Piotr Szczepaniak

Customer Insight Manager, Netia SA
Warszawa, mazowieckie

Umiejętności

Badania reklamy Analityka B2B Marketing B2B Zarządzanie Marką Strategia biznesowa Consumer Behaviour CRM Doświadczenia klienta Analiza klientów Analiza danych Prawo jazdy Dalekowzroczność Golf iPad Zarządzanie Analiza rynku Komunikacja Marketingowa zarządzanie marketingiem Badania marketingowe Strategia marketingowa Urządzenia mobilne Zarządzanie produktem marketing produktu Psychometria Badania ilościowe SAP Segmentacja Planowanie strategiczne Strategia Telekomunikacja Trendwatching wycenianie Adobe Photoshop Zarządzanie zespołem SPSS Statistics MS Office (Word, PPT, Outlook, Excel) patent sternika jachtowego Mac / iWork

Języki

polski
ojczysty
angielski
biegły
niemiecki
podstawowy
rosyjski
podstawowy

Doświadczenie zawodowe

Netia S.A.
Customer Insight Manager
* Definiowanie użytecznych marketingowo insightów konsumenckich na podstawie wielu źródeł, śledzenie trendów konsumenckich
* Rekomendacje marketingowe dla kluczowych projektów m.in: "Telewizja Osobista" - usługi telewizyjne, "Foton" - szybki internet, "Giga Wolność" - platforma reklamowa, działania e-commerce, social media, CRM i HR
* Bliska współpraca z agencjami reklamowymi, domami mediowymi i agencjami badawczymi
* Nadzór nad projektami badawczymi m.in.: Brand & Advertising Tracking - ponad 70 fal, Customer Satisfaction Tracking (NPS) - 6 fal, unikalne autorskie badania dla potrzeb HR i inne badania (komunikacja, oferta, pricing) - ponad 60 projektów
* Badania B2C i B2B
* Wprowadzanie nowych metod badawczych: m.in. semiotyka, neuromarketing,
panele społecznościowe
* Nadzór i optymalizacja budżetu
Netia S.A.
Marketing Strategy Manager
* Udział we wprowadzaniu oferty/marki Telewizja Osobista - m.in.: ▪ - analiza założeń i potencjału usługi
- pozycjonowanie na tle konkurencji
- tworzenie komunikacji reklamowej (z agencją Brasil)
- monitorowanie efektywności kolejnych kampanii (kilkanaście spotów)
* Udział w re-brandingu marki Netia m.in.:
- opracowanie kierunków strategicznych i określenie ich potencjału
- udział w budowaniu strategii komunikacyjnej,
- ocena i badania koncepcji kreatywnych,
- monitoring efektywności kampanii reklamowej "Instytut Netii",
- współpraca w tworzeniu nowej identyfikacji wizualnej i logo - "Kropki" ▪ Udział w programie
* "Klientomania" nastawionego na poprawę obsługi
Klientów firmy
* Udział w tworzeniu kilkunastu kampanii reklamowych
* Organizowanie warsztatów i sesji strategicznych dla managerów firmy
* Zdefiniowanie nowych standardów badań: Brand Tracking, NPS Tracking,
Semiotics research, Internet research
* Redukcja budżetu badawczego dzięki optymalizacji metod
Netia S.A.
Customer Insights & Strategy Manager
Delivered key research insights which resulted in increased revenue for the business; examples include: market analysis & trends, competitor analysis, primary research into advertising testing, customer satisfaction, new tariff development, purchase decision making etc.

Developed and implemented Satisfaction Tracker which used Net Promoter Score (NPS); the model was based on internal and external data.

Implemented and communicated new segmentation throughout the organisation and ensuring that the results are clearly understood and how the segmentation could be applied in proposition development.

Participated in development of new brands and services: Telewizja Osobista (streaming TV), Foton (the fastest internet), Netia rebranding

Managed a large market research budget and all key relationships with 3rd party vendors
T-Mobile Polska S.A.
Customer Insights Manager
* definiowanie insightów konsumenckich i śledzenie trendów konsumenckich
* udział w zespołach projektowych (cross functional teams) - komunikacyjnym, produktowym i sprzedażowym
* tworzenie wskaźników (KPIs) dla procesów marketingowych i ogólnofirmowych
* organizowanie warsztatów strategicznych dla managerów marketingu
* współpraca ze strategicznymi partnerami firmy - MVNO, banki etc.
* udział w międzynarodowych projektach w ramach Grupy T-Mobile w 10
krajach
T-Mobile Polska S.A.
Market Research Manager
* Wsparcie badawcze dla kluczowych akcji marketingowych firmy m.in:
- wprowadzanie telefonii mobilnej w Polsce - analiza potencjału rynku, rozwijanie i testowanie kampanii launchowej marki Era GSM
- wprowadzanie usług dodatkowych, analiza potencjału rynku - np. SMS :)
- wprowadzanie nowej kategorii usług: pre-paid - tworzenie marki Tak-Tak
- wprowadzanie nowej marki HEYAH: sprawdzenie szans, pozycjonowanie i
testowanie dla nowej marki,rozwój marki Heyah - kilkanaście kampanii
- wprowadzanie nowej kategorii - internet mobilny, tworzenie marki Omnix -
"internet w kieszeni"
* Zdobycie praktycznego doświadczenia w zakresie wielu modeli badawczych i
marketingowych - modele segmentacyjne, oceny satysfakcji i lojalności, modele cenowe, CRM, data mining etc.
* Stworzenie i prowadzenie stabilnego zespołu działu badań rynkowych
* Zarządzanie budżetem działu badań
GfK Polonia
Senior Research Executive
* Obowiązki: przygotowywanie ofert na brief Klienta, dobór metodologii, nadzór nad realizacją projektu, raportowanie i prezentowanie wyników dla Klienta
* Współpraca m.in. z: Kraft Foods (Prince Polo, Milka), BAT i in.
GfK Polonia
Senior Research Executive
Worked for international companies from FMCG, tobacco, financial and media sectors
Logo
Senior Research Executive
CASE Consumer Attitudes & Social Enquiry
* Obowiązki: przygotowywanie ofert na brief Klienta, dobór metodologii, nadzór nad realizacją projektu, raportowanie i prezentowanie wyników dla Klienta
* Współpraca m.in. z: Żywiec SA, Colgate-Palmolive, Unilever (Lipton, Algida), ICI Paints, Renault, Axel Springer, SmithKline Beetcham, Kraft (Jacobs)
Logo
Senior Research Executive
CASE Consumer Attitudes & Social Enquiry
Worked for local and international brands and companies (FMCG, telecommunication, media, automotive, finance)
Logo
Research Executive
CBOS Centrum Badania Opinii Społecznej
* Obowiązki: przygotowywanie ofert na brief Klienta, dobór metodologii, nadzór nad realizacją projektu, raportowanie i prezentowanie wyników dla Klienta
* Współpraca m.in. z: BAT, Super Expres, Hortex, lokalne polskie firmy, badania i raporty społeczne
Logo
Research Executive
CBOS Centrum Badania Opinii Społecznej
Conducted social and commercial studies for different Clients e.g. government institutions, universities, providers of goods and services.
Logo
Konsultant / Trener
SMG/KRC Search & Selection
* Przygotowywanie diagnoz psychologicznych dla potrzeb rekrutacji - assessment center, Thomas Int., testy psychologiczne (CISS, NEO-FFI i in.)
* Trener experiential learning np. w programie Opel Difference dla 80.000 pracowników GM z całego świata - Holandia-Hiszpania-Polska
Logo
Trainer / Psychological Assesment
SMG/KRC Search & Selection
Experiential learning trainer in "Opel Difference" Global Change Program for 80.000 General Motors employees - Spain, Netherland, Poland

Szkolenia i kursy

* udział w ok. 50 konferencjach marketingowych - zarówno jako uczestnik jak i speaker, ostatnio:
- 2013 ESOMAR CEE Conference, Prag (nagroda za najlepsze wystąpienie)
- 2013 PTBRiO Kongres Badań (speaker)

* udział w ok. 30 szkoleniach zewnętrznych - tematy: metody badań marketingowych i analizy danych; szkolenia reklamowe i mediowe, umiejętności miękkie, zarządzanie pracownikami etc.; ostatnio:
- 2013 Infografika – synteza treści i formy wizualnej, PTBRiO
- 2013 Sztuka skutecznej prezentacji, EdisonTeam

* dodatkowe szkolenia uniwersyteckie:
- 2009/10 Szkoła filozofii XX wieku prof. Tadeusza Gadacza, Collegium Civitas
- 2004/09 Seminarium doktoranckie - Socjologia (wolny słuchacz), UJ
- 2005/08 Szkoła filozofii prof. Jana Hartmana, Uniwersytet Jagielloński

Edukacja

Logo
Zarządzanie i marketing, studia podyplomowe
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
Logo
Psychologia, licencjackie
Bielefeld Universität, Germany
Logo
Psychologia, magisterskie
Uniwersytet Warszawski
Logo
mat / fiz, średnie
VI LO im Reytana, Warszawa

Specjalizacje

Badania i rozwój
Zarządzanie badaniami i rozwojem
Inżynieria
Telekomunikacja
Marketing
Zarządzanie marketingiem

Zainteresowania

* Golf - Klub Sobienie Królewskie, Warszawa
* Żeglarstwo - śródlądowe i morskie
* Quad – CanAm Bombardier 800
* Gadżety elektroniczne :)
* Hello Kitty :)

Organizacje

ESOMAR
* 17 lat (od 1997) bliskich kontaktów z najlepszym know-how w świecie badań
* udział w wielu międzynarodowych konferencjach i kongresach
* networking z wieloma specjalistami z całego świata
* nagroda za najlepsze wystąpienie CEE Conference, Prag, 2013

PTBRiO
* członek Zarządu 2000-2008
* współtworzenie konferencji marketingowych m.in.: Kongres Badań (coroczna impreza dla ponad 500 specjalistów marketingowych), Konferencje Tematyczne - np. z cyklu Zimowa Wyprawa Badawcza
* prowadzenie szkoleń i wykładów o badaniach, reklamie i marketingu
* wprowadzanie nowych inicjatyw i standardów dla branży badawczej
* wydawanie newslettera i corocznych raportów branżowych

Grupy

Jabłuszko
Jabłuszko
Grupa ludzi pracujących na komputerach Apple.