Rafał Szczypkowski

Manager Sprzedaży z wieloletnim doświadczeniem w firmach produkcyjnych i dystrybucyjnych z branży spożywczej, chemii gospodarczej i kosmetyków, zoologicznej i budowlanej. Kluczowe obszary doświadczeń i sukcesów obejmują:  Zarządzanie sprzedażą, promocją
Kraków, małopolskie

Umiejętności

Zarządzanie zmianą Produkty konsumenckie Analiza klientów Zarządzanie zespołem rozproszonym FMCG Prognozowanie Rozwój kluczowych klientów Zarządzanie kluczowymi klientami zarządzanie marketingiem Negocjacje Zarządzanie Sprzedażą Zarządzanie budżetem Programy księgowe MS Office (Word, PPT, Outlook, Excel) programy wspierające sprzedaż

Języki

polski
ojczysty
angielski
podstawowy
rosyjski
podstawowy

Doświadczenie zawodowe

Greek Trade Sp. z o.o.
Key Account Manager
Zarządzam grupą kluczowych klientów sieciowych m.in. Mila, Polomarket, Dino, Eurocash, Stokrotka, Makro, PGS Top Market, Chata Polska, Aldi w dziale Fresh Owoce i Warzywa.
- tworzę, negocjuję, wdrażam i egzekwuje warunki handlowe - uczestniczę w negocjacjach rocznych i śródrocznych
- negocjuję, wdrażam i egzekwuje zapisy umów handlowych z klientami
- uczestniczę w procesach planowania rocznego wolumenów sprzedaży i środków budżetowych
- zarządzam bieżącą sprzedażą do przypisanych klientów-sporządzam cotygodniowe oferty regularne oraz oferty promocyjne
- monitoruję na bieżąco stan rozliczeń z klientami
- zarządzam systemem dostaw do przypisanych klientów - współpracuję z firmami spedycyjnymi i transportowymi
- ściśle współpracuje wewnątrz firmy z zespołem kupców odpowiedzialnych za import
- ściśle współpracuję z firmowym działem kontroli jakości oraz działami kontroli jakości klientów
- wspieram procesy zarządzania polityką asortymentową i cenową
Hal Sp. z o.o.
Krajowy Kierownik Sprzedaży ds. rynku tradycyjnego
Zarządzałem całością współpracy z tzw. kanałem tradycyjnym: siecią kluczowych dystrybutorów, lokalnymi sieciami detalicznymi oraz zespołem regionalnych przedstawicieli handlowych.
- tworzyłem, negocjowałem, wdrażałem i egzekwowałem warunki handlowe - uczestniczyłem w negocjacjach rocznych i śródrocznych
- uczestniczyłem w procesach planowania rocznego wolumenów sprzedaży i środków budżetowych
- uczestniczyłem w planowaniu celów i wartości budżetów działu Trade Marketingu,
- zarządzałem bieżącą sprzedażą całego kanału tradycyjnego
- planowałem i wdrażałem strategiczne działania promocyjne wspierające sprzedaż,
- planowałem i zarządzałem budżetami klientów ( kontraktowymi i poza kontraktowymi),
- wspierałem proces zarządzania polityką asortymentową i cenową
- planowałem, nadzorowałem i kontrolowałem pracę zespołu regionalnych przedstawicieli handlowych
- odbywałem regularne wizyty coachingowe i szkoleniowe
- aktywnie rozwijałem sieć dystrybucji hurtowej i detalicznej
- aktywnie uczestniczyłem w targach i spotkaniach branżowych
STOVIT GROUP Sp. z o,o,
Kierownik ds. kluczowych klientów
Zarządzałem grupą kluczowych klientów sieciowych m.in. Tesco Polska, Auchan Polska, Carrefour, Selgros, Eurocash, Żabka, Stokrotka.
- tworzyłem, negocjowałem, wdrażałem i egzekwowałem warunki handlowe - uczestniczyłem w negocjacjach rocznych i śródrocznych
- negocjowałem, wdrażałem i egzekwowałem zapisy umów handlowych z klientami
- uczestniczyłem w procesach planowania rocznego wolumenów sprzedaży i środków budżetowych
- zarządzałem bieżącą sprzedażą do przypisanych klientów,
- planowałem i wdrażałem strategiczne działania promocyjne wspierające sprzedaż,
- planowałem i zarządzałem budżetami klientów ( kontraktowymi i poza kontraktowymi),
- wspierałem proces zarządzania polityką asortymentową i cenową
Grupa Maspex Wadowice Sp. z o.o.
Kierownik ds. kluczowych klientów sieci polskie
Zarządzałem grupą kluczowych klientów - polskie sieci handlowe ( supermarkety) na obszarze całej Polski (m.in. Polomarket, Stokrotka, Mila, Marcpol, PGS):
- tworzyłem, negocjowałem, wdrażałem i egzekwowałem warunki handlowe - uczestniczyłem w negocjacjach rocznych i śródrocznych
- uczestniczyłem w procesach planowania rocznego wolumenów sprzedaży i środków budżetowych
- uczestniczyłem w planowaniu celów i wartości budżetów działu Trade Marketingu,
- zarządzałem bieżącą sprzedażą do przypisanych klientów,
- planowałem i wdrażałem strategiczne działania promocyjne wspierające sprzedaż,
- planowałem i zarządzałem budżetami klientów ( kontraktowymi i poza kontraktowymi),
- wspierałem proces zarządzania polityką asortymentową i cenową
PZ Cussons Polska S.A.
Key Account Manager Key Distributors
Zarządzałem grupą kluczowych klientów rynku tradycyjnego – dystrybutorów z obszaru 1/3 Polski
(woj.: śląskie, łódzkie, mazowieckie, podlaskie i warmińsko-mazurskie) oraz odpowiadałem za współpracę z centralami Delko i Ruch.
• Zarządzałem stokiem i budżetem sprzedażowo – promocyjnym klientów, rozliczałem warunki handlowe kluczowych dystrybutorów i sieci lokalnych.
• Wspierałem działania przedstawicieli handlowych moich klientów ( łącznie zespół 140 PH) poprzez różnorodne działania: promocje lokalne, szkolenia produktowe, programy motywacyjne.
• Aktywnie koordynowałem przebieg dużych ogólnopolskich akcji promocyjnych prowadzonych przez zespół odsprzedaży PZ Cussons, wspierałem ich działania poprzez szereg lokalnych akcji promocyjnych.

