektor Sprzedaży z 20 letnim doświadczeniem w zakresie skutecznego zarządzania sprzedażą, zarządzania operacyjnego, budowania struktur sprzedaży (w tym usług, rozwiązań, wartości), budowaniu efektywnych organizacji, zarządzania zespołami.
Warszawa, mazowieckie

Umiejętności

Zarządzanie klientami Analityka Zarządzanie zmianą Umiejętności komunikacyjne Negocjacje kontraktu Szkolenia pracowników Goal-driven leader Zarządzanie innowacjami Otwarty umysł Zarządzanie P&L P&L Ownership Optymalizacja procesów Rekrutacja Zarządzanie Sprzedażą Proces sprzedaży Myślenie strategiczne Przywództwo w zespole Team Synergy lidership Międzynarodowe środowisko pracy Multifunkcyjność

Języki

polski
ojczysty
angielski
dobry

Doświadczenie zawodowe

Ricoh Polska Sp. z o.o.
Sales Director
Zespół >60. Odpowiedzialność za działy Ricoh Global Services, Public, SMB Direct, cały kanał partnerski, audyt/konsulting.
Pełen P&L. Odpowiedzialność za 70% przychodu firmy.
Sukces: Skuteczna restrukturyzacja struktury, kosztów, procesów, polityk handlowych. Zatrudnienie właściwych pracowników, zbudowanie systemu wynagrodzenia będącego funkcją przyjętej strategii. Osiągnięcie >180% budżetowanego celu ebitda.
Komputronik Biznes Sp. z o.o.
Dyrektor Działu Outsourcingu
Dyrektor działu outsourcingu (raportowanie do Zarządu)
Budowa struktury sprzedaży outsourcingu IT/druk cała Polska. Osiągnięcie celów finansowych zaplanowanych na 18 miesięcy już po 9 miesiącach od powstania projektu.
Stworzenie marki www.itpodkontrola.pl
Komputronik Biznes Sp. z o.o.
Dyrektor Regionalny
Dyrektor Regionalny (raportowanie do Zarządu),
Odpowiedzialność za 12 osobowy zespół handlowy w regionie centralnym i wschodnim, rozwój struktur i sprzedaży. P&L.

