Umiejętności
Zarządzanie projektami
Prawo cywilne
Biznes plany
budżetowanie
Podatki
Rachunkowość
Gospodarka odpadami
Harmonogramy rzeczowo-finansowe
środki unijne
inwestycje
Inżynier Kontraktu
Niezależny Doradca Techniczny
Znajomość rynku enegetycznego
Języki
polski
ojczysty
angielski
biegły
Doświadczenie zawodowe
Koordynator Procesu Sprzedaży / Zastępca Kierownika Projektu
Koordynator Procesu Sprzedaży
oraz
od maja 2015 udział w zespole Inżyniera Kontraktu przy budowie Instalacji Odsiarczania Spalin oraz Instalacji Odazotowania Spalin kotłów OPG-230 w TAMEH Polska sp. z o.o. jako Zastępca Kierownika Projektu podczas wyboru Generalnych Wykonawców.
oraz
od maja 2015 udział w zespole Inżyniera Kontraktu przy budowie Instalacji Odsiarczania Spalin oraz Instalacji Odazotowania Spalin kotłów OPG-230 w TAMEH Polska sp. z o.o. jako Zastępca Kierownika Projektu podczas wyboru Generalnych Wykonawców.
Project Manager
- wspierałem Country Director’a we wszystkich czynnościach.
- byłem odpowiedzialny za rozwój działalności Parsons Brinckerhoff na Polskim rynku energetycznym, w szczególności usługi Inżyniera Kontraktu oraz Doradcy Technicznego dla instytucji finansujących, w tym m.in. za nawiązywanie kontaktów biznesowych, kontakty z klientami, działalność marketingową, przygotowywanie ofert, prowadzenie spraw przetargowych.
- w roku 2013 pełniłem funkcję Menadżera Projektu polskiej części Środowiskowego Due Diligence wykonanego na cele zakupu nieruchomości w Rosji.
- byłem odpowiedzialny za rozwój działalności Parsons Brinckerhoff na Polskim rynku energetycznym, w szczególności usługi Inżyniera Kontraktu oraz Doradcy Technicznego dla instytucji finansujących, w tym m.in. za nawiązywanie kontaktów biznesowych, kontakty z klientami, działalność marketingową, przygotowywanie ofert, prowadzenie spraw przetargowych.
- w roku 2013 pełniłem funkcję Menadżera Projektu polskiej części Środowiskowego Due Diligence wykonanego na cele zakupu nieruchomości w Rosji.
Specjalista ds finansowo-inwestycyjnych
Od sierpnia 2011 do sierpnia 2012 byłem członkiem Inżyniera Kontraktu przy realizacji zadania inwestycyjnego „Budowa Zakładu Termicznego Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Krakowie” (220 000 Mg/rok – 647 mln PLN netto).
Od listopada 2009 do sierpnia 2012 byłem członkiem zespołu Doradcy Merytorycznego przy realizacji zadania „Opracowanie Koncepcji Programowo-Przestrzennej z pogłębionym studium wykonalności przedsięwzięcia wraz z dokumentami w zakresie ochrony środowiska oraz SIWZ (Doradca Merytoryczny) budowy Elektrowni 900MW Ostrołęka C” i byłem odpowiedzialny za zagadnienia związane z finansami oraz pełniłem funkcję administratora projektu (6 mld PLN netto).
Od września 2008 do października 2011 byłem również członkiem zespołu Doradcy Technicznego dla Banków przy realizacji inwestycji budowy instalacji Nowego Kwasu Azotowego oraz Stacji Uzdatniania Wody w Zakładach Azotowych Kędzierzyn S.A. i byłem odpowiedzialny za kwestie finansowo-ekonomiczne oraz pełniłem funkcje Zastępcy Project Managera (900 Mg/dobę – 400 mln PLN netto).
Od listopada 2008 do marca 2010 byłem także członkiem zespołu Doradcy Technicznego dla Banków przy realizacji inwestycji Modernizacji Części Energetycznej w Soda Polska Ciech Sp. z o.o. i byłem odpowiedzialny za kwestie finansowo-ekonomiczne oraz pełniłem funkcje Zastępcy Project Managera (3 x 75MW kotły opalane węglem, IOS – 230 mln PLN netto).
Od maja 2008 do grudnia 2009 byłem członkiem zespołu wykonującego wszelkie sprawy finansowe przewidziane dla Inżyniera Kontraktu
przy realizacji zadania „BUDOWA BLOKU ENERGETYCZNEGO
O MOCY 460 MW NA PARAMETRY NADKRYTYCZNE
W ELEKTROWNI ŁAGISZA” dla PKE S.A. (2 mld PLN netto), między innymi:
- sprawowanie nadzoru nad prawidłowością dokumentacji finansowej kontraktu,
- nadzór nad realizacją poszczególnych kontraktów wykonawczych w ujęciu finansowym ,
- prognozowanie i symulowanie procesu realizacji inwestycji pod względem finansowym,
- rozliczanie inwestycji
- tworzenie raportów finansowych za okresy miesięczne, kwartalne, półroczne i roczne.
Od listopada 2009 do sierpnia 2012 byłem członkiem zespołu Doradcy Merytorycznego przy realizacji zadania „Opracowanie Koncepcji Programowo-Przestrzennej z pogłębionym studium wykonalności przedsięwzięcia wraz z dokumentami w zakresie ochrony środowiska oraz SIWZ (Doradca Merytoryczny) budowy Elektrowni 900MW Ostrołęka C” i byłem odpowiedzialny za zagadnienia związane z finansami oraz pełniłem funkcję administratora projektu (6 mld PLN netto).
Od września 2008 do października 2011 byłem również członkiem zespołu Doradcy Technicznego dla Banków przy realizacji inwestycji budowy instalacji Nowego Kwasu Azotowego oraz Stacji Uzdatniania Wody w Zakładach Azotowych Kędzierzyn S.A. i byłem odpowiedzialny za kwestie finansowo-ekonomiczne oraz pełniłem funkcje Zastępcy Project Managera (900 Mg/dobę – 400 mln PLN netto).
Od listopada 2008 do marca 2010 byłem także członkiem zespołu Doradcy Technicznego dla Banków przy realizacji inwestycji Modernizacji Części Energetycznej w Soda Polska Ciech Sp. z o.o. i byłem odpowiedzialny za kwestie finansowo-ekonomiczne oraz pełniłem funkcje Zastępcy Project Managera (3 x 75MW kotły opalane węglem, IOS – 230 mln PLN netto).
Od maja 2008 do grudnia 2009 byłem członkiem zespołu wykonującego wszelkie sprawy finansowe przewidziane dla Inżyniera Kontraktu
przy realizacji zadania „BUDOWA BLOKU ENERGETYCZNEGO
O MOCY 460 MW NA PARAMETRY NADKRYTYCZNE
W ELEKTROWNI ŁAGISZA” dla PKE S.A. (2 mld PLN netto), między innymi:
- sprawowanie nadzoru nad prawidłowością dokumentacji finansowej kontraktu,
- nadzór nad realizacją poszczególnych kontraktów wykonawczych w ujęciu finansowym ,
- prognozowanie i symulowanie procesu realizacji inwestycji pod względem finansowym,
- rozliczanie inwestycji
- tworzenie raportów finansowych za okresy miesięczne, kwartalne, półroczne i roczne.
