Wypowiedzi
-
Witam
Chciałbym przedstawić program partnerski z branży kosmetycznej (kosmetyki naturalne).
Dlaczego uważam, że to dobry pomysł?
- w pierwszej kolejności dlatego, że sam projektowałem funkcjonalności (i po części założenia) z ramienia wykonawcy - Agencji Ideo.pl
Chcę więc sprawdzić jak ten "twór" zadziała :)
- po drugie, ze względu na kilka ciekawych faktów:
> 10% zniżki na zakupy własne
> 10% prowizji za polecone zakupy
> wieczna prowizja od poleconych klientów
> cookies ważne 1 rok i 1 dzień
> darmowa rejestracja
Do tego za darmo:
> sklep w wybranej (dowolnej subdomenie programu)
> strona www w subdomenie (z systemem zarządzania treścią)
Jest to program firmy VIVETIA.
- www.vivetia.com - strona sklepu
- www.vivetia.com/ppv/ - informacje o Programie Zarabiania Vivetia
- promomix.vivetia.com - przykładowa strona (ze sklepem) uruchamiana za darmo -
No kurcze, coś słaby ten marketing tutaj... ktoś to musi podciągnąć :)
http://swieta2010.ideo.pl/ -
heh, przecież to czysty link / wpis reklamowy :) a nie pytanie do dyskusji.
Prawdziwe porównywarki banków miałyby sens, a tak to czysta strona programu partnerskiego Bankier.pl - ale przyznam, że wpis, pomysł i miejsce na promocję dobre :) -
Wojtku, nie pokazuj, że do tak późna pracujesz :) - są ludzie którzy pracują jeszcze dłużej ;P
-
Witam
Zapraszam - w imieniu Redakcji i swoim - na zupełnie odnowiony serwis o masażach, spa i zdrowym trybie życia:
http://masaze.pl
Hotele które posiadają w ofercie np. spa i zabiegi masażu - zapraszam do dodawania się do naszej bazy (za darmo lub z płatną opcją dodatkową):
katalog i interaktywna mapa
Dla osób szukających usług masażu i spa powstała:
Najbardziej zrelaksowana mapa w Polsce
Zapytania o możliwości szerszej promocji w serwisie proszę kierować na maila: piotr.zajac@masaze.pl lub przez wiadomości na profil goldenline.
Pozdrawiam i wierzę, że każdy znajdzie coś dla siebie... -
Łukasz Doborzyński:
Jeśli miałbym oceniać stronę Grand Hotelu to plusem są dobrej jakości zdjęcia to może sprawić wrażenie że strona jest dobrze przygotowana tym czasem jest zbudowana właściwie bez zachowania podstawowych zasad użyteczności serwisu np.To tak na pierwszy rzut oka - nie robiłem audytu :)
[/edited]
(no nie wspominam że nie ma breadcrumbs no ale to strona cała we flashu).
Witam
Zgadzam się całkowicie - ja przygotowywałem dla nich audyt - wypisałem tam wszystkie te rzeczy (np. to że jasne menu jest na jasnym tle), i wiele wiele innych... - ale w sumie to nie zrobiło na nich wrażenia... człowiek od marketingu u nich stwierdził, że wszystkie "błędy" są zamierzone :)
---
co do głównego wątku - subiektywnie, rzeczywiście te strony mogą być ok... ale zgodzę się z jednym z przedmówców - większość nie spełnia kilku podstawowych kryteriów jakimi winny kierować się strony nastawione na "sprzedaż" usług...
niektóre "grają" nieprofesjonalnie - np. http://www.hotelbartis.pl/ - po wejściu wyświetliła mi się reklama - wyskakujący banner pływający... po sprawdzeniu w kodzie okazało się, że na stronie są darmowe statystyki, które wyświetlają bannery...
Z pewnością są lepsze (subiektywnie) serwisy hotelowe :)
a co do:
"stronę grand hotelu zrobil travel click - amerykanski gigant.. mysle ze kazdy doskonale go kojarzy."
wydaje mi się, że stronę TEGO grand hotelu zrobiła rzeszowska agencja 4N (o ile mnie pamięć nie myli)... to raczej nie potentat :)
Ja ze swojej strony mogę przedstawić nasze produkcje, bo wiem że te sprzedają (badamy i analizujemy konwersję) i się świetnie pozycjonują:
http://www.wyspa.com.pl
http://www.villahoff.pl
http://www.masaz-wroclaw.pl
to pewnie reklama (i nasza i hoteli), ale czego się nie robi dla Klienta :)
pozdrawiam -
fakt pod IE 6 menu górne się nie rozwija - nie zwróciłem na to uwagi...
ale skoro używasz IE 6 to nie będziesz wiedział, że coś się nie rozwija :)
poza tym nie uważam tego za błąd, gdyż to, co widać można potraktować jako menu (jest klikalne) - nie ma utrudnienia w nawigacji, dochodzi jedynie jeden klik więcej, a do podkategorii można dostać się właśnie z tych widoków.
tak więc, strona nadal jest ok :) -
Błędy mogą wynikać w sumie z wykorzystania systemu CMS. Przeważnie jest tak, że oddając stronę początkową, wszystko jest ok, błędów jest mało lub nie ma ich w ogóle.
Potem przysiadają ją klienci i... nie potrafią np. zrozumieć (nawet przy tłumaczeniu i szkoleniu), że nie powinni kopiować tekstów bezpośrednio z Worda do edytorka CMS, gdyż kopiowane jest to z wszelkimi "śmieciami" w html jakie produkuje MS Word. Nawet opracowane automatyczne czyszczenie znaczników nie wiele tu pomaga, zawsze się coś prześliźnie... i wówczas powstają błędy.
Nie sprawdzałem w sumie pod tym kątem tej strony, może być też tak, że są to błędy wynikłe z programowania.
Niemniej jednak, strona jest nadal bardzo przyjemna :) -
Bardzo przyjemna stronka... przyjemna dla oka, użytkownika i dla wyszukiwarek.
Całe szczęście, że wygrywają takie koncepcje - nastawione na użytkownika a nie przeładowane efekciarstwem strony.
Ostatnio rozmawiałem z klientem, który sugerował nam brak znajomości światowych trendów :) - w rozumieniu, że teraz strony robi się bez opisu tekstowego (lub z niewielką ilością), w oparciu o samą grafikę (zdjęcia) i w technologii full flashu... Podczas gdy strona tegoż hotelu pozbawiona jest nawet formularza kontaktowego :/
Z tym można byłoby się zgodzić, ale strona powinna pełnić przecież funkcję nie tylko wizerunkową...
Użyteczność nie oznacza odejścia od kreatywności. -
A my tu, na końcu świata w Rzeszowie mamy taką fajną domenę... kurcze, o ile pamiętam to jest euro2012.pl :)
I znak został zastrzeżony chyba trochę za późno, bo domena zarejestrowana została wcześniej (choć nie chce mi się teraz sprawdzać), gdy Polska nawet nie marzyła o przystąpieniu do organizowania imprezy...
I pewnie by już nam ją odebrali jakby mogli :)
I pewnie - jakby nie patrzeć - nie chciano jej odkupić za trochę pieniążków.
Fakt, nie można zrobić oficjalnego serwisu mistrzostw, nie można używać bezprawnie logotypów, itd... ale coś zawsze można. -
Dominik C.:
Dużo jest osób, które niby coś wiedzą ale tak na prawdę nie do końca są zorientowane w SEM. Że niby coś z linkami, że coś tam innego... że to ma przełożenie na pozycje. A tak naprawdę w SEM nie są ważne pozycje tylko ruch na stronie!
Dużo w Twojej wypowiedzi poświęciłeś reklamie... (własnej) :)
ale mniejsza o to... Pozwolę sobie natomiast nie zgodzić się z tym twierdzeniem: "A tak naprawdę w SEM nie są ważne pozycje tylko ruch na stronie!"
Ruch na stronie ma według mnie taką samą wagę jak pozycja (poza tym ruch w SEM raczej wynika z pozycji)... ale i tak te dwie rzeczy nie są najważniejsze...