Sukces: stały wzrost sprzedaży, rentowności, efektywności w podległej strukturze, pozyskanie kilkudziesięciu dużych Klientów, kilkukrotny wzrost sprzedaży usług zaawansowanych, największy udział projektów infrastrukturalnych w strukturze przychodów.
Gi Group Sp. z o.o.
Business Manager (raportowanie do Country Managera)
Odpowiedzialność >40 osobowy zespół front office w 10 lokalizacjach w Polsce
Stworzenie i egzekucja metodologii (pracy, komunikacji, celów, odpowiedzialności) oraz procesów handlowych w firmie w Polsce
P&L, budżetowanie, stworzenie systemu prowizyjnego zgodnego z założeniami strategicznymi ,
strategia marketingowa
Osobiste zaangażowanie w sprzedaż i wzmacnianie relacji z głównymi klientami
Pogłębianie wiedzy o rozwiązaniach i usługach ADP
Szkolenia i rozwój zespołu
Negocjacje handlowe
Sukces: przekroczenie celów sprzedażowych rekrutacji stałych, 30%wzrost liczby nowych klientów, osiągnięcie rentowności we wszystkich podległych oddziałach.
Manpower
Dyrektor Operacyjny Manpower SMB (raportowanie do Country Managera)
Rozwój linii biznesowej SMB w wielu lokalizacjach w całym kraju
Odpowiedzialność za 40 osobowy zespół kierowników i konsultantów
Stworzenie i egzekucja metodyki i procesów w linii biznesowej SMB
P&L, budżetowanie, stworzenie systemu prowizyjnego zgodnego z założeniami strategicznymi , strategia marketingowa
Osobiste zaangażowanie w sprzedaż
Aktywne wsparcie collaborative model w ManpowerGroup
Pogłębianie wiedzy o rozwiązaniach i usługach ADP
Rozwój oferty ManpowerGroup na rynku SMB
Inicjowanie i współtworzenie narzędzi (bazy danych, CRM)
Szkolenia i rozwój zespołu
Sukces: podwojenie zysku w ciągu 12 miesięcy przy niezmiennym poziomie kosztów
Logo
Business Director (raportowanie do właściciela) - projekt czasowy
inONE SA (grupa kapitałowa ATM)
Przygotowanie i przeprowadzenie reorganizacji w działach sprzedaży i wdrożeń
Zarządzanie 16 osobowym zespołem (sprzedaż, inżynierowie)
Aktywna sprzedaż
Opracowanie zasad działania firmy (budżetowanie, system prowizyjny, strategia marketingowa)
Przygotowanie zasad dla lepszej współpracy z głównymi partnerami handlowymi (Microsoft, Symantec, VMWare, Dell, ATM)
Zaangażowanie w rozwój relacji z głównymi klientami
Pogłębianie wiedzy o rozwiązaniach i usługach IT
Sukces: osiągnięto cel projektu – upłynnienie aktywów przez sprzedaż spółki
Dell Sp. z o.o.
Sales Manager SMB/channel (raportowanie do dyrektora handlowego) B2B oraz kanał partnerski
Zarządzanie zespołem sprzedażowym SMB/Channel
Współtworzenie projektu SMB/channel – zmiana modelu direct do indirect w sektorze SMB
Przygotowanie i implementacja strategii współpracy z partnerami
Przygotowanie i przeprowadzenie zmian w zespołach handlowych
Zarządzanie relacjami z partnerami i klientami bezpośrednimi
Rozwój biznesu partnerskiego przy jednoczesnym utrzymaniu stabilnego wzrostu w sprzedaży bezpośredniej
Wdrożenie z sukcesem strategii sprzedaży poprzez kanał partnerski
Opracowanie programu seminariów i szkoleń dla partnerów i ich klientów
Sukces: model skutecznie wdrożony, przekroczone parametry wzrostu sprzedaży, zbudowany kanał partnerski
Dell Sp. z o.o.
Internal Sales Manager (raportowanie do dyrektora handlowego)
Zarządzanie zespołem sprzedażowym Retention Corporate Account
Rozwijanie relacji z klientami
Budowanie strategii i planów działania do realizacji nowych możliwości sprzedażowych
Nadzór nad kontraktami
Odpowiedzialność za rozwój każdego członka zespołu
Rekrutacja pracowników i stałe podnoszenie wydajności
Utrzymanie wysokiego poziomu motywacji w zespole
Monitoring projektów sprzedażowych
Aktywna pomoc przy sprzedaży
Sukces: Wzrost sprzedaży oraz zwiększanie SOW z 55% do 92% w obsługiwanym segmencie
Dell Sp. z o.o.
Regional Key Account Manager (raportowanie do dyrektora handlowego) B2B
Rozwijanie relacji z klientami z całej Polski
Realizacja i przekraczanie indywidualnych celów
Sprzedaż bezpośrednia na spotkaniach z klientami
Negocjowanie kontraktów
Kreowanie nowych możliwości sprzedażowych
Prowadzenie sprzedaży strategicznej we wszystkich obszarach IT do segmentu dużych i średnich klientów (>500 hc)
Współpraca z 7 osobowym dedykowanym zespołem handlowym
Sukces: 7 tytułów „best results” – przyznawane co kwartał za najlepsze wyniki sprzedaży
Metlife Amplico
Dyrektor agencyjny (raportowanie do dyrektora regionu) B2C
- Tworzenie od podstaw elitarnej struktury sprzedażowej w oparciu o najlepsze praktyki AIG na świecie.
- Planowanie i egzekwowanie celów dla sprzedaży
- Zarządzanie zespołem 5 kierowników sprzedaży
- Zarządzanie aktywnościami sprzedaży
- Opracowywanie i prowadzenie treningów sprzedażowych
Sukces: Najlepsze wyniki (efektywność oraz wysokość obrotów) w listopadzie i grudniu
Logo
Prezes; Dyrektor generalny; Manager; Account executive (raportowanie do właściciela)
Advertising Agency Warsaw
Agencja Reklamowa (ATL/BTL) B2B

Reorganizacja,
sprzedaż,
negocjowanie kontraktów,
prezentacje,
nadzór nad pracą zespołu i rozwojem klientów.
Sukces: zdobycie i obsługa na wyłączność klienta Expo 2000; pierwsze kampanie telewizyjne producenta farb „Śnieżka”.

