Przemek Hofman

menadżer
Warszawa, mazowieckie

Umiejętności

Zamówienia publiczne Planowanie strategiczne Zarządzanie projektami Zarządzanie zespołem Zarządzanie kontraktami

Języki

angielski
biegły
francuski
dobry
niemiecki
podstawowy

Doświadczenie zawodowe

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad
zastępca Dyrektora Departamentu Partnerstwa Publiczno-Prywatnego
Prowadzenie i nadzorowanie realizacji zadań (ok. 30 pracowników, 2 wydziały) związanych z m.in.
- utrzymaniem krajowego systemu poboru opłat na drogach krajowych (nadzór nad eksploatacją systemu oraz realizacją umowy przez wykonawców, prowadzenie rozliczeń finansowych itd.)
- planowaniem rozwoju, wdrażaniem nowego krajowego systemu poboru opłat po 2018 r.
- opracowywaniem założeń i dokumentacji przetargowej oraz prowadzenie postepowań o zamówienie publiczne w projektach dot. rozwoju systemu poboru opłat
- finansowaniem inwestycji oraz bieżącej eksploatacji infrastruktury w obszarze poboru opłat
- realizacja zadań związanych z opracowywaniem metodyki i standardów zarządzania usługami, programami i projektami obszarze ITS w GDDKiA
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad
zastępca Dyrektora Departamentu Zarządzania Ruchem
Prowadzenie i nadzorowanie realizacji zadań (35 pracowników, 3 wydziały)związanych z m.in.
- programowaniem, planowaniem, projektowaniem, realizacją, ewaluacją i eksploatacją rozwiązań ITS na drogach krajowych w projektach samodzielnych i projektach drogowych, w tym przedsięwzięć wdrażających rozwiązania ITS współfinansowanych ze środków UE (CEF, PO IiŚ), m.in. programu budowy Krajowego Systemu Zarzadzania Ruchem (KSZR)
- utrzymaniem krajowego systemu poboru opłat na drogach krajowych (nadzór nad eksploatacją systemu oraz realizacją umowy przez wykonawców, prowadzenie rozliczeń finansowych itd.) oraz planowaniem rozwoju, wdrażaniem nowego krajowego systemu poboru opłat po 2018 r.
- finansowaniem inwestycji oraz bieżącej eksploatacji infrastruktury w obszarze zarządzania ruchem i poboru opłat
- opracowywaniem założeń i dokumentacji przetargowej oraz prowadzenie postepowań o zamówienie publiczne w projektach ITS
- planowanie wykorzystania ITS dla wsparcia procesów utrzymania infrastruktury drogowej GDDKiA
- realizacja zadań związanych z opracowywaniem metodyki i standardów zarządzania usługami, programami i projektami obszarze ITS w GDDKiA
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad
główny specjalista
- planowanie, projektowanie, realizacja, ewaluacja i eksploatacja rozwiązań ITS na drogach krajowych w projektach samodzielnych i projektach drogowych, w tym przedsięwzięć wdrażających rozwiązania ITS współfinansowanych ze środków UE (CEF, PO IiŚ), m.in. programu budowy Krajowego Systemu Zarzadzania Ruchem (KSZR)
- opracowywaniem założeń i dokumentacji przetargowej oraz prowadzenie postepowań o zamówienie publiczne w projektach ITS
- planowanie wykorzystania ITS dla wsparcia procesów utrzymania infrastruktury drogowej GDDKiA
- realizacja zadań związanych z opracowywaniem metodyki i standardów zarządzania usługami, programami i projektami obszarze ITS w GDDKiA
Logo
dyrektor departamentu
Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju, Departament Transportu Kolejowego
Realizacja zadań związanych z funkcjonowaniem i rozwojem transportu kolejowego oraz nadzorem nad funkcjonowaniem podmiotów publicznych w sektora kolejowym.

