Wypowiedzi
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Projekty start-up
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Projekty start-up
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Projekty start-up
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Twórcy gier komputerowych
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Projekty start-up
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy RYNEK IT
-
Andrzej K.:
Hmmm....dlaczego nie ma nigdzie nazwisk tych genialnych wykładowców i ich krótkiej ścieżki zawodowej ?
Dlatego że już nam raz konkurencja podkupiła dobrego trenera.
Przeciez taki trener i tak sie przedstawia na szkoleniach, wiec jego imie i nazwisko jest jawne. A jak nie jest, to za chwile bedzie. Czyli zadna to wielka tajemnica.
No, chyba, ze wystepuje pod poseudonimem. -
1. co to virtual moze sie dowiedziec z wielu zrodel. chyba, ze uzywa jakiejs mobilnej platformy - to wtedy moze tego nie poznac. ale qt wtedy tez nie pozna.
2. std::vector moze nie jest skomplikowany, ale znajac QVectora na czuja wiele nie zdzialasz - QVector ma bogatszy interface, wiec prawdopodobnie wpakujesz sie w element, ktorego std::vector nie ma.
3. tak czy inaczej - nie chodzi o to, co krzys (nie)potrafi, tylko o to, ze zycie pisze pewne scenariusze, 'ktore nie snily sie filozofom' - i wnioskowanie w stylu 'krzys nie zna klasy x' => 'nie zna c++, albo uczy sie go od wczoraj' - niekoniecznie jest prawdziwe.
po prostu - jezeli w trakcie rekrutacji chcemy do sprawy podejsc tak, by jak najwiecej utalentowanych osob wyluskac, trzeba podejsc bardziej indywidualnie.
np. zadania domowe sa (wg mnie) dobrym pomyslem. dajesz jakies zadanie na np. tydzien, potem kandydat przychodzi ze zrodlem, i odpytujesz, dlaczego zrobili to tak, a nie inaczej (nawet jesli napisane jest b. dobrze). z jednej strony sprawdzasz, jak gosc pisze (coding standard), a z drugiej - czy potrafi opowiedziec o swoim kodzie, czy potrafi logicznie uzasadnic swoj wybor itd... tego zaden test nie powie. -
Przemysław O.:
Taki scenariusz:
Jak mogl sie nauczyc C++ dosc dobrze aby wogole zaczac programowac na jakakolwiek platforme omijajac std::vector? Napewno taki klient ma duzo brakow gdzie indziej. Listosci, jak musze o to pytac to az mi wstyd!
Nasz (nazwijmy go) Krzys, pomyslal sobie - dzis zaczne sie uczyc c++. Jak pomyslal tak zrobil - zainstalowal sobie kompilator, zaczal czytac dziesiatki tutoriali. Liznal niuanse jezyka, stl-a, boosta. Potem sobie Krzys pomyslal - dobra, troche umiem, czas zaczac pisac wlasciwe programy. I w tym momencie Krzysiowi ktos pokazuje qt. Krzys czyta dokumentacje i mysli sobie - 'po co mam znac 10 roznych rozwiazan, skoro tutaj mam liba, ktory ma wszystko co mi potrzeba'. I tak Krzys od kilku lat pisze sobie w qt. W miedzyczasie, zapomnial stl-a i boosta - bo nie uzywa - zamiast std::vector uzywa QVector.
I teraz pytanie - Krzys zna C++ czy nie zna? -
Przemysław O.:
Bo 2 tygodnie temu mogl rozmawiac z innym potencjalnym pracodawca, ktory kazal mu sie nauczyc np. watkow.
Jak ktos mowi mi, ze nauczy sie projektowania obiektowego w 2 tygodnie to sie pytam czemu nie zaczal 2 tygodnie temu? :)
Nie ma sensu znac wszystkich technologii tego swiata - zwlaszcza, ze kazda firma ma troche inaczej zorganizowany proces produkcji softu (biblioteki, narzedzia, metodologia, coding standard).
Nowy pracodawca musi to zrozumiec - inaczej straci wielu sensownych ludzi (takie scenariusze znam tez). Dlatego wlasnie, lepiej oceniac potencjal czlowieka, a nie jego wiedze, dlatego tez wymyslono okres probny (ktory jednak kosztuje, ale tez nie kazdy kandydat jest na okres probny zapraszany). -
Zdefiniowac vector wskaznikow na zwierzatka, wrzucic tam pare kotkow i pieskow. Dalej przechodzimy po wektorze wykonujac polimorficzny call i zwierzatka daja glos (wypas :P). Najlepszy foreach z boost::bind, potem jakis ptr_fun, potem iteratory (czy beda const? :P) a potem zwykly for (ostatecznie).
75% kandydatow z doswiadczeniem (1-5 lat) nie potrafi wykonac tego zadania :)Przemysław O. edytował(a) ten post dnia 06.05.10 o godzinie 13:51
bo wszystko zalezy, gdzie kandydat do tej pory pracowal/z czym mial do czynienia. mogl nie uzywac boosta (znam projekty (komercyjne), gdzie jest zakaz uzywania boosta), mogl nie uzywac metod wirtualnych (na pewnych platformach ich sie nie uzywa)...
wiec - nie generalizowalbym i nie wyciagal pochopnych wnioskow z samego wyniku testu.
imho raczej trzeba ocenic 'charakterystyke' czlowieka - przy czym pracowal, co tam faktycznie robil, itd, czym sie zajmuje po godzinach, jakie projekty w domu robi hobbistycznie...
testy oceniaja czlowieka 'tu i teraz', a wiele cenniejsza jest osoba, ktora dzis moze za wiele nie potrafi, ale jutro bedzie wymiatac. -
rada od starego piernika:
skoro jestes studentem, i robisz ten projekt dla siebie - uzyj googli i czytaj, czytaj i czytaj.... teraz masz najlepszy czas zeby sie czegos dowiedziec (nie tylko z 'wlasnej' technologii, ale takze z jej otoczenia). -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Projekty start-up
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Projekty start-up
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Twórcy gier komputerowych
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Projekty start-up
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Projekty start-up
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Twórcy gier komputerowych
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Twórcy gier komputerowych
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Projekty start-up