Piotr Ratajczyk

Doświadczony i efektywy Dyrektor Rozwoju, Dyrektor Sprzedaży, Dyrektor Marketingu, Dyrektor Zarządzający
Poznań, wielkopolskie

Umiejętności

B2B Zarządzanie Marką Rozwój działalności planowanie biznesu usprawnianie procesów biznesowych Strategia biznesowa Zarządzanie zmianą Coaching FMCG Human Resources Zarządzanie Management Consulting Analiza rynku Marketing Komunikacja Marketingowa zarządzanie marketingiem Strategia marketingowa New Business Development Zarządzanie produktem marketing produktu Handel Sales Zarządzanie Sprzedażą Start-upy Planowanie strategiczne Strategia Telekomunikacja sales development

Języki

angielski
biegły
niemiecki
dobry

Doświadczenie zawodowe

Logo
Dyrektor ds Rozwoju
Grupa Konkret SA
#Odpowiedzialność za P&L
#Poszukiwanie i rozwój obszarów/sposobów/możliwości sprzedaży, ekspansji i wzrostu/rozwoju
#Optymalizacja kosztów i logiki współ/działania procesów
#Poszukiwanie mnożnika rentowności
#Rozwój pracowników, zespołów i działów w zakresie kompetencji indywidualnych oraz grupowych
#Ekspansja na nowe obszary rynku
#Zarządzanie kluczowymi projektami
Logo
Doradca Biznesowy
Doradca/Konsultant - Manager 3.0
Specjalista w zakresie systemów budowania efektywności działania w biznesie (=doskonalenie operacyjne, rewizja strategii, mapowanie procesów, odświeżanie stylów działania, podejść rynkowych, redefiniowania wartości biznesu, definiowanie dynama innowacji w organizacji i na rynku, przeglądy i audyty strategiczne organizacji). Szeroka specjalizacja w zakresie budowania „silników organizacyjnych” służących rozwojowi i wzrostowi biznesu oraz budowania kultury zaangażowania. Zajmuje się zarządzaniem zespołem sprzedażowym, budowania zespołów sprzedażowych i obsługi klienta. Zajmuję się także Design Thinking oraz prototypowaniem i projektowaniem usług oraz produktów. Dbam o retencję wiedzy i kompetencji „po moim wyjściu” z organizacji.
Krzysztof Kamil Zarzycki
Krzysztof Kamil Zarzycki · współpracownik
wystawiono
Piotr jest Alfa-Projekt Menagerem.

Na rynku jest wiele osób zajmujących się projektami, jeszcze więcej jest marketingowców. Ten człowiek nie pisze planów, On je komponuje.
Niewiarygodna umiejętność zarządzania detalami.
Podczas współpracy wielokrotnie zastanawiałem się czy na potrzeby projektu nie ma gdzieś ukrytego klona samego siebie, bo przecież jeden człowiek tak nie pracuje. Nie ma zadania zbyt trudnego. Może być zbyt nudne, zbyt mało atrakcyjne ale nie zbyt trudne. Takie osoby w zespole lub ich brak wielokrotnie warunkowały sukces lub porażkę wielkich korporacji.

Uważam, że w każda szanująca się firma powinna zabiegać o takich ludzi.
Logo
Ongoing Improvement Manager_Next Generation Business Re\Modeler
Many....
Logo
Dyrektor Zarządzający:
Firma z branży technologii dla rolnictwa
Osiągnięcia:
• Rozwój aktywnego modelu sprzedaży 40% wzrost sprzedaży, 16% wzrost rentowności,
• Stworzenie bundla produktowego: doradztwo + rozwiązania + finansowanie, konwersja na poziomie 78%,
• Wdrożenie i rozwój usług After Market/After Sales – 45% udziału w bieżącym obrocie,
• Zbudowanie sieci dealerów, partnerów i agentów sprzedaży – 32 podmioty, Wprowadzenie produktów do największego klienta sieciowego w branży na całą Europę,
• Podział/zbudowanie 4 makroregionów kraju – wzrost wartości rynku o 36% - w wyniku pokrycia rynku i sieciowania,
• Zbudowanie kalkulatorów oferty i wyceny (skrócenie czasu wyceny o 65% i kosztów obsługi zlecenia o 42%),
• Zbudowanie elektronicznego systemu zarządzania sprzedażą w terenie,
• Wyprzedzający system zbierania przechwytywania leadów sprzedażowych do 6 - 9 miesięcy przed składaniem ofert.