Prowadzenie spraw dot.:
- nadzoru i monitorowania kolejowych inwestycji infrastrukturalnych (liniowych, taborowych i dworcowych), w tym zarządzanie Wieloletnim Programem Inwestycji Kolejowych
- legislacji w obszarze transportu kolejowego
- nadzoru właścicielskiego nad spółkami grupy PKP oraz wydawania decyzji administracyjnych w sprawach dot. dysponowania aktywami majątku przez te podmioty
- finansowania inwestycji oraz bieżącej eksploatacji infrastruktury kolejowej realizowanych przy wykorzystaniu środków publicznych
- organizacji przewozów pasażerskich na poziomie międzywojewódzkim
- współpracy międzynarodowej bilateralnej oraz w ramach dedykowanych gremiów UE
- programowania i wdrażania zmian systemowych w obszarze rynku kolejowego
Logo
dyrektor projektu
Polskie Koleje Państwowe S.A., Departament Inwestycji
Zarządzanie pełnym cyklem życia projektów inwestycyjnych w obszarze nieruchomości w PKP S.A. (przygotowywanie, inicjowanie, bieżące prowadzenie i nadzór, zamykanie projektu) współfinansowanych ze środków budżetowych, UE (PO IiŚ 2007-13) oraz finansowanych ze środków własnych Spółki:
- zarządzanie budżetem i zakresem projektu
- przygotowywanie dokumentacji przetargowej, koncepcji i założeń projektów
- kierowanie realizacją projektów - wytwarzaniem i wdrażaniem produktów
- zarządzanie ryzykiem i zagadnieniami projektowymi
- współpraca z interesariuszami projektu, wykonawcami, użytkownikami końcowymi
- zapewnienie komunikacji w projekcie, raportowanie statusu jego realizacji do Zarządu Spółki i instytucji nadzorujących
Logo
kierownik projektu
Centrum Projektów Informatycznych MAiC
- zadania związane z przygotowywaniem, planowaniem, prowadzeniem i kontrolowaniem oraz zamykaniem projektu informatycznego (zarządzanie pełnym cyklem życia projektu)
- udział w pracach koordynacyjnych związanych z wdrażaniem portfela projektów z obszaru zarządzania kryzysowego państwa
- udział w pracach nas przygotowaniem nowych projektów teleinformatycznych, koordynacja przygotowania studiów wykonalności, udział w realizacji projektów w charakterze kierownika kontraktu.

Projekty:
„Ogólnopolska sieć teleinformatyczna na potrzeby obsługi numeru 112”
- zakres projektu: opracowanie architektury i budowa sieci IP/MPLS na potrzeby jednostek ratownictwa i bezpieczeństwa publicznego w ponad 330 lokalizacjach; dostawy sprzętu sieciowego dla użytkowników do ponad 900 lokalizacji; migracja usług do nowej sieci; integracja rozwiązania z innymi komponentami systemu powiadamiania ratunkowego

„System Informatyczny Powiadamiania Ratunkowego”
- zakres projektu: budowa ogólnokrajowej platformy służącej do obsługi zgłoszeń alarmowych na potrzeby funkcjonowania Centrów Powiadamiania Ratunkowego (CPR) oraz Wojewódzkich Centrów Powiadamiania Ratunkowego (WCPR); doposażenie sprzęt IT jednostek Policji, Ratownictwa Medycznego i Straży Pożarnej

„pl.ID – budowa infrastruktury elektronicznego dowodu osobistego
- zakres projektu: modernizacja i integracja rejestrów państwowych (m.in. PESEL) w oparciu o szynę usług, budowa nowego systemu do wydawania elektronicznego dowodu osobistego, informatyzacja urzędów stanu cywilnego, utworzenie bazy danych aktów stanu cywilnego
Władza Wdrażająca Programy Europejskie
starszy specjalista/koordynator w Zespole ds. SIS i VIS
- zarządzanie krajowym programem dostosowywania organów administracji publicznej do współpracy z Systemem Informacji Wizowej (VIS), udział w pracach nad dostosowywaniem organów administracji publicznej do współpracy z Systemem Informacyjnym Schengen (SIS)
- współpraca z podmiotami krajowymi
- udział w pracach gremiów międzynarodowych, współpraca z instytucjami UE

„Program dostosowania Polski do współpracy z Systemem Informacyjnym Schengen (SIS) i Systemem Informacji Wizowej (VIS)”
- rola: krajowy koordynator programu wdrożenia VIS
- zakres programu: budowa zintegrowanych systemów informatycznych umożliwiających polskim instytucjom współpracę z krajami UE w zakresie wymiany danych
Komenda Główna Policji
kierownik Sekcji Wdrożeń; starszy specjalista/koordynator w Wydziale Projektów Teleinformatycznych
- zarządzanie komórką (7 pracowników) odpowiedzialną za etap wdrożenia i przygotowania do eksploatacji systemów informatycznych w Policji,
- koordynacja działań komórek merytorycznych biura na etapie wdrażania projektów
- nadzór nad definiowaniem wymagań, testowaniem, przyjęciem i przekazaniem do eksploatacji wdrażanych systemów informatycznych
- uczestnictwo w pracach komisji przetargowych, komitetów sterujących, zespołów i grup eksperckich w związku z realizowanymi przedsięwzięciami informatycznymi
- udział w pracach zespołów projektowych, udział we wdrożeniu i przygotowaniu do eksploatacji systemów informatycznych w ramach programu dostosowywania organów administracji publicznej do współpracy z Systemem Informacyjnym Schengen (SIS) i Systemem Informacji Wizowej (VIS)

Projekty w jakie byłem zaangażowany:

„Program dostosowania Polski do współpracy z Systemem Informacyjnym Schengen (SIS) i Systemem Informacji Wizowej (VIS)”
- rola (w WWPE i CPI): krajowy koordynator programu wdrożenia VIS
- rola (w Biurze Łączności i Informatyki Policji): członek zespołu projektowego odpowiedzialny za kontakty z UE i instytucjami krajowym oraz analizę wymagań biznesowych użytkowników i kontakty z dostawcą systemu; udział w odbiorach komponentów systemu
- zakres programu: budowa zintegrowanych systemów informatycznych umożliwiających polskim instytucjom współpracę z krajami UE w zakresie wymiany danych

„Bezpieczny Tryb Uwierzytelniania Użytkownika – budowa infrastruktury informatycznej umożliwiającej bezpieczny dostęp użytkowników do systemów IT Policji”
- rola: koordynator etapu wdrożenia systemu jako kierownik Sekcji Wdrożeń w BŁiI KGP (od maja do września 2008 r.)
- zakres projektu: budowa centralnego systemu dostępowego i uwierzytelniania do systemów IT Policji, budowa centrum certyfikacji i uruchomienie infrastruktury personalizacji kart dostępowych, repozytorium użytkowników LDAP, budowa systemu zarządzania konfiguracją i zawartością komputerów w wydzielonych sieciach Policji, modernizacja systemu poczty elektronicznej

Projekty

Utrzymanie i eksploatacja Krajowego Systemu Poboru Opłat
utrzymanie elektronicznego i manualnego Krajowego Systemu Poboru Opłat (KSPO) na odcinkach dróg płatnych
Zakres obowiązków
- zarządzanie kontraktem z wykonawcą KSPO
- zarządzanie wydziałami dedykowanymi w GDDKiA do obsługi KSPO
Wdrożenie nowego Krajowego Systemu Poboru Opłat (funkcjonującego po 2018 r.)
- opracowanie specyfikacji wymagań i opsu działania usług poboru opłat po 2018 r.
- wybór wykonawcy nowego Krajowego Systemu Poboru Opłat (po 2018 r.) - nowe KSPO
- podpisanie umowy z wybranym wykonawcą nowego KSPO
- nadzór nad przejęciem świadczenia usług poboru opłat przez wykonawcę nowego KSPO
Zakres obowiązków
- kierowanie pracą komisji przetargowej oraz Zespołu ds. wdrożenia nowego KSPO w GDDKiA
- nadzór nad planowaniem i realizacją działań mających na celu wybór wykonawcy nowego KSPO
Program budowy Krajowego Systemu Zarzadzania Ruchem
budowa zintegrowanego Krajowego Systemu Zarzadzania Ruchem na drogach krajowych w sieci TEN-T zarządzanych przez GDDKiA
Ogólnopolska sieć teleinformatyczna na potrzeby obsługi numeru alarmowego 112 (OST 112)
budowa ogólnokrajowej sieci WAN IP/MPLS na potrzeby jednostek ratownictwa i bezpieczeństwa publicznego w ponad 330 lokalizacjach; dostawy sprzętu sieciowego dla użytkowników do ponad 900 lokalizacji; migracja usług do nowej sieci; integracja rozwiązania z innymi komponentami systemu powiadamiania ratunkowego