Poprzez maksymalne wykorzystanie narzędzi marketingowych, wzorcową współprace z klientami i zespołami odsprzedażowymi, efektywne zarządzanie budżetami promocyjnym i budżetami klientów:
- osiągałem ponad 50% wzrosty sprzedaży rok do roku w latach 2010-2013, przy malejącym rynku tradycyjnym w branży
- wprowadziłem do dystrybucji nowe marki i produkty, co umocniło pozycje PZ Cussons w kluczowych sieciach lokalnych i detalu
- rozbudowałem sieć o ważnych kluczowych dystrybutorów
Dramers S.A.
Key Account Manager
branża FMCG non food - zarządzanie obszarem 1/3 Polski - kluczowi dystrybutorzy, grupa Ruch SA, E.Leclerc, sieci lokalne.
Zarządzanie zespołem przedstawicieli handlowych rynku tradycyjnego
Ipson Sp.z o.o
regionalny przedstawiciel handlowy
branża FMCG non food- bezpośrednia obsługa klientów detalicznych i instytucjonalnych na powierzonym rejonie pracy ( woj. mazowieckie)
Logo
przedstawiciel handlowy
Morspol S.A.
branża FMCG food - bezpośrednia obsługa klientów detalicznych, instytucjonalnych i z kanało HORECA na poiwerzonym rejonie pracy ( woj. Mazowieckie)
Index Food Distribution Sp. z o.o.
regionalny kierownik sprzedaży
branża FMCG food - zarządzanie rejonem sprzedaży 1/4 Polski - bezpośrednia obsługa wybranych, kluczowych klientów rynku nowoczesnego i tradycyjnego, koordynacja zespołu przedstawicieli handlowych i merchandiserów
Chio Lilly Snack Foods Sp. z o.o.
Key Account Representative
branża FMCG food - bezpośrednia obsługa kluczowych klientów kanału nowoczesnego ( hipermarkety i markety), kanału tradycyjnego - hurtownie oraz jkoordynacja pracy zespołu przedstawicieli handlowych - van sellerów
Aquael Sp. z o.o.
kierownik logistyki
branża zoologiczna ( elektromechanika) - zarządzanie działem logistyki skupiającycm w sobie zakupy, magazyn i transport, zarzadzanie podległym zespołem pracowników oraz bezpośrednia obsługa kluczowych klientów ( hurtownie) w Polsce, Rosji, Niemczech, Słowacji i Czechach.

Szkolenia i kursy

techniki sprzedaży; 8 kroków wizyty handlowej; asertywność i negocjacje handlowe, agresywne negocjacje, norma ISO 9000 w zarządzaniu, sprzedaży, logistyce i marketingu; efektywne systemy dystrybucji w kanale tradycyjnym;efektywne zarządzanie lokalnymi sieciami handlowymi, zarządzanie sobą i czasem

Edukacja

Logo
ekonomia-organizacja i zarządzanie, licencjackie
Politechnika Radomska im. Kazimierza Pułaskiego

Specjalizacje

Sprzedaż - FMCG
Chemia/Kosmetyki

Zainteresowania

wędkarstwo, literatura S-F, modelarstwo,

Grupy

Biuro podróży Salt Travel
Biuro podróży Salt Travel
Cały Świat tuż za rogiem ! NAJLEPSZE oferty Last i First Minute. Polecamy tylko sprawdzone oferty!