Zakres obowiązków:
-strategia
-sprzedaż
-marketing
-finanse
-produkcja
Logo
Dyrektor ds. Rozwoju Biznesu
Grupa Konkret SA
strategie rozwoju biznesu (=opracowywanie, wdrażanie), modelowanie biznesu, koncepty biznesowe, marketing, zarządzanie projektami
Logo
CDO = Chief Development Officer / Dyrektor ds. Rozwoju Biznesu
Grupa Konkret SA
Business Strategy and Tactics, Business Concepts, Business Modeling, Marketing, Business Development = ongoing improvement
Logo
Dyrektor ds. Rozwoju Biznesu
Grupa Konkret SA
Odpowiedzialność za P&L.
Poszukiwanie efektywnych możliwościowi rozwoju obecnych obszarów biznesowych.
Budowanie synergii biznesowej, organizacyjnej, kosztowej, zasobów i podatkowej/kapitałowej.
Pozyskiwanie kapitału inwestycyjnego i montaż finansowy.
Sporządzanie strategii i planów działania.

Osiągnięcia:
• Podniesienie, wraz z zespołem, wartości/wydajności ekonomicznej portfela projektów inwestycyjnych ze 136 mln zł na 655 mln zł (lewarowanie finansowe i zmiana PZP),
• Wejście w sektor farmaceutyczny i eksploatacji złóż,
• Nowe możliwości i kierunki oraz sposoby działania firm,
• Alternatywne źródła przychodów na projektach deweloperskich i aktywach pasywnych,
• Odpowiedzialność za strategię biznesową, marketingu i sprzedaży (kreacja, wdrożenie, wykonanie)
• Modelowanie finansowe, obligacje ziemi, pola inwestycyjne i model koinwestycyjny,
• Architektura podmiotów w ramach Grupy Kapitałowej - spółki techniczne, podatkowe, kosztowe, SPV,
• Kontakty z kluczowymi partnerami oraz interesariuszami.
Pfizer Trading Polska Sp. z o.o.
Sales Unit Improver
Osiągnięcia:
• Zwiększenie poziomu sprzedaży o 23% r/r
• Poprawa trasowości przedstawicieli i kosztów CPV o 18%,
• Wprowadzenie launch sprzedażowy leków dwufazowych na rynek (nowość), przygotowanie banku obiekcji, schematu rozmowy handlowej,
• Opracowanie i wdrożenie strategii lecznic D1-D4
• Modele decyzyjne przy towarowaniu hurtowni leków weterynaryjnych – zarządzanie kanibalizmem dystrybucyjnym i sprzedażowym..
Pfizer Trading Polska Sp. z o.o.
Chief Development Officer
Opracowanie i wdrożenie strategii wejścia w nowe obszary rynku (W3-W4). Rozwój rynku produktowego, klienckiego i kanałów dystrybucji.
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
nauczyciel akademicki
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu (dawniej: Akademia Ekonomiczna Poznań)
Logo
Next Generation Manager
Next Generation Business Manager
Ph. D. University of Economics
Logo
Chief Idea Officer
Game Changer Business
Exbud Skanska S.A.
Marketing Manager
Budowanie i zarządzanie działem marketingu, wsparcie i wdrażanie strategii marketingowej wspierającej sprzedaż, budowanie wizerunku firmy, wprowadzanie nowych produktów

Szkolenia i kursy

2012 Innowacyjny pracownik = innowacyjna firma. ODKRYJ SWÓJ POTENCJAŁ

2012 Zaufanie, współpraca, przywództwo i innowacje w usieciowionym świecie. Tworzenie w organizacji systemów współpracy, Doug Solomon (były Vice Prezes Apple), IDEO

2012 Jak zbudować kulturę innowacyjności. Tomas Qvist, Ericsson

2012 Przywództwo budujące wartość - zaangażowanie pracowników, Harvard Business Review

2011 Marketing i Sprzedaż, Harvard Business Review

2010 Komercjalizacja wiedzy o wysokim stopniu innowacyjności, PAIP

2010 Performance Management, Octagon

2010 Zarządzanie innowacjami, KDA Kancelaria Audytorów i Doradców

2010 Analiza danych ankietowych. Metodologia prowadzenia badań, raporty tabelaryczne i wykresy, Centrum Szkoleniowe SPSS Polska

2010 Sztuka inwestowania, prof. Witold Orłowski, PricewaterhouseCoopers

2010 Prognozowanie i analiza szeregów czasowych, Statsoft Polska

2010 Kreowanie wartości firmy, Value Wise Consulting

2009 Trening komunikacji oraz technik negocjacji, TTC training company

2009 Zasady wyceny patentów, licencji oraz innych własności niematerialnych i prawnych, F5 Konsulting

2002 Kurs audytora wewnętrznego ISO 9001

2001 Prognozowanie w zarządzaniu przedsiębiorstwem, StatSoft Polska

2001 Morfologia cykli koniunkturalnych w Polsce w latach 90-tych, AE w Poznaniu

2001 Prognoza sytuacji gospodarczej w Polsce, Departament Monitorowania i Analiz Rządowego Centrum Studiów Strategicznych