Szkolenia i kursy

Szkolenie z zakresu zarządzania wymaganiami w projektach IT, organizator: Altkom Akademia S.A, maj 2012
Certyfikowane szkolenie PRINCE 2 Practitioner oraz PRINCE 2 Foundation, organizator: CRM S.A., wrzesień - listopad 2009
Szkolenie z zarządzania komunikacją w projekcie, organizator: CRM S.A., wrzesień - listopad 2009
Szkolenie z zarządzania ryzykiem w projekcie (metodyka M_o_R), organizator: CRM S.A., wrzesień - listopad 2009
Szkolenie z zarządzania portfolio projektów i programami, organizator: CRM S.A., wrzesień - listopad 2009
Szkolenie z zakresu metodyki prowadzenia projektów ICT wg PRINCE 2, organizator: S&T Polska, czerwiec 2007 r.
Szkolenie z zakresu procesu decyzyjnego w UE, organizator: Instytut Europejski w Łodzi, maj 2007 r.
Szkolenie z zakresu metodyki prowadzenia projektów ICT wg PRINCE 2. Wykorzystanie narzędzi informatycznych (MS Project) w zarządzaniu projektem, organizator: Altkom Akademia S.A, wrzesień 2006 r.

Edukacja

Logo
Prawo nowoczesnych technologii, studia podyplomowe
Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie
Logo
Prawno-ekonomiczne podstawy procesu inwestycyjnego, studia podyplomowe
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Logo
Zarządzanie projektami, studia podyplomowe
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Logo
Zarządzanie IT, studia podyplomowe
Politechnika Warszawska
Logo
administracja publiczna, studia podyplomowe
Krajowa Szkoła Administracji Publicznej
Logo
stosunki międzynarodowe, magisterskie
Uniwersytet Łódzki

Specjalizacje

Budownictwo
Infrastrukturalne
IT - Administracja
Zarządzanie usługami
IT - Rozwój oprogramowania
Zarządzanie projektem
IT - Rozwój oprogramowania
Zarządzanie IT
Sektor publiczny
Inne

Inne

Certyfikat PRINCE 2 Practitioner – potwierdzona znajomość metodyki zarządzania projektami PRINCE2 – poziom zaawansowany
Obsługa programu MS Project oraz PRIMAVERA
Prawo jazdy kategorii B
Status urzędnika Służby Cywilnej II stopnia
Poświadczenie bezpieczeństwa - dostęp do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą TAJNE (na okres do 27.04.2019), POUFNE (na okres do 27.04.2022)

Grupy

Akademia Leona Koźmińskiego
Akademia Leona Koźmińskiego
Niepubliczna szkoła wyższa o statusie akademii założona w 1993 r. Najbardziej akredytowana i najwyżej notowana w międzynarodowym rankingu Financial Times szkoła biznesu w Europie Środkowo-Wschodniej
Politechnika Warszawska
Politechnika Warszawska
Politechnika Warszawska jest najstarszą polską uczelnią techniczną. Od ponad 180 lat kształci kolejne pokolenia inżynierów, wnosząc istotny wkład w rozwój nauk technicznych.
Uniwersytet Łódzki
Uniwersytet Łódzki
Uniwersytet Łódzki powstał 24 maja 1945 roku jako kontynuator dorobku wcześniejszych instytucji działających w okresie międzywojennym w Łodzi. Obecnie jest jedną z największych polskich uczelni.
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Zarzadzanie Zasobami IT 2008
Zarzadzanie Zasobami IT 2008
Grupa uczestników studiów podyplomowych Zarządzanie Zasobami IT - Edycja 2008, odbywających się na Politechnice Warszawskiej