Wypowiedzi
-
Paweł Kupper:
To jest ewidentny efekt Streisand - działania Nikona z punktu 3, które miały ograniczyć pojawianie się negatywnych informacji o ich serwisie (a dostępnych tylko na małej stronie www) w efekcie zaogniły sprawę do tego stopnia, że napisały o niej największe polskie tytuły - o zasięgu wiele setek razy większym niż zasięg strony, o którą zrobiła się awantura.
Masz w 100% rację. Ale jak to mi Przemek odpowiedział gdy zasugerowałem, że popełniają błędy w polityce wizerunkowej marki - rzekł (w pewnym uproszczeniu), że nie mam prawa błędów wytykać :)
Błędów wizerunkowych Nikona można wymienić więcej ale efekt jest taki, że zamiast przyjąć to z pokorą i pomyśleć się czy aby szaraczki nie mają racji - lepiej podnieść nosek do góry i powiedzieć, że Ci co śmieją krytykować są be :)
Paweł,
ja przez kilkanaście lat swojej akrtywności w tym zawodzie ani razu nie zrecenzowałem pracy żadnego PR-owca. I nie będę tego dalej robił. Ci, ktorzy zajmują się komunikacją wiedzą dlaczego.
Z tego samego powodu dla którego nie przywołuję w publicznej argumentacji rozmów przeprowadzonych na priv, a zwłaszcza "w pewnym uproszczeniu".
pozdrawiam
P. -
Paweł Kupper:
pieprzony dupek. Nawet wyzwiska, które dostaje na priv trzymają lepszy poziom.
Tak z ciekawości. Przemek, te wyzwiska dostajesz ws. Nikon vs Nikoniarze?
zgadniej :) ale nie biorę do siebie, rozumiem emocje :) -
Tomek Banasik:
Przemek Staniszewski:
przems.wordpress.com
witam. mój komentarz do całej sytuacji jako PR-owca pracującego dla Nikona.
"...Obserwuję również próby dorobienia Klientowi gęby cenzora, przywołując nawet case Streisand. Ani razu Nikon nie ingerował w treści pojawiające się na forach, respektując prawo swoich Klientów do własnych opinii, niezależnie jak krytyczne one by nie były..."
Długi PR-owo sensowny wywód. Ale - zwłaszcza w tym punkcie - nieprawdziwy. Dwa przykłady: zrzuty ekranów z wykasowanymi postami z Nikonowskiego facebooka chodzą po necie. Negatywna opinia na temat serwisu Nikona poszła w świat - nieporporcjonalnie dalej niż gdy była obecna tylko na stronie PolishNikonService - ot choćby, została zacytowana w artykule w obecnym numerze tygodnika Przekrój. To jest właśnie casus Straisand.Tomek Banasik edytował(a) ten post dnia 19.05.10 o godzinie 15:35
tytułem komentarza: na fejsbuku otwarcie powiedzieliśmy że będziemy usuwać komentarze wulgarne. Jedna osoba zostala za to zbanowana. Wraz z banem usunięte zostały jej posty. Ale to nie za posty z pytaniami została zbanowana, ale za super śmieszny rysunek w którym ktoś pod adresem Nikona rzuca teksty typu pieprzony dupek. Nawet wyzwiska, które dostaje na priv trzymają lepszy poziom. Będę też upierał się że istota casu, ktory przywolujesz jak i case Nestle zupelnie czegos innego dotyczyly. -
przems.wordpress.com
witam. mój komentarz do całej sytuacji jako PR-owca pracującego dla Nikona.
@Paweł Kupper: skąd masz informację że Nikon od kogokolwiek żądał zwrotu domeny???
pozdrawiam
P. -
Zamieściłem przed chwilą oświadczenie Nikon Polska w tej sprawie na głównym forum grupy.
Zapraszam Panów do zapoznania się z nim.
pzdr
PS -
Witam, ponieważ temat się pojawił na tej grupie, to przekazuję treść oświadczenia Nikon Polska w rzeczonej sprawie.
P.S.
Warszawa, 4 maja 2010 r.
OŚWIADCZENIE
Szanowni Państwo,
Odnosząc się do komentowanych w Internecie działań Nikon Polska wobec domen posługujących się znakiem towarowym Nikon, chcielibyśmy wyjaśnić, że wiążą się one z inicjatywą dotyczącą spójnego wykorzystywania logotypu i marki Nikon. Podejmowane przez nas kroki obejmą wszystkie domeny przywołujące w nazwie słowo Nikon, niezależnie od profilu ich działalności. Działania te mają na celu zapewnienie zgodnego z polityką korporacyjną oraz z prawem wykorzystywania zastrzeżonego znaku towarowego Nikon.
Jednocześnie chcielibyśmy zapewnić, że działania te w żadnej mierze nie są wymierzone przeciwko społecznościom naszych Klientów oraz fanom marki. Każda inicjatywa przez nich podejmowana jest cennym źródłem informacji, jakie obszary naszej aktywności wymagają ewentualnych zmian. Cieszymy się, że hasło Nikon jest przez nich często przywoływane, jednak musimy dbać, by pojawiało się w kontekście, który nie wprowadza odbiorców w błąd. Polityka firmy Nikon w zakresie ochrony własności intelektualnej oraz znaku towarowego ma dać gwarancję rzetelności komunikatów sygnowanych marką Nikon. Liczymy na wyrozumiałość wszystkich osób, dla których zaistniała sytuacja stwarza jakiekolwiek niedogodności.
Z wyrazami szacunku,
Magdalena Michalska-Szmidt
Kierownik marketingu i PR Nikon Polska -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy PR w Finansach
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy PR w Finansach
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy PR w Finansach
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Copywriters Group