Przemysław Dankiewicz

Doświadczony analityk w marketingu strategicznym
Warszawa, mazowieckie

Umiejętności

Data Mining Microstrategy SAS (program) Tableau VBA R

Języki

angielski
biegły
niemiecki
biegły
rosyjski
podstawowy

Doświadczenie zawodowe

Avon Cosmetics Polska
CE Marketing Analytics. Marketing Analyst.
- Modelling Avon's representative buying behaviour (e.g. affinity, churn analysis)
- Campaign effectiveness analysis (Campaignly/Quarterly/Annually)
- Local market activities analysis (e.g. performance, effectiveness, profitability)
- Building CE team reporting capabilities incl. R-Language, R-Language (e.g. modelling, report automation)
- Supporting Pricing workshops from CE Marketing Analytics team
Avon Cosmetics Polska
Junior Pricing Analyst. EMEA Pricing
- Portfolio and competitive pricing analysis with positioning recommendations based on internal and external data sources
- Supporting decision making process in relation to pricing within regional and cluster marketing / campaign planning / finance
- Pricing workshop facilitation for internal stakeholders
- Complex pricing database processing and maintenance (Access/Excel)
- Monitoring price moves of (1) the strongest drugstore chain and (2) second direct seller in Poland
- Reporting tools development based on VBA macros
Logo
Business Development Dermocosmetics Project Leader
Nepentes Pharma sp. z o.o. (Sanofi Group)
- New Product Development team and process management - successfully launching 9 products on the market (with close cooperation with marketing, legal, medical, production, controlling and R&D departments).
- New project recos based on comprehensive market and competitive analysis
- Pricing opportunities identification (in cooperation with controlling department)
- Product line extension proposals
- New packaging proposition (development of marketing communication, direct contacts with suppliers)
- Gathering customer-related insights from field team (periodical sales team meetings)
Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa
Stażysta, Indywidualne Doradztwo Rynkowe
- Polish market cross-sector analysis for entry purposes based on a brief from German customers
- Macro-economic environment tracking (Poland and Germany)
- Contacting potential business partners for German counterparts
- Competitive and profitability analysis for foreign product market launch

Szkolenia i kursy

2013: PRINCE2 Foundation Certificate score: 85/100

2011: Johannes-Gutenberg-Universität Mainz (Niemcy) Zarządzanie, program wymiany studentów ERASMUS

2010: Uniwersytet w Bayreuth (Niemcy)
Stypendysta DAAD. Uniwersytet Letni Międzykulturowych Studiów Niemieckich 2010

2009-2010: Polskie Towarzystwo Ekonomiczne - Przedsiębiorczość Akademicka Skuteczny Transfer Wiedzy. Szkolenia z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem innowacyjnym

Edukacja

Logo
Statistical methods in business. SAS programming language workshops, studia podyplomowe
Uniwersytet Warszawski
Logo
International Economics, magisterskie
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Logo
International Economics, licencjackie
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

Zainteresowania

Wspinaczka sportowa, fotografia

Organizacje

Chinese-European Partnership for Development www. cepd. info Projekt wymiany studentów (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Uniwersytet w Warszawie, Uniwersytet w Hong Kongu, Uniwersytet w Pekinie)

AIESEC. Marketing & PR Department. Job fair – “Career Days 2008”

Grupy

Uniwersytet Warszawski
Uniwersytet Warszawski
Uniwersytet Warszawski, założony w 1816 roku, jest największą polską uczelnią i jednocześnie jedną z najlepszych w kraju.
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie