Rafał Stępnik

Regionalny Kierownik Przedstawicieli Medycznych Aflofarm
Warszawa, mazowieckie

Języki

angielski
podstawowy

Doświadczenie zawodowe

Aflofarm Farmacja Polska
Regionalny Kierownik Przedstawicieli Medycznych
Osiągnięcia:
drugi zespół sprzedażowy w firmie w roku 2011 i realizacja celu na poziomie 109%
pierwsze miejsce w 2012 i realizacja celu na poziomie 114%
wprowadzenie targetu klientów aptecznych dla przedstawicieli
launch Diochespanu MAX, najlepszy wynik w Polsce na pięć zespołów
zwiększenie udziału leku Neosine tabletki z 18% do 26% w 2014
awans jednego z moich przedstawicieli na Key Account Manager
wprowadzenie rekrutacji przedstawicieli metodą Assessment Center

Obowiązki:
zarządzanie zespołem 12 przedstawicieli medycznych (coaching, controlling)
praca na terenie Polski Północnej(Mazowieckie, Podlaskie, Warmińsko-Mazurskie, Kujawsko pomorskie, Pomorskie)
praca z produktami RX (Neosine, Opokan Forte, Opokan Keto, Lavistine, Normaclin, Taconal)
praca z produktami OTC (Asecurin, Entus, Diochespan Max, Niverosin, Normatabs)
praca z dermokosmetykami (Supolien, Siquens, Regenerum)
praca z lekarzami (internistami, pediatrami, dermatologami, neurologami, laryngologami)
współpraca z sieciami aptecznymi i hurtowniami na terenie Polski Północnej
monitorowanie działań konkurencji
współpraca z dystrybutorami
przygotowywanie planów sprzedaży i wydatków
kontrola realizacji budżetów i wydatków
Biomed Lublin Wytwórnia Surowic i Szczepionek Sp. z o.o.
REGIONAL MANAGER
Osiągnięcia:
najlepszy Dystrykt 2009 roku, wykonanie planu na poziomie 108% w 2010 wykonanie planu na poziomie 106%
zwiększenie udziału Lakcidu w rynku z 2% do 3%
zajęcie trzeciego miejsca na 26 firmy w pierwszych mistrzostwach targetingu organizowanych przez IMS
wprowadzenie autorskiego programu „Mentor” skierowanego na rozwój najlepszych przedstawicieli
stworzenie ulotki merytorycznej skierowanej do farmaceutów
stworzenie i przeprowadzenie szkolenia sprzedażowego dla podległych przedstawicieli

Obowiązki:
zarządzanie zespołem 12 przedstawicieli medycznych
praca na terenie Polski Północnej(Mazowieckie, Łódzkie, Podlaskie, Warmińsko-Mazurskie, Kujawsko pomorskie, Pomorskie, Lubuskie, Zachodniopomorskie)
praca z produktami RX (Distreptaza, Biospazmil, Onko BCG) i OTC (Lakcid, Lakcid Forte, Lakcid L Lakcid Tabs)
praca z lekarzami (pediatrami, internistami, onkologami, urologami, ginekologami)
kontakty z Kluczowymi Klientami i opinion leaderami na podległym terenie
kontakty z głównymi graczami rynku Rx i OTC na podległym terenie – hurtownie, sieci apteczne
realizacja i koordynacja współpracy z głównymi ośrodkami klinicznymi w zakresie preparatów Firmy na podległym terenie
opracowywanie strategii i planów sprzedaży oraz nadzór nad ich realizacją
zawieranie umów handlowych z sieciami aptecznymi i dystrybutorami
aktualizacja materiałów promocyjnych i informacyjnych dla wyrobów właściwych dla działu wykonanie rocznego budżetu oraz planu
UCB Pharma
Przedstawiciel Medyczny/Farmaceutyczny
Odwiedzanie hurtowni farmaceutycznych oraz sieci aptecznych odnośnie Leków Zyrtec, Cirrus, Lichtena krem, Smecta, Nootropil
Podczas pracy w firmie UCB udało mi się już po pierwszym kwartale zająłem trzecią pozycję z 12 osób w zespole. W trakcie pracy poprzez dwa lata zajmowałem pierwszą pozycję w rankingu rocznym za rok 2006.
Dodatkowo uczestniczyłem w różnych projektach takich jak organizacja wystawy na targach organizowanych przez hurtownię Prosper. Zajmowałem się organizacją stoiska, reklamami w prasie, radiu. Koordynowałem pracę przedstawicieli w trakcie targów.
Kolejnym projektem, w którym uczestniczyłem była organizacja konferencji dla farmaceutów. Projekt ten składał się z podprojektów takich jak pozyskanie wykładowców, współpraca z Uniwersytetami Medycznymi w sprawie przyznania punktów, organizacja i koordynacja pracy zespołu ( 11 osób).
W trakcie pracy w UCB zaproponowałem kilka ciekawych rozwiązań takich jak wewnętrzny telemarketing firmy oraz rozwiązania, które pomogły w pracach z kluczowymi klientami: Sieciami Aptecznymi oraz Hurtowniami.
Bristol-Myers Squibb
Przedstawiciel Medyczny
Promocja preparatów firmy wśród lekarzy internistów, ortopedów i chirurgów i farmaceutów,realizowanie założonych planów marketingowych,nawiązywanie i utrzymywanie dobrych kontaktów z lekarzami, farmaceutami i dystrybutorami leków przeciw bólowych Efferalgan Codeine Dafalgan Codeine RX;
Diageo Polska Sp. z o. o.
Przedstawiciel Handlowy w firmie alkoholowej ds. sieci, pod hurtu, detalu, restauracji
promocja produktów firmy: Smirnoff, Baileys, Johnny Walker
współpraca z dużymi sieciami handlowymi: Geant, Carrefour, Real restauracji (wprowadzenie nowego produktu Smirnoff ICE)
praca w grupie doradczej, której zadaniem było wprowadzenie na rynek Polski nowego produktu.
Logo
Regionalny Przedstawiciel Handlowy w Branży Fotograficznej ds. Hurtu i Sieci
Styler sp. Jawna
współpraca z dużymi sieciami handlowymi. Hypernova,Obi, Praktiker, Geant, Carrefour (realizacja zamówień oraz dbanie o ekspozycje)
Havas Worldwide Warsaw
Koordynator ds. promocji rynkowych
organizacja otwarcia sieci Multikina – Gdańsk, Zabrze,
nadzór nad grupami pracowników
przygotowywanie bankietów charytatywnych
organizacja promocji w sieciach handlowych
negocjacje z kierownikami sklepów oraz współpraca z kluczowymi klientami – Nestle, Philip Morris, Forda