Ruch sam w sobie nie jest tak naprawdę ważny - przecież możesz stworzyć małowartościowy ruch na proste frazy, które nijak mają się do oferty - wtedy "ruch" jest duży, a jedynym efektem jest tylko zwiększanie się "odbić" od strony.
Przy takim założeniu i 10 mln userów miesięcznie nie pomoże ofercie - to jak strzelanie na oślep.
Poza tym są firmy, szczególnie portale, które tym "ruchem" zachęcają reklamodawców... a sam "ruch" kupują na allegro :) bo i tak można, a to tańsze niż najtańsze pozycjonowanie :)
Ruch (wizyty) na stronie nie są więc najlepszym wyznacznikiem sukcesu strony - przynajmniej nie w stronach coś oferujących.
Więc nie ilość, a jakość się liczy.
To jakość ruchu (a dopiero potem ilość) przekłada się na efektywność (konwersje).
Efektywność oczywiście w uproszczeniu, bo na efektywność oferty największy wpływ ma sama strona - ona jest początkiem i końcem działań marketingowych w Internecie... od niej wszystko się zaczyna, i na niej wszystko się kończy.
Stronę można zobrazować jako lejek sprzedaży - wszelką reklamę jako wodę wlewaną do tegoż lejka... jeżeli lejek ma wąskie ujście, to choćbyś nie wiem ile próbował wlewać, to i tak więcej i szybciej nie przecieknie dołem - co najwyżej przeleje się górą :) a to oznacza "odbicia", utratę potencjalnych klientów, pieniądze na reklamę wydane na nic.
Nie jestem pozycjonerem - więc to oczywiście IMHO. -
Kupię działkę budowlaną w okolicach Jasła.
Preferowane:
- okolice: Hankówka, Warzyce.
- do 15 arów
Kontaktując się na PW / telefonicznie proszę podać:
- lokalizację
- wielkość
- cenę
Kontakt:
Piotr Zając
gsm 600 417 637 -
No tak, koszty na tego typu frazy jak "hotel" są stosunkowo wysokie... nie każdy może sobie na to pozwolić.
Sprawa ma jednak szerszy wydźwięk - gdyż rozpoczynając pozycjonowanie, czy tworzenie strony www z myślą o optymalizacji pod wyszukiwarki, najpierw należy się zastanowić JAKIE FRAZY SĄ DLA NAS ISTOTNE.
Czy hotel położony nad morzem potrzebuje pozycjonowania na frazę HOTEL?
Może inaczej, bo raczej tak na to trzeba patrzeć:
- czy mój klient szukając hotelu nad morzem wpisze w wyszukiwarkę frazę HOTEL ?
jeszcze inaczej:
czy chcąc kupić samochód wpisujemy "SAMOCHÓD" lub "SAMOCHODY" ?
Myślę, że ludzie - przynajmniej ci korzystający z Internetu - wiedzą, że jest to zbyt ogólna fraza, i że tak raczej noclegu w np. w woj. małopolskim nie znajdą...
Jeżeli szukam hotelu to w konkretnym mieści:
- hotel w warszawie, czy bardziej popularne: hotele warszawa
Jeżeli szukam specyficznej oferty wpisuję raczej:
- "hotel nad morzem +spa" "spa nad morzem" "sylwester nad morzem" itp...
trudno będzie znaleźć ofertę sylwestrową nad morzem wpisując hasło "sylwester"
Wiadomo - firmy od pozycjonowania też chciałyby zarobić, więc nie wszystkie powiedzą klientowi, żeby profilował hasła...
tak samo jak nie wszystkie powiedzą, że dobrze zoptymalizowana strona i teksty potrafią (dzięki tzw. długiemu ogonowi) wyprowadzić same hotel na mniej popularne hasło... albo że na dane hasło nie ma praktycznie konkurencji więc z czasem i tak hotel się tam pojawi...
ale to zupełnie inna kwestia.
