Wypowiedzi
-
Dnia 9 lutego 2011r. został uruchomiony elektroniczny system rejestracji zgłoszeń uczniów do projektu "Wybieram eFizykę - program blended learningowy podnoszący kluczowe kompetencje uczniów szkół ponadgimnazjalnych w zakresie fizyki".
Możliwość rejestracji konta, jak również wypełniania elektronicznego zgłoszenia będzie możliwa do dnia 25 lutego 2011 roku pod adresem https://system.efizyka.eu/
Zachęcam wszystkich uczniów, którzy myślą o zdawaniu fizyki na maturze i nie tylko. -
Świetnie, że więcej osób zaczęła myśleć o tym, żeby przekonać młodych uczniów do nauki fizyki!
Co do uczelni z wydziałami fizyki, to myślałam żeby zabrać uczniów na dni otwarte. W tym czasie często organizowane są ciekawe wykłady czy akcje.
O Centrum Nauki Kopernika to już się dowiaduje wszystkiego. Na wiosnę organizuje wycieszkę szkolną własnie tam. Mam nadzieję, że zmieni to myślenie moich uczniów! -
Ok, dzięki w takim razie będę dzwoniła.
Chce zabrać moich uczniów właśnie tam, żeby zaciekawili się fizyką, bo na razie się zapowiada, że większość będzie chciała iść na studia humanistyczne, a to klasa o dziwo ścisła. Chce ich dobrze nakierować, a po studiach humanistycznych to wiadomo jak jest... -
Beata Ś.:
byłam - rewelacyjnie
zachwycona byłam ja, mój 13-latek i 4-latek
:-)
ale rozmawiałam wczoraj z koleżanką - podobno wiele eksponatów jest niedostępna :-(
należy sprawdzić
A wiadomo dlaczego niedostępna? Już popsuta jest część? Ja słyszałam kiedyś w telewizji, że mają na bieżąco wszystko naprawiać, bo wiadomo, że jak wszyscy korzystają to czasem się coś popsuje.
Zastanawiam się jeszcze nad tym czy 16-17 latkowie znajdą tam coś dla siebie? Czy są tam fizyczne eksponaty, które ich zainteresują? Czy w większości są to rzeczy dla młodszych dzieci? -
Beata Ś.:
zdecydowanie zależy to od formy przekazywania wiadomości
przedmioty ścisłe są dość trudne do przedstawiania w bardzo atrakcyjny sposób
ale patrz centrum nauki kopernik - najbardziej oporni na przedmioty ścisłe wkręcają się i "uczą" przy okazji :-)
kwestia podania kluczowa...
Centrum Nauki Kopernik to świetna sprawa! Bardzo się cieszę, że powstało takie miejsce gdzie dzieci i młodzież mogą się uczyć bawiąc. Wydaje mi się, że jest to bardzo duży krok w kierunku popularyzacji nauk ścisłych wśród uczniów! Świetna sprawa, co prawa jeszcze tam nie byłam, jedynie widziałam jak to wygląda w telewizji, ale planujemy zorganizować wycieczkę.
Był już ktoś? Może podzielić się wrażeniami? -
Anna C.:
,
To wszystko zależy od podejścia prowadzącego przedmiot - wtedy chęci uczniów są lepsze. Pamiętam, że również nie lubiłam fizyki, chemii i matematyki. Dopiero jak trafiłam na nauczycielkę, która potrafiła zaciekawić przedmiotem ucznia, to zajęcia mi sprawiały przyjemność. Nie bałam się na nie chodzić. Z dużym zaciekawieniem rozwiązywałam dane zadania. Udzielałam się na lekcjach itp.
Jeśli dla nauczyciela jego przedmiot jest hobby/pasją/czy chociażby po prostu robi to co lubi, to uczniowie czuja to. Jeśli nauczyciel jest dobrym pedagogiem i potrafi poradzić sobie bez nerwów z uczniami - to oni to docenia.
Może i to śmieszne, aczkolwiek wiem po sobie jak to było w podstawówce, gimnazjum czy liceum.
Pamiętam, że nudziły mnie nauki ścisłe, uważałam je za głupie i nie potrzebne. A dlaczego tak było? - bo często nie podoba nam się coś czego nie rozumiemy i z góry tego nie lubimy.
Na fizyce i chemii czekałam aż nauczyciel pokarze jakieś fajne doświadczenia z kolorami cieczy, z jakaś parą, lekkim nieszkodliwym dymem. Natomiast bardzo rzadko to się zdarzało. A tylko praktyką można zaciekawić uczniów - to moje zdanie. Teoria ich nudzi. Należy pamiętać, żeby umieć połączyć jedno z drugim - wtedy otrzymamy pożądany skutek.