Szkolenia i kursy

2013.01 – 2013.04 - Program Menadżerski, Grupa Konsultingowa Exinus (efektywna komunikacja, zarządzanie przez cele, efektywność osobista, zarządzanie wydajnymi zespołami, motywowanie, modele biznesowe)

2012 - Kurs Od Kierownika do Lidera, ForMatrix – rozwój kompetencji managera sprzedaży

2012 - Kurs Efektywna Rozmowa Promocyjna, ForMatrix

2007 - Zarządzanie sprzedażą, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej

2006-2007 - Trening Twórczości pod kier. Prof. Nęcka. Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej

2006 - Motywowanie zespołów, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej

2006 - Kurs Technik Sprzedaży „Profesjonalna Obsługa Klienta”, Dicoria

2006 - Budowanie Etosu Pracowniczego w organizacji, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej

2006 - Zarządzanie Projektem, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej

2006 - Negocjacje Handlowe, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej

2006 - Motywowanie zespołów, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej

2006 - Negocjacje i Mediacje pod kier. Dr Czwartosza. Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej

2003 - Kurs Way of Brand Building Diageo Polska

2002 - Kurs Technik Sprzedaży: Ekspert w Zarządzaniu Personelem, FPL

1999 - Kurs promocji i reklamy Agencja Reklamowa Euro RSCG Galicja

Edukacja

Logo
Psychologia Społeczna, magisterskie
Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej w Warszawie

Specjalizacje

Sprzedaż
Farmacja/Medycyna

Zainteresowania

filatelistyka
zjawiska paranormalne
NLP
jazda autem – (ukończone kursy w Akademii Bezpiecznej Jazdy Zientarskie Program ABS, Jazda w poślizgach, Jazda w trudnym terenie)
turystyka- podróże związane z religiami świata

Inne

obsługa komputera ( Ms Office ),
prawo jazdy kat. „B” od 1998 roku,
doświadczenie w prowadzeniu samochodów dostawczych, m. in. Ford Transit, Fiat Ducato, Polonez Truck,
uregulowany stosunek do służby wojskowej

Cechy charakteru:
doświadczenie w zarządzaniu strategicznym oraz sprzedażą,
doświadczenie w kierowaniu zespołem,
bardzo dobre umiejętności prezentacyjne i negocjacyjne,
wysoka komunikatywność,
zdolność do obiektywnej i analitycznej oceny sytuacji,
zdolności planistyczne,
otwartość na zmiany,
innowacyjność,
osobowość lidera,
precyzja i samodzielność w działaniu,
umiejętność podejmowania decyzji,
inicjatywa,

Grupy

Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej
Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej
Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej powstała w 1996 r. Wysokie miejsca rankingowe i oceny najbardziej prestiżowych instytucji w Polsce.
Coaching jako proces nastawiony na tworzenie nowego a nie na naprawianie
Coaching jako proces nastawiony na tworzenie nowego a nie na naprawianie
Coaching jako proces nastawiony na tworzenie nowego, a nie naprawianie!!
Tauro Bianche Polska
Tauro Bianche Polska
Tauro Bianche Polska - Szkolenia, Coaching, Public Relations.
Tylko sprzedaż
Tylko sprzedaż
Grupa dla ludzi, którzy zawodowo zajmują się sprzedażą i chcą być w tym coraz lepsi. Nie osiadają na laurach, dbają o klientów i wiedzą, że w rękach sprzedaży leży los firm.