Renata Tyszko

Student, Uniwersytet Zielonogórski

Wypowiedzi

  • Renata Tyszko
    Wpis na grupie Zarządzanie Jakością w temacie Praca inzynierska- Audyt Wewnętrzny
    7.01.2014, 17:20

    Ewelina W.:
    Bardzo ciekawy temat dyskusji. Super, że potrafiłaś (bardzo odważnie zresztą) stwierdzić, że ktoś odwala popelinę z auditami (myślę, że to nie jest rzadkość).
    To że popelina i tylko kolejny papier do odwalenia to widać . Gorzej że coś muszę temu zaradzić, a to już gorszy problem .Bynajmniej dla mnie bo to ja muszę napisać pracę i się obronić.
    Ciekawe jak w tej firmie motywowani albo demotywowani są auditorzy. Może boją
    się mówić o problemach bo później sami będą je mieli?
    Może i tak jest, tym bardziej że podlegają pod kierownika produkcji.
    Auditorzy z innych komórek to dobre rozwiązanie, nawet posunęłabym się do całkowitego oddzielenia funkcji "jakościowej (ustawodawczej) od auditowej (kontrolnej).
    Być może przyczyna jest inna- może to auditorzy z komórki jakościowej nie chcą niezgodności, do których sami będą musieli potem realizować działania korygujące? Po to żeby audity działały ważny jest też dobry mechanizm tych działań i umiejscowienia odpowiedzialności za działania korygujące w komórkach merytorycznie odpowiedzialnych za dany problem. Komórka jakościowa powinna pilnować,rozliczać i dopiero jako trzecie- współpracować przy działaniach korygujących.
    Trzeba jeszcze o tym wiedzieć :) WYGODNIE JEST PRACOWAĆ GDY KTOŚ ZA CIEBIE COŚ ZROBI W RAZIE NIEPOWODZEŃ ZAWSZE MOŻNA UMYĆ RACZKI- TO NIE JA
    niedoszkoleni. Po jednym jednodniowym szkoleniu podstawowym wymaga się od nich cudów. Ważne są okresowe szkolenia doskonalące do czasu gdy auditorzy osiągną oczekiwany poziom- zbadałabym historię szkoleń tych ludzi.
    HISTORIE ZBADAŁAM NIESTETY DOSZKALANIA SĄ JAK JEST KASA
    Być może firma powinna przeprowadzić benchmarking auditowy z inną firmą?

    U mnie na szczęście audity śmigają i zawsze generują nowe tematy a w efekcie bardzo systematyczne doskonalenie:)
    TO JESTEŚ SZCZĘŚCIARĄ.Ten post został edytowany przez Autora dnia 07.01.14 o godzinie 17:23

  • Renata Tyszko
    Wpis na grupie Zarządzanie Jakością w temacie Praca inzynierska- Audyt Wewnętrzny
    7.01.2014, 16:56

    >

    ..............................................................
    Ale na co się nie zgadza? Zakład ma w umowie z Klientem zakaz udostępniania danych o jakości osobo trzecim? Jak w pracy nie podasz danych identyfikacyjnych to co im szkodzi?