Projekty

restrukturyzacje, wprowadzenie nowych produktów na rynek, zmiany strategii, rozwój oferty handlowej
Zakres obowiązków
Dodatkowo w roli konsultanta/doradcy zarządu
Skuteczne przeprowadzenie kilku projektów dla podmiotów zewnętrznych z zakresu restrukturyzacji, wprowadzenia nowych produktów na rynek, rozwoju oferty handlowej czy zmian strategii

Szkolenia i kursy

Ukończenie wielu szkoleń związanych ze: sprzedażą, zarzadzaniem, negocjacjami, komunikacją, kontrolowaniem myśli i emocji (NLP), team building, finansami.
Wybrane:
Ogarnij Chaos - Marcin Kwieciński
Prince 2 Foundation - altkom akademia
Management techniques – Jim Mc Manus, Chris Norton, Mentor
Profesjonalna komunikacja – NAO Instytut
Pozafinansowe formy motywowania – NAO Instytut
Sztuka prezentacji – Wojciech Herra oraz Midwest
Finance for non financial managers – Simon Batty - BBA Training
Zarządzanie sprzedażą – Freemen Marcin Józefowicz.
Negocjacje – NLP Neuroedukacja
Zrozumienie klientów buduje startegię marketingową - np. Prof Michael R. Salomon
Customer Service – Poul Cooper – Institute of Customer Service
Metodologia Solution Selling;
Strategic Client Management;
Leadrship Success Model;
Rekrutacja i selekcja;

Edukacja

Logo
Zarządzanie, MBA
Wyższa Szkoła Zarządzania w Warszawie - The Polish Open University
Logo
Political Science, magisterskie
Uniwersytet Warszawski

Specjalizacje

Sprzedaż
Zarządzanie sprzedażą

Zainteresowania

Fotografia – życie lasu, kanu, mindfulness

Grupy

Wyższa Szkoła Zarządzania / Polish Open University
Wyższa Szkoła Zarządzania / Polish Open University
W POU nie dajemy recept. Uczymy jak nawigować wśród praktyki i teorii zarządzania oraz jak sprostać wyzwaniom, które stoją przed współczesnymi menedżerami.
Uniwersytet Warszawski
Uniwersytet Warszawski
Uniwersytet Warszawski, założony w 1816 roku, jest największą polską uczelnią i jednocześnie jedną z najlepszych w kraju.
Darmowe ebooki
Darmowe ebooki
Będąc członkiem tej grupy, będziesz otrzymywać informacje o pojawiających się darmowych e-bookach i audiobookach.
Economist
Economist
Ekonomia, polityka, biznes, nowe technologie... czyli Economist!
Eksperci sprzedaży
Eksperci sprzedaży
Grupa poświęcona rozwojowi sprzedaży: technikom, sposobom, które sprawdziły się w praktyce, od ustawienia działu i zarządzania nim poprzez ustawienie i ulepszanie procesu sprzedaży po szczegóły rekrut
Microsoft w Polsce
Microsoft w Polsce
Microsoft w Polsce
PRZYWÓDZTWO
PRZYWÓDZTWO
Jeśli przywództwo jest sztuką, jak stać się inspiracją i przykładem do naśladowania?
Psychologia Perswazji
Psychologia Perswazji
Zapraszam do grupy, dzięki której zgłebiać będziesz tajniki najskuteczniejszych strategii perswazji, sprzedaży i negocjacji.
SCOTWORK. Cały świat negocjacji
SCOTWORK. Cały świat negocjacji
NEGOCJACJE TO NASZ KONIK! SCOTWORK to największa na świecie firma konsultingowa, już od 1975 roku specjalizująca się w poprawie wyników i doskonaleniu umiejętności negocjacyjnych.