Ogólnie: warto wysyłać oferty do kilku firm i porównać to co oferują, co piszą o wybranych hasłach, itd. - wówczas można mieć porównanie i tym sposobem wybrać najbardziej wiarygodną firmę.
pozdrawiam -
Katarzyna C.:
A ja witam wszystkich serdecznie i zapraszam do zapoznania się z ofertą na stronie http://artshow.net.pl
Witam
Na tej stronce jest wirus... jakiś trojan tam się zaplątał... -
Nie wiem czy to pomoże, ale szperając po regulaminie dotarłem do nazwy firmy:
Flairview Travel Pty Ltd
i takich danych:
http://www.hotelclub.com/Corporate/contact.asp
Pozdrawiam -
Przemysław Wojtasik:
Jak kryzys ogarnie cały świat wtedy nadejdą zmiany...
Moim zdaniem:
1. jeden system bankowy -by kontrolowac
2. jedna waluta -by ominac ryzyko finansowe, ale jak bedzie bardzo zle, to wielce prawdopodobne, bo nie bedzie oponentow, beda tylko wybawiciele
3. likwidacja tradycyjnych srodków platniczych, a w to miejsce tylko karty -by kontrolowac....
oki, wiecej nic nie pisze:-) ale poczekam az sie sprawdzi:)
A co robic dalej? :-) żyć i olewać, bo i tak za malutcy jesteście, by się zabezpieczyć.
heh, czytając to przypomniał mi się taki dokument, bodajże "zeitgeist" - Duch Epoki... gdzieś tu miałem link... o:
http://video.google.com/videoplay?docid=-2147432141700...
szczególnie jego trzecia część - cytat z opisu:
"III. Banki i plan zniewolenia świata - czyli kto stoi za kontrolą światowej gospodarki i polityki. Komu zależy na wywoływaniu wojen i komu się to opłaca, oraz kto dąży do wykreowania Jednego Ogólnoświatowego Rządu, Globalnego imperium: niewolników rządzonych przez garstkę Panów i kontrolowanych totalnie, rodem z Orwellowskiego "Roku 1984"..."
mocne, trwa 2h - dla lubiących spiskowe teorie dziejów :)
Pozdrawiam -
Panie Jarosławie.... zupełnie nie oto chodzi - proszę wyjść na moment ze skóry akwizytora i pomyśleć...
Ja nie to napisałem. Ja nie chcę logować się do systemu X bo jeden z wielu i jak każdy, to tylko dodatek i część tortu... nigdy nie unikniemy logowania do wielu systemów, bo jak coś jest do wszystkiego, do jest tylko do tego co papier toaletowy...
Wasz system pewnie nie wstawi za mnie aktualności na stronę www, ani nie napisze kilku słów do pracowniczego intranetu, nie obliczy pensji pracowników, itd.
Mi chodzi o to, że - (w uproszczeniu) nie ma strony www, nie ma sprzedaży przez Internet... przyjmijmy więc, że strona jest najważniejsze, wasz system dodatkiem do niej (jedną z wielu funkcjonalności) - to ja chcę się logować jako marketingowiec do CMS strony i tam wstawić nową ofertę, nowe ceny i nowe informacje, nowe zdjęcia, itd...
i to wszystko powinien sobie pobrać Wasz system, a nie na odwrót, oraz inne systemy współpracująca z bazą strony (CRM, ERP, MRP, i Bóg wie co jeszcze) - wymiana informacji teraz jest podstawą. Po to powstają Zintegrowane Systemy z różnych rozproszonych aplikacji, które lepiej spełniają swoją rolę.
Czy to nie powinno działać w tym kierunku? -
ok, więc mała konkluzja...
Wydaje mi się, że strona www jako główna wizytówka hotelu w Internecie i "główny e-przedstawiciel handlowy" nie powinna generować dodatkowych kosztów w postaci prowizji.
Duże i zaawansowane systemy mają to do siebie, że nie są w pełni wykorzystywane przez mniejsze jednostki - po prostu nie ma takiej konieczności. To jakby do tego edytorka gdzie wpisujemy tekst komentarzy podłączyć MS WORD jako edytor tekstu (ze wszystkimi funkcjonalnościami w stylu korespondencja seryjna, makro, itd.) - trochę to przerost formy nad treścią...
Może - z korzyścią dla wszystkich - dyskusja powinna iść w takim kierunku:
Jaki - wg Was (hotelarzy nie programistów) - system byłby idealny?