2001 Uwarunkowania pieniężne i budżetowe rozwoju gospodarki polskiej, Rada Polityki Pieniężnej

2001 Prognozy przemysłu i budownictwa, AE w Poznaniu

2001 Diagnosis and prognosis of economic situation in EU countries, IFO –Institut fűr Wirtschaftsforschung

2001 Handel zagraniczny Polski-perspektywy rozwoju, KUKE Warszawa

2001 Badania Marketingowe Rynku Inwestorskiego, American Systems of Marketing

2000 Zarządzanie ryzykiem kredytowym w eksporcie, KUKE SA

2000 Metody zabezpieczeń i gwarancji w obrocie handlowym, Kancelaria Mecenasa Karasiewicza

2000 Zarządzanie Logistyką, Centrum Edukacji Logistycznej

2000 Analiza i prognozowanie sprzedaży z wykorzystaniem oprogramowania SPSS

2000 Opracowywanie i zabezpieczanie dokumentów niejawnych stanowiących tajemnicę służbową, Exbud Skanska

2000 Customer Care, Grupa Kapitałowa Exbud Skanska

2000 Great Plains Dynamics CS +, Exbud Skanska

2000 Źródła siły w negocjacjach i indywidualny styl negocjowania, Personnel Manager

2000 Jak podnieść ceny i nie stracić klientów-zastosowanie badań marketingowych,
NexusConsultants

2000 Negocjacje i rozmowy handlowe, Personnel Manager

1999 Bezpieczeństwo obiegu i przetwarzania informacji niejawnej, Urząd Ochrony Państwa

1999 Kreowanie i zarządzanie marką, CODES

1999 Kultura przedsiębiorstwa, Exbud Skanska

1999 Kurs ISO 9001, Exbud Skanska

Edukacja

Logo
Zarządzanie|Marketing, doktorat
Akademia Ekonomiczna w Poznaniu

Specjalizacje

Edukacja/Szkolenia
Uczelnie

Organizacje

„Homo Ludens” – (ISSN 2080-4555) pierwszy ludologiczny periodyk naukowy w Polsce i zarazem oficjalne czasopismo Polskiego Towarzystwa Badania Gier.

„Homo Ludens” (ISSN 2080-4555) is the official journal of the Games Research Association of Poland (Polskie Towarzystwo Badania Gier).

http://ptbg.org.pl/HomoLudens/

Grupy

2 wszystkich wypowiedzi
0 plusów
BADANIA RYNKU.
BADANIA RYNKU.
Co badać? Jak badać? Dlaczego badać? Wszystko co chcesz wiedzieć o badaniach, ale bałeś się zapytać :):)
Baza najlepszych firm szkoleniowych
Baza najlepszych firm szkoleniowych
Lista najlepszych i renomowanych firm szkoleniowych, doradczych, HR i konsultingowych. Tu można dyskutować i zareklamować swoje usługi oraz ofertę. Grupa otwarta dla tych co szkolą i tych co chcą się
Blue Ocean Strategy
Blue Ocean Strategy
Grupa zainteresowanych rozwojem strategii typu "blue ocean" http://en.wikipedia.org/wiki/Blue_Ocean_Strategy.
Business Consulting
Business Consulting
Grupa firm branży KONSULTING / DORADZTWO. Liderzy i Eksperci. Wydarzenia branżowe rynku konsultingowego i doradczego. Doradztwo finansowe, inwestycyjne, biznesowe, personalne. Consulting, Konsul
Business Marketing
Business Marketing
Marketing Sekrety. Social Media Marketing. Marketing wirusowy, marketing szeptany, event marketing, experiential marketing, guerilla marketing, marketing doświadczeń, content marketing.
Creative & Innovative
Creative & Innovative
Najlepsze sposoby znajdywania nowych ciekawych pomysłów to kolektywne myślenie kreatywne. A najlepsze pomysły powstają na styku różnych idei!
DYREKTORZY HANDLOWI  DYREKTORZY SPRZEDAŻY
DYREKTORZY HANDLOWI DYREKTORZY SPRZEDAŻY
Grupa zrzeszająca Dyrektorów Handlowych , Dyrektorów Sprzedaży i Managerów odpowiedzialnych za sprzedaż. Działalność grupy ma na celu nawiązanie kontaktów biznesowych , oraz wymianę doświadczeń. Pro
EurekaHub
EurekaHub
Jest to z jednej strony przestrzeń co-workingowa, gdzie każdy będzie miał możliwość realizacji własnych pomysłów, a z drugiej będzie można znaleźć kapitał i niezbędną na starcie każdej firmy pomoc i n
Freelance
Freelance
Wszyscy sie sprzedaja, ale my na wlasnych warunkach ;]
Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie
Fundusze - finansowanie z UE
Gran Canaria
Gran Canaria
Wyspa wszystkich kontynentów
Klub Dyrektorów i Dyrektorek
Klub Dyrektorów i Dyrektorek
WIEDZA=>DOŚWIADCZENIA=>IMPREZY DLA VIP =>Networking Środowisko wymiany wiedzy i doświadczeń dla dyrektorów i dyrektorek, Networking pełną parą...:))