    Klient na nic się nie zgadza, nawet na pokazanie kilku zdjęć do procesu- pisałam o zgodę lecz jej wyrażono pomimo zapewnień z mojej strony i pisma z uczelni że wykorzystam to tylko do pracy :)
    Co to za Klient któremu nie zależy na jakości wyrobu i w konsekwencji na poprawie relacji DOSTAWCA-KLIENT.
    Kuriozalna postawa. Jakim prawem ma jakiekolwiek wymagania wobec swojego Dostawcy (firmy X), chyba że Klientem jest tatuś właściciela firmy X. Jeszcze trochę a z norm jakościowych wypadnie pojęcie "audyt strony trzeciej".
    Widzę Renato, że znalazłaś się w sytuacji trochę patowej i trafiłaś na firmę pod każdym względem w upadłości.
    Jeżeli sama trochę nie zagmatwałaś problemów to może czas ratować przynajmniej siebie samą i pracę.
    Podejrzewam, że nie chcesz podawać podstawowych rzeczy o firmie dlatego pisz na priv. może coś zaradzimy !.,
    ale podaj wtedy :
    - branża w której działa firma,
    - ilość pracowników powiązanych bezpośrednio z systemem,
    - rodzaj wyrobu lub grupy,
    - nazwa jednostki certyfikującej,
    - ilość klientów (odbiorców),
    .........................., może jeszcze pora na zaradzenie tej sytuacji i pomogę z racji kuriozalnego przypadku firmy używającej ISO do ścinania własnej głowy nie wspominając o nogach, chyba że chodzi tutaj o świadomą i z własnej woli zaplanowaną amputację tego co jeszcze zostało, chociaż co do głowy to miałbym wątpliwość czy ona jeszcze u kogokolwiek w firmie "X" funkcjonuje.
    Dziękuję za chęć pomocy. Informację wysłałam mailem

  • Renata Tyszko
    Wpis na grupie Zarządzanie Jakością w temacie Praca inzynierska- Audyt Wewnętrzny
    5.01.2014, 17:30

    Piotr M.:
    Renata P.:

    Popatrzyłem na Twój profil, piszesz pracę inżynierską czyli poziom licencjatu. Jak już nie masz czasu to pchnij to co promotor łyknie i co obronisz.

    A jak bedziesz pisała magisterkę to zgłoś się tu duuuużo wcześniej i pomożemy. Jak za Gierka :)
    Dziękuje bardzo na pewno zrobię to szybciej

  • Renata Tyszko
    Wpis na grupie Zarządzanie Jakością w temacie Praca inzynierska- Audyt Wewnętrzny
    4.01.2014, 22:31

    Marek K.:
    Renata P.:
    Muszę wyciągnąć jakieś wnioski z tego co mam.
    Firma X nie ma wdrożonego ISO. :-( Firma X jest w posiadaniu certyfikatu ISO.
    Tak firma X jest w posiadaniu ISO 9001
    Aby napisać pracę zgodnie z tytułem takie "coś" jak Ishikawa, why, i/lub inne "coś" powinny być zrobione przez pracowników X. Piszący pracę dyplomową nie jest w stanie zastąpić X. :-( To co zostanie zrobione na okoliczność pisania pracy ma być świadectwem wiedzy i umiejętności wyciągania wniosków przez uczącego się i ma się nijak do X.
    -powinno, ale nie jest bynajmniej nie po adytach,5Why i 8P raport + kontrola skuteczności jest wykonywany jedynie w przypadku reklamacji od klienta
    Dlatego zakładając że hipotezą Ho było stwierdzenie że przeprowadzanie audytów jest zasadne, a H1 że nie jest zasadne doszłam do wniosku że nie jest zasadne.
    Przeprowadzanie auditów wewnętrznych jest wymaganiem normy więc jest poza jakimkolwiek opiniowaniem i hipotezę taką może postawić jedynie ktoś kto nie ma bladego pojęcia o co w ISO chodzi. Audity wewnętrzne mają być i kropka.

    Proszę wystąpić o udostępnienie raportów jednostki certyfikującej z ich auditów i ew. dowodów potwierdzających realizację niezgodności przesłanych przez X do jednostki certyfikującej.
    Wprowadzenie zmian takich jak: ..
    Ale po co uszczęśliwiać X na siłę skoro wdrożenie ISO jest do zrobienia od zera, a X wyraźnie nie po drodze z ISO? Niech sobie funkcjonują tak jak chcą.
    Może doprowadziło by do zasadności przeprowadzania audytów w tej firmie.
    Już napisałem - audytów wewnętrznych się wymaga. :-(
    OK Ja to wiem, oni wiedza lecz nie do końca wygląda to tak jak trzebaTen post został edytowany przez Autora dnia 04.01.14 o godzinie 22:34