Nie wiem jak to widzą sami hotelarze, ale dla mnie idealny system to taki, który:
- jest w pełni zintegrowany z systemem na recepcji - czyli jest ON-LINE (z perspektywy wymiany danych, a nie online jako że wisi w sieci). Czyli realnie współpracuje na równorzędnych zasadach z recepcją...
- sprawdza rezerwacje powiedzmy co 5 minut i aktualizuje dane + za każdym razem po kliknięciu w sprawdź + zawsze przy dokonywaniu rezerwacji
- rezerwacja jest dokonywana z pełnej puli dostępnych pokoi, a nie wyłącznie w oparciu o zarezerwowane wcześniej zasoby (aby w pełni wykorzystać wszystkie zasoby :)
- posiada płatność online powiedzmy za pośrednictwem jednego z popularnych systemów (które de facto mają większość najpopularniejszych rozwiązań)
- w miarę możliwości dostosowany jest do specyfiki oferty danej
jednostki
- powiązany z CMS strony, tak, by po zmianie oferty na serwisie, zmieniała się wszędzie indziej a przede wszystkim w systemie rezerwacji (bo to strona jest i powinna być jednostką centralnego dowodzenia w Internecie)
to oczywiście w skrócie - czekam na rozwój tego wątku.Piotr Zając edytował(a) ten post dnia 09.12.08 o godzinie 19:56 -
Panie Tomaszu, nie mogłem się powstrzymać :) - proszę wybaczyć :)
Parafrazując:
Świadoma rezygnacja hotelu z części klientów, KTÓRZY NIE MAJĄ WŁĄCZONEJ OBSŁUGI JAVASCRIPT, to świadome oddanie części rezerwacji konkurencji, która posiada taką opcję. -
Marcin Dragan:
Witam serdecznie,
Jak konsultant od e-marketingu mówi ze coś "pachnie marketingiem" w znaczeniu pejoratywnym, to chyba coś nie tak :-)
Oczywiście, marketing jest jak najbardziej wskazany - "pachnie" w znaczeniu, że nie otworzyliście sami tematu, a przez administratora :) (z całym oczywiście szacunkiem dla Niego), który wstawił tekst wyglądający na za bardzo marketingowy.
Mniejsza jednak o to.
Właśnie takie zamierzenie mieliśmy, że jeżeli Twoja przeglądarka
nie działa poprawnie, to najzwyczajniej nie włączamy systemu
rezerwacji (tak jak mówiłem do tyczy to marginalnej części
Internautów).
No tak, ale teraz na stronie nie ma nawet informacji o rezerwacji :) (znalazłem wyłącznie do restauracji). To jest dla mnie pewnym błędem (z punktu widzenia usera-potencjalnego klienta) użyteczności - w większej mierze projektu strony niż systemu.
Fajnie jakby w standardzie wdrażana była po prostu nawet "zaślepka" graficzna z nr na recepcję... a już najlepiej system widoczny, ale po kliknięciu komunikat o wymaganiach i tyle :)
Pozwolę się również zgodzić i nie zgodzić z Panem Tomaszem... rzeczywiście jest tak, że najlepiej jest promować swoją stronę i markę, ale nie można zapominać o trwającym rozwoju SMM (Social Media Marketing). Niezaprzeczalnie, serwisy typu N-K czy bardziej profilowane typu: http://tripadvisor.com gromadzą niedostępny dla strony hotelu zasięg (wystarczy zobaczyć nagłówek tego drugiego), a przede wszystkim opierają się na opiniach innych klientów - co (jak wynika z danych z USA) ma wiodący wpływ na podejmowanie decyzji o zakupach...
/ zresztą więcej o SMM i 2.0 w hotelach znajdzie się prawdopodobnie w nowym Hotel Profit /
Oczywiście powoływanie się na dane z USA nie jest wg mnie najlepszym pomysłem, tam inaczej rozwija się rynek, inaczej zarabia się na serwisach... w ogóle to jest inna skala i inna mentalność - nie zawsze należy to brać za dobrą kartę.
I tak na koniec :) - fakt, system jest fajny... ale czy można go wykorzystać w innej branży, kilka modyfikacji wykonać? Jeżeli tak proszę o kontakt jakiegoś przedstawiciela na priva...