Wypowiedzi
-
Witam,
Prześledziłam tematy i wiem, że podobny wątek był już dyskutowany ale bardzo bardzo dawno temu...Pracuję w firmie, gdzie proces zakupowy uległ poważnym zmianom. Jeszcze do niedawna zakupy były rozproszone. Praktycznie nie obowiązywały żadne zasady. Firma miała zyski więc nie zwracała uwagi gdzie są wydawane pieniądze. Ale od nowego roku to się zmieniło. Mamy kupców, którzy dostali grupy towarowe i mają dokonywać zakupów w swoich grupach dla 3 oddziałów. I się zaczęło...narzekanie klientów wewnętrznych na długie terminy realizacji zamówień i kupcy zaczęli narzekać, że mają strasznie dużo pracy i nie mogą wykonywać swojej roboty, tylko cały czas odbierają nowe zamówienia z oddziałów...itd. itd.
Jaka jest moja rola? Muszę wymyślić wskaźnik, na podstawie którego kupcy będą otrzymywać kwartalną premię. Pomysł był taki aby rozliczać ich z oszczędności na danej grupie towarowej ale niestety nie mamy odpowiedniego narzędzia informatycznego, który spinałby nam 3 oddziały (jesteśmy na etapie wyboru systemu ERP ale wdrożenie nastąpi dopiero w roku 2019) . Wskaźnik musi być obiektywny, bo inaczej nie ma to sensu. Wierzę, że zmiana procesu była konieczna i że nastroje w firmie z biegiem czasu się ustabilizują i że będzie to fajnie działało.
Jeżeli macie jakieś fajne pomysły, w jaki sposób ustalić wskaźnik dla kupców to będę Wam bardzo wdzięczna.
Pozdrawiam