Mam nadzieję, że coś pomogłam
Pozdrawiam
Dziękuję bardzo za tak wyczerpującą wypowiedź. Poruszyła Pani sedno sprawy uczniowie nie lubią tego czego nie rozumieją. Staram się to zmienić i na lekcjach wydaje mi się, że tłumaczę im wszystko tak żeby zrozumieli. Ich wrogie podejście zmienia się bardzo powoli ale jestem dobrej myśli!
Doświadczenia na lekcjach faktycznie przyciągają uwagę, ale w większości szkół jest problem ze sprzętem i o ciekawe doświadczenia ciężko... -
Próbuję znaleźć przyczynę złego nastawienia nastolatków do nauki przedmiotów ścisłych... Dlaczego większość z nich nie chce się uczyć szczególnie fizyki. Jak ich przekonać, że te przedmioty nie są takie straszne i da się ich nauczyć?
-
http://efizyka.eu/chce-sie-zapisac-uczniowie.html#newsRenata Adamczyk edytował(a) ten post dnia 10.01.11 o godzinie 15:36
-
Ciekawym pomysłem, jest e-learning dla uczniów liceów, przygotowujący do matury. Ostatnio pojawił się kurs fizyki, który mnie zainteresował bo jestem nauczycielem - http://efizyka.eu/
Dla uczniów to fajna sprawa, bo uczą się nie tylko w szkole, ale też w domu. Co myślicie? -
Mam pytanie do wszystkich nauczycieli. Jakie mają Państwo sposoby aby zachęcić uczniów do nauki fizyki? Większość licealistów jest zniechęcona do tego przedmiotu. Chciałabym żeby się to zmieniło. Znalazłam ciekawy kurs nauki przez Internet, może on zachęcić uczniów? - http://efizyka.eu/dlaczego-warto-nauczyciele.html#dlan...
Jak się Państwu wydaje? -
Dla licealistów jest też kurs przygotowujący do matury z fizyki. Temat ciężki dla większości uczniów, jednak przedstawiony w całkiem dostępny sposób. Zachęcić może to, że tylko część zajęć odbywa się w szkole a reszta w domu poprzez e-learning. Fajna sprawa, warto się zapoznać - http://efizyka.eu/
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Paulo Coelho
-
Tak, ten kurs jest darmowy, bo współfinansowany ze środków Unii Europejskiej. Możesz się do niego zgłosić, ale słyszałam że później jest jakaś rekrutacja i nie wszyscy się dostaną. Warto jednak próbować, bo kurs jest ciekawy i dobrze przygotuje do matury.
-
Ja dodaje kurs blended learningowy fizyki dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych.
Wersja demo - http://efizyka.eu/poznaj-kurs-nauczyciele.html#dlanauc... -
Brak dobrego sprzętu to jest duży problem, jednak sam sprzęt nawet najlepszy nie zmieni świadomości nauczycieli. Niestety większość kadry traktuje kursy e-learningowe jako coś dodatkowego, a nie zamiast klasycznego nauczania. A trzeba przecież iść do przodu i próbować w jakiś sposób zaciekawić uczniów, szczególnie jeśli chodzi o przedmioty trudne takie jak fizyka czy chemia.
Niektóre szkoły ponadgimnazjalne mają dobre pracownie, jednak w większości nie są wykorzystywane we właściwy sposób... Nauka informatyki jest na kiepskim poziome, a wykorzystanie komputerów do innych przedmiotów to już rzadkość! -
Niedorzeczne jest sprowadzanie problemu do kwestii przestarzałego sprzętu.
Popieram, najlepiej zajmijmy się promowaniem wśród nauczycieli kursów i szkoleń dla uczniów. Ja ostatnio zainteresowałam się kursem Wybieram Efizykę. Ciekawy kurs, nie wymagający najnowszego sprzętu, który mógłby sprawić, że dzieciaki zainteresowałyby się fizyką. Takich kursów jest jednak wciąż bardzo mało. A bezpłatnych to już w ogóle! -
To jest fakt, że w wielu szkołach sprzęt jest przestarzały, ale są też fajne kursy, które nie wymagają najnowszych komputerów czy systemów. Możne ten temat poruszmy? Jak zachęcić uczniów do korzystania z programów, które przygotują ich do matury? Co zrobić, żeby blended learning stał się codziennością w polskich szkołach?
Moim zdaniem trzeba pokazać uczniom, że mają możliwość nauki w domu z pomocą ciekawych kursów. Zajmijmy się może tym co możemy zmienić, bo wiadomo że sprzętu w całej Polsce nie wymienimy... -
Znalazlam informację, że w wielu miastach Polski odbywaja się spotkania informujace o programie Wybieram Efizyke. W tym miesiącu takie spotkania odbędą się jeszcze w kilku miastach - http://efizyka.eu/aktualnosci/36-spotkania-listopad.html
Czy ktoś będzie brał w tym programie udzial?
- 1
- 2