Robert Mucha

Koordynator projektów

Wypowiedzi

  • Robert Mucha
    Wpis na grupie KOLEJNICTWO w temacie - 5 mld na kolej
    6.02.2011, 22:30

    @Tomasz Królikowski

    Ad1. Moim zdaniem po wygraniu przetargu przez firmę A, powinna ona otrzymać (oprócz SIWZ) - nazwijmy to "wytyczne" - na podstawie kótych ma projektować (studium wykonalności/dokumentacja projektowa). Powinny one zawierać jasne wymagania, oczekiwania itp Zamawiającego co do rozwiązań technicznych, w zależności przewidzianej predkości na linii. Myslę, że pozowliłoby to na zminimalizowanie problemów przy ocenie dokumentacji. Zmorą jest raz ocena dokumentu przez eksperta X, a poprawionej wersji przez eksperta Y Zamawiającego. A tak, staram sie wierzyć w to, byli by zobowiązani do sprawdzania dokumentacji na podstawie tych wytycznych.

    Ad2. Kopiuj/wklej i do biura zamówień. Podobno w peelce planowano powołać zespół, który miał zając się ujednoliceniem OPZtu na wszystke albo większość przetargów.

    Ad3. Czasami rozbuchane zapisy w OPZ w stosunku do tytułu projektu. A również często koncert życzeń w trakcie realizacji

    Ad4. Terminy realizacji bez sensu. KDP po za Polską przygotowywuje się (dokumentacja) od 10 - 15 lat. Jako że my musimy nadrobić do Zachodu (i Wschodu) to mamy na przygotowanie 3 - 4 lata. "Masz pan wyzwanie..." :)

  • Robert Mucha
    Wpis na grupie KOLEJNICTWO w temacie - 5 mld na kolej
    5.02.2011, 10:55

    Z chęcią bym zdobył takie doświadczenie.
    Na razie zdobyłem po stronie Zamawiającego i zdobywam teraz po stronie Wykonawcy (ale dokumentacją).
    Będąc po stronie Zamawiającego - niestety muszę przyznać - że chyba faktycznie nie zauważa się - może nie pożarów - ale sedna problemu czy celu do jakiego się tak na prawdę dąży. Wynika to, moim zdaniem, z faktu innego spojrzenia i podjeścia do prowadzenia projektu.
    Myślę, że aby w inwestorze (PKP) było zrozumienie dla wykonawcy musi on z kolei zrozumieć jak powstaje (droga, problemy itp.) produkt za który on wystawia fakturę. Bez tego nie będzie chyba widział pożarów o których mówisz. Nie wiem jakie niewiele znaczace szczegóły masz na myśli w odniesieniu do robót budowlanych. W moim przypadku są te wszelkiego rodzaju zbędne uwagi niemerytoryczne do opracowań. A już kompletną zmorą w realizacji projektu jest "szybkie" podejmowanie decyzji.

    Pozdrov.

    Rafał Zakrzewski:
    Robert Mucha:
    Właśnie potwierdziłeś moją definicję braku profesjonalizmu. Dziękuję.
    Mam wrażenie, że ludzie w PKP którym jeszcze trochę zależy na pozytywnym finale (przykład: kolej w Niemczech) zbyt skupiają się na niewiele znaczących szczegółach nie zauważając pożarów. Przynajmniej chciałbym w to wierzyć. Proponuję Ci Robercie wyruszyć po doświadczenie na budowę jako kierownik robót. Taką konkretną: krótki termin realizacji, delegacja, codziennie po 12 godzin z sobotami i niedzielami. Na głowie z jednej strony Inwestor który widzi zbliżający się poślizg harmonogramu a nie zauważa ciągłej zajętości torów i braku możliwości pracy. Z drugiej szef który jęczy że Inwestor zalega z fakturą i nie ma za co dać premii i uregulować faktur. Podwykonawcy i hurtownie naciskają że już zbliża się termin płatności i oni też mają koszty. jeszcze pracownicy, którzy w większości (oczywiście nie wszyscy ;) pracują gdy jest nadzór, z własnej inicjatywy raczej niechętnie, poza tym często zawieruszają się narzędzia z których się trzeba rozliczyć. Mogę jeszcze tak długo ale po co? Polecam jako inwestora PKP - wtedy zrozumiesz skąd w kierownikach firm prywatnych taka awersja do pracowników PKP. Mógłbym pisać jeszcze ale to jak opowiadanie o smaku truskawek z cukrem - nie zrozumiesz jak nie spróbujesz ;)
    Pozdrawiam kierowników robót ;)

  • Robert Mucha
    Wpis na grupie KOLEJNICTWO w temacie - 5 mld na kolej
    5.02.2011, 08:37

    Właśnie potwierdziłeś moją definicję braku profesjonalizmu. Dziękuję.