  • Renata Tyszko
    Wpis na grupie Zarządzanie Jakością w temacie Praca inzynierska- Audyt Wewnętrzny
    4.01.2014, 18:46

    Z tego co Panowie piszą to mam niezły problem. Temat pracy brzmi dokładnie: Audyt wewnętrzny jako system doskonalenia jakości w przedsiębiorstwie produkcyjnym X. Dlatego otrzymałam raporty z 2 audytów do analizy.Na zmianę tematu nie ma szans za mało czasu. Muszę wyciągnąć jakieś wnioski z tego co mam. Dlatego zakładając że hipotezą Ho było stwierdzenie że przeprowadzanie audytów jest zasadne, a H1 że nie jest zasadne doszłam do wniosku że nie jest zasadne. Wprowadzenie zmian takich jak:
    1. Zmiany w organizacji- QM- jako niezależna komórka nie podlegająca pod kierownika produkcji,
    2. Przeszkolenie nowych audytorów z innych działów,
    3. Wprowadzenie czasami audytora z innej firmy który przeprowadził by audyt obiektywnie,
    4,Po tych zmianach wprowadzenie oceny pracy audytorów.
    Może doprowadziło by do zasadności przeprowadzania audytów w tej firmie.

  • Renata Tyszko
    Wpis na grupie Zarządzanie Jakością w temacie Praca inzynierska- Audyt Wewnętrzny
    3.01.2014, 11:27

    Zbigniew B.:
    Renata P.:
    Zbigniew B.:
    Renata P.:
    >
    Da się z tego wywnioskować gdzie coś pominięto, albo zbadano nie dość dogłębnie, skutkiem czego nie wykryto niezgodności prowadzących do braków i reklamacji?
    tak da się dlatego zastanawiam się na analiza 5 why, albo ishikawa

    To spróbuj jedno i drugie i zostaw lepsze. Generalnie to jest to samo przecież.
    Ok zrobię why i ishikawe niech promotor wybiera
    A jakiego typu działania to były?
    -działania polegały na przeszkoleniu pracowników,
    -dokładnym opisaniu regałów,

    I nie pomogło? Why, why, why...?
    nikt nie robił why więc jak mogło pomóc
    Z pełnomocnikiem rozmawiałaś?
    - tak rozmawiałam , ale nic nowego się nie dowiedziałam

    pewnie sam nie wie ;-) Albo wie ale się wstydzi :-)))
    Ale możesz uzyskać dane, nawet szacunkowe, np. na bazie wywiadów, ile tego jest i ocenić wysokość strat?
    - danych szacunkowych co do reklamacji nie dostane bo nie zgadza się klient

    Ale na co się nie zgadza? Zakład ma w umowie z Klientem zakaz udostępniania danych o jakości osobo trzecim? Jak w pracy nie podasz danych identyfikacyjnych to co im szkodzi?

    Klient na nic się nie zgadza, nawet na pokazanie kilku zdjęć do procesu- pisałam o zgodę lecz jej wyrażono pomimo zapewnień z mojej strony i pisma z uczelni że wykorzystam to tylko do pracy :)

  • Renata Tyszko
    Wpis na grupie Zarządzanie Jakością w temacie Praca inzynierska- Audyt Wewnętrzny
    2.01.2014, 22:48

    Panie Marku bardzo ładnie to Pan ujął. Dokładnie tak jest w firmie, ale myślę ze to nie jedyny taki przypadek. Z tego co widzę i słyszę często firmy występują o certyfikat z założeniem że:
    1, Dotacja to co Pan wspomniał
    2, Inni maja wiec ja też mogę mieć
    3, bo klient wymaga
    i tak możemy wyliczać. Wymagania traktują jak kula u nogi, a nie jako sposób doskonalenia firmy. Nie widzą że dobry system to podstawa :)
    Co do wniosku że sam audyt nie jest wystarczającym narzędziem- może to i błędny wniosek,
    Owszem jest wystarczające, ale w prawidłowo funkcjonującym zakładzie - w analizowanym obecnie nie jest :)

  • Renata Tyszko
    Wpis na grupie Zarządzanie Jakością w temacie Praca inzynierska- Audyt Wewnętrzny
    2.01.2014, 18:32

    Joanna G.:
    Ciekawe kto jest jednostką certyfikującą w tej firmie? Będzie nowy plan audytów wewnętrznych może będziesz mogła uczestniczyć w jakimś ? pozdrawiam

    Niestety już nie zdążę bo pracę muszę oddać do końca stycznia

  • Renata Tyszko
    Wpis na grupie Zarządzanie Jakością w temacie Praca inzynierska- Audyt Wewnętrzny
    2.01.2014, 18:31

    Zbigniew B.:
    Renata P.:
    >
    Da się z tego wywnioskować gdzie coś pominięto, albo zbadano nie dość dogłębnie, skutkiem czego nie wykryto niezgodności prowadzących do braków i reklamacji?
    tak da się dlatego zastanawiam się na analiza 5 why, albo ishikawa
    A jakiego typu działania to były?
    -działania polegały na przeszkoleniu pracowników,
    -dokładnym opisaniu regałów,
    Z pełnomocnikiem rozmawiałaś?
    - tak rozmawiałam , ale nic nowego się nie dowiedziałam
    Ale możesz uzyskać dane, nawet szacunkowe, np. na bazie wywiadów, ile tego jest i ocenić wysokość strat?
    - danych szacunkowych co do reklamacji nie dostane bo nie zgadza się klient

    Z mojego punktu widzenia potrzebujesz:
    1. Określić i ocenić obecny poziom jakości i główne przyczyny.
    2. Scharakteryzować dotychczasowy program auditów.
    3. Ocenić czego nie wykrył dotychczasowy program i jakie przyczyny za tym stoją.
    4. Określić pożądany poziom jakości i główne kierunki niezbędnych działań, aby go osiągnąć.
    5. Zdefiniować wymogi co do przyszłego programu auditowego i jego rolę w osiąganiu i utrzymaniu docelowego poziomu jakości.

    Takie podejście as is > to be

  • Renata Tyszko
    Wpis na grupie Zarządzanie Jakością w temacie Praca inzynierska- Audyt Wewnętrzny
    30.12.2013, 20:26

    Dziękuję wszystkim za rady. Co do pytań to :
    1, Zakład nie posiada oceny audytorów dlatego zastanawiałam sie również nad wprowadzeniem ankiety do ich oceny . Z audytorami nie mam jak się spotkać żeby porozmawiać ponieważ zakład zawsze ma jakieś problemy i brak czasu, Proponowałam udział w audycie jako obserwator, ale audyt w tym roku sie nie odbył.Dostałam do analizy raporty z 2 poprzednich lat + intrukcje wewnętrzna do przeprowadzania audytów w firmie i to wszystko. W 1 roku- brak niezgodności w 2- roku dwie niezgodności. W raporcie wpisany jest termin działań korygujących, ale zakład nie posiada żadnej dokumentacji potwierdzającej że wprowadzono działania i że są one skuteczne.
    2 Rozmowa z audytorami nie wiem czy była by szczera ponieważ :
    -sami audytują własne obszary,
    - podlegają bezpośrednio pod kierownika obszarów które audytują wynika to z błędów organizacyjnych. Dział KJ nie podlega bezpośrednio pod pełnomocnika lub prezesa . Przez to tez uważam że audyty są tam fikcją i są przeprowadzane bo tego wymaga norma, a nie po to żeby coś poprawić. Stąd moja ocena pobieżnie przeprowadzanych audytów, oraz brak bezstronności,
    -braki i reklamacje oczywiście występują, ale nikt nie wylicza ich jako np. koszty jakości, po prostu są :)

  • Renata Tyszko
    Wpis na grupie Zarządzanie Jakością w temacie Praca inzynierska- Audyt Wewnętrzny
    29.12.2013, 21:46

