Języki
angielski
dobry
niemiecki
podstawowy
Doświadczenie zawodowe
właściciel
Ramax
* efektywne doradztwo biznesowe dla Klientów z branż: spożywczej (Animex, Almar, Superfish, Bakoma, Sokołów SA, Lashinger, Bracia Rudziks, Atalanta Corporation, TMT), monopolowej (Elbrewery Co. Ltd., Inver House, Diageo Polska), dystrybucyjnej – sieci (Baltona, Auchan, Moda Koncept, Tesco), opakowań (Polpak, Scandiflex PAC), finansowej (Skok), drukarskiej (Wiking Graff) – doradztwo dotyczy tworzenia strategii biznesowych, rekomendacji działań marketingowych (łączenie z produkcją materiałów, badaniami marketingowymi), działań rozwojowych (szkolenia, warsztaty)
Wiceprezes Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu
Spółdzielnia Mleczarska Spomlek
* identyfikowanie i rekomendowanie kierunków rozwoju spółki na podstawie analizy długoterminowych planów strategicznych, potencjału rynku oraz konkurencji na nim panującej
* przygotowywanie i implementacja krótko – i długoterminowych strategii biznesowych
* rozwój dotychczasowych rynków oraz budowa nowych rynków zbytu i kanałów sprzedaży
* przygotowywanie budżetu, planów sprzedażowych, marketingowych; kontrola jego realizacji, analiza odchyleń oraz przedstawianie rekomendacji rozwiązań na spotkaniach Zarządu; współodpowiedzialność za wynik finansowy spółki
* przeprowadzenie procesu zmiany orientacji firmy z podejścia pro – produkcyjnego do podejścia pro – rynkowego (Klient i jego potrzeby w centrum uwagi), w połączeniu ze zmianą kultury organizacyjnej
najważniejsze osiągnięcia:
* opracowanie oraz implementacja do realizacji Strategii Rozwoju Rynkowego SM Spomlek – lata 2009 – 2011
* wzrost sprzedaży całkowitej w firmie Spomlek o ponad 40% we wszystkich segmentach produktowych i kanałach dystrybucyjnych, osiągnięty w ciągu dwóch lat (lata 2009 – 2010)
* wdrożenie profesjonalnego programu poprawy efektywności operacyjnej w firmie Spomlek (w tym m.in. zwiększenie efektywności w kluczowym dziale konfekcjonowania serów o około 40%)
* uwieńczone sukcesem wykreowanie i wprowadzenie na rynek nowych ogólnopolskich marek serów: mainstream – Serenada i Premium – Old Poland
* przygotowywanie i implementacja krótko – i długoterminowych strategii biznesowych
* rozwój dotychczasowych rynków oraz budowa nowych rynków zbytu i kanałów sprzedaży
* przygotowywanie budżetu, planów sprzedażowych, marketingowych; kontrola jego realizacji, analiza odchyleń oraz przedstawianie rekomendacji rozwiązań na spotkaniach Zarządu; współodpowiedzialność za wynik finansowy spółki
* przeprowadzenie procesu zmiany orientacji firmy z podejścia pro – produkcyjnego do podejścia pro – rynkowego (Klient i jego potrzeby w centrum uwagi), w połączeniu ze zmianą kultury organizacyjnej
najważniejsze osiągnięcia:
* opracowanie oraz implementacja do realizacji Strategii Rozwoju Rynkowego SM Spomlek – lata 2009 – 2011
* wzrost sprzedaży całkowitej w firmie Spomlek o ponad 40% we wszystkich segmentach produktowych i kanałach dystrybucyjnych, osiągnięty w ciągu dwóch lat (lata 2009 – 2010)
* wdrożenie profesjonalnego programu poprawy efektywności operacyjnej w firmie Spomlek (w tym m.in. zwiększenie efektywności w kluczowym dziale konfekcjonowania serów o około 40%)
* uwieńczone sukcesem wykreowanie i wprowadzenie na rynek nowych ogólnopolskich marek serów: mainstream – Serenada i Premium – Old Poland
Doradca Biznesowy / Współwłaściciel
BRANDHOUSE POLSKA s.c. Kaszubski & Wawrzyniak
* rozwój dotychczasowych rynków oraz budowa nowych rynków zbytu i kanałów sprzedaży
* umiejętność nawiązywania i budowania długotrwałych relacji z kluczowymi partnerami biznesowymi, zarówno w ramach struktur organizacyjnych, jak i jako zewnętrzny doradca biznesowy (lista najważniejszych Klientów znajduje się w dalszej części dokumentu); prowadzenie negocjacji ze strategicznymi Klientami
* doskonała znajomość zagadnień związanych z marketingiem – doświadczenie we wdrażaniu nowych produktów / marek do oferty firmy (inicjowanie tworzenia nowych produktów, linii produktowych oraz rozbudowa i rozwój istniejących), tworzeniu i dostosowywaniu portfeli marek do aktualnych i przyszłych wymagań Klientów; pełna odpowiedzialność za przygotowanie i realizację strategii działań marketingowych; wiedza z dziedziny badań marketingowych, analiz rynkowych i zachowań konsumenckich
* umiejętność nawiązywania i budowania długotrwałych relacji z kluczowymi partnerami biznesowymi, zarówno w ramach struktur organizacyjnych, jak i jako zewnętrzny doradca biznesowy (lista najważniejszych Klientów znajduje się w dalszej części dokumentu); prowadzenie negocjacji ze strategicznymi Klientami
* doskonała znajomość zagadnień związanych z marketingiem – doświadczenie we wdrażaniu nowych produktów / marek do oferty firmy (inicjowanie tworzenia nowych produktów, linii produktowych oraz rozbudowa i rozwój istniejących), tworzeniu i dostosowywaniu portfeli marek do aktualnych i przyszłych wymagań Klientów; pełna odpowiedzialność za przygotowanie i realizację strategii działań marketingowych; wiedza z dziedziny badań marketingowych, analiz rynkowych i zachowań konsumenckich
Szkolenia i kursy
Ukończone liczne szkolenia w obszarze coachingu, brand marketingu, zarządzania, negocjacji, komunikacji interpersonalnej,
Specjalizacje
Marketing
Zarządzanie marketingiem
Zainteresowania
muzyka klasyczna, literatura, psychologia, taternictwo
Grupy
sggw
SGGW to jedna z najstarszych polskich uczelni. Zawsze wysoko w rankingach. Otrzymała tytuł „Najbardziej innowacyjnej i kreatywnej uczelni w Polsce”.
dziennikarze po godzinach
dziennikarze po godzinach - nadal przed komputerem ;) jednak tym razem o rzeczywistości z przymrużeniem oka ;)
Media i Marketing Polska
Czyli grupa dla wszystkich, którzy wiedzą, co to jest "Media & Marketing Polska".