Partner
Partner w ComfortExpress sp. z o.o. z siedzibą w Proszowicach. Projekt start-up polegający na budowie ogólnopolskiej sieci hoteli w segmencie ekonomicznym. Przykładowe zadania: tworzenie polityki finansowej, budowa projekcji finansowych i biznesplanów na potrzeby funduszy Venture Capital i inwestorów, negocjacje z potencjalnymi inwestorami (np. ORLEN, Renaissance Partners, PUHiT S.A. w Warszawie), negocjacje z dostawcami, negocjacje z instytucjami finansującymi (np. Bankowy Fundusz Leasingowy Spółka Akcyjna), badanie kondycji finansowej potencjalnych inwestorów, tworzenie umów licencyjnych i innych, negocjacje z twórcą systemu rezerwacyjnego, rejestracja znaku towarowego
Podinspektor
- nadzór nad prawidłowym gospodarowaniem funduszami ochrony środowiska
- obsługa budżetu wydziału
- nadzorowanie udzielanej pomocy publicznej
- współpraca wewnętrzna związana z działalnością Stacji Segregacji i Kompostowni Odpadów w Zabrzu
- obsługa zintegrowanego systemu zarządzania miastem w zakresie Wydziału Ekologii
- wykonywanie wszelkich prac związanych z wymiarem i księgowością podatków i opłat lokalnych osób prawnych
- przygotowywanie informacji i projektów decyzji administracyjnych w zakresie podatków i opłat lokalnych osób prawnych, także przy odwołaniach do Samorządowego Kolegium Odwoławczego
- przeprowadzaniem kontroli w terenie, które miały na celu weryfikację zgodności ze stanem faktycznych składanych wniosków i deklaracji podatkowych
- obsługą gospodarki budżetowej referatu
- obsługa Biuletynu Informacji Publicznej w zakresie referatu
- wdrażanie zintegrowanego systemu zarządzania miastem w zakresie podatków i opłat lokalnych osób prawnych
- obsługa budżetu wydziału
- nadzorowanie udzielanej pomocy publicznej
- współpraca wewnętrzna związana z działalnością Stacji Segregacji i Kompostowni Odpadów w Zabrzu
- obsługa zintegrowanego systemu zarządzania miastem w zakresie Wydziału Ekologii
- wykonywanie wszelkich prac związanych z wymiarem i księgowością podatków i opłat lokalnych osób prawnych
- przygotowywanie informacji i projektów decyzji administracyjnych w zakresie podatków i opłat lokalnych osób prawnych, także przy odwołaniach do Samorządowego Kolegium Odwoławczego
- przeprowadzaniem kontroli w terenie, które miały na celu weryfikację zgodności ze stanem faktycznych składanych wniosków i deklaracji podatkowych
- obsługą gospodarki budżetowej referatu
- obsługa Biuletynu Informacji Publicznej w zakresie referatu
- wdrażanie zintegrowanego systemu zarządzania miastem w zakresie podatków i opłat lokalnych osób prawnych
Analityk Finansowy
Zatrudniony w RMF FM na stanowisku Analityk Finansowy oraz Asystent Dyrektora Finansowego. Na stanowisku tym podlegałem bezpośrednio pod Dyrektora Finansowego. Na stanowisku tym zajmowałem się budowaniem wniosków koncesyjnych dla RMF i także dla rozgłośni powiązanych, budowaniem części finansowych biznesplanów, obsługą wierzytelności, obsługą ubezpieczeń majątkowych jak i osobowych.
Szkolenia i kursy
Certyfikat PRINCE2® Foundation
LICENCJA MINISTRA FINANSÓW do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych
LICENCJA MINISTRA FINANSÓW do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych
Edukacja
Specjalizacje
Administracja biurowa
Zarządzanie biurem i administracja
Budownictwo
Energetyczne
Budownictwo
Zarządzanie budownictwem
Finanse/Ekonomia
Doradztwo/Konsulting
Finanse/Ekonomia
Zarządzanie finansami
Zainteresowania
IT, motoryzacja, kino, żeglarstwo, kitesurfing, snowboard, rowery górskie, wspinaczka
Grupy
EXCEL w praktyce
Pytania, wskazówki, odpowiedzi, komentarze, usprawnienie pracy w EXCELu. Cel: wzajemna pomoc, wymiana doświadczeń, propozycje usprawnień pracy