    Pisze pracę z audytów wewnętrznych w firmie X. Mam udowodnić że przeprowadzanie audytów w tej firmie jest zasadne i zapewnia prawidłowe funkcjonowanie SZJ. Po przeanalizowaniu raportów doszłam do wniosku że sam audyt nie jest wystarczającym narzędziem, aby system prawidłowo funkcjonował. Kilka rzeczy jest niezgodnych z norma ISO 9001 i 19011,audyty przeprowadzone pobieżnie,przez osoby które na stałe pracują w obszarach audytowanych, praktycznie wykryte 2 niezgodności przez 2 lata. Wprowadzone działania po audytowe to tylko rozwiązanie tymczasowe. Teraz muszę zaproponować działania doskonalące po audycie które wspomogą przedsiębiorstwo w prawidłowym funkcjonowaniu ZSJ no i mam problem nie bardzo wiem których narzędzi mogła bym użyć. Myślałam nad raportem 8D lub TMP, ale nie wiem czy się nadają i jak do tego podejść.Proszę o pomoc i jakieś propozycje.

  • Renata Tyszko
    Wpis na grupie Jakość w temacie Wskaźniki zdolności jakościowej- zadanie
    12.07.2013, 14:40

    Dziękuję bardzo za pomoc

  • Renata Tyszko
    Wpis na grupie Jakość w temacie Wskaźniki zdolności jakościowej- zadanie
    12.07.2013, 14:02

    Przeliczyłam jeszcze raz był błąd w obliczeniach LC = 99.85 więc nie będzie wychodzić poza GLT. Mam tylko jeszcze pytanie czy da się obliczyć wskaźnik Cp nie posiadając T.

  • Renata Tyszko
    Wpis na grupie Jakość w temacie Wskaźniki zdolności jakościowej- zadanie
    12.07.2013, 09:27

    Właśnie Cpk wyszło ujemne i nie wiem co to oznacza i co w tym przypadku zrobić.

  • Renata Tyszko
    Wpis na grupie Jakość w temacie Wskaźniki zdolności jakościowej- zadanie
    11.07.2013, 23:17

    Proszę o pomoc w rozwiązaniu zadania , ponieważ nie mogę wpaść na rozwiązanie, a w sobotę egzamin.
    Wielkość X z liniami tolerancji DLT = 94 i GLT= 106, należy w danym procesie wytwarzania do krytycznych. Dlatego podjęto decyzję o jej nadzorowaniu za pomocą kart kontrolnych. Zmienność X jest powodowana czynnikami pochodzącymi od samego procesu, a także z otoczenia oraz od urządzeń. Należy określić wielkość wskaźników zdolności jakościowej, wykreślić histogram, wyznaczyć linie kontrolne wybranej karty.
    Dane dodatkowe z obliczeń:
    k=20 ; n=5 ; Xśr= 109,92 ;R śr= 3,665
    Postanowiłam skorzystać z Karty X- R i tu zaczyna się problem bo z obliczeń wychodzą inne wyniki dla DLT i GLT niż podane w treści zadania DLT=107,8 ; GLT=112,03 i nie wiem które linie wziąć do wykresu te obliczone czy te podane w treści.Poza tym żeby obliczyć wskaźnik Cp potrzebuję T, a nie mam podanej w zadaniu żadnej tolerancji.( 1 sigma wyliczona = 1,576). Sugerując się ze na zmienność wpływają urządzenia potrzebne by było jeszcze Cpm do którego obliczenia także brakuje mi danych.
    Proszę o pomoc i sugestię , może skorzystałam z niewłaściwej karty lub niewłaściwie podchodzę do zadania.
    Dziękuję

  • Renata Tyszko
    Wpis na grupie EXCEL w praktyce w temacie rozkład normaly- wykres w excelu

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy EXCEL w praktyce

Dołącz do GoldenLine

Oferty pracy

Sprawdź aktualne oferty pracy

Aplikuj w łatwy sposób

Aplikuj jednym kliknięciem

Wyślij zaproszenie do