Wypowiedzi
-
Cześć, pojawił się u mnie następujący problem:
po dłuższej pracy z plikami pojawia mi się błąd, który powstaje np. podczas próby kopiowania lub przesuwania elementów narzędziami Microstation:
Niestety nie można już pracować dalej z tym plikiem, gdyż przy próbie np. skopiowania czegoś lub przesunięcia pojawia się okno z błędem.
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy InRoads
-
Dziękuję za pomoc.
-
Witam. Czy istnieje jakiś sposób na podzielenie pliku na pliki referencyjne ?
Np projekt na poszczególne branże.
Wiem, że można skopiować plik kilka razy, zmienić nazwę i usunąć z każdego zbędne elementy, ale czy istnieje sposób na wyznaczenie fragmentu rysunku czy warstwy i zapisanie go jako osobny plik dgn ?
Pozdrawiam -
Witam. Mam również problem z czcionkami. Również często działam na plikach dgn i dwg.
Ostatnio kopiowałem elementy z pliku cadowskiego do Powercivila i dłuższy czas zajmowałem się plikiem.
Po kolejnym otwarciu pliku wszystkie czcionki typu Arial zostały samoczynnie zastąpione czcionkami typu Times New Roman (tekst na różnych warstwach, różnej wielkości itp).
Czy jest jakiś prosty sposób na zmianę czcionek do poprzedniego układu ? -
Adrian B.:
Rozbić możesz na dwa sposoby.
1. używasz narzędzia drop linestyle - najszybciej wywołując z key-in'a
2. podczas eksportu do dwg, w opcjach>zaawansowane jest możliwość zaznaczenia rozbij styl linii.
Pierwsza metoda na pewno nie rozbija natywnych stylów a jedynie zdefiniowane przez użytkownika.
Dziękuję za pomoc, pozdrawiam. -
Czy istnieje możliwość rozbicia stylu lini w Microstation/PCP ?
Mam stary plik dgn i plik ze stylami lini (dotyczące organizacji ruchu drogowego). Muszę przerobić plik dgn na cadowski, tak żeby było widać symbole lini itp. (nie musi to być widziane jako linia w Autocadzie, może równie dobrze być rozbita na elementy pierwsze).
Wystarczy, żeby odbiorca widział kształty. -
Adrian B.:
Znanym mi rozwiązaniem jest zmiana Formatu w Regionie (Panel sterowania). Należy go zmienić na Angielski (Stany Zjednoczone). Wówczas eksport i import będzie działał poprawnie. Przynajmniej u mnie działa :)
Dziękuje za pomoc, działa. Pozdrawiam -
Witam. Mam podobny problem. Gdy eksportuję współrzędne do pliku txt i później je wczytuję z narzędzia "importuj współrzędne" program ( power civil SS4) pokazuje mi inne punkty. Przykładowo gdy naniosę 65326,52 52653,41 92,36 (xyz), to program mi wczytuje (eksportuje do txt) ten punkt jako 65326 52 52653 (xyz). Nie wczytuje mi wartości po przecinku, mimo próby zmiany separatora.
Działa to w obie strony (eksport, import).
Wartości "po przecinku" nie są uwzględniane.
Czy komuś udało się rozwiązać ten problem ?
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy InRoads
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy InRoads
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy InRoads
-
Witam. Czy używacie może jakichś prostych programów do projektowania niwelety, obliczania nakładek, robót ziemnych oraz do obliczeń geometrii ? Chodzi mi o nieskomplikowane i niedrogie (najlepiej bezpłatne) aplikacje, którymi można wykonać obliczenia, gdy dysponuję rzędnymi, pikietażem itp. Przydatne w wykonastwie, gdy trzeba przeprojektować lub skorygować niweletę.
Nie chodzi mi o skomplikowane programy typu inroads czy civil.
Pozdrawiam -
Marcin C.:
Kupiłem już od Audi, parametry jakie szukałem. Jedynie dekielki muszę poszukać, ale to nie problem. W chwili kiedy poszukiwałem felg, nie mogłem znaleźć w dobrej cenie ładnych oryginalnych od skody.
Rafał M.:
Marcin C.:
Do Octavii pasują felgi z Audi, VW, Seata :)
Tak, ale oprócz rozstawu śrub i rozmiaru obręczy ważna jest szerokość oraz odsunięcie (ET). Do Octavii 2 fabrycznie sprzedają 6,5J x 16, rozstaw 5x112 ET 50
Pozdrawiam
Nadal nie wiem w czym masz problem, przecież felgi z innych marek VAG są w miarę kompatybilne, ET jak i szerokość standardowych felg Seata czy Audi nie jest problemem.
Chcesz kupić zwykłe 16 więc tu naprawdę żadnego problemu nie ma, problemy zaczynają się przy 19-20 .
Pozdrawiam -
Marcin C.:
Do Octavii pasują felgi z Audi, VW, Seata :)
Tak, ale oprócz rozstawu śrub i rozmiaru obręczy ważna jest szerokość oraz odsunięcie (ET). Do Octavii 2 fabrycznie sprzedają 6,5J x 16, rozstaw 5x112 ET 50
Pozdrawiam -
Marcin Chruślak:
Rafał Młynarczyk:
Witam. Noszę się z zamiarem kupna alufelg do O2FL. U dealera proponują felgi o rozmiarze 6,5Jx16, ET 50, rozstaw śrub 5x112. Wymagana na taką felgę jest opona 205 55 R16.
Czy można kupić felgę węższą, bądź szerszą do tego typu samochodu ( 6,0J lub 7,0J koncern VW) ? Czy przy feldze o szer 7J nie będzie wymagana opona o szer 215, a przy feldze 6J opona 205 55 R16 będzie nieproporcjonalnie wystawać poza ranty? . W aso nie potrafili mi jednoznacznie odpowiedzieć, więc proszę o pomoc.
Pozdrawiam
Na 7 calach spokojnie możesz używać 205/55/16. Standard do tego auta to 6,5 cala więc pytanie po co kombinować jak i tak wizualnie niema to żadnego znaczenia?
Do tego auta można nawet zamontować felgi 10,5 cala ;]...ale to już dla amatorów ;]
Niestety nie jest łatwo znaleźć na rynku wtórnym za dobre pieniądze i w dobrym stanie oryginalne skodowskie felgi. Pytam się o te rozmiary, ponieważ większość osób proponuje mi felgi od VW lub Audi i w większości felgi te mają inne parametry niż fabrycznie montowane w Octavii.
Pozdrawiam -
Witam. Noszę się z zamiarem kupna alufelg do O2FL. U dealera proponują felgi o rozmiarze 6,5Jx16, ET 50, rozstaw śrub 5x112. Wymagana na taką felgę jest opona 205 55 R16.
Czy można kupić felgę węższą, bądź szerszą do tego typu samochodu ( 6,0J lub 7,0J koncern VW) ? Czy przy feldze o szer 7J nie będzie wymagana opona o szer 215, a przy feldze 6J opona 205 55 R16 będzie nieproporcjonalnie wystawać poza ranty? . W aso nie potrafili mi jednoznacznie odpowiedzieć, więc proszę o pomoc.
Pozdrawiam -
Witam. Noszę się z zamiarem kupna alufelg do O2FL. U dealera proponują felgi o rozmiarze 6,5Jx16, ET 50, rozstaw śrub 5x112. Wymagana na taką felgę jest opona 205 55 R16.
Czy można kupić felgę węższą, bądź szerszą do tego typu samochodu ( 6,0J lub 7,0J koncern VW) ? Czy przy feldze o szer 7J nie będzie wymagana opona o szer 215, a przy feldze 6J opona 205 55 R16 będzie nieproporcjonalnie wystawać poza ranty? . W aso nie potrafili mi jednoznacznie odpowiedzieć, więc proszę o pomoc.
Pozdrawiam -
Witam. Noszę się z zamiarem kupna alufelg do O2FL. U dealera proponują felgi o rozmiarze 6,5Jx16, ET 50, rozstaw śrub 5x112. Wymagana na taką felgę jest opona 205 55 R16.
Czy można kupić felgę węższą, bądź szerszą do tego typu samochodu ( 6,0J lub 7,0J koncern VW) ? Czy przy feldze o szer 7J nie będzie wymagana opona o szer 215, a przy feldze 6J opona 205 55 R16 będzie nieproporcjonalnie wystawać poza ranty? . W aso nie potrafili mi jednoznacznie odpowiedzieć, więc proszę o pomoc.
Pozdrawiam -
Dzięki za szybką odpowiedź, próbowałem kompresji, niestety nie pomogło. Spróbuję wydrukować to jako Pdf i pracować jak na obrazie rastrowym, jeżeli nie zdobędę pliku.
Pozdrawiam
Przesłałem koledze mój plik i jak się okazało na MS V8i nic się nie tnie (nie uporządkowało to oczywiście pliku). Nie mamy wielkiej różnicy jeżeli chodzi o sprzęt komputerowy, z tym że ja pracuję na MS V8 XM. Nie mogę nawet tego pliku wydrukować jako pdf, bo się wszystko wiesza.
Czy jest możliwość jakiegoś ustawienia MS, aby nie było takich problemów, skoro na nowszej wersji jakoś to śmiga ?
Na studiach pracowaliśmy na bardzo starych kompach i starszych wersjach MS i mieliśmy całą Bydgoszcz podzieloną na sekcje, więc myślę, że nie powinno to zależeć tak od sprzętu, wielkości pliku i wersji MS, a moze od jakichś ustawień.
Największy dramat się robi jak próbuję zrobić większy zoom, więc może chodzi o sposób wyświetlania?Rafał Młynarczyk edytował(a) ten post dnia 16.08.12 o godzinie 21:23