  • Robert Mucha
    Wpis na grupie KOLEJNICTWO w temacie - 5 mld na kolej
    4.02.2011, 20:10

    Można wyciągnąc wniosek, że to czynnik ludzki zawinił. Ale ja bym się bardziej skłaniał do stwierdzenia, że lobby drogowe zadziałało.
    (niemniej jednak gdyby wszystko ładnie szło to mieliby mniej argumentów)

    @Rafał Zakrzewski.
    Co rozumiesz pod pojęciem profesjonalista?

  • Robert Mucha
    Wpis na grupie KOLEJNICTWO w temacie - 5 mld na kolej
    26.01.2011, 22:55

    Jakiś komentarz w tej sprawie?
    Chciałbym doczekać czasu, kiedy drogom będą obcinać na rzecz kolei. Dziś słyszałem ciekawy komantarz w tivi, o przemówieniu Obamy. Podobno (dużo) mówił na temat większego finansowania kolei, że kolej ma większe możliwości rozwoju technologicznego itp.
    Szkoda, że u nas się tego nie widzi. Szczególnie po bałaganie/w trakcie bałaganu na kolei.
    Z drugiej strony, jeśli faktycznie zabrali kolejarzom 5 mld na projekty ze względu na marne wykorzystywanie środków to może coś sie w tej kwestii zmieni u Zarządcy infrastruktury? I bardizej się przyłożą w następnej perspektywie finansowej?

  • Robert Mucha
    Wpis na grupie KOLEJNICTWO w temacie infrastruktura kolejowa
    31.05.2010, 21:36

    Albo skrzyżowania dwupoziomowe, albo jedziemy 159 km/h. Wybór należy do inwestora.

  • Robert Mucha
    Wpis na grupie KOLEJNICTWO w temacie infrastruktura kolejowa
    14.05.2010, 20:26

    :)
    Markerplan. Swobodna kreska na mapie Polski obrazująca wizje autora przebiegu linii kolejowej bez jakichkolwiek głębszych analiz.

  • Robert Mucha
    Wpis na grupie KOLEJNICTWO w temacie infrastruktura kolejowa
    13.05.2010, 21:02

    Markerplany.

  • Robert Mucha
    Wpis na grupie KOLEJNICTWO w temacie Konkurencja między przewoźnikami - parę pytań
    12.05.2010, 23:10

    1. PR juz nie jest w Grupie PKP
    2. PR śmiało wprowadzic konkurencję
    3. jesli faktycznie IR przynosiły dochody, to decyzja PLKi jest nie zrozumiała. Bo w takim wypadku PR nigdy nie zwrócą zadłużenia.
    4 Jak wejdą inni "obcy" przewoźnicy to wtedy będzie problem jak tu naszym pomóc.
    5. temat jest wałkowany na tylu forach, że aż strach lodówkę otworzyć :)

  • Robert Mucha
    Wpis na grupie KOLEJNICTWO w temacie infrastruktura kolejowa
    12.05.2010, 22:57

    Paweł J.:
    najbardziej bawi mnie optymizm z jakim eksperci i pkp mówią nt. KDP, jest dosłownie rozbrajające kiedy pada data 2020 (zakończenie tzw.igreka-w co osobiście nie wieżę na teraz) ale może i dobrze że zaczęli w końcu o tym myślec, a tak na marginesie powoli lansuje się projekt puszczenia KDP do tzw. prowincji Trójmiasto

    http://trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/1,35612,7711020...

    CNTK robi rozwój KDP do 2040....

  • Robert Mucha
    Wpis na grupie KOLEJNICTWO w temacie wysyp przetargów
    6.05.2010, 21:00

    Przy obecnych zawirowaniach organizacyjnych jest jeszcze gorzej. Pamiętam jak mówiono, że Dyrektor Projektu ma odpowiadać za wszystko (decyzyjność). No niestety. Ma nad sobią jeszcze Dyrektora Biura, który z kolei ma Członka Zarządu.

    Zresztą im więcej pieczątek na piśmie tym większe rozmycie odpowiedzialności :)

  • Robert Mucha
    Wpis na grupie KOLEJNICTWO w temacie wysyp przetargów
    5.05.2010, 20:05

    outsourcing ryzyka :)

  • Robert Mucha
    Wpis na grupie KOLEJNICTWO w temacie wysyp przetargów
    4.05.2010, 22:44

    Dzięki.

    Przemysław Cieślik:
    Od Krakowa do Rzeszowa wszystko projektuj i buduj.
    Od Jaworzno Szczakowej do krakowa - buduj.
    Zabrze - kraków srk - projektuj i buduj
    No i jeszcze LCS Gdańsk i LCS Gdynia - buduj.
    Robert Mucha:
    Tylko roboty, czy też może dokumentacja?

  • Robert Mucha
    Wpis na grupie KOLEJNICTWO w temacie wysyp przetargów
    3.05.2010, 17:52

    Tylko roboty, czy też może dokumentacja?

  • Robert Mucha
    Wpis na grupie KOLEJNICTWO w temacie Może coś pozytywnego?
    9.03.2010, 20:04

    Przemysław Cieślik:
    Opóźnienia to niestety normalka, ale sam fakt, że tematy idą to już napawa optymizmem.

    Zgadza się. Niewiele brakowało, a temat "Pyrzowic" byłby umarł śmiercią nienaturalną.
    Jedno z doświadczeń wyniesionych z projektu? Polityk może dużo....jak mu na czymś zależy.Robert Mucha edytował(a) ten post dnia 09.03.10 o godzinie 20:07

  • Robert Mucha
    Wpis na grupie KOLEJNICTWO w temacie Może coś pozytywnego?
    1.03.2010, 21:22

    Rafał Zakrzewski:
    Robert Mucha:
    Sławomir Zimosz:
    Boższ... tu też o InterRegio? Proszę, nie ;)

    Zmienię chitrze kierunek i powiem, że nowy członek zarządu PKP S.A., który nie dość, że podejmuje debatę na stronach rynku-kolejowego, to jeszcze ludzkim głosem gada.

    Rozumiem, że w twojej lodówce też masz interregio :p
    A poważnie. Cóż zrobić - w moim odczuciu to faktycznie "coś pozytywnego"
    Pozytywne w IR jest to, że stworzyły konkurencję dla betonu PKP. Dzięki temu pojawiły się fioletowe bilety co sobie bardzo cenię :) Niestety "luksus" jazdy tym taborem, a tym bardziej "przyjemność" korzystania z toalety przekonały mnie do jazdy wyłącznie TLK.

    "(...) że stworzyły konkurencję (...)". Ot, sedno.

  • Robert Mucha
    Wpis na grupie KOLEJNICTWO w temacie Może coś pozytywnego?
    28.02.2010, 20:06

    Sławomir Zimosz:
    Boższ... tu też o InterRegio? Proszę, nie ;)

    Zmienię chitrze kierunek i powiem, że nowy członek zarządu PKP S.A., który nie dość, że podejmuje debatę na stronach rynku-kolejowego, to jeszcze ludzkim głosem gada.

    Rozumiem, że w twojej lodówce też masz interregio :p
    A poważnie. Cóż zrobić - w moim odczuciu to faktycznie "coś pozytywnego"

  • Robert Mucha
    Wpis na grupie KOLEJNICTWO w temacie Może coś pozytywnego?
    27.02.2010, 20:26

    InterRegio.
    Uważam, że to jaskółka, która zwiastuje zmiany na kolei (w odniesieniu do przewoźników kolejowych).
    Mimo, że znajdzie się paru "myśliwych", którzy chcą ją utrącić.

  • Robert Mucha
    Wpis na grupie Zarządzanie Projektami w temacie Jakie studia PM polecacie w Warszawie?

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Zarządzanie Projektami

  • Robert Mucha
    Wpis na grupie KOLEJNICTWO w temacie Tiry na Tory
    23.01.2010, 23:59

    Dorota K.:
    Zapominacie o jednej rzeczy - mianowicie powodzie, dla którego TnT zostało wdrożone w Szwajcarii i Austrii oraz kto za to płaci.

    Powód: ochrona dróg przed rozjeżdżeniem, środowiska przed spalinami i tuneli podalpejskich przed pożarami i wypadkami (akcje ratownicze w tunelach - chyba nie ma nic gorszego).

    Kto za to płaci: rządy tych krajów dopłacają koszmarne pieniądze do tego pomysłu - w imię tego co powyżej.

    Polski po prostu na to nie stać i nigdy stać nie będzie.

    Tak, z tego co kojarzę to przede wszystkim środowisko naturalne. Wystarczy parę zdjęc Szwajcarii czy Austrii a już wiadomo dlaczego.
    A właśnie. TnT to mniejszy wpływ na środowisko i ochrona dróg. Ale z drugiej strony mniejsze wplywy dla zarządców autostrad. Jeśli identyfikowane są ryzyka dla tego projektu to na pewno jednym z najważniejszych jest lobby drogowe (autostradowe); zarządcom dróg publicznych powinno być to na rękę - mniejsze nakłady na utrzymanie dróg...zaoszczędzone pieniądze przeznaczane na kolej i się kręci. Ups, rozmarzyłem się :)
    Przy optymistycznym założeniu, że poc. tow. kiedyś będą mogły osiągac prękość do 120 km/h to jest to niewyobrażalna alternatywa.

Dołącz do GoldenLine

Oferty pracy

Sprawdź aktualne oferty pracy

Aplikuj w łatwy sposób

Aplikuj jednym kliknięciem

Wyślij